ציידי האיילים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציידי האיילים
Moose Hunters
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי בן שרפסטין
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
קלרנס נאש
פינטו קולביג
מוזיקה פול סמית'
אנימטור ארט באביט
נורמן פרגוסון
פרנצ'י דה טרמודן
קלייד ג'רונימי
ג'ק קיני
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 20 בפברואר 1937[1]
משך הקרנה 9 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

ציידי האייליםאנגלית: Moose Hunters) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1937 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס. בסרט מככבים מיקי מאוס, דונלד דאק וגופי במסע ציד איילים. הסרט, שבוים על ידי בן שרפסטין עם מוזיקה מאת פול סמית', כולל את דיבובם של וולט דיסני בתור מיקי, קלרנס נאש בתור דונלד, ופינטו קולביג בתור גופי. זהו הסרט הקצר ה-93 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" שיצאו לאקרנים והרביעי באותה השנה.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל עם נקבת אייל קורא (עם שיער בלונדיני מתולתל ובאופן מוזר גם זוג קרניים) חוצה את האגם. דברים מוזרים נוספים בה הם בכך שהיא משמיעה את קריאת ההזדווגות שלה באמצעות נשיפה בקרן ומראה רגליה (שכעת חשופות לאחר יציאתה מהאגם) די מוכר. בעלי הרגליים הם דונלד וגופי, מחופשים בתחפושת מאולתרת של נקבת אייל קורא. בעקבותיהם מיקי, גם הוא קורא דרך קרן כשהוא מחופש לשיח על כלונסאות. קריאתו של גופי נענית על ידי אייל אמיתי, מה שגורם לו ולדונלד לצעוק בהתרגשות "זה הוא!". מיקי אומר להם ללכת אליו בעוד הוא יעשה את השאר, תוך כדי שהוא מציג את רובה הציד שלו. מיד הצמד יוצא לאתר את האייל.

בחזרה למיקי, שמחפש גם הוא אחר האייל. הוא נעמד מעל שיח ומשמיע את קריאתו, אשר נענית על ידי אייל אדום וגדול שהסתתר בשיח. דבר זה מבהיל את מיקי וגורם לו להפיל את רובה הציד שלו, שמעצם הנפילה הוא משמיע ירייה ונשבר, מפחיד לזמן קצר את האייל. היונק בעל הקרניים, שעכשיו הוא רעב, מחליט לאכול את שיח ההסוואה של מיקי. העכבר, שאינו מעוניין להסתכן, לוקח כמה צעדים אחורה, אך האייל עוקב אחריו ונוגס בו ביס נוסף, הפעם לוקח את מכנסיו של מיקי יחד איתו. כמובן, מיקי לוקח את המכנסיים שלו בחזרה.

בינתיים, דונלד וגופי איתרו את מטרתם, אייל שחור וגדול. הצפייה בזכר אוכל שיח מלא בעלים בביס אחד גורם לדונלד לצהול ולהוסיף קצת איפור ושפתון כדי להפוך את התחפושת לאטרקטיבית יותר. גופי מוסיף בושם לתחפושת, וגם לעצמו, ומרסס שובל לעבר האייל, נותן לרוח לעשות את כל השאר. האייל, המוקסם מהריח, עוקב אחריו אל "גברת האייל" הממתינה. הצצה בלבד היא כל מה שנדרש כדי שהאייל המיוחם יהיה שבוי בקסמה, במיוחד כאשר "היא" מבצעת בפניו הליכה מגרת.

כאשר נקבת האייל קוראת לו באופן עדין, האייל הזכר מגיב בקריאה חזקה, המעיפה את התחפושת מגופם של גופי ודונלד. לגופי (שעדיין מחזיק בראש האייל המזויף) עולה רעיון ובעזרת עלי שיח סמוך הוא מבצע ריקוד עד שהוא ודונלד מצליחים להחזיר את התחפושת, מה שהופך את הזכר המאוהב למוקסם עוד יותר. שוב מחופש, הצמד רוקד בפתייניות עם האייל המגורה, ומצליח לגרום לו ללכת בעקבותיהם; למרבה הצער, החצי האחורי בו נמצא דונלד, נופל מצוק ונוחת על דבורה זועמת בחזרתו למעלה. החרק עוקב אחרי הברווז לתוך התחפושת, גורם לזוג לרקוד לצלילי "La Cucuracha". האייל, המעוניין בנשיקה, מנשק את גופי, לאחר שדונלד מנסה להכות את הדבורה בעזרת נבוט, פעולה הגורמת לראש האייל שגופי חובש לעוף; למרבה המזל הראש המזויף נוחת על חזרה על גופי רגע לפני שהאייל מסוגל להבחין בתרמית. הם מפתים את האייל האחוז אקסטזה למיקי כדי שיוכל לעשות את השאר. עם זאת, הם לא יודעים שהם מובילים את האייל ישר לעבר אייל אחר.

לרוע מזלו של מיקי, ההסוואה שלו נאכלת כליל והאייל ממנו הסתתר אינו מרוצה כלל. כשהאייל מתכונן להסתער על מיקי, הוא שומע קריאה פלרטטנית שמושכת את תשומת לבו. מסתובב לאחוריו, האייל מבחין בנקבת אייל מושכת המקפצת לעברו. האייל מוכה האהבה ב"נקבה", צועד לעברה בזמן ש"היא" נתקלת בו ללא הבחנה. בזמן שהזכר מלקק את פני התחפושת ומתכרבל "איתה" (למרות שגופי המחופש מנסה לסלק מעליו את החיה), דונלד מנסה להמשיך להתקדם אך מהר מאוד מבין שהוא מתחת לאייל שמנסה לחזר אחר ה"בלונדינית הלוהטת". לפני שהאייל האדום מנסה עוד מהלכים עם מה שנראה כמו נקבת אייל אטרקטיבית תחתיו, האייל השחור הקנאי מאתגר אותו לדו-קרב עבור ידה של "הגברת".

שני האיילים מתכוננים להילחם כשדונלד וגופי נמלטים ומטפסים על עץ. האיילים מחדדים את הקרניים שלהם, מתנגשים והיאבקות שלהם מרעידה את פני האדמה, גורמת לגופי ודונלד התלויים על העץ ליפול בין שני האיילים. צמד בעלי הקרניים שוכחים מכל תקרית התחפושת, ודונלד וגופי נסים על נפשם בזמן שהאיילים הזועמים רודפים אחריהם. מיקי מצטרף אליהם עד מהרה ויחד שלושתם עולים על סירה וחותרים הרחק משם, ובכך מסיימים את הסרט.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בישראל בדיבוב עברי, כשעל מלאכת הדיבוב הייתה אחראית שפרירה זכאי.

במדיה אחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט משמש כבסיס וככותרת לשלב השלישי במשחק הווידאו "Mickey Mania" משנת 1994, שיצא ל-Super NES, סגה מגה דרייב, Sega CD וגם לפלייסטיישן (תחת הכותרת "Mickey's Wild Adventure").

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)