קרב החצר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרב החצר
The Barnyard Battle
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אב אייוורקס
הופק בידי וולט דיסני
מוזיקה קרל סטאלינג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
Celebrity Productions
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 1 ביוני 1929[1]
משך הקרנה 7 וחצי דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
סרט קודם כאשר החתול איננו עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא נער המחרשה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרב החצראנגלית: The Barnyard Battle) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי של מיקי מאוס שיצא לראשונה בשנת 1929, כחלק מסדרת הסרטים "מיקי מאוס".[1] זהו הסרט השביעי של מיקי מאוס והרביעי שיצא באותה השנה.[2] כפי שכותרת הסרט מרמזת, הוא מציג קרב בין צבא פולש של חתולים וצבא של עכברים שמנסים להגן על בתיהם וחוותיהם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיט רגל-עץ מתואר כחייל מוביל של צבא החתולים, ומיקי כמתגייס של צבא העכברים, לא לפני שעבר בדיקה גופנית לצורך הגיוס לצבא, סצנה זו מתארת את מיקי הופך לנושא להתעללות פיזית ורגשית. לאחר שעבר את הבחינה, הוא מקבל מקלע ונשלח לקרב. מאמצי הלחימה של מיקי קומיים במראם אך מוכיחים את עצמם כיעילים מספיק כדי לאלץ את האויב לסגת. בסופו של דבר, מיקי מכה בפטיש על ראשם של שורת חיילים מסתערים, ומתקבל בתשועות כגיבור על ידי חבריו החיילים.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט זה בולט בתור הראשון שמציג את מיקי כחייל והראשון שמציב אותו בקרב. סצנת הבדיקה הגופנית נערכה מאז לעיתים קרובות, עקב היותה מטרידה במידה מסוימת. עם זאת, צופים מודרניים הצביעו תכופות על סצנה זו כעל הבלתי נשכחת ביותר מהסרטים הקצרים.[3]

היה תקדים בסרטים המצוירים של דיסני בשליחת הדמות הראשית למלחמה: יוליוס החתול מזמן צבא בסרט "Alice's Little Parade" משנת 1926 מסדרת "קומדיות אליס", ואוסוולד הארנב שיוצא למלחמה בסרט המצויר משנת 1927, "!Great Guns".[1]

הקצין עכבר שצועק "פלוגה, צעד קדימה!" הוא דמות היונק הראשונה בסרטים המצוירים של מיקי מאוס שאומרת משפט שלם. לפני כן, התקשורת בין דמויות הייתה רק בצלילים חד-הברתיים וצחוקים, או במקרה של מיני מאוס, האיחול, "יו-הו!".[4] התוכי ב"ספינת הקיטור וילי" אמר גם הוא שני משפטים מלאים, מה שהפך אותו לדמות הראשונה הממשית בסדרה שמדברת.

זהו הסרט האחרון של מיקי מאוס בו מיקי מוצג בגודל של עכבר בין המון עכברים אחרים; לאחר מכן, מיקי ומיני הפכו לעכברים היחידים שחיים בעולם של חיות מואנשות אחרות.[4]

הסרט לא הציג באופן בירור את המלחמה שתיאר, אם כי החתולים מתוארים כחבושים בקסדות צבאיות דומות לאלו ששימשו את הקיסרות הגרמנית במהלך מלחמת העולם הראשונה. מנגד, העכברים צועדים לקרב למנגינת "דיקסי", שיר שנכתב בשנת 1859. השיר היה פופולרי בקרב הכוחות של קונפדרציית המדינות של אמריקה במהלך מלחמת האזרחים האמריקנית. ניצחונם של העכברים נחגג בלחן של "Battle Cry of Freedom"(אנ'), הידוע כפופולרי בקרב כוחות ארצות הברית במהלך אותה מלחמה. בכל מקרה, שתי המלחמות היו עדיין בזיכרון החי של הקהל בזמן יציאת הסרט ולכן ייתכן שהפרטים שהוזכרו נועדו להתייחסויות מוכרות לשניהם.

מכיוון שהחתולים חובשים קסדות הדומות לפיקלהאובה גרמנית, הסרט נאסר בגרמניה בשנת 1930 בטענה שהוא "פוגע בכבוד הלאומי".[5]

מורשת והשראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-משחק בסגנון LCD Game & Watch שמופיע במשחק הווידאו Kingdom Hearts III משנת 2019 מבוסס על סרט קצר זה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "קרב החצר", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "קרב החצר", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. p. 40. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  3. ^ "Default Disney: The Barnyard Battle". Hilarity by Default. נבדק ב-5 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 Grob, Gijs (2018). "The Barnyard Battle". Mickey's Movies: The Theatrical Films of Mickey Mouse. Theme Park Press. ISBN 978-1683901235.
  5. ^ Bulik, Mark (26 בספטמבר 2014). "1930: Mickey Mouse, Censored". The New York Times. נבדק ב-12 בנובמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)