אירוויזיון 2008

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אירוויזיון 2008
רוסיה רוסיה – מקום ראשון עם 272 נקודות
רוסיהרוסיה רוסיה – מקום ראשון עם 272 נקודות
מספר התחרות 53
חצי גמר 1 20 במאי 2008
חצי גמר 2 22 במאי 2008
גמר 24 במאי 2008
מנחים ז'ליקו יוקסימוביץ'
ויובאנה יאנקוביץ'
רשת השידור המפיקה סרביהסרביה RTS
מיקום האירוע סרביהסרביה בלגרד ארנה, סרביה
השיר הזוכה רוסיהרוסיה רוסיה - דימה בילאן Believe "להאמין"
מספר משתתפות 43
מדינות שמשתתפות לראשונה סן מרינוסן מרינו סן מרינו
אזרבייג'ןאזרבייג'ן אזרבייג'ן
מדינות שפרשו מהתחרות אוסטריהאוסטריה אוסטריה
המדינות המשתתפות
  מדינות משתתפות בגמר
  מדינות משתתפות שלא העפילו לגמר
  מדינות שהשתתפו בעבר, אך לא בשנה זו

אירוויזיון 2008 היה המהדורה ה-53 של התחרות, שאורחה על ידי סרביה. חצאי הגמר נערכו ב-20 במאי וב-22 במאי, והגמר הגדול נערך ב-24 במאי בבירה, בלגרד. רוסיה הוכרזה כמנצחת, כשדימה בילאן ושירו "Believe" (להאמין) קיבלו נקודות כמעט מכל המדינות. סרביה זכתה באירוח התחרות לאחר ניצחונה של מריה שריפוביץ' באירוויזיון 2007 בפינלנד. את המופע הנחו מגישת הטלוויזיה יובאנה ינקוביץ' והזמר ז'ליקו יוקסימוביץ'. באופן יוצא דופן, למנחה התחרות היה בה תפקיד נוסף, כששירה של סרביה בתחרות הולחן על ידי יוקסימוביץ'. התמה של המופעים כונתה "התמזגות הצלילים".

אתר האינטרנט של התחרות עלה בינואר 2008. לראשונה בתולדות האירוויזיון, שודרו באתר הרשמי בשידור חי מופעי קדם האירוויזיון של מדינות שונות כגון נורווגיה, קפריסין ויוון.

בתחרות ניצחה רוסיה ששלחה את הזמר דימה בילאן. התחרות הפכה אותו לזמר מפורסם בכל העולם. למקום השני הגיע זו השנה השנייה ברציפות אוקראינה, ולמקום השלישי הגיעה יוון.

ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

את ישראל ייצג בועז מעודה עם השיר כאילו כאן. כבר בשנת 2004 חוברו מילות הפזמון על ידי דנה אינטרנשיונל ומנהלה האישי שי כרם, ואילו הלחן שפורסם בעבור קדם אירוויזיון 2008 הולחן על ידי אינטרנשיונל לבדה, ונבחר מתוך חמישה פזמונים שכולם בביצועו של מעודה, לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון ב-2008. מאז בחירת הפזמון כמייצג את ישראל ועד להופעה באירוויזיון, הוא עבר שינויים רבים במבנהו ובצורת הגשתו ובין היתר שונה שמו ל-"The Fire in Your Eyes" ("האש בעינייך"). הפזמון כתוב ברובו בעברית, וכולל בית באנגלית. בחצי הגמר הראשון של התחרות ביצע מעודה את הפזמון והגיע למקום החמישי, עם 104 נקודות, שהקנה לו השתתפות בגמר. בתחרות הגמר הגיע הפזמון למקום התשיעי, עם 124 נקודות.

האולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מריה שריפוביץ' ניצחה באירוויזיון 2007 בהלסינקי, פינלנד. עקב כך, התחרות נערכה בבלגרד ארנה שבבלגרד, בירת סרביה. הבלגרד ארנה הוא מהאולמות הגדולים ביותר באירופה, ויכול להכיל 20,000 צופים. ב-14 בספטמבר 2007, ראש עיריית הלסינקי העניק את "מפתח האירוויזיון" לבלגרד. טקס זה הוא מסורת שהחלה מאותה השנה, שמייצגת את מעבר התחרות מעיר לעיר (כך ב-2009 הועברו ה"מפתחות" מבלגרד למוסקבה, שנה לאחר מכן ממוסקבה לאוסלו וכך הלאה).

עקב בעיות ומהומות בבלגרד לאחר הכרזת העצמאות של קוסובו ב-22 בפברואר 2008, איגוד השידור האירופאי שקל להעביר את התחרות למדינה אחרת. בין ההצעות הועלתה אוקראינה, שהגיעה למקום השני באירוויזיון 2007. עוד הצעה הייתה פינלנד, מארחת התחרות משנה שעברה. גם יוון הציעה לארח את התחרות. לאחר זמן מה הוחלט שבלגרד תישאר מארחת התחרות. רשות השידור הסרבית התחייבה לספק שמירה אבטחה מוגברת לכל המבקרים ומשתתפי התחרות. למשלחות אלבניה, קרואטיה וישראל הוגברה השמירה.

עיצוב חזותי[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשות השידור הסרבית פתחה בתחרות שמטרתה הייתה למצוא את הלוגו, הנושא ועיצוב הבמה של התחרות ב-2008. לבסוף הוכרז נושא התחרות: "התמזגות הצלילים", שהושרה ממיקומה של העיר בלגרד, ששוררת בין שני נהרות - סאווה ו-דנובה. הלוגו הנבחר היה מפתח סול בצבעי כחול והאדום (צבעי הדגל הסרבי) במרקם של צבעי גואש, ועוצב על ידי בוריס מילקוביץ'.

סרטוני המעבר בין שיר לשיר (סלנג אירוויזיוני: "הגלויות") הוצגו כגלויות. בסרטונים היה ניתן לראות את תהליך יצירת הדגל של המדינה שעומדת להופיע. בכל גלויה הוצג סיפור קצר שמתייחס לבלגרד ותושביה. במשך כל סרטון נכתב מכתב קצר על ידי המוזיקאי של המדינה. כל המכתבים נכתבו בשפה של המדינה ממנה הוא מגיע, ולבסוף צורפו אליהן ברכות "ברוכים הבאים לבלגרד" ו-"ברוכים הבאים לסרביה" במספר שפות שנות. לשיר הבלגי, שהושר בשפה דמיונית, צורף הכיתוב גם הוא בתחביר דמיוני. הגלויות הסתיימו עם בול וחתימה של לוגו האירוויזיון.

על פי רשות השידור הסרבית, הבמה ייצגה זהויות טבעיות, נושאים היסטוריים ומודרניים, סמלים והודעות מוכרות וכלל עולמיות. הבמה (בעיצובה ה'ממוזג') גם הכילה מספר מסכי טלוויזיה ו-LCD. הבמה הכילה אפשרויות חדשות וטכנולוגיות, חלקים ממנה היו ניתנים להזזה. עיצב אותה האמן האמריקאי דייוויד קאשינג.

חצי הגמר הראשון נע סביב נושא העיר. התחרות נפתחה עם סרטון פנורמה של העיר, כשתפאורת הבמה הייתה שני גלים נשברים ונפגשים במרכז הבמה - במיזוג - נושא התחרות. חצי הגמר השני התנהל סביב נושא המים, וניתן היה להבחין בכך בעיקר במופע הביניים, כשגווני המים היו הצבעים העיקריים על הבמה. הגמר נע סביב נושא ההתמזגות. הקמת הבמה ארכה ימים רבים והיא הורכבה על ידי צוותים שונים מאירופה. נעשה שימוש בפירוטכניקה פעמים רבות (בין היתר בהופעות של ארמניה, גרמניה, טורקיה ובולגריה). הבמה קיבלה תגובות חיוביות מהתקשורת והמעריצים, שתיארו אותה כ"אחת הבמות המרהיבות ביותר בהיסטוריית התחרות".

פורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסיבת עיתונאים בהלסינקי שנערכה בחודש מאי 2007, סוואנטה סטוקסליוס, המפקח הרשמי לתחרות מטעם איגוד השידור האירופאי, הודיע שפורמט התחרות עלול להשתנות בשנה הבאה, ויכלול שני חצאי גמר במקום חצי גמר אחד. ב-28 בספטמבר 2007 הדבר נהפך רשמי.

משתתפי חצאי הגמר חולקו לשתי קבוצות לאחר הגרלה שמיינה אותם ל-6 "סלים" שונים בעקבות מקורות ההצבעות וההיסטוריה הסמלית של כל מדינה. על כל מדינה היה לשדר את חצי הגמר שבו תשתתף, אך שידור חצי הגמר השני היה אופציונלי. ההגרלה נערכה ביום שני, 28 בינואר 2008 בעיריית בלגרד בשעה 14:00 (שעון ישראל), בליווי רקדנים מאנסמבל סרבי מפורסם. בהתחלה, שתי מעטפות עם הכיתובים "חצי גמר 1" ו-"חצי גמר 2" הוגרלו. לאחר מכן, שלוש מדינות משישה סלים נבחרו באקראיות לקחת חלק בחצי הגמר הראשון, ועוד שלוש מדינות נבחרו לקחת חלק בחצי הגמר השני. המדינה שהוצאה מהסל החמישי (שלא הוגרל) נבחרה להיות המדינה הראשונה שתוגרל לחצי הגמר הראשון. המדינה מסל שש נבחרה להשתתף בחצי הגמר השני. משתתפי הגמר האוטומטיים (צרפת, ספרד, בריטניה, גרמניה וסרביה) חויבו להצביע בחצי הגמר אליו הוגרלו. בסופו של דבר נקבע שפרט ל-5 המדינות שממילא ישתתפו בגמר, יצטרפו אליהן עוד 20 מדינות - 10 מכל חצי גמר.

חלוקה לסלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 בספטמבר 2008 נערכה החלוקה לחצאי הגמר ע"פ סלים. בכל סל נמצאו קבוצת מדינות שמויינו על-פי מיקומים בתחרויות שעברו ויחסים היסטוריים. אלה היו הסלים:

סל ראשון סל שני סל שלישי
סל רביעי סל חמישי סל שישי

סדר ההופעות בתחרות נקבע בפגישת המשלחות בבלגרד שנערכה ב-17 במרץ 2008.

המדינות המשתתפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 בדצמבר 2007, איגוד השידור האירופאי אישר ש-43 מדינות ישתתפו בתחרות בבלגרד. סן מרינו ואזרבייג'ן, מתוקף היותן מדינות חדשות באיגוד, ישתתפו בתחרות בפעם הראשונה. אוסטריה פרשה מהתחרות; רשות השידור האוסטרית טענה: "נוכחנו לדעת ב-2007 שלא איכות השיר קובעת, אלא מדינת המקור". איטליה, שלא התחרתה מאז אירוויזיון 1997, והייתה יכולה להיות אוטומטית בגמר, נעדרה שוב. סלובקיה שהביעה את רצונה לחזור לא עשתה זאת לבסוף עקב בעיות תקציב.

הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הגמר כללה שירים של 25 מדינות: 4 המממנות העיקריות של התחרות - צרפת, ספרד, בריטניה וגרמניה; המדינה המארחת - סרביה; 9 המקומות הראשונים בחצי הגמר הראשון + שיר אחד שהיווה את בחירת השופטים; 9 המקומות הראשונים בחצי הגמר השני + שיר אחד שהיווה את בחירת השופטים. ההצבעה באירוויזיון זה הייתה הארוכה ביותר בכל שנות התחרות, עקב מספר השיא של השתתפות המדינות (43 מדינות).

סדר השמעה מדינה שפה ביצוע שם השיר תרגום מקום ניקוד
1 רומניהרומניה רומניה רומנית ואיטלקית ניקו וולאד Pe-o Margine de Lume בקצה העולם 20 45
2 בריטניהבריטניה בריטניה אנגלית אנדי אברהם Even If אפילו אם 25 14
3 אלבניהאלבניה אלבניה אלבנית אולטה בוקה Zemrën e lamë peng הימרנו על הלב 17 55
4 גרמניהגרמניה גרמניה אנגלית No Angels Disappear נעלם 23 14
5 ארמניהארמניה ארמניה אנגלית וארמנית סירושו Qele Qele בוא, נלך... 4 199
6 בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה בוסניה והרצגובינה בוסנית לאקה Pokušaj לנסות 10 110
7 ישראלישראל ישראל עברית ואנגלית בועז מעודה כאילו כאן / The fire in your eyes כאילו כאן/האש בעיניך 9 124
8 פינלנדפינלנד פינלנד פינית Teräsbetoni Missä miehet ratsastaa היכן שהגברים רוכבים 22 35
9 קרואטיהקרואטיה קרואטיה קרואטית Kraljevi Ulice & 75 Cents Romanca רומנסה 21 44
10 פוליןפולין פולין אנגלית אייסיס ג'י For Life לכל החיים 24 14
11 איסלנדאיסלנד איסלנד אנגלית Euroband This is my life אלו חיי 14 64
12 טורקיהטורקיה טורקיה טורקית Mor ve Ötesi Deli לא שפוי 7 138
13 פורטוגלפורטוגל פורטוגל פורטוגזית ואניה פרננדש Senhora do mar גבירת הים 13 69
14 לטביהלטביה לטביה אנגלית Pirates of the sea Wolves of the sea זאבי הים 12 83
15 שוודיהשוודיה שוודיה אנגלית שרלוט פרלי Hero גיבור 18 47
16 דנמרקדנמרק דנמרק אנגלית סימון מתיו All night long במשך כל הלילה 15 60
17 גאורגיהגאורגיה גאורגיה אנגלית דיאנה גורצקאייה Peace will come השלום יגיע 11 83
18 אוקראינהאוקראינה אוקראינה אנגלית אני לוראק Shady lady גברת מפוקפקת 2 230
19 צרפתצרפת צרפת אנגלית וצרפתית סבסטיאן טלייה Divine "שמיימי" 19 47
20 אזרבייג'ןאזרבייג'ן אזרבייג'ן אנגלית אלנור וסמיר Day After Day יום אחר יום 8 132
21 יווןיוון יוון אנגלית קאלומירה Secret Combination קוד סודי 3 218
22 ספרדספרד ספרד ספרדית ואנגלית רודולפו צ'יקיליקואטרה Baila el Chiki Chiki רקוד את ה"צ'יקי צ'יקי" 16 55
23 סרביהסרביה סרביה סרבית ילנה טומשביץ' Oro הורה 6 160
24 רוסיהרוסיה רוסיה אנגלית דימה בילאן Believe להאמין 1 272
25 נורווגיהנורווגיה נורווגיה אנגלית מריה האוקוס סטורנג Hold On, Be Strong החזק מעמד, היה חזק 5 182

חצי הגמר הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

נערך ב-20 במאי 2008. כאמור, האירוויזיון חולק לשני חצאי גמר. בכל חצי גמר התמודדו 19 מדינות, כאשר בכל חצי גמר היו רשאיות להצביע רק המדינות שהשתתפו בו ושתיים או שלוש מהמדינות שבגמר. לחצי גמר זה הצביעו 21 מדינות - מלבד המדינות המשתתפות, התקבלו גם הצבעות מגרמניה וספרד.

סדר השמעה מדינה שפה ביצוע שם השיר תרגום מקום ניקוד
1 מונטנגרומונטנגרו מונטנגרו סרבית סטפן פיליפוביץ' Zauvijek volim te אוהב אותך לנצח 14 23
2 ישראלישראל ישראל עברית ואנגלית בועז מעודה כאילו כאן/The fire in your eyes כאילו כאן/האש בעיניך 5 104
3 אסטוניהאסטוניה אסטוניה סרבית, גרמנית ופינית Kreisiraadio Leto svet אור קיץ 18 8
4 מולדובהמולדובה מולדובה אנגלית גטה בורלקו A Century of Love מאה של אהבה 12 36
5 סן מרינוסן מרינו סן מרינו איטלקית Miodio Complice שותפה לחטא 19 5
6 בלגיהבלגיה בלגיה שפה דמיונית Ishtar O julissi או יוליוסי 17 16
7 אזרבייג'ןאזרבייג'ן אזרבייג'ן אנגלית אלנור וסמיר Day After Day יום אחר יום 6 96
8 סלובניהסלובניה סלובניה סלובנית רבקה דרמל Vrag naj vzame לכל הרוחות ! 11 36
9 נורווגיהנורווגיה נורווגיה אנגלית מריה האוקוס סטורנג Hold On, Be Strong החזק מעמד, היה חזק 4 106
10 פוליןפולין פולין אנגלית אייסיס ג'י For Life לכל החיים 10 42
11 אירלנדאירלנד אירלנד אנגלית דסטין תרנגול ההודו Irelande Douze Pointe אירלנד, 12 נקודות 15 22
12 אנדורהאנדורה אנדורה אנגלית וקטלנית ז'יזלה Casanova קזנובה 16 22
13 בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה בוסניה והרצגובינה בוסנית לאקה Pokušaj לנסות 9 72
14 ארמניהארמניה ארמניה אנגלית וארמנית סירושו Qele Qele בוא, נלך... 2 139
15 הולנדהולנד הולנד אנגלית הינד Your Heart Belongs To Me לבך שייך לי 13 27
16 פינלנדפינלנד פינלנד פינית טרסבטוני Missä miehet ratsastaa היכן שהגברים רוכבים 8 79
17 רומניהרומניה רומניה רומנית ואיטלקית ניקו וולאד Pe-o Margine de Lume בקצה העולם 7 94
18 רוסיהרוסיה רוסיה אנגלית דימה בילאן Believe להאמין 3 135
19 יווןיוון יוון אנגלית קאלומירה Secret Combination קוד סודי 1 156

חצי הגמר השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

נערך ב-22 במאי 2008. כאמור, האירוויזיון חולק לשני חצאי גמר. בכל חצי גמר התמודדו 19 מדינות, כאשר בכל חצי גמר היו רשאיות להצביע רק המדינות שהשתתפו בו ושתיים או שלוש מהמדינות שבגמר. לחצי גמר זה הצביעו 22 מדינות - מלבד המדינות המשתתפות נתקבלו גם הצבעות מבריטניה, צרפת וסרביה.

סדר השמעה מדינה שפה ביצוע שם השיר תרגום מקום ניקוד
1 איסלנדאיסלנד איסלנד אנגלית Euroband This is my life אלו חיי 8 68
2 שוודיהשוודיה שוודיה אנגלית שרלוט פרלי Hero גיבורה 10 54
3 טורקיהטורקיה טורקיה טורקית Mor ve Ötesi Deli לא שפוי 7 85
4 אוקראינהאוקראינה אוקראינה אנגלית אני לוראק Shady lady גברת מפוקפקת 1 152
5 ליטאליטא ליטא אנגלית ירונימאס מיליוס Nomads in the night נוודים בלילה 16 30
6 אלבניהאלבניה אלבניה אלבנית אולטה בוקה Zemrën e lamë peng הימרנו על הלב 9 67
7 שווייץשווייץ שווייץ איטלקית פאולו מנגוצי Era stupendo זה היה מדהים 13 47
8 צ'כיהצ'כיה צ'כיה אנגלית תרזה קרנדלובה Have some fun ליהנות קצת 18 9
9 בלארוסבלארוס בלארוס אנגלית רוסלן אלחנו Hasta la vista להתראות 17 27
10 לטביהלטביה לטביה אנגלית Pirates of the sea Wolves of the sea זאבי הים 6 86
11 קרואטיהקרואטיה קרואטיה קרואטית Kraljevi Ulice & 75 Cents Romanca רומנסה 4 112
12 בולגריהבולגריה בולגריה אנגלית Deep Zone & Balthazar DJ, take me away די ג'יי, קח אותי הרחק 12 56
13 דנמרקדנמרק דנמרק אנגלית סימון מתיו All night long במשך כל הלילה 3 112
14 גאורגיהגאורגיה גאורגיה אנגלית דיאנה גורצקאייה Peace will come השלום יגיע 5 107
15 הונגריההונגריה הונגריה אנגלית והונגרית צ'זי Candlelight אור הנר 19 6
16 מלטהמלטה מלטה אנגלית מורנה Vodka וודקה 14 38
17 קפריסיןקפריסין קפריסין יוונית אבדוקיה קאדי Femme fatale פאם פאטאל 15 36
18 מקדוניהמקדוניה מקדוניה אנגלית תמרה טודבסקה, ורצ'ק וגאג'ה Let me love you תן לי לאהוב אותך 11 64
19 פורטוגלפורטוגל פורטוגל פורטוגזית ואניה פרננדש Senhora do mar גבירת הים 2 120
  • מדינות שקיבלו מספר זהה של נקודות דורגו לפי מספר המדינות שנתנו להם נקודות. כשמספר המדינות שנתנו נקודות היה זהה, דירגו לפי מספר הפעמים שקיבלו 12 נקודות, לאחר מכן מספר הפעמים שקיבלו 10 נקודות וכן הלאה.

מגישי הניקוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונות של השירים בגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות הזמר של האירוויזיון
תחרויות
תחרות הזמר של האירוויזיון 1956195719581959196019611962196319641965196619671968196919701971197219731974197519761977197819791980198119821983198419851986198719881989199019911992199319941995199619971998199920002001200220032004200520062007200820092010201120122013201420152016201720182019202020212022202320242025
האירוויזיון למוזיקאים צעירים 198219841986198819901992199419961998200020022004200620082010201220142016201820202022
האירוויזיון לרוקדים צעירים 198519871989199119931995199719992001200320052011201320152017
אירוויזיון הילדים 200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017201820192020202120222023
האירוויזיון לרוקדים 20072008
האירוויזיון למקהלות 20172019
תחרויות מיוחדות שיר היובל באירוויזיון (2005)המיטב של האירוויזיון (2006)הלהיטים הגדולים של האירוויזיון (2015)אירוויזיון: Europe Shine a Light (2020)אירוויזיון קרקס הקסמים
ראו גם טקס פתיחת אירועי האירוויזיוןלהט"ב ותחרות האירוויזיוןרשימת מנחי האירוויזיוןזוכי תחרות הזמר של האירוויזיוןחוקי תחרות הזמר של האירוויזיוןערים שאירחו את האירוויזיוןאופנה באירוויזיון (ישראל) • OGAEפרס ברברה דקסתחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Sagaתחרות הזמר האמריקאית
מדינות
מדינות משתתפות אוסטריהאוסטרליהאוקראינהאזרבייג'ןאיטליהאיסלנדאירלנדאלבניהאסטוניהארמניהבלגיהגאורגיהגרמניהדנמרקהולנדהממלכה המאוחדתיווןישראללוקסמבורגלטביהליטאמולדובהמלטהמקדוניה הצפוניתנורווגיהסלובניהסן מרינוספרדסרביהפוליןפורטוגלפינלנדצ'כיהצרפתקפריסיןקרואטיהרומניהשוודיהשווייץ
מדינות שפרשו אנדורהבולגריהבוסניה והרצגובינההונגריהטורקיהמונטנגרומונקומרוקוסלובקיה
מדינות שנפסלו בלארוסרוסיה
מדינות לשעבר יוגוסלביהסרביה ומונטנגרו
ראו גם מדינות שלא משתתפות באירוויזיון (לבנון)
זוכים
שנות החמישים שווייץשווייץ ליס אסיההולנדהולנד קורי ברוקןצרפתצרפת אנדרה קלאבוהולנדהולנד טדי סחולטן
שנות השישים צרפתצרפת ז'קלין בואייהלוקסמבורגלוקסמבורג ז'אן-קלוד פסקלצרפתצרפת איזבל אוברהדנמרקדנמרק גרטה ויורגן אינגמןאיטליהאיטליה ג'יליולה צ'ינקווטילוקסמבורגלוקסמבורג פראנס גלאוסטריהאוסטריה אודו יורגנסבריטניהבריטניה סנדי שוספרד (1945-1977)ספרד (1945-1977) מסיאלצרפתצרפת פרידה בוקארה / הולנדהולנד לני קור / בריטניהבריטניה לולו / ספרד (1945-1977)ספרד (1945-1977) סלומה
שנות השבעים אירלנדאירלנד דנהמונקומונקו סבריןלוקסמבורגלוקסמבורג ויקי לאנדרוסלוקסמבורגלוקסמבורג אן-מארי דודשוודיהשוודיה אבבאהולנדהולנד טיץ'-איןבריטניהבריטניה Brotherhood of Manצרפתצרפת מארי מריםישראלישראל יזהר כהן ולהקת אלפא-ביתאישראלישראל חלב ודבש
שנות השמונים אירלנדאירלנד ג'וני לוגןבריטניהבריטניה באקס פיזגרמניהגרמניה ניקוללוקסמבורגלוקסמבורג קורין הרמסשוודיהשוודיה הרייסנורווגיהנורווגיה בוביסוקס!בלגיהבלגיה סנדרה קיםאירלנדאירלנד ג'וני לוגןשווייץשווייץ סלין דיוןיוגוסלביהיוגוסלביה ריווה
שנות התשעים איטליהאיטליה טוטו קוטוניושוודיהשוודיה קרולהאירלנדאירלנד לינדה מרטיןאירלנדאירלנד ניב קבאנהאירלנדאירלנד פול הרינגטון וצ'ארלי מק'גטיגןנורווגיהנורווגיה סיקרט גארדןאירלנדאירלנד איימר קוויןבריטניהבריטניה קתרינה והגליםישראלישראל דנה אינטרנשיונלשוודיהשוודיה שארלוט נילסן
העשור הראשון של המאה ה-21 דנמרקדנמרק האחים אולסןאסטוניהאסטוניה טאנל פדאר, דייב בנטון ו-2XLלטביהלטביה מארי אןטורקיהטורקיה סרטאב ארנראוקראינהאוקראינה רוסלנהיווןיוון הלנה פפאריזופינלנדפינלנד לורדיסרביהסרביה מריה שריפוביץ'רוסיהרוסיה דימה בילאןנורווגיהנורווגיה אלכסנדר ריבאק
העשור השני של המאה ה-21 גרמניהגרמניה לנה מאייר-לנדרוטאזרבייג'ןאזרבייג'ן אל וניקישוודיהשוודיה לורןדנמרקדנמרק אמילי דה פורסטאוסטריהאוסטריה קונצ'יטה וורסטשוודיהשוודיה מונס סלמרלובאוקראינהאוקראינה ג'מאלהפורטוגלפורטוגל סלבדור סובראלישראלישראל נטע ברזיליהולנדהולנד דאנקן לורנס
העשור השלישי של המאה ה-21 2020איטליהאיטליה מונסקיןאוקראינהאוקראינה קאלוש אורקסטרהשוודיהשוודיה לורן