ראמי יוסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראמי יוּסף
Ramy Youssef
לידה 26 במרץ 1991 (בן 33)
ארצות הבריתארצות הברית ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2009
מקום לימודים
יצירות בולטות
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראמי יוּסףאנגלית: Ramy Youssef, בערבית: رامي يوسف; נולד ב-26 בנובמבר 1991) הוא קומיקאי, סטנדאפיסט, במאי, תסריטאי ושחקן אמריקאי, זוכה פרס גלובוס הזהב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוּסף נולד ברובע קווינס בעיר ניו יורק שבמדינת ניו יורק, ארצות הברית, להורים מהגרים ממצרים, ואביו היה מנהל במלון פלאזה בניו יורק.[1] הוא מוסלמי אדוק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 שיחק לראשונה בסיטקום "תראו את אבא...", ברצועת ניק אט נייט בערוץ ניקלודיאון, בו גילם את אחת הדמויות הראשיות. בשנת 2017 הופיע בתוכנית האירוח "לייט שואו עם סטיבן קולבר", שם ביצע מופע סטנד-אפ משלו.[2]

סדרת הדרמה הקומית שיצר "ראמי", עלתה לשידור בהולו, ב-19 באפריל 2019. על תפקידו בסדרה זכה בפרס גלובוס הזהב, והיה אף מועמד לפרס אמי. הסדרה זכתה גם בפרס פיבודי ובפרס מטעם South by Southwest.

בשנת 2022 יצר עם הסטנדאפיסט הפלסטיני-אמריקאי מוחמד (מו) עאמר(אנ') את סדרת הדרמה הקומית "מו", עבור שירות נטפליקס. הסדרה קיבלה ביקורות טובות מצד המבקרים, וזכתה גם פרס פיבודי ובפרס גותה'ם.

בשנת 2023 דיבב בסרט ההנפשה הממוחשבת של כריס באק "המשאלה" את דמותו של סאפי. באותה שנה שיחק בסרטו של יורגוס לנתימוס "מסכנים שכאלה".

בשנת 2024 הנחה ראמי יוסף את התכנית SNL[3].

פעילות פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2023, יוּסף, יחד עם עוד קבוצה של 54 אמנים ואישים בתעשיית הבידור חתם על מכתב פתוח לנשיא ג'ו ביידן[4].חותמי המכתב מבקשים מהנשיא ביידן לקרוא להפסקת אש בעזה ובישראל. המכתב מדגיש את המשבר ההומניטרי בעזה, נטען שם כי אזלו לתושבים אספקה חיונית כמו מזון, מים, חשמל ותרופות. למעט הבקשה לשחרור בטוח של בני הערובה אין במכתב התייחסות לכאב ולנזק שנגרם לתושבי ישראל בכלל ולישובים הסמוכים לעזה בפרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראמי יוסף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Ramy Youssef: I Wish Muslims Prayed On Sundays". לייט שואו עם סטיבן קולבר. 17 באפריל 2019. נבדק ב-29 באוגוסט 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Kuperinsky, Amy (2019-04-19). "Meet Ramy Youssef, star of 'Ramy,' the Hulu show that breaks new ground while drawing on his N.J. roots" (באנגלית). NJ.com. נבדק ב-2020-09-07.
  3. ^ אלון פרוכטר, ראמי יוסף ב-SNL: "אלוהים, שחרר את פלסטין - ואת החטופים", באתר כאן חדשות, ‏31 במרץ 2024
  4. ^ J. Kim Murphy, Joaquin Phoenix, Cate Blanchett and More Stars Demand Joe Biden Call for Israel-Gaza Ceasefire: ‘Compassion Must Prevail’, Variety, ‏2023-10-20 (באנגלית אמריקאית)