קאלומירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קאלומירה
Καλομοίρα
קאלומירה במסיבת אירוויזיון בבלגרד, 16 במאי 2008
קאלומירה במסיבת אירוויזיון בבלגרד, 16 במאי 2008
לידה 31 בינואר 1985 (בת 39)
ניו יורק, ארצות הברית
שם לידה מריה קרול סראנטיס
שם במה Kalomira עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות יוון
תקופת הפעילות מ-2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת
סוגה פופ
שפה מועדפת יוונית מודרנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה ויולה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Heaven Music
KALOMIRA, KALOMIRA (באנגלית אמריקאית)
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריה קרול סראנטיסיוונית: Καλομοίρα; נולדה ב-31 בינואר 1985, מערב המפסטד, ניו יורק, ארצות הברית), הידועה בפשטות כקאלומירה, היא זמרת יוונית-אמריקאית השרה ביוונית. היא זכתה בתוכנית היוונית "Fame Story", המקבילה היוונית לכוכב נולד, שחררה 4 אלבומי סטודיו, ייצגה את יוון באירוויזיון 2008 בבלגרד, סרביה, והנחתה מספר תוכניות.

שנותיה הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז ילדותה, חלומה של קאלומירה היה להפוך לכוכבת פופ מפורסמת. היא לקחה חלק במספר רב של מחזות דרמה והפקות מוזיקליות בבית ספרה, למדה לנגן על ויולה בגיל 9, נבחרה בתיכון למיס המפסטד 2003 והייתה לנשיאת הכיתה במשך שנתיים רצופות. בעצה של בת דודתה, הלנה, השתתפה וזכתה במקום שני בתחרות מוזיקלית ב-WBLI רדיו. בעקבות השתתפותה היא הופיעה עם מספר אומנים מפורסמים, ביניהם ג'סיקה סימפסון, מישל בראנץ', ניק לאשי ו-LL Cool J. קאלומירה פנתה לניו יורק והשתתפה באודישנים לתוכנית לגילוי זמרים Fame Story 2, והייתה היחידה מבין 200 אנשים בארצות הברית להיבחר ולחזור לצילומי התוכנית שביוון. קאלומירה זכתה במקום הראשון, והרוויחה חוזה הקלטות בסך 200,000 אירו עם Heaven Music.

קריירה מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאלומירה מייצגת את יוון באירוויזיון 2008

קאלומירה הופיעה באולפן ההקלטות בסלוניקי מה-8 ביולי עד ה-14 באוגוסט. היא שיעשעה קהל בלילה, וביום עבדה על הקלטות האלבום שלה. מחוץ ליוון, קאלומירה שרה באולימפיאדת אתונה 2004, והתראינה למספר רב של ערוצים ועיתונים ביניהם: פוקס ניוז, התוכנית היום, וושינגטון פוסט, הניו יורק טיימס, אופרה וינפרי ועוד. ב־1 בספטמבר 2004, קאלומירה הוציאה לאור את אלבום הבכורה שלה, הנושא את שמה, "קאלומירה" שהגיע למעמד אלבום זהב. היא קיבלה ביקורות טובות ממבקרי מוזיקה וזכתה בפרס "אשת השנה - התגלית החדשה הטובה ביותר", על ידי מגזין הלייפסטייל היווני.

ב-2005, קאלומירה הוציאה לאור את האלבום השני שלה בשם "Paizeis?" (מי משחק?) שתכולתו 12 שירים, ששניים מהם נכתבו והולחנו על ידה. בטקס ה"פיראוס 130 מוזיקת קלאב" היא הופיעה עם אלי קוקינו, אנדרס סטאמוס וקונסטנטינוס כריסטופורו. ב-11 באפריל 2005 היא הופיעה כאורחת מיוחדת בעונה הראשונה של "אקדמיית הכוכבים - בולגריה". בחורף 2006, קאלומירה הנחתה תוכנית מפורסמת ביוון לצד גרגוריוס ארנאוטוגולו. בדצמבר של אותה השנה הוציאה לאור את אלבומה השלישי "I Kalomira Paei Cinema" (קאלומירה הולכת לקולנוע), שהיה כולו עיבודים של שירים מפורסמים מתוך סרטים.

בסוף שנת 2007, חברת ההקלטות Heaven Music בחרה בקאלומירה לייצג את יוון באירוויזיון 2008. לקאלומירה ניתנה האפשרות לבחור את השיר אותו תרצה לבצע, והיא בחרה ב"Secret Combination", שיר עם ניחוח אמריקאי. קאלומירה יצאה לסיבוב הופעות מצומצם כדי לקדם את השיר שלה באירוויזיון וביקרה ממרץ ועד אפריל במספר מדינות שלקחו חלק באירוויזיון.

בקדם האירוויזיון שהתקיים ב-20 במאי 2008, קאלומירה הגיעה למקום הראשון, בעוד שבאירוויזיון עצמו שהתקיים ב-24 במאי, הגיעה קאלומירה למקום השלישי מיד אחרי רוסיה ואוקראינה כשקיבלה 218 נקודות.

בריאיון להלנה מנגאקי, קאלומירה הודתה כי ההשתפות באירוויזיון היה הדבר הכי גדול שהיא עשתה בקריירה שלה, ושהאירוויזיון הוא אחד מהחוויות האישיות שתמיד ישאירו רושם טוב וזכרונות טובים אצלה. ביומן האונליין שלה הודיעה קאלומירה שההקלטות לאלבום החדש שלה התרחשו בספטמבר עד אוקטובר 2007 ביוון. האלבום, הנושא את השם "קוד סודי - האלבום" (Secret Comination the Album), יצא לאור ב-29 במאי 2008 והכיל שירים ביוונית ובאנגלית.

לאחר האירוויזיון טסה קאלומירה לניו יורק למספר חודשים בגלל הלידה של אחותה, מה שמנע ממנה לקדם את האלבום החדש, שהגיע למקומות נמוכים במצעדים. בראיון שהעניק אביה של קאלומירה למגזין, סיפר כי Heaven Music התייחסו לבתו כ"אל זבל" ושיכול להיות שהיא לא תשוב לשיר, אך זה תלוי בה, ושהיא תפרסם את החלטתה באוגוסט. בתגובה, מאקיס פונטיס, מנכ"ל Heaven Music, טען כי הוא מופתע מההאשמות של קאלומירה והוא לא יכול להציע הסבר מספק, אך אם בסופו של דבר היא תחליט להמשיך בקריירה מוזיקלית יהיה להם לכבוד להחתים אותה על חוזה. למרות השמועות שקאלומירה פרשה מקריירת השירה, היא חזרה שוב לתעשיית המוזיקה. אחרי הקונצרט שהיווה את חזרתה ליוון, היא החלה להנחות את הגרסה היוונית לתוכנית המשחקים "גדול ביפן" שמצטלמת ביפן ותכלול 12 מתמודדים.

ב-2009 קאלומירה יצאה לסיבוב הופעות במועדונים יוונים ברחבי צפון אמריקה. קאלמוריה חזרה ליוון ב-2010 כדי להנחות תוכנית טלוויזיה חדשה ברשת, וכדי להקליט ולשחרר סינגל חדש. ביוני של אותה השנה קאלומירה חידשה את החוזה עם חברת ההקלטות "Heaven Music". בינואר 2010 קאלומירה נהפכה רשמית להיות הדוברת וכן לקדם את חברת "דומינו'ס פיצה" ביוון.

באותו החודש, קאלומירה הודיעה שהיא החלה להקליט את האלבום החדש שלה. בסינגל החדש שלה "Please Don't Break My Heart" שיצא במאי 2010 קאלומירה משתפת פעולה עם הראפר האמריקני "Fat Man Scoop". הקליפ לסינגל יצא בסוף חודש מאי וצולם בטורקיה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באחד הראיונות האחרונים שלה, קאלומירה הודתה שהיא מאורסת ליווני-אמריקאי בשם ג'ורג' (גיאורגיוס) בוסאליס ומתכננת להתחתן בארצות הברית ב-26 בספטמבר 2010. לאחר החתונה קאלומירה וגיאורגיוס יערכו מסיבה גדולה לחברים ביוון שלא הצליחו להגיע לחתונה בארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]