קבוצת הפולו של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קבוצת הפולו של מיקי
Mickey's Polo Team
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי דייוויד הנד
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
קלרנס נאש
פינטו קולביג
בילי בלטשר
אנימטור ארט באביט
ביל רוברטס
ג'וני קאנון
דיק הומר
נורם פרגוסון
פול הופקינס
גרים נטוויק
לואי שמיט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 4 בינואר 1936[1]
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

קבוצת הפולו של מיקיאנגלית: Mickey's Polo Team) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1936 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס. הסרט מציג משחק פולו בין ארבע דמויות דיסני, בהנהגת מיקי מאוס, וארבע גרסאות מצוירות של כוכבי קולנוע מהחיים האמיתיים. הסרט, שבוים על ידי דייוויד הנד, נוצר בהשראת אהבתו האישית של וולט דיסני לפולו.[2] זהו הסרט הקצר ה-80 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" שיצאו לאקרנים והראשון באותה שנה.[3]

ישנן בסרט הופעות קמע של דמויות רבות של דיסני מסדרות הסרטים "מיקי מאוס" ו"סימפוניות טיפשיות", כמו גם כמה דמויות מעולם הבידור האמיתי של שנות ה-30.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי מאוס משתתף במשחק פולו, מנהיג של קבוצה הכוללת את גופי, הזאב הרע ודונלד דאק, שמתקשה ברכיבת החמור שלו. הם מתמודדים מול סטן לורל, אוליבר הארדי, הארפו מרקס וצ'ארלי צ'פלין (שמופיע בתלבושת הנווד שלו). השחקן ג'ק הולט, המשמש כשופט, זורק את הכדור שמתחיל את המשחק. הראשון בחוץ הוא הארדי, שהופל מסוסו כששתי הקבוצות נלחמות להשיג את הכדור. בעודו על הקרקע פרסות הסוסים נופלות על ראשו. הזאב הרע לוקח את הכדור ומצליח לשמור אותו אצלו עד שצ'ארלי צ'פלין גונב אותו ממנו. בינתיים, הארדי מתקשה לעלות בחזרה על סוסו עקב עודף המשקל שלו. כשמיקי חובט בכדור לעבר המטרה, הארפו מרקס והיען שלו טומנים ראשם מתחת לחול כדי להימנע מפגיעה. הארדי סוף סוף מצליח לעלות על הסוס שלו אבל משקלו גורם לסוס לצנוח במרכז גופו. בניסיון לגרום לסוס להישאר עומד, לורל שולף את זנבו של הסוס של אולי וקושר אותו בקשר, וזה אכן עובד. עם זאת, הסוס מסרב לחזור למשחק ולא משנה כמה הארדי מנסה לפתות אותו, הוא נשאר במקומו. סטן מנסה לדקור אותו עם מחט כדי לגרום לו לצאת לדרך, אך הסוס דוהר משם לפני שהוא יכול לעשות זאת, גורם ללורל לדקור את הארדי במקום.

במשחק, הזאב הרע לוקח שוב את ההובלה על הכדור, אך עקב כך שהמחבט שלו נהרס בתהליך הוא מנצל את הנשיפות שלו כדי לגרום לכדור להתקדם. בעקבות זה, שירלי טמפל ושלושה החזירים הקטנים לועגים לו על כך. הוא כועס עליהם ונוקם בהם באמצעות נשיפה חזקה לעברם, כזו הממוטטת את הגדר שהם יושבים מאחוריה ועד מהרה הם מסתתרים מתחת לדרגשים; הסחת דעת זו גורמת לזאב הרע לאבד את ההובלה שלו במשחק. דונלד דאק לוקח את ההובלה וקולע את הכדור, אבל הארפו מרקס מחזיר את הכדור לעברו והמומנטום של השניים להשיג את הכדור מסתיים בהתנגשותם. דונלד מטיח עליו עלבונות על שהפיל אותו, אבל הארפו מגיב במכות באמצעות כפפות מתאגרפים שאותן הוא מסתיר בבגדיו, מבעיר את דונלד עם מפוח ומשתמש במשרוקית כדי להדוף אותו חזרה לחמור שלו.

דונלד מתרגש כשהכדור נוחת ממש לידו והוא מנסה לחבוט בו, אך שאר המשתתפים לוקחים אותו. מתוסכל, דונלד מנסה לגרום לחמור שלו לזוז אבל האחרון מתיישב עליו וצוחק. הכדור נוחת הפעם על זנבו של דונלד, אך הוא נרמס על ידי השחקנים האחרים (כולל הארדי, שסוף סוף מצליח לחזור למשחק). דונלד נכנס להתקף זעם ובטעות בולע את הכדור, מה שגורם לחברי הקבוצות לרדוף אחריו כדי להוציא אותו ממנו. הארפו בועט בו ראשון, תוך שימוש בראש של היען שלו, והזאב הרע מצליח להוציא לרגע את הכדור מגופו של דונלד על ידי פגיעה בו, אך עד מהרה הוא בולע אותו שוב. כל השחקנים משתי הקבוצות מנסים לפגוע ולחבוט בו מה שבסופו של דבר גורם לו לחפור בחול כדי לברוח. דונלד מנסה להתחבא בתוך אחד המוטות אבל הקבוצות ממשיכות לנסות להכות אותו. לבסוף, הוא נמלט, ומוביל אחריו את שתי הקבוצות, לעבר השופט ג'ק הולט, מה שגורם לכולם להתנגש ולגרום לכאוס גדול, שהסוסים רוכבים על בעליהם והמשחק ממשיך בדרך זו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקבוצה של מיקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת כוכבי הקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיתון חדשות הקולנוע "The Film Daily" כינה את הסרט "נוקאאוט", וציין כי "בתור בידור המונפש באופן חי ובועט, סרט זה כמעט מוביל על כל יצירות וולט דיסני עד היום... זה היה רעיון מפואר והבחורים שם בדיסני השקיעו הרבה מאמץ ושנינות בעניין, שהביא לתוצאה של קומדיה מצוירת שהיא מהומה אחת גדולה מהתחלה ועד סוף".[4]

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Smith, Dave (1996). "Mickey's Polo Team". Disney A to Z: The Official Encyclopedia (1st ed.). New York: Hyperion. pp. 328. ISBN 0-7868-8149-6.
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  4. ^ "Shorts". The Film Daily. 69 (32): 10. 7 פבר' 1936. נבדק ב-13 ביוני 2020. {{cite journal}}: (עזרה)
  5. ^ Disney Shorts - Mickey's Polo Team Animation Drafts, web.archive.org, ‏2009-10-12