שיחה:אירוויזיון 2009

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות[עריכת קוד מקור]

היי, יש בדף זה מספר טעויות!!!
1. TBD זה לא שם של רשות שידור!!!{משמעות המילה TBD זה טרם נקבע}
2. כאשר אתם רושמים מדינה כמדינה המעוניינת להשתתף ב-2009 הראו קישור למקור אמין{ESCTODAY.COM \ EUROVISION.TV \ וכו'...}
3. אותו דבר לגבי מדינות פורשות.

או.קיי., עניין ה-TBD תוקן. אני לא חושב שחייב לשים קישור למקור אמין, אם רוצים מומלץ, אבל לא חייב. מתן - שיחה 18:07, 3 ביוני 2008 (IDT)תגובה

17.5.09 לפי התוצאות של חצאי הגמר, מקדוניה הייתה צריכה לעלות מחצי הגמר הראשון, ולא פינלנד שסיימה במקום ה- 12. גם בחצי הגמר השני, רשום שקרואטיה עלתה לגמר מהמקום ה- 13 עם 30 נקודות, בעוד שסרביה סיימה במקום ה- 10 עם 60 נקודות. (נכתב ע"י אלמוני ב-07:53, 17 במאי 2009)

כאן באה לידי ביטוי הכרעת צוותי השיפוט מכל מדינה - השיר העשירי שעולה אינו בהכרח זה שצבר את כמות הנקודות העשירית בגודלה. Ldorfman - שיחה 19:11, 17 במאי 2009 (IDT)תגובה

מדינות השוקלות פרישה[עריכת קוד מקור]

איך בלגיה שוקלת פרישה אם מצד שני היא אישרה את השתתפותה ? הלו חבר'ה... שימו לב !!!!Sarbel - שיחה 23:52, 13 ביולי 2008 (IDT)תגובה

למה לא בודקים את הגרסה האנגלית? כתוב שם שאוקראינה שוקלת פרישה(לכן הוספתי אותה)אבל אני לא יודע טוב אנגלית לכן לא תרגמתי את הסיבה
בנוסף יש מספר מדינות שרשומות שם ולא רשומות פה(דרך אגב ראיתי משהו מוזר-אתמול ראיתי שישראל אישרה את השתתפותה בגרסה האנגלית והיום לא) (נכתב על-ידי אלמוני ב- 13:35, 20 בספטמבר 2008)
אוקראינה שוקלת פרישה ? זה בדוק ? למה ? היא דווקא מדורגת במקומות מצויינים...
ויוון באמת בחרה כבר שיר ? לא מוקדם מדיי ??? Sarbel 22:45, 23 בספטמבר 2008 (IDT)
אוקראינה ומקדוניה כבר לא שוקלות פרישה אבל עדיין לא אישרו את השתתפותם (נכתב על-ידי אלמוני ב- 22:39, 26 בספטמבר 2008)
בויקיפדיה האנגלית כתוב שבעקבות המלחמה בדרום אוסטיה שוקלות 7 מדינות להחרים את התחרות ברוסיה. והם: ארמניה, קרואטיה, מונטנגרו, אירלנד, ישראל, מולדובה והונגריה. למה בויקיפדיה העיברית לא כתוב כך??? (נכתב על-ידי אלמוני ב-04:08, 6 באוקטובר 2008)
בויקיפדיה האנגלית מצויין רק שליטא שוקלת פרישה מהתחרות בעקבות הלחימה באוסטיה, ולא כתוב כלום על ישראל ומדינות נוספות, לפחות לא בהסבר מפורט. חוץ מזה כפי שאתה רק עכשיו ראית שלא היה כתוב על-כך, כך גם אחרים עד עכשיו כנראה לא נכנסו לערך אז לא עדכנו אותו, ואחרים פשוט לא ידעו שהמדינות הללו מתכוונות לפרוש בכלל. אתה לא יכול לצפות שכל רגע כשיהיה מידע חדש, ישר על הדקה יעדכנו אותו בויקיפדיה. זה לוקח זמן לפעמים עד שמישהו מעדכן את הערך, לא דווקא מתוך מחוסר תשומת-לב, אלא כי פשוט לא יצא עד עכשיו לעדכן... ויהיו עוד הרבה מקרים שתראה מידע בויקיפדיה באנגלית, אבל ייקח עוד הרבה זמן עד שהוא יופיע בערך המקביל בעברית, רק שתדע לא להתפלא בעתיד. אבל אם יש לך מידע עם מקורות, אני אישית אשמח עם תעדכן אותו כאן. וזהו בעיקרון ;) אומנות - שיחה 20:28, 20 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה
לטביה פורשת או לא? בויקיפדיה האנגלית היא לא רשומה כפורשת.מחונן פסח - שיחה 19:19, 13 בינואר 2009 (IST)תגובה

האולם המארח, המדינות המשתתפות בחצאי הגמר, נציג יוון והשתתפות מקדוניה[עריכת קוד מקור]

האולם המצויין בערך הוא אכן האולם המתוכנן לארח את התחרות במוסקבה - אם יעשו בו שיפוצים, כי טרם הוחלט סופית אם זה אכן יהיה האולם המארח. גם לגבי המדינות המשתתפות, הועלתה הצעה שארבע הגדולות ישתתפו גם הן בחצאי הגמר, אך טרם הגיעו להחלטה בנושא. כך שהניסוח שכתוב בערך, שמציג בצורה וודאית את האולם המארח ואת חוקי המדינות המשתתפות בחצאי הגמר, אינו ניסוח נכון. אז שיניתי את הניסוח לטרם הוחלט סופית והוספתי מידע על-כך. סאקיס רובאס, לעומת-זאת, כבר אושר סופית כנציג יוון לאירוויזיון 2009, ובערך עדיין היה כתוב שטרם הוחלט סופית, אז שיניתי את הניסוח לגבי נציג יוון לעובדה שנקבעה. בנוסף, מקדוניה הייתה כתובה בערך ברשימת המדינות שאולי יפרשו מהתחרות השנה, אך לא היה כתוב שום מידע לגבי זה, אז הוספתי גם את זה. כמו-כן, הוספתי ארבע הפניות להערות שוליים של מקורות לגבי ארבע הדברים ששיניתי בערך: כתבה על הדיונים לגבי שיפוץ האצטדיון במוסקבה, כתבה לגבי הדיון הנמשך עדיין לגבי בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת בחצאי הגמר של התחרות, כתבה שמאשרת את נציגות סאקיס רובאס בשם יוון וכתבה לגבי אפשרות פשיטת הרגל של רשת הטלוויזיה במקדוניה, ששלחה עד עכשיו את נציגי מקדוניה לאירוויזיון. ואני חושב שבכל כתיבה, בייחוד לגבי אירוע עתידי, כדאי להוסיף תמיד הפנייה למקור אמין. וזו לא בעיה, מאחר ויש הפניות רבות למקורות שונים באינטרנט בערך של אירוויזיון 2009 בויקיפדיה האנגלית, שמשם גם אני לקחתי את המקורות ששמתי בהערות השוליים. אומנות - שיחה 20:28, 20 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה

עריכה מחודשת של מצב המדינות, כולל דרכי ותאריכי בחירת הנציגים והשירים של המשתתפות[עריכת קוד מקור]

מישהו ביצע לאחרונה שינוי בערך בכך שכתב שהולנד בחרה את השיר "Nationaal Songfestival 2009", ושיוון בחרה את השיר "National Selection", אז:

א: אף מדינה לא בחרה עדיין שיר - מה שכן בחרו הם את שני המבצעים - הזמר "סאקיס רובאס" לייצוג יוון, ולהקת "דה-טופרס" לייצוג הולנד.

ב: "Nationaal Songfestival 2009" כוונתו "פסטיבל שירים לאומי 2009", ו-"National Selection" כוונתו בעברית "בחירה לאומית" - ובמקרה ספציפי זה הכוונה לשני פסטיבלי השירים שייערכו בהולנד וביוון, שיהוו בעצם קדמי-אירוויזיון פרטיים של "דה-טופרס" ושל "סאקיס רובאס" - ולא שמות של שירים שנבחרו כפי שנכתב.

מעבר-לכך, בעבר גם מחקו מערך זה על האפשרות לפרישת מקדוניה שאני כתבתי, בטענה כי בסוף לא תפרוש - אבל ללא מקור - עובדה שבויקיפדיה באנגלית עוד כתוב שמקדוניה כנראה תפרוש. לפחות המידע על מקדוניה כבר הוחזר לפה.

ברור שרק רוצים לתרום, אבל כל אחד אחראי לבדוק את מה שהוא כותב פה - ובייחוד להפעיל שיקול דעת לפני מחיקת תכנים קיימים; לבדוק שהמקורות מהימנים, ולתרגם לעצמו לעברית מלים שאינו מבין, כמו "Nationaal Festival", ולבדוק באתרי אירוויזיון רשמיים הצהרות כגון "מספר מדינות כבר בחרו שירים". אחרת יווצר מצב שייכתב הרבה מידע שרק יגרע מהתכנים פה, ואף יהיה בכלל לא נכון. אני לא מבין למה כל-כך הרבה פעמים כותבים דברים שאין ידע לגביהם, או אינם בטוחים לגביהם, ואף מוחקים דברים שדווקא כן מבוססים על מקורות מהימנים.

אז הוספתי מידע - בעיקר תאריכים מתוכננים לקדמי האירוויזיונים במדינות השונות שכבר אישרו השתתפותן, והכי חשוב, בדקתי שהוא נכון על בסיס המידע שבויקיפדיה באנגלית - וגם שהמידע בויקיפדיה באנגלית תואם למידע באתרי אירוויזיון רשמיים. בעתיד אני אוסיף קישורים לאותם אתרי אינטרנט שמהם הבאתי את המידע שהוספתי. לבינתיים לפחות וידאתי שהמידע הזה נכון. להלן ההסברים למידע שהוספתי וסידרתי מחדש בטבלאות עם עמודת הערות לכל מדינה:

הולנד ויוון: מחקתי את המידע המוטעה עליהן והחלפתי בהבהרה שהזמרים נבחרו ושייערכו להם קדמי-אירוויזיון פרטיים.

גאורגיה: יצרתי קטגוריה של "מדינות שלא ישתתפו" - מאחר וגאורגיה נותרה ב"שוקלות פרישה", והרי כבר פרשה. כמו-כן בעתיד מדינות נוספות "יפרשו" לקטגוריית "מדינות שלא ישתתפו", בסופו של דבר.

סלובקיה: גם את המידע עליה העברתי מ"שוקלות פרישה" - ל"אישרו השתתפותן" - מאחר ומיותר, ואף מטעה, לציין אותה בשתי הקטגוריות.

לוקסמבורג: אני בטוח ב-99% שלא תשתתף, וסירובה כבר נראה במספר אתרי אינטרנט, אך טרם נתקלתי במקור מהימן - אז מחמת הספק של ה-1% וגם מהתקווה (הלוואי שה-1% יהיה לפתע הנכון), השארתי כ"מעוניינת להשתתף".

ליכטנשטיין: הוספתי לקטגוריית "מעוניינות להשתתף כי ממש לאחרונה נפתח בה ערוץ טלוויזיה משלה שייתן לה חברות באיגוד השידור האירופי - וכך גם את האפשרות להשתתף באירוויזיון (וליכטנשטיין כבר התעניינה בעבר בתחרות וניסתה להשתתף).

אירלנד הונגריה מולדובה וכו': אין מידע מהימן אם יחרימו את התחרות עקב המלחמה באוסטיה (מידע בנושא לגבי ליטא גאורגיה וישראל כבר מצויין בערך).

שבדיה נורבגיה דנמרק איסלנד פינלנד בולגריה וכו': תאריכי התחרויות הלאומיות של כל איזור סקנדינביה וכמה מדינות נוספות כבר נקבעו - ובבולגריה אף החלו בתחרויות בטלוויזיה, לצמצום המתחרים עד לתשעה בגמר הגדול של קדם-האירוויזיון הבולגרי - התאריכים הללו הם המידע העיקרי שהוספתי להערות בטבלה.

ישראל: דבר אחרון והחשוב ביותר - את ישראל השארתי בקטגוריה הנפרדת כי אני מבין שהכוונה הינה להרחיב עליה בעתיד בפרק נפרד - מאחר ורוב הקוראים בויקיפדיה העברית הינם ישראלים ומעוניינים במצבה האישי לקראת התחרות. אך בכל זאת לישראל אין מעמד מיוחד בתחרות ולכן יהיה מן הראוי לצרף אותה לטבלת שאר המשתתפות ולהעביר את כל התוכן שייכתב על קדם-האירוויזיון של ישראל לערך של "ישראל באירוויזיון" לאחר התחרות, כי ערכי האירוויזיון צריכים להיכתב בצורה אובייקטיבית ולא "מנקודת מבט ישראלית" - לפחות בטווח הרחוק. (לכן גם ראוי להעביר את הקטגוריות הנפרדות של ישראל באירוויזיון מהערכים על תחרויות האירוויזיון עצמן, כמו למשל הפרק "קדם-האירוויזיון 1987" של ישראל, בתוך הערך של "אירוויזיון 1987" ובמספר ערכים נוספים).

תודה על תשומת הלב - אומנות - שיחה 20:28, 11 באוקטובר 2008 (IDT)תגובה

תשובה לך על הכתיבה על מקדוניה:אני בדקתי את הגרסה האנגלית ואת דף השיחה האנגלי מתישהו ושם היה כתוב שמקדוניה כבר לא שוקלת פרישה ולכן מחקתי זאת אבל יומיים אחרי זה ראיתי שזה חזר שמקדוניה שוקלת פרישה ולא הבנתי איך...אז רק שתדע למה מחקתי.


השארת מידע כל עוד הוא נכון על-ידי חלוקה לפרקים מפורטים לאחר התחרות[עריכת קוד מקור]

אוקיי, הבנתי. תודה שהסברת לי. אבל בכל-אופן אני דוגל בכך שתמיד, גם אם המידע שכתוב אינו סופי, עדיין אפשר יהיה להשאיר אותו בערך: לאחר התחרות אפשר ליצור פרק של "הרקע לתחרות" - ובפרק זה אפשר להשאיר את כל הקשיים, התהליכים והשיקולים שעמדו בפני המדינות השונות, שאנשים כמוני כתבו פה מתוך מעקב אחר שיקולי המדינות שמתבצע כעת, לפני שהתחרות נערכה. אתה מבין? ככה אף פעם לא יימחק מידע שנכתב פה; גם אם יתברר שמקדוניה לא תפרוש בסופו של דבר, אפשר יהיה להעביר את המידע על קשיי רשת הטלוויזיה שלה לפרק על מה שקדם לערב התחרות. הרי בסך-הכל מידע זה על הקשיים הכלכליים של מקדוניה הוא נכון, ולכן הוא עדיין תורם לקורא להבין את מצבה ואת שיקוליה של מקדוניה טרם התחרות ובכלל מעשיר את הערך אך עדיין בפרק נפרד, כי כמובן שזה לא מידע ראשי שצריך להיות בפסקה הראשונה והכללית. זו הגישה שלי; כל דבר שנכתב פה - כל עוד הוא נכון - הוא תרומה לערך, שתמיד אפשר להעביר אותה לפרק מיוחד שבו אותה תרומה עדיין תישאר רלוונטית. בברכה אומנות - שיחה 04:25, 14 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

למה מוחקים מידע ומשנים את סדר ה-א'-ב'?![עריכת קוד מקור]

אני ממש כבר לא מבין מה קורה פה. מישהו מחק את המידע שגאורגיה תפרוש - למה?! הרי המידע עדיין רלוונטי לתחרות ולערך, ויהיה גם רלוונטי לאחר התחרות כהסבר על הרקע לתחרות. זה שגאורגיה לא משתתפת באירוויזיון לא אומר שצריך להוריד את המידע הזה מהערך. להיפך - המצב הפוליטי בין גאורגיה לרוסיה אפילו מוסיף לערך נופך של רקע פוליטי לתחרות ומדגיש את החשיבות של האירוויזיון כשיקוף למצב הפוליטי. עכשיו גם קוראים רבים ישאלו את עצמם "מה קורה עם גאורגיה? איך זה שכתוב על כל המדינות האחרות שמחרימות את רוסיה, אבל על גאורגיה עצמה לא כתוב?" אנשים לא חושבים פעמיים לפני שהם מחליטים למחוק דברים. ואני גם כתבתי בפירוש שיצרתי קטגוריה מיוחדת בתוך הטבלה לגאורגיה שלא תשתתף, מאחר ועוד יצטרפו אליה בעתיד מדינות נוספות כך שהקטגוריה תתרחב, וקוראים רבים הרי ירצו לדעת למה כל המדינות שיפרשו לא השתתפו בסופו של דבר (ראה בשיחה שכתבתי בדף זה, ממש מעל לשיחה הזו). אנשים לא קוראים את דפי השיחה של הערכים - שאפילו בהם מוקדש הרבה מהזמן שלי כדי להסביר שינויים שנעשים, ואחרים מוחקים מידע ומשנים את הסדרים מתוך שיקולים סובייקטיביים מבלי לדון בזה.

וגם שינו את סדר המדינות האלפביתי, בכך שסידרו אותן לפי הסיבה שאולי לא ישתתפו (כל המדינות שאולי יחרימו את רוסיה עקב המלחמה כתובות זו אחר זו - והרי ידוע שצריך לסדר שמות בצורה אובייקטיבית של א'-ב'). חוץ מזה שזה גם נראה גרוע יותר, כי עכשיו יש רשימה של איזה 7 מדינות ברצף שכתוב עליהם את אותו דבר אז זה בכלל נראה כמו "כתיבה משוכפלת" בטבלה. וידוע שסידור אלפביתי הוא האובייקטיבי ביותר ולכן הנכון. וגם מחקו את הפרק הנפרד לישראל שמישהו אחר הוסיף עוד לפניי. אני בעצמי פתחתי פה בדיון על-כך שצריך לפחות לאחר התחרות לבטל את הפרק הנפרד לישראל או להעביר אותו לערך מיוחד ל"ישראל באירוויזיון". אז בכוונה השארתי את הפרק הנפרד על ישראל, כדי לא לזלזל במי שיצר אותו לפניי ולחכות לראות מה אחרים חושבים פה בדף השיחה. ועכשיו פשוט מחקו את זה תוך התעלמות גם מהדיון הזה פה. אני רק כותב עוד מידע כדי לתרום לויקיפדיה ואני אף-פעם לא אמחק מידע שמישהו כתב לפניי - כל עוד הוא נכון, אלא רק אסדר אותו לכל היותר בצורה אחרת ואובייקטיבית.

בקיצור, השינוי שנעשה הוא דוגמא לשינויים רבים שנעשים בערכים. ושינויים כאלה הם לא תרומה לויקיפדיה, אלא פשוט גריעה, וגורמים לכותבים שמוסיפים מידע חדש לחשוב פעמיים אם לתרום לויקיפדיה בעתיד. כי מה הטעם שמישהו ישקיע אם כמה ימים אחרי הוא יראה פתאום שמחקו משהו נכון שהוא כתב?! וזו כבר הפעם המי יודע כמה שמוחקים מידע או שמשנים מסדר אלפביתי לטובת שיקול סובייקטיבי. כמו שכל מידע נכון הינו חשוב, על אחת כמה וכמה המידע על גאורגיה, שנמצאת בלב המלחמה הכה מדוברת בהקשר לאירוויזיון 2009. אז אני מחזיר את המידע על גאורגיה ואת הסידור האלפביתי למדינות שאולי לא ישתתפו. תודה שוב על תשומת הלב אומנות - שיחה 04:25, 14 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

בעיות לגבי דף השיחה ושוב פעם - לגבי הערך עצמו[עריכת קוד מקור]

אני הבנתי שכל כותב יכול לכתוב באופן חופשי לחלוטין את הדברים שהוא רוצה להסביר בדף השיחה (כל עוד כמובן זה לא פוגעני ולא מכיל קללות וכדומה), ואני רואה שמשנים את הניסוחים שלי בדף השיחה. אז לאותו כותב ששינה, אם באמת מותר לנסח מחדש מה שאנשים כותבים פה בצורת ההתנסחות האישית שלהם, אז להבא תשנה גם צורת התנסחות של כותבים אחרים פה כמו כתיבה של סלנג דוגמת "הלו חבר'ה". אני מרגיש שזה די מיותר אפילו להסביר כמה שזה לא בסדר לשנות רק ניסוחים אישיים שלי ושל אחרים לא. ובנוסף, עכשיו אני רואה שמחקו לגמרי את כל המידע שהוספתי על תהליכי הבחירה בקדמי האירוויזיונים של המדינות המשתתפות בערך עצמו, מבלי לדון על זה בכלל בדף השיחה - בפעם המי יודע כמה... אחרי שפתחתי פה דיון והשקעתי זמן רב כדי להבהיר למה חשוב שלא ימחקו מידע, בטח שלא מבלי לדון בכך קודם. וכמובן שאני מחזיר בחזרה את המידע על הליכי בחירות השירים במדינות המשתתפות, עד שאותו אלמוני יטרח לקרוא כבר את דף השיחה הזה ולהבין כמה חוסר התחשבות הוא גילה. מזל שכל המידע הזה שמור ב"גרסאות קודמות". אני מבקש - אם יש איזשהו ויקיפד בכיר או אם יש איזשהו צוות ניהול לויקיפדיה שעוקב אחרי כל השינויים הכל-כך לא בסדר שקורים פה, למצוא דרך לבלום את זה כבר. בינתיים שמתי הערה בראש הערך: "כל מי שבא למחוק מידע, או לבצע שינויים גדולים - נא לקרוא את דף השיחה ולדון על כך קודם". זה הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו, אחרת אנשים מסויימים אף-פעם לא יקראו את הדיון פה וגם הם מצדם לא יבינו למה החזירו מידע שהם מחקו, ולא יהיה לזה סוף.

גם לגבי המידע על אישור ההשתתפות של מקדוניה, אוקראינה וכדומה, אין אישור מהימן, מפני שבדקתי את המקורות שצצינו בויקיפדיה באנגלית לכך שגם מדינות אלו ישתתפו - טוהמידע לקוח מאתר אירוויזיון בשם "ESCKaz" - שהוא אתר פרטי של חובב אירוויזיון - והרי אם המידע לגבי ההשתפות הסופית של אוקראינה, מקדוניה וכולי היה נכון, הרי שהוא כבר היה מופיע באתרי החדשות הרשמיים של האירוויזיון.

הערה חשובה לגבי הויקיפדיה באנגלית בהקשר זה: הרבה פעמים אנשים מוחקים מפה מידע כי הם רואים שמחקו תכנים מסויימים בויקיפדיה באנגלית. אז קודם כל, זה שמישהו מחק משהו מהערך המקביל באנגלית, יכול מאוד להיות גם שאותו כותב פשוט לא התחשב בכתיבה של אחרים. אחרי הכל, גם הכותבים בויקיפדיה האנגלית הם אנשים כמונו שיכולים לעשות שטויות ואפילו לחבל בזדון בתרומות לויקיפדיה. דבר שני, הרבה אנשים לא מבינים שהסיבה שמחקו בויקיפדיה באנגלית את המידע על הליכי בחירות השירים במדינות המשתתפות באירוויזיון 2009, היא מפני שקיימו שם דיון בדף השיחה של הערך, והחליטו בעקבות הדיון ליצור ערכים מיוחדים לגבי כל מדינה משתתפת באירוויזיון 2009, והעבירו את כל המידע על קדמי האירוויזיונים לערכים הללו. לכן יש גם בערך הראשי - "Eurovision 2009" טבלה מיוחדת שנקראת Individual entries in the Eurovision Song Contest 2009 והכוונה: "פירוט בחירות השירים במדינות המשתתפות", כאשר בטבלה זו יש את כל שמות המדינות. ובנוסף, מתחתיה יש את טבלת המשתתפות הרגילה, שגם בה יש כמובן הפניה לערכים המיוחדים הללו דרך לחיצה על שמות המדינות (בעוד שבויקיפדיה העברית לחיצה על שמות המדינות מובילה לערכים על המדינות עצמן - של גיאוגרפיה, היסטוריה וכדומה). למשל: המידע שסלובניה תבחר את השיר שלה באמצעות 50% קולות השופטים ו-50% קולות הציבור פשוט הועבר מהערך של אירוויזיון 2009 באנגלית, לערך מיוחד שנוצר בשם: "סלובניה באירוויזיון 2009". כפי שניתן לראות בקישור הזה: http://en.wikipedia.org/wiki/Slovenia_in_the_Eurovision_Song_Contest_2009

אבל כמובן שכמו שאנשים לא קוראים את דפי השיחה כאן, ברור שהם לא קוראים את דפי השיחה בויקיפדיה האנגלית כדי להבין את השינויים שעושים שם. אז לא צריך ללכת כמו עיוור אחרי ויקיפדיה בשפה אחרת אם לא מבינים מה עומד מאחורי הליכי הכתיבה שלה. אם רוצים לעשות כל מה שעושים בויקיפדיה האנגלית, אז הרי שצריך לפתוח ערכים נפרדים לכל המדינות המשתתפות ולהעביר את המידע לשם. אז או שיצרו פה ערכים מיוחדים כאלה, או שלא ימחקו מידע מהערך הראשי. אנשים משקיעים זמן רב בחיפוש מידע באתרים השונים והספתו לערך, כשאנשים אחרים פשוט מוחקים את זה על דעת עצמם. אין לזה שום תירוץ מבחינתי כמו "המידע הזה מיותר" וכדומה, כי עובדה שבויקיפדיה באנגלית לא חושבים שזה מיותר, אלא ראוי לערך נפרד. מבחינתי למחוק כזו כמות של מידע מהערך זה פשוט הרס של התרומה לויקיפדיה, זלזול מוחלט בכותבים שתרמו וזלזול מוחלט בדיון בדף השיחה. אומנות - שיחה 01:11, 21 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

אני מצטער, לא ניתן לקרוא הודעות כאלו ארוכות ולא ניתן לקיים כך דיון. אם ברצונך לקיים דיון - כתוב בקצרה את דבריך. אם לא עונים לך - פנה דרך דפי השיחה של המשתמשים אשר הסירו המידע. לגבי תוכן דפי שיחה - בשום אופן לא ניתן לשנות דברי אחרים, כל עוד אלו לא עוברים על כללי ההתנהגות.
עוד מספר הערות: אין כל קשר בין תוכן ומבנה הערך בוויקיפדיה האנגלית לזה שכאן. אנחנו מיזם עצמאי והם מיזם עצמאי. כמו כן, אין להשאיר הודעות בגוף הערך שמיודעות לעורכים, בטח שלא כאלו גלויות אבל במקרה זה אני גם לא רואה סיבה להודעות מוסתרות.
הסרתי את פסקת נושא הפרישה, שכן היא כולה דורשת מקורות, על עצם הכללות המדינות בה והסיבות המפורטות (מישהו בישראל אמר שאולי נחרים? ועוד אמר שעקב המלחמה בגיאורגיה? מישהו בקוסובו אמר שהוא רוצה להתחרות כבר בתחרות הזו?). אבקש שלא להחזירה ללא מקורות מתאימים לכל טענה וטענה שנכתבה שם. זהר דרוקמן - I♥Wiki02:30, 21 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
זהר דרוקמן,
בנוגע לרלוונטיות מידע - גם מדינות שטרם החליטו על השתתפותן הינן רלוונטיות, מהסיבה הפשוטה של תוקף היותן מידע על מצב התחרות הכללי, וכמו-כן תרומה לקוראים המעוניינים לקרוא על-כך, ויש הרבה כאלה. ולכן המחיקה שלך מזלזלת ברצונם של קוראים אחרים ובזמן הרב שעורכים אחרים הקדישו בהוספת המידע הזה. ואני אפילו ניהלתי דיונים על השתתפות מקדוניה עם כותב בדף השיחה הזה, כך שאתה פשוט התעלמת מהדיון שניהלנו בכך שמחקת את המידע על מקדוניה, בין השאר. נראה שיותר ויותר אנשים שוכחים שהמטרה היא להוסיף מידע, לא למחוק.
בנוגע לחוסר בהפנייה להערות שוליים עם מקורות: לידיעתך, אני פעם הוספתי הערות שוליים עם מקורות, כמו למשל מקור לבעיית מקדוניה להשתתף באירוויזיון (וגם את זה ציינתי בדיון שלי במעלה הדף - תחת הכותרת על מקדוניה ויוון). ואז מחקו את הערות השוליים של המקורות שתרמתי. עכשיו אני כבר לא טורח להוסיף הערות שוליים מפני שאני מפחד ששוב ימחקו אותן, אז עכשיו אתה מוחק מידע מהערך עצמו כי אתה טוען שאין הערות שוליים עם מקורות. והרי אם מלכתחילה אותו כותב לא היה מוחק את הערות השוליים שלי - אתה לא היית בא עכשיו ומוחק את המידע בערך מתוך הטענה שאין הערות שוליים! אז אתה מבין עכשיו באיזה מצב בלתי-אפשרי זה מעמיד אותי וכותבים אחרים שרוצים לתרום? ואתה מבין למה זה כל-כך מרגיז?! ולמה שמתי בערך עצמו את ההערה שיקראו את דף השיחה לפני שמוחקים מידע? בדיוק כדי למנוע את המצב האבסורדי הזה שמתרחש פה. אז כפי שאתה רואה, אין ברירה אלא להשאיר את ההערה הזו בערך, כדי שאנשים סוף סוף יפנו לקרוא את הדיון פה, ואתה בעצמך מהווה דוגמה מושלמת לסיבה ששמתי את ההפנייה לדף השיחה בערך עצמו. ומעבר-לכך, כפי שאתה אומר "מישהו אמר שקוסובו מעוניינת להשתתף?" ואתה מבקש להחזיר מידע רק עם מקור מתאים לכל טענה וטענה, כך גם אפשר לשאול: "מישהו אמר ששווייץ ובלגיה ורומניה בטוח ישתתפו?" כי גם לכל המדינות בטבלת המדינות שכבר אישרו את השתתפותן אין הערות שוליים עם מקורות מהימנים, אז הטיעון שלך הוא לא עקבי. ונכון שלגבי ישראל, למשל, אין מקור - אבל לכן כתבתי אולי תחרים את התחרות עקב המלחמה באוסטיה, ולא טענתי שזה וודאי. חוץ מזה שישראל כן השתתפה בתחילה בחרם על התחרות. לכן זה הידע שיכולתי לתרום בינתיים, כי זו הסיבה היחידה שבגללה ישראל עדיין יכולה לשקול את השתתפותה. בשורה התחתונה, הדבר הכי קל בעולם הוא לבוא ולמחוק מידע של מישהו אחר. ואני בטוח שאם זה היה הפוך, גם אתה היית מתרגז אם היו מוחקים לך מידע שעבדת עליו זמן רב. לכן כשאני רואה מידע ללא מקורות, אני פשוט מחפש ומוסיף מקורות כדי לתרום לויקיפדיה, ולא מוחק אותו כי אז זה רק יהווה גריעה מויקיפדיה וזלזול בעבודת אחרים. וכן אני מצפה שאתה ואחרים גם תוסיפו מקורות בעצמכם - או שלפחות לא תיגעו במידע שנתרם עד שמישהו אחר יבוא ויוסיף מקורות לאותו מידע. אלא אם יתברר שהמידע הינו שגוי בוודאות, ורק אז ניתן למחוק אותו.
לגבי הויקיפדיה באנגלית - אתה הבנת אותי בדיוק הפוך ובמה שאתה טוען אתה רק חוזר על מה שאני אמרתי: אני בעצמי התכוונתי להגיד שאנחנו מיזם עצמאי ולכן יצאתי כנגד כך שמעתיקים מהויקיפדיה באנגלית בצורה עיוורת, ובסך-הכל הסברתי שאנשים שם לא מחקו מידע כפי שנעשה כאן, אלא העבירו אותו לערכים אחרים. הסברתי זאת מפני שעורכים רבים פה מעתיקים את הפורמט של הויקיפדיה באנגלית, ואני בעצמי לא מסכים עם העתקה זו כמוך.

אז אני מקווה שעכשיו אתה מבין כמה זמן הקדשתי כדי לערוך פה דיונים בדף השיחה. וזה שאנשים לא טורחים להקדיש מהזמן שלהם כדי לקרוא אותם, בטח ובטח שאני לא אקדיש עוד יותר מהזמן שלי כדי לרדוף אחריהם באופן אישי. בעתיד עוד יהיו פה כמה עשרות של כותבים שונים שירצו למחוק מידע, ולכן מה שאתה מצפה ממני לעשות - לכתוב לדפי השיחה האישיים של כל הכותבים שמסירים מפה מידע עושה ממני צחוק. אפילו שאני בטוח שאין זו כוונתך, אבל אתה גם לא שם לב לכך שמה שאתה מבקש ממני הוא פשוט חוצפה וצביעות, כי במקום שאתה וכותבים אחרים שמסירים מפה מידע תעשו עכשיו את חלקכם בכך שתתדו דין וחשבון על המחיקות שלכם בדף השיחה, אתה בעצם בא וטוען שזכותך למחוק מה שאתה חושב לנכון, ושאני זה שצריך להמשיך לרדוף אחריך ואחרי שאר הכותבים - עד לדפי השיחה האישיים שלהם כי אתם אפילו לא טורחים לדון אתי בדף השיחה הכללי של הערך. אז בדיוק כפי שאתה לא היית מוכן שאני אצפה ממך לכתוב לדפי השיחה האישיים של מספר רב של אנשים, כך אין לך זכות לבקש ממני לעשות כזה דבר אחרי כל ההשקעה והזמן שתרמתי. לא סתם קיים דף שיחה לערך הזה, כדי לדון בו פה שכולם יקראו את הדיון פה ביחד. ואם אנשים שמוחקים מידע לא טורחים לקרוא את דף השיחה, אני פשוט אחזיר את המידע שנמחק. זה רק הוגן. אז אני כבר עשיתי מעבר למספיק. עכשיו התור שלך ושל עורכים אחרים להשקיע זמן בהוספת מקורות, או לפחות לכתוב פה בדף השיחה על בקשה להוספת מקור. וגם אם הדיונים שלי ארוכים מדי לטעמך, עקב הסיבות שציינתי, הרי שאתה תמיד יכול לבחור להגיב לנושא אחד או לנושאים אחדים שכתבתי עליהם - אתה לא חייב להגיב על כל הטיעונים שלי. ואני כבר קיימתי בעבר דיונים ארוכים שכאלה אם כותבים אחרים שהגיבו על חלקם ואז פיתחנו את הדיון הלאה, או שפשוט הגיבו בקצרה. אז גם אתה יכול למצוא את הדרך שלך להגיב.

ואני מתנצל אם גם התגובה שלי עכשיו ארוכה מדי לטעמך, אבל כפי שאתה רואה, על כל-כך הרבה דברים שהם לא בסדר פה מבחינתי, ככה גם יש לי הרבה מה להגיד, מן הסתם. ואני לא יכול וגם לא צריך לבטא את כל מה שאני רוצה לבטא בצורה מאוד תמציתית - גם השיחה הזו שאתה קורא הועלתה לדף השיחה לאחר שכבר קיצרתי וניסחתי מחדש הרבה מהדברים שכתבתי פה כשהתחלתי לעבוד על השיחה הזו. אז תאמין לי שאני סובל מזה הרבה יותר ממך, שאני צריך להקדיש זמן רב ולחשוב איך לנסח את כל הטיעונים שלי, רק בגלל חוסר תשומת-לב של אנשים אחרים, שבטח גם את השיחה הספציפית הזו לא יטרחו לקרוא. עכשיו אני אומר לך שזו פעם אחרונה שאני מקדיש עוד מהזמן שלי - בכך שאני אוסיף בחזרה את טבלת המדינות שטרם החליטו אם הערות שוליים של מקורות מהימנים כפי שטענת שצריך לעשות ואני מסכים איתך, אבל אני גם מחזיר את שאר המדינות שאין לגביהן מקורות - כי עדיין ישנם קוראים רבים שרוצים לדעת על המדינות שלא אישרו את השתתפותן. ואני מבקש ממך, שגם אתה תעשה מאמץ ותדאג לעקוב אחרי אנשים שמוחקים פה מידע - ובייחוד מוחקים הערות שוליים של מקורות, כדי שאחר-כך לא תגיד "למה אין הערות שוליים עם מקורות". וכמו-כן, שגם אם אתה נתקל במקורות נוספים, כמו לגבי המדינות שכבר אישרו את השתתפותן, שתוסיף את המקורות הללו בעצמך. וכך סוף כל סוף תהיה תרומה אמיתית לערך. אומנות - שיחה 23:38, 21 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

כפי שאמרתי קודם - לא ניתן לנהל דיון עם בלוק כזה של מידע. נא לתת תגובה מקוצרת אם ברצונך לקיים דיון ולא מערכת הרשאות. בסך הכל מחקתי טבלה עקב צורך במקורות - אין סיבה ל-10K על זה. זהר דרוקמן - I♥Wiki00:49, 22 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

בקשר לטבלה[עריכת קוד מקור]

יש הרבה דברים מיותרים בטבלה למשל הבחירה תאריכים והערות זה ערך שנועד להסביר על קדם האירווזיון ולא על האירווזיון עצמו הרי כאשר הערך יתמלא לגמרי דברים אלו ימחקו וכל הוספתם כרגע הם רק כדי למלא את הטבלה שבנתיים ריקה אני חושבת שצריך למחוק את בחירה תאריכים והערות ולהשאיר רק מדינה שפה אמן ושיר ודרך אגב כך גם עשו בויקפדיה האנגלית ובנוסף זה שגיאורגיה לא משתתפת זה מיותר לא צריך לעשות טבלה בשביל זה זה כבר מוזכר במדינות בתחרות ובמדינות שפרשו מהתחרות וגם בענין הזה כך גם עשו בויקפדיה האנגלית

הטבלה נועדה לסדר את הנתונים. פעמים רבות אני מתנגד לטבלאות ומעדיף לראות טקסט אנציקלופדי בפסקאות, אבל במקרה זה - יש ערך לטבלה עקב כמות הנתונים ויבשותם הנוראית. אפשר אולי להוריד התאריכים, אבל זה לא קריטי בעיני. זהר דרוקמן - I♥Wiki01:07, 22 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

זה לא קריטי אבל זה מיותר וחוץ מזה כך גם עשו בויקפדיה האנגלית

מעניין אותי כקליפת השום מה עשו בוויקי האנגלית. הם יכולים להחליט כפי שהם יחליטו ואנחנו נחליט כפי שאנחנו נחליט. זהר דרוקמן - I♥Wiki01:22, 22 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

וחוץ מזה למה מחקתם את המדינות שאישתתפותן עוד לא ברורה זה חשוב אז לפחות תוסיפו את המדינות שאישתתפו בשנה שעברה ובנתיים לא ידוע אם ישתתפו השנה או לא

זהר דרוקמן - אני הסברתי לך כבר שהדיון שלי היה ארוך כי הגבתי בהרחבה על מספר הנקודות שהצגת. וכי כשעושים כל-כך הרבה דברים חסרי התחשבות, אז לי יש הרבה מה להגיד. אז את "מערכת ההרשאות הזו" אתה הבאת על עצמך. וזה ברור לי שקראת את מה שכתבתי לך, אבל אתה לא רוצה להגיב כי אתה יודע שאתה לא בסדר ומפני שאין לך רצון באמת לתרום לויקיפדיה, אלא לעשות דווקא ולהרוס. ואני לא מאמין שישבתי במשך שעות כדי לנסח את התגובה שלי אלייך, וגם עכשיו ישבתי עוד הרבה זמן כדי להוסיף הערות שוליים עם מקורות לערך כדי לרצות אותך - רק כדי לקבל את התשובה הגועלית והקצרה שלך "שבסך-הכל מחקת טבלה" - לאחר שהסברתי לך שישבתי על הטבלה הזו במשך המון זמן וכך גם כותבים אחרים - כך שזלזלת בי, בכותבים האחרים וגם עכשיו בתגובה שלך אתה ממשיך להפגין זלזול, אבל כמובן שאני כבר לא מתפלא. יום אחד שאתה תתרום הרבה מידע לויקיפדיה ומישהו יבוא וימחק לך את המידע שתרמת מבלי לדון על-כך בדף השיחה - נראה איך אתה תרגיש. ואם עוד פעם תמחק פה מידע מבלי לדון על-כך קודם ותסרב בכזה זלזול והתנשאות לקיים דיון, אני פשוט אפנה לויקיפד בכיר שיידע איך לנטרל אותך מפה כדי שלא תוכל להרוס יותר עבודה של אחרים. אני מקווה שהתגובה הזו מספיק קצרה בשבילך. אני סיימתי איתך, כי אם אני לא שווה את הזמן שלך, בטח שילד כמוך לא שווה את הזמן שלי. אז יקירי, רק שתהיה לי בריא. אומנות - שיחה 02:09, 22 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

שלום לכותבת ששאלה בקשר להשארת הטבלה, אם תקראי את התגובה שלי תחת הכותרת על מחיקת מידע בדף השיחה, תראי שמה שאמרת אינו נכון: בויקיפדיה האנגלית לא מחקו את המידע על קדמי האירוויזיונים - אלא העבירו אותו לערכים מיוחדים דוגמת "סלובניה באירוויזיון 2009". לי אין בעיה ליצור ערכים מיוחדים כאלה גם בויקיפדיה העברית ולהעביר את המידע אליהם, אבל בטח שלא למחוק מידע ששופך אור על התקדמות התחרות. בכל-אופן, אני מודה לך שאת לפחות מעלה את זה לדיון בדף השיחה, ולא מוחקת את המידע על דעת עצמך, כפי שלאנשים אחרים יש פה את החוצפה לעשות. אומנות - שיחה 02:09, 22 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

אחרי תגובתך הראשונה בפתיל זה (למה כאן?) אין לי עוד כוונה לדון עימך. בניגוד לדבריך - לא, לא קראתי את אשר שכתבת פשוט כיוון שהיה מדובר בבלוק אדיר של מידע וטקסט שהיה קשה לפענח אותו. אני מציע כי תמתן תגובותיך ככלל ובייחוד כלפי. אני שבתי ומחקתי מידע שהיה חסר סימוכין. השארתי מדינות להן צורפו הערות שוליים. אני מדגיש כי אני לא בטוח שסביר לכתוב על מדינות שרק מתלבטות, ויתכן שאציע להסיר גם קטע זה ולהכניסן לאחת מהטבלאות הרלוונטיות לכשיחליטו בטובן. הרי זה מצב טמפורלי לחלוטין. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:25, 22 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

בויקפדיה האנגלית העבירו את הערך לערכים מיוחדים מכיוון שהערך על אירווזיון 2009 אינו מדבר על קידמי האירווזיון אלא על האירווזיון עצמו ובויקפדיה העברית מתכננים למחוק את הפרטים על קדמי האירווזיון כשהערך יושלם ופרטים אלו נועדו אך ורק כדי למלא את הטבלה שבנתיים ריקה לפי דעתי צריך למחוק מהטבלה את הבחירה תאריכים והערות אך גם מיותר לעשות ערך על כל מדינה בפני עצמה כיצד היא עורכת את קדם האירווזיון שלה כפי שעשו בויקפדיה האנגלית ולכן לפי דעתי עדיף לעשות ערך כללי על קדמי אירווזיון 2009 שיספר על כל קדמי האירווזיון שבכל המדינות ואולי לעשות ערך נפרד רק על הקדם האירווזיון שבישראל ובו לספר קצת יותר פרטים משאר המדינות האחרות

כל מידע (נכון ועדכני) שנמצא בערך הזה עכשיו צריך להיות בו גם בעוד שנה וגם בעוד 10 שנים. כל מידע שניתן להגיד כבר עכשיו שבעוד שנה הוא לא יהיה רלוונטי לערך - צריך להסירו כבר עתה. ובאמת שנמאס לשמוע על מה שעשו בוויקיפדיה האנגלית - זה לא מעניין מה הם עשו. אם כבר - מעניין למה עשו. זהר דרוקמן - I♥Wiki17:12, 23 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

בקשר לערך[עריכת קוד מקור]

הוספתי הרבה דברים לערך למה מחקתם אותם

לא בדיוק הוספת אלא בעיקר חילקת מחדש את הטבלאות - דבר מיותר. זה רק מאריך ומנפח את הערך ומקשה על ההתמצאות בו. עדיף לשמור על טבלה אחת מאוחדת של מדינות שאישרו ותאריכי קדם האירוויזיון שלהן במקום לחזור על אותה רשימת מדינות בשתי טבלאות. הוספת מחדש מדינות שספק אם ישתתפו אבל לא כתבת סיבה מדוע יש ספק ולא סיפקת מקור. אם הורדתי בטעות גם חלקי טקסט רלוונטים - אני מצטער, יתכן ופספסתי אותם עקב הטבלאות הגדולות. לא ראיתי שינוי בטקסט עצמו לו התנגדתי מאיזושהי סיבה. זהר דרוקמן - I♥Wiki01:44, 24 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

המחיקה שלך מחקה גם דברים חשובים בערך ועכשיו צריך להוסיף אותם עוד פעם כגון: טורקיה כבר בחרה נציג - הזמרת הדיס הוספתי אותה בטבלה ובנוסף גם תמונה שלה בערך ואתה מחקתה אותה בנוסף הוספתי עוד כמה מדינות שאישרו את הישתתפותן כגון: אוקראינה מולדובה קרואטיה ומקדוניה ואתה מחקתה אותם ובנוסף חייבים לכתוב גם את המדינות שהישתתפו באירוויזיון 2008 והשנה הישתתפותם עוד לא ברורה במיוחד כשישראל היא מבין המדינות האלה ובנוסף יש עוד שבע מדינות כאלה והן: ליטא פולין סן מרינו מונטנגרו הונגריה ארמניה ואירלנד ובנוסף מרוקו כבר לא שוקלת להישתתף וחץ מזה כבר אמרתי שהערך שעוסק בקדם האירוויזיון לא צריך להיכתב באירוויזיון עצמו צריך לעשות שני טבלאות נפרדות אחד לאירוויזיון עצמו ואחד לקדם האירוויזיון אולי לפני שאתה מוחק דדון על זה בדף השיחה כי לקח לי זמן רב להוסיף את המידע שהוספתי לערך ומיילא שאתה מוחק דברים שלא נראים לך מתאימים כגון: מדינות שהישתתפותן עוד לא ברורה אבל אל תעשה גם מחיקה של דברים חשובים כגון: הזמרת הדיס תהיה נציגה של טורקיה

למה שלא תדוני את לפני שתוסיפי? כך תוכלי לחסוך לעצמך הרבה עבודה. לא ניתן היה לברור מבין התוספות הרבות אלו רלוונטיות ואלו לא כיוון שתצוגת ההבדל בין השינויים הייתה בלתי קריאה בעליל (עקב הטבלאות). אמרתי כבר - אם הסרתי מידע בטעות - אני מתנצל ואז מוזמנת להחזירו. עם זאת, אין שום סיבה לפצל הטבלאות. אני לא רואה כל סיבה למה "חייבים לכתוב גם את המדינות שהשיתתפו באירוויזיון 2008 והשנה הישתתפותם עוד לא ברורה במיוחד" ולמעשה גם לא מבין למה הכוונה בכלל בחלקו השני של המשפט. בכל מקרה אין להוסיף מידע שכזה ללא מקורות חיצוניים כדרך הנהוגה. זהר דרוקמן - I♥Wiki13:10, 24 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

זהר דורקמן, ניסיתי לדון בבעיות הערך, אבל אתה הסבת את הדיון לביקורת על כתיבתי ה"ארוכה", בדיוק כמו המניפולציות שאתה עושה עכשיו בהאשמת אחרים שכתבו מידע מנופח מדי, "שלא יכולת לברור מבין התוספות אלו רלוונטיות". הרי יכולת להגיב בינתיים על אחד מטיעוניי ולקדם אתי את הדיון בהדרגה, כפי שיכולת להשאיר את שכתוב הערך בידי מישהו אחר - שכן יודע לקרוא את תצוגת ההבדל בין השינויים ו"לברור" מידע. אך ברור כי מפאת העליונות שאתה מקנה לעצמך, נוח לך להתעלם מדבריי ולהמשיך במחיקות ההשחתה שלך. זו הפעם האחרונה שאני מסביר לך – הרוב קובע. מחיקת מידע טרם דיון והצבעה מעידה כי אתה חושב ששיקולייך נכונים יותר משיקולי האחרים, ושזמנך חשוב יותר מהזמן והמאמץ של אלו שתרמו את המידע שמחקת על דעת עצמך. כמו-כן, ראית כי התחלתי בעבודת הוספת המקורות כפי שאמרתי שאעשה, ולמרות זאת מחקת את המידע שהמשכתי לעבוד על מציאת מקורותיו. מעבר-לכך, נוח לך להתעלם מהעובדה שגם טבלת המדינות שאישרו השתתפותן, שמתיימרת להיות וודאית במאת האחוזים, אינה מגובה במקורות חיצוניים כדרך הנהוגה. ויש בה מדינות שגויות, שטרם אישרו השתתפותן. גם תגובתך האחרונה, שבה אתה מודה כי מחקת בטעות מידע ואינך מחזיר אותו, אלא מצפה שאחרים יתקנו את הנזק שעשית - מהווה הוכחה נוספת לגישתך. ואמירתך כי עליי למתן את תגובותיי בייחוד כלפייך, הינה תוכן פוגעני של איום מצדך, ברמיזה שיש לך מעמד בכיר בויקיפדיה; מה שמחזק את טיעוניי לגבי גישתך הדורסנית המנסה להפלות בין הכותבים פה. אז הצעתי לך שתרסן את גישתך הכללית, כמו גם את איומיך - שגורמים לך להיכשל בלשונך. כפי שאמרתי, אין לי טעם ובטח שלא רצון להמשיך לדון אתך ואני מחזיר בחזרה את המידע שהקדשת מזמנך למחוק. אז בפעם האחרונה, כפי שלמדת כי יחס גורר יחס, אני מקווה שהפנמת סוף סוף את דבריי, שהבנת את חומרת מעשייך, ושתלמד מכך את הלקח להבא. אומנות - שיחה 22:46, 24 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

שלום לכותבת האלמונית, (האם יש אפשרות שתוכלי ליצור לעצמך כינוי שיהיה יותר קל לפנות אלייך?): גם את המידע על המדינות שטרם אישרו השתתפותן אין להוריד על סמך שיקולים סובייקטיביים, גם אם מידע זה יועבר לאחר-מכן לערך נפרד. שוב אני אומר – שעד שלא ייערך פה דיון מסודר ועריכת הצבעה לגבי טבלת המדינות שטרם אישרו את השתתפותן, אני מחזיר בחזרה את הטבלה. מה גם שבערכי אירוויזיון 2007 ו-2008 קיימות הטבלאות על קדמי האירוויזיונים ותאריכיהם, כמו גם מידע על המדינות שלא השתתפו בסופו של דבר. וכמו-כן, אני רוצה לציין בפנייך שוב שעורכי הויקיפדיה באנגלית לקחו את המקורות שלהם לגבי קרואטיה, מקדוניה ומולדובה, מאתר פרטי של חובב אירוויזיון; שהרי אם המידע על השתתפותן של מדינות אלו היה וודאי – הרי שהוא כבר היה מופיע באתרי אירוויזיון רשמיים, דוגמת :”ESCToday” ו-“Oikotimes”. וגם בדף השיחה של הויקיפדיה באנגלית דנו על-כך שמידע זה נלקח מאתר פרטי – ולכן אני שוב מדגיש שבויקיפדיה העברית לא צריך להעתיק כל דבר מהויקיפדיה באנגלית בצורה עיוורת. אם-כן, הוספתי מידע לגבי המדינות השונות, מאחר וב-24 באוקטובר (אתמול) מספר מדינות החלו בהליכי בחירת האמנים לקדמי האירוויזיון שלהם ויש מידע נוסף כגון הליך הבחירה של בריטניה שהוספתי וכדומה. וכמו-כן, הוספתי - בינתיים - כ-14 הערות שוליים שייתנו גיבוי של מקורות חיצוניים - הן לטבלת המדינות המשתתפות, שאותה הכי קריטי לגבות במקורות חיצוניים, והן למדינות שטרם החליטו על השתתפותן ולמדינות שהודיעו כי לא ישתתפו. ואני אוסיף עוד מקורות מידע בימים הקרובים. לגבי הרעיון שהעלית על יצירת ערך נפרד של קדמי-אירוויזיון 2009 - אני גם חושב שזה רעיון טוב. אך לדעתי יהיה טוב יותר ליצור פרק בתחתית עמוד הערך הראשי שייקרא "הרקע לתחרות", שיכיל את המידע הזה (כפי שיש בערכי אירוויזיון 2007 ו-2008 ואולי אף בערכים נוספים). ואפשר עם הזמן ליצור פרק שכזה, או ערך נפרד שכזה על קדמי האירוויזיונים – לכל התחרויות מ-1956-2009. אני כבר עובד במחשב שלי על ערך "אירוויזיון 1956" (שאני יצרתי), במתכונת חדשה כזו, ובקרוב אעלה את זה לארגז החול שלי. כמו-כן, אפשר לצרף מידע זה גם לערכים הכלליים שכבר קיימים על מדינות ספציפיות באירוויזיון, דוגמת: "פינלנד באירוויזיון". אומנות - שיחה 22:46, 24 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

Esc Today ו-Okiotimes הם לא אתרי אירוויזיון רשמיים, אלא אתרים פרטיים. בעוד שהראשון נחשב לאמין, השני דווקא ידוע בחוסר הדיוקים שלו. המידע על המדינות שלא ישתתפו דיי מיותר. בסופו של דבר מדובר בערך אינצקלופדי, וצריך לברור את העיקר. יותר חשוב מידע על המדינות שכן ישתתפו ומידע על אופן בחירת השירים לא יכול להזיק. בקשר לקדמי אירוויזיון-עדיף ליצור ערך לכל תחרות בנפרד-למשל לכל המלודיפסטיבלים ביחד, לכל ה-Making Up Your Mind ביחד. במידה והם ייצאו ארוכים מדי, מה שלפי דעתי לא סביר, תמיד יהיה אפשר לפצל אותם. Thefox258 - שיחה 10:34, 25 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
אגב, בעיני לפחות המבנה המוצלח ביותר לערך כזה הוא כמו בויקיפדיה הגרמנית. Thefox258 - שיחה 10:41, 25 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

ידוע לי כי לאירוויזיון יש אתר רשמי אחד, אמנם ESCToday נתפס כעוד אתר חדשות רשמי עקב אמינותו, כפי שציינת. לגבי Oikotimes - לא ידעתי על אי-דיוקיו, אך הוא עובד בשיתוף פעולה עם ESCToday וידיעות דומות מופיעות בשניהם ובאתר האירוויזיון הרשמי. המידע על המדינות שלא ישתתפו אולי לא יהיה נחוץ לאחר התחרות, כאשר הכל כבר ידעו אילו מדינות השתתפו לבסוף. אבל כרגע התחרות הינה עתידית, כך שלקוראים רבים טרם ידוע על המדינות שכבר החליטו לא להשתתף, ולכן כרגע המידע רלוונטי מתוך הפעלת שיקול דעת שהוא תורם לידע הקוראים. לא סתם מידע זה גם מופיע בויקיפדיות נוספות בשפות אחרות, וכפי שציינתי - מידע זה גם נשאר בערכי האירוויזיונים משנים קודמות, כמו גם טבלאות קדמי האירוויזיון (ראה דוגמת: אירוויזיון 2008). גם אם יש מידע חשוב יותר מאחר - שני סוגי המידע יכולים להתקיים יחד בערך - כאשר טבלת שירי המדינות המשתתפות תופיע בראש הערך וטבלת קדמי-האירוויזיון תופיע בהמשך הערך והקוראים לא חייבים לקרוא את הערך עד סופו. לגבי ערך על תחרות קדם-אירוויזיון ספציפית כמו "מלודיפסטיבלן" - קיימים ערכים בסגנון כזה, כפי שציינתי את דוגמת "פינלנד באירוויזיון". והמידע יכול להופיע גם פה וגם שם - כדי להקל על הקורא למצוא את המידע במספר ערכים. האבסורד הוא כי דווקא בטבלת המדינות שאישרו השתתפותן יש מידע שגוי: מקדוניה, מולדובה וקרואטיה אינן מאושרות כמשתתפות באתרי האירוויזיון שציינתי, והמידע לקוח מאתר פרטי בלבד. ולכן הוספתי כעת את ההערות דרוש מקור, ובכלל לשאר המדינות שטוענים כי בטוח ישתתפו. לגבי הויקיפדיה הגרמנית, מפריע לי שאין בה טבלאות בערך הראשי - אבל גם לדעתי העיצוב בה באופן כללי מאוד מסודר ומאורגן. אומנות - שיחה 22:49, 25 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

זה לא אתר של התחרות או אתר מעריצים שלה. בסופו של דבר מדובר בערך אינציקלופדי. באירוויזיון 2008 לא מצאתי מידע על הקדמי איררוויזיון-פרט לשיר הישראלי שמישהו מצא לנכון לפרט על הבחירה. ושוב פעם-זה שמשהו לא מופיע ב-ESCToday לא אומר שהוא לא נכון! האתר לא רשמי. Thefox258 - שיחה 23:02, 25 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
אני לא מבין את הויכוח לגבי האתר הרשמי - הנה הוא. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:06, 25 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
אני פשוט חולק על דעתו משתמש: אומנות שאם דבר לא פורסם באתר ESCToday ,אלא פורסם באתר פרטי של חובב-אזי הוא לא נכוןThefox258 - שיחה 23:18, 25 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

Thefox258, לא אמרתי שזה אתר של התחרות או של המעריצים שלה. עצם העובדה שאני פיתחתי את הדיון הזה מעיד כי אני מבין שויקיפדיה הינה מיזם רציני של ערך אינציקלופדי! אם תסתכל בערכי האירוויזיון של השנים האחרונות תראה שעדיין קיים שם כל המידע על קדמי האירוויזיון ועל המדינות שלא השתתפו. ולא אמרתי שמה שלא מופיע ב-ESCTday אינו נכון, אלא שהמידע המסויים בטבלת המדינות שאישרו את השתתפותן מבוסס על אתר אירוויזיון חובבני בלבד, ומידע זה אינו מופיע באתרים אחרים, כך שהוא חשוד ואין להסתמך עליו, ולכן דרושים גם לטבלה זו מקורות מהימנים! אתה פרשת מהדברים שלי הרבה מעב ר למה שהתכוונתי. אומנות - שיחה 23:39, 25 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

יכול להיות שפרשתי קצת יותר ממה שהתכוונת אליו. בכל מקרה, מדובר באירוע עתידי, ואין שום סיבה שהערך יהיה אתר חדשות. לא יקרה שום דבר אם המידע על קדמי האירוויזיון יתווסף לאחר שהקדמים יערכו. אגב, על מנת לשמור על סדר כלשהו בדיונים כדאי לך להוסיף את הסימן : בתחילת דבריך כשאתה עונה למישהו, זה יגרום לדברים שלך להופיע עעם הזחה מתחת לדבריו. Thefox258 - שיחה 19:27, 26 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
שוב, לא התכוונתי שהערך יהיה כאתר חדשות של מידע זמני, אלא שהמידע בסופו של דבר תמיד יהיה רלוונטי - על-זמני - על-ידי אפשרות העברתו מקסימום לערכים ספציפיים לאחר התחרות (כמו גיאורגיה באירוויזיון). אבל אני שמח שהבנת אותי טוב יותר. לגבי הסימן ":" אני מודע לו, אך הוא מראה את ההודעות באלכסון או מחוברות זו לזו כפי שקורה לי כשאני משתמש בסימן הזה ולכן יוצר אי-סדר. אי-שימוש בסימן דווקא שומר על הסדר כשהוא מראה בבירור הודעה אחת עם שוליים מורחבים ואת זו שמתחתיה עם שוליים מצומצמים. כך זה לפחות נראה במחשב שלי. עובדה שאתה גם מצליח לראות את ההודעות שלי. אבל אם עדיף לך ככה, אין לי בעיה להשתמש בסימן הזה וברווח כדי שההודעה שלי לא תתחבר לשלך, במידה ואמשיך לתרום לערך. לגבי התמונות, אני גם יודע על הטפסים, אבל ניסיתי כמה פעמים להעלות תמונות חופשיות מויקיפדיות בשפות זרות, והקובץ לא הצליח להישמר, אז הפסקתי לנסות. אומנות - שיחה 21:10, 26 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
מוזר ביותר שהקובץ לא נשמר Thefox258 - שיחה 21:32, 26 באוקטובר 2008 (IST)תגובה
כן... בויקיפדיות רבות מצאתי תמונות של זמרים ומקומות שאירחו את האירוויזיון וניסיתי להעלות אותם לויקישיתוף של הויקיפדיה בעברית אבל המחשב לא נותן לי ללחוץ על שמירה, אז ראיתי שאין לי טעם לנסות יותר. וקלטתי את הטריק עם הסימן - עשיתי 3 פעמים ::: ועכשיו זה יוצא עם רווח מההודעה שלך :) אומנות - שיחה 06:26, 27 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

שאלות[עריכת קוד מקור]

אני הכותבת האלמונית שמי הוא לונה גולדשטיין ואני די חדשה בויקפדיה העלאתי כמה שאלות בדלפק ייעוץ בעניין הויקפדיה וכבר הרבה זמן לא ענו לי שמה תשובות כנראה שכחו אותי מעומס שאלות שהיה שם ראיתי שבו עונים ומהר אז מישהו יכול לענות על שאלותי גם אם הם לא קשורות לאירוויזיון 2009 שאלותי הם:

  1. קראתי שויקפדיה לא מפרה זכיות יוצרים בשום אופן האם ויקפדיה גם שומרת לעצמה את זכיות היוצרים שלה כלומר אם מישהו עושה אתר ומעתיק ערך מויקפדיה ומעביר לאתרו האם זה נחשב הפרת זכיות יוצרים של ויקפדיה
  2. קראתי שאפשר לעלות תמונות לויקפדיה העברית מויקפדיה בשפה זרה בין אם הם מופיעים בוויקשיתוף אפשר להוסיפם מייד לערך ואכן הצלחתי לעלות כמה תמונות לויקפדיה העברית שמופיעות בוויקשיתוף אך אם התמונה מופיעה בויקפדיה בשפה זרה ואינה מופיעה בוויקשיתוף צריך קודם לעלותה לויקפדיה העברית ואת זה לא הצלחתי לעשות למרות שקראתי את הסברים על זה מישהו יכול לעזור לי
  3. בקשר לתמונות שאינם מופיעים בכלל בויקפדיה אפילו לא בשפה זרה אלא באתר באינטרנט קראתי שאפשר לעלות אותם לויקפדיה העברית אם זה לא הפרת זכיות יוצרים השאלה שלי היא איך בודקים אם התמונה מוגנת בזכיות יוצרים ואם התמונה לא מוגנת בזכיות יוצרים ואפשר לעלות אותה לויקפדיה העברית מבלי שזה יגרום להפרת זכיות יוצרים איך מעלים אותה לויקפדיה העברית

ובקשר לאירווזיון 2009 באירווזיון 2008 אין פרוט על קדם האירווזיון מלבד על הקדם בישראל ורק באירווזיון 2007 יש פרוט על קדמי האירוויזיון שבכל המדינות אני לא מתנגד שאפילו בדף של האירווזיון עצמו יהיה פרוט על הקדם להפך זה דווקא מוסיף לערך ודרך אגב טבלת קידמי אירווזיונים 2007 מאד הוסיפה לי מיידע בקשר לאירווזיון ואני מודה למי שהוסיף אותה אבל זה צריך טבלה נפרדת כמו שאני עשיתי ומישהו מחק אותה טבלת קידמי האירווזיון לא צריכת להצטרף לטבלה על האירוויזיון עצמו אלא להיות טבלה נפרדת כמו בערך על אירוויזיון 2007 ואיך ליכטשטיין נמצאת ברשימת המדינות שפרשו מהתחרות אם היא בכלל לא הישתתפה אף פעם בתחרות ואיך קוסבו מופיעה ברשימת המדינות שהישתתפותן עוד לא ברורה אם בכלל היא כמו ליכטשטיין גם היא עוד לא הישתתפה בתחרות צריך לעשות רשימה נפרדת של שתי המדינות הנקראת מדינות השוקלות להשתתף לראשונה בתחרות של 2009 כי הרשימה של מדינות שפרשו ומדינות שהישתתפותן עוד לא ברורה מדברות על מדינות שהישתתפו בתחרות הקודמת אירווזיון 2008 ובנוסף צריך להוציא את מרוקו מרשימת מדינות שהישתתפותן עוד לא ברורה אומנם אם היא תשתתף זה לא יהיה הפעם הראשונה שלה בתחרות כמו ליכטשטיין וקוסבו כי היא השתתפה פעם בתחרות של שנת 1980 אבל בכל זואת היא לא השתתפה בתחרות הקודמת אירוויזיון 2008 ולכן צריך לעשות רשימה נוספת של מדינות שחוזרות לאחר היעדרות ולהוסיף שם את מרוקו יחד עם סלובקיה שמשום מה הכניסה אותה ישר למדינות שאישרו את הישתתפותן מבלי להזכיר שהיא חוזרת לאחר היעדרות ובנוסך כשהערך יושלם יהיה קטע שלם המספר רק על ישראל באירווזיון לפי דעתי צריך להתחיל את הקטע הזה כבר מעכשיו ולפרט שם את מה שידוע בנתיים על ישראל בתחרות של 2009 והאם כדאי להוסיף בנתיים תמונה של סאקיס והדיס שני הנציגים היחידים חוץ מלהקת דה טופרס שבנתיים נבחרו לייצג את מדינתם

שלום לונה, לגב שאלותייך על העלאת תמונות, גם אני עד היום לא הצלחתי להעלות תמונות לויקישיתוף. וכן, התבלבלתי - באירוויזיון 2007 מופיע המידע על כל קדמי האירוויזיון ועל מדינות שלא השתתפו בסוף. וגם באירוויזיון 2008 מופיע המידע על קוסובו ועוד מדינות שלא השתתפו בסופו של דבר. וכפי שאת טוענת מידע זה תורם לידע שלך, ואני יכול להעיד שגם לי הוא תורם, כפי שכל השנים האחרונות כותבים חשבו לנכון לתרום את המידע הזה והקוראים שמחו לקרוא אותו - אין סיבה שבערך זה, של אירוויזיון 2009, המידע לא יהיה קיים. לגבי קוסובו וליכטנשטיין, עצם זה שהם עדיין לא השתתפו בתחרות אינו אומר שהן צריכות טבלה נפרדת. טבלת המדינות שטרם אישרו השתתפותן כבר נועדה כדי להכיל את כל המדינות ויצירת טבלה נוספת סתם תיצור פיצול מיותר למספר טבלאות קטנות. שימי לב שהטבלה לא נקראת מדינות "שפרשו מהתחרות", אלא מדינות שהודיעו כי לא ישתתפו. והרבה קוראים יהיו מעוניינים בייחוד לדעת שליכטנשטיין כן חשבה להשתתף מפני שלאחרונה נוסדה בה רשת טלוויזיה, ושקוסובו חושבת להשתתף, ולכן יש טעם לציין אותן - בדיוק כפי שקוראים רבים גם פה וגם בויקיפדיות בשפות זרות מצאו טעם לציין את המדינות הללו בשנים האחרונות. אבל המידע שהוספת לגבי זה שברטיניה תשיר באנגלית הוא השערה בלבד – את לא יכולה לדעת – אולי תחליט לשיר בשפה דמיונית (כפי שבלגיה עשתה) או באנגלית ובשפה נוספת (כפי שמספר מדינות שרות גם באיטלקית או בצרפתית לעתים)? אומנות - שיחה 18:14, 26 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

שלום לונה, ניתן להעתיק דברים מויקיפדיה תוך ציון המקור שהוא ויקיפדיה העברית. את יכולה לקרוא פרטים נוספים בוק:זי והרישיון לשימוש חופשי במסמכים של גנו.
על מנת להעלות תמונות לויקיפדיה תבחרי באפשרות העלאת קובץ לשרת אשר נמצאת מצידו הימני של המסך בתוך תיבת הכלים. בנוסף תצטרכי להוסיף רישיון מתאים לתמונה שאת מעלה. פרטים נוספים תוכלי למצוא פה עזרה:העלאת תמונה ופה עזרה:העלאת תמונה מוויקיפדיה בשפה זרה Thefox258 - שיחה 19:33, 26 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

ובכן ניסיתי לעלות כבר תמונה מויקפדיה בשפה זרה לויקפדיה העברית לפי ההוראות שכתוב אבל כשלחצתי העלאה זה פשוט לא עלה לי מישהו יכול לעזור לי ומה בקשר לתמונות שמופיעות באינטרנט ולא מופיעות בויקפדיה של אף שפה מישהו יכול לתת לי מידע גם בנושא הזה ובקשר לאירוויזיון 2009 לא צריך טבלה בשביל מדינות כמו קוסבו ולכטשטיין אפשר לעשות כותרת מדינות ששוקלות להשתתף לראשונה בתחרות של 2009 ולכתוב אותם מתחת לזה ומתחת לכותרת מדינות ששוקלות לחזור לאחר היעדרות לכתוב את מרוקו וסלובקיה בכלל טבלה צריך רק במדינות שאישרו את הישתתפותן ובקשר לכך שבריטניה תשיר באנגלית כך גם כתוב בויקפדיה האנגלית

אני מנחש שאת משתמש:לונה גולדשטיין
נהוג לחתום בסוף דברייך בדפי השיחה בעזרת 4 טילדות (הסימן ~) ברצף, כך תיווצר קישורית לדף המשתמש שלך, וישמר הסדר. בקשר להעלאת התמונות, נדמה לי שצריך להיות מחוברים לחשבון על מנת להעלות תמונות, ועל סמך עריכתך בדף זה-את לא מחוברת לחשבונך, ויכול להיות שבכך הבעייה. בקשר לויקי האנגלית-יש שם המון דברים חלקם נכונים וחלקם לא. עד שלא יבחר השיר לא ניתן יהיה לדעת באיזו שפה יבוצע, ואפילו לאחר שיבחר לא נדע בוודאות באיזו שפה יבוצע, אלא רק לאחר האירוויזיון Thefox258 - שיחה 02:01, 27 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

ובחן כאשר אני מעלה תמונה אני כן מתחבר לחשבון וזה עדיין לא עולה אני רושם את כל הפרטים של התמונה מעלה לה רישיון מתאים וכשאני לוחץ העלאה זה פשוט לא עולה אולי אני יביא תמונות שאני רוצה לעלות ותעלו לי אותם

ועוד מחיקה[עריכת קוד מקור]

למשתמש האנונימי "85.130.245.88": הוספתי מידע על המדינות שעוד מתלבטות, כדי לתת צידוק להופעתן בערך על-ידי כתיבה שמסבירה את כל בחינות שיקוליהן והתפיסה שלהן לגבי השתתפות בתחרות, כפי שכבר אמרתי שיש בערכים נוספים של השנים הקודמות. ביססתי את המידע על מקורות שחיפשתי במשך זמן רב באינטרנט, והוספתי כאן את המקורות החיצוניים לאחר שמספר אנשים, כולל דרור שהוא בין האחראים על תפעול ויקיפדיה, פנו אליי בבקשה לשים מקורות, לאחר דיון ארוך פה לגבי השארת המידע. אז עכשיו אתה מתעלם מהדיון, אתה מבטל את כל העבודה שלי במחיקת המידע והמקורות שעשיתי - מחקת 10 מקורות מידע שהוספתי! ובנוסף אתה משאיר סתם טבלה של מדינות יתומות ממידע מפורט, ומפצל אותן לשתי טבלאות של השתתפו ב-2008 ולא השתתפו ב-2008. מה זה משנה אילו מדינות השתתפו בשנה שעברה ואילו השתתפו לפני כמה שנים? כל שנה היא דף חדש - חלק. עובדה שגאורגיה השתתפה בשנה שעברה ועכשיו היא לא משתתפת, ולעומת זאת קוסובו לא השתתפה אף-פעם ומאוד יכול להיות כי השנה תשתתף לראשונה. לא ייתכן שתמשיך למחוק על דעת עצמך מה שנוח לך ולהרוס את התקדמות הדיון והעבודה הרבה שנעשית פה. אז שתדע כי שחזרתי את כל המידע שמחקת, ופניתי לדווח על המחיקות הללו, ולו רק כדי שלא ימחקו את המידע שלי שוב בטענה שאין לו מקורות - מפני שאתה מחקת אותם. אומנות - שיחה 01:16, 31 באוקטובר 2008 (IST)תגובה

אבל איך ברשימת מדינות שפרשו כתוב את לכטישטיין ולוקסמבורג ברשימה זו צריך לכתוב רק את גיאורגיה כי זה מדבר על מדינות שהישתתפו לאחרונה בתחרות כלומר הישתתפו באירוויזיון 2008 ובאירוויזיון הזה החליטו לפרוש אבל לכטשטיין שבכלל לא השתתפה אף פעם ולוקסמבורג שבכלל השתתפה לפני שנים רבות לא צריכות להיכתב ברשימה זו אולי הם צריכים רשימה אחרת ובנוסף חוץ ממדינות שאישרו את הישתתפותן לא צריך לעשות טבלה לשאר הרשימות רק מספיק לעשות רשימה ולפי דעתי עדיין מיותר לעשות בטבלה של האירוויזיון עצמו פרוט על קדם האירוויזיון כי צריך לעשות טבלה אחרת לקדם האירוויזיון והאם כדאי לשים בנתיים בערך תמונות של הנציגים שבנתיים נבחרו כמו סאקיס רובאס והדיס וחוץ מאירוויזיון 2009 בקשר לתמונות אני לא מצליח לעלות לערך כלשהוא בויקפדיה תמונות למרות שאני נותן את כל הפרטים המדויקים לתמונה ואף נותן לה רישיון מתאים ובנוסף אני אף נרשם לחשבון שלי כאשר אני מעלה תמונה וכאשר אני לוחץ העלאה זה פשוט לא עולה אולי אני יביא לכאן כמה תמונות ומישהו יעלה לי אותם
כבר הסברתי שטבלת הרשימה של לוקסמבורג, ליכטנשטיין וגאורגיה - מתארת מדינות שהיו בהן התפתחויות חשובות לגבי השתתפותן באירוויזיון 2009, שבו עוסק הערך, ללא קשר אם השתתפו בשנים קודמות או לא. ולכן התפתחויות אלו צוינו על-ידי כנימוק לרשימה ב"הערות" וגובו על-ידי מקורות חיצוניים. הטבלה גם נקראת: "מדינות שלא ישתתפו", ולא "מדינות שפרשו" - שים-לב לשם של הטבלה, וכבר הסברתי לך את זה כמה פעמים פה. גם לגבי פירוט קדמי האירוויזיון - גם על זה כבר דיברנו והסברתי שהמידע יכול לעבור אחר-כך לתחתית הערך בפרק שייקרא "הרקע לתחרות", או לערך מיוחד של קדמי-אירוויזיון 2009 (והרי אתה הצעת זאת בעצמך). אך בינתיים, מפני שעדיין אי אפשר ליצור טבלה של ניקוד המדינות ומיקומן מפני שהתחרות טרם התקיימה, הטבלה הזו פשוט נשארת בינתיים באמצע הערך. אתה לא שם לב לדיון, כפי שאתה לא שם לב לכותרות הטבלאות בערך, ואנחנו סתם חוזרים פה על אותם דברים שוב ושוב. קח גם לתשומת לבך שקשה לעקוב אחרי הדברים שלך כשאתה לא משתמש בפסיקים ובנקודות. אני מבין שאתה מנסה לתרום בדרכך שלך, אבל העריכות שלך לא נעשות בצורה שקולה ומוצדקת וגורעות מעבודתם ומזמנם של אחרים. אני גם יודע שאתה חדש בויקיפדיה - אז לטובתך, אני מציע שתקרא את המדריך לכתיבת ערכים או שתבקש חונך שידריך אותך. אומנות - שיחה 03:52, 1 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

קישורים חיצוניים.[עריכת קוד מקור]

אנשים, זה מאוד לא יפה להציג קישורים חיצוניים בצורה עירומה כזו. ‏Yonidebest Ω Talk21:29, 17 בנובמבר 2008 (IST)תגובה

דגלים באמצע שורה[עריכת קוד מקור]

רק אני חושב שדגלים באמצע משפט משגעים את העין? • עודד (Damzow)שיחה 18:10, 4 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

האם האצט' האולימפי זה בעצם אצטדיון לוז'ניקי?[עריכת קוד מקור]

בעבר אצט' לנין? ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 02:19, 4 במרץ 2009 (IST)תגובה

על-פי הסברו של עמרי בדף השיחה שלי, נראה שאין זה אותו מקום. למרות הדמיון, מדובר בשני מקומות שונים. לדבריו, "האחד אצטדיון אולימפי המכיל כ-84,000 מקומות ישיבה, והשני אולם אולימפי המכיל כ-25,000 מקומות ישיבה. מדובר בשני מבנים שונים לחלוטין ששימשו את בריה"מ בזמן המשחקים האולימפים ומכאן שמם המבלבל." Ldorfman - שיחה 22:37, 13 במאי 2009 (IDT)תגובה

תרגום שמות השירים[עריכת קוד מקור]

לאור מלחמות עריכה שנראה שמתפתחות בנושא תרגום שמות השירים, זהו המקום לדיון בתרגום הנחוץ. כל המבקש לשנות, ידון בשינוי תחילה כאן. אביא תחילה את אלו שאני חושב שבמחלוקת:

  • בלגיה - Copycat - התרגום: מעתיקן/חקיין (אני מעדיף את הפירוש הראשון) - ביסוס: מילון רב מילים ומילון בבילון האנגלי-עברי
  • מולדובה - Hora Din Moldova - התרגום: הורה ממולדובה - ביסוס: הבנת השפה הרומנית (אגב, אף הבנה ברמה נמוכה, תספיק כאן לדעתי) והתמצאות בהסטוריה של המחול הארץ-ישראלי... זה המכונה גם-כן, "הורה", ולא בכדי.
  • אוקראינה - Be My Valentine - התרגום: הייה אהובי ; האפשרות "הייה ולנטינו שלי" הינה פשוט תרגום לא נכון וקלוקל. מקורו בחוסר הבנה של המילה "Valentine" שמשמעותה אמנם שאולה מאותו קדוש הנושא את השם, אולם בבואנו לתרגם, יש לשמר את המשמעות.

הינכם מוזמנים להוסיף שמות עליהם יש מחלוקת. בתודה, Ldorfman - שיחה 01:15, 17 באפריל 2009 (IDT)תגובה

  • בלגיה - מקובל, אני בעצמי שיניתי את 'חיקוי' הקודם ל'מעתיקן' לא משנה העתקה, מעתיקן, הרעיון ברור...רק כדאי לראות את התחביר בשיר ולהציג מילה שבאמת מייצגת את מה שעליו מדובר בשיר.
  • מולדובה - Hora Din Moldova - התרגום: ריקוד ממולדובה, אין מקום להזכיר את ההסטוריה של המחול, גם עם מקורו באותה מדינה עליה מדובר לצורך העניין, כשמדובר בתרגום פשוט של המילה.
קורוס = ריקוד ביוונית (מזה גם באה המילה 'כוריאוגרפיה' כן, בלי גשר דווקא להורה), הורה = ריקוד ברומנית.
זה שהחלוצים שהגיעו ממזרח אירופה רקדו ריקודי מעגלים שכונו הורה לא אומר שזמרת שנשלחת לאירוויזיון בשנת 2009 מתכוונת דווקא אל ההורה החלוצית שאנחנו מכירים כי אם לריקוד ממולדובה - איזה ריקוד שואלים את עצמכם ? אפשר להקשיב למוזיקה, מוסיקת הורה חלוצית, יפה... מגיעים למסקנה לבד רק מהאזנה למוזיקת השיר.
  • אוקראינה - Be My Valentine התרגום: הייה ולנטינו שלי ולנטינו הוא כינוי למאהב, מאוהב כל הטייה מתקבלת... אף אחד לא הזכיר אפילו במילה את אותם קדושים שנקראו 'ולנטינוס' כמו שמוצג למעלה, על אף שישנן כמה הגדות על הגלגולים של השם ואיך הגיע למעמדו, שוב מהאזנה לשיר אפשר להבין את כוונת הטקסט, ולנטינו הוא כינוי למאהב אולטימטיבי וכשאומרים 'ולנטינו' כמעט בכל שפה מבינים 'למה התכוון המשורר בדברו' כשגלי עטרי שרה על ולנטינו נסיך החלומות של כל אישה... היא בטח לא התכוונה לאיזשהו קדוש נוצרי... אבל מצד שני היא שרה מפורשות ולנטינו ולא 'אהובי' דון קיחוטה, דון ז'ואן כמו ולנטינו הם כינויים ולא כדאי להרוס את ה'ניחוח' של הכינויים האלה במילה פשוטה לכאורה כ'אהובי' כשאומרים אחד מאותם כינויים אלה ישנה לעתים כוונה מתחת למילים ולא בכדי לא נקרא השיר be my lover.
  • מלטה - What if we - התרגום: פשוט, ואם... אם מתרגמי מילה במילה מתקבלת התוצאה: מה אם אנחנו מתוך קריאה, בעברית כן ? אף אחד לא מבין מה הפירוש 'מה אם אנחנו...' אחד הדברים החשובים ביותר בתרגום משפה לשפה זה להביא את העיקר מהמשפט אותו מתרגמים וכמובן שיובן בשפה אליה מתורגם המשפט באופן ברור למדי, בגלל זה ואם... הוא תרגום שצריך לבוא בחשבון אם להתעקש אז אפשר להמשיך מילה יותר מהשיר שההבנה תהייה במלואה, במקרה הזה ואם יכולנו (משמיעת השיר וחיבור שאר המילים זוהי התוצאה שמתקבלת)
באותו עניין קיים בשיר של זמרת בשם ריטה קולידג', השיר נקרא We're All Alone אם מתרגמים כל מילה לבד המשפט יוצא משהו בסגנון אנחנו כולנו לבד, עכשיו, מישהו שמתרגם את אותו שיר לעברית נכון שייתרגם משהו כמו כולנו לבד כך גם What if we.
Sarbel - שיחה 16:34, 17 באפריל 2009 (IDT)תגובה
לגבי הואם... - לטעמי ממש לא ברור לקוראים מה הכוונה בשם זה. אני מציע את התרגום הקרוב יותר לגרסא האנגלית מה אם.
אני מצטער. את נושא ההורה אני עוד מוכן לקבל, אבל "Be my valentine" הוא מושג שגור באנגלית - אין לתרגמו תוך שימוש בשם וולטינו ואני באמת לא מבין על מה כתבת בהמשך. מה הקשר לדוגמאות שהבאת? וזה לא מובן לכל שוונטינו מתקשר לאהבה... ומה הקשר לשמיעת השירים שאתה כל הזמן מציין? אנו מתרגמים את השם ורק את שם השיר... ותעשה טובה, להבא, אנא השתדל לקצר. אני, שבדרך-כלל מאריך בדברים, מותש מכל הדוגמאות. זה נועד להיות דיון קצר ופשוט. Ldorfman - שיחה 23:27, 17 באפריל 2009 (IDT)תגובה
Ldorfman היקר, קודם כל אני אתחיל בזה שמה שנכתב פנה לכל מי שמעוניין לקרוא ולא אליך באופן אישי כך שאם קשה / ארוך / מייגע מדיי בשבילך לקרוא את זה אתה יכול פשוט לא לקרוא את זה כי אף אחד לא הכריח אותך. כאחד שמדבר כמה שפות אני יכול להגיד שולנטינו כמעט לרוב מובא בהקשר הליריקה בשירים כמאהב אולטימטיבי, מאהב, אני אדגיש שוב שזו לא טעות לכתוב 'הייה אהובי' כמו ש'הייה ולנטינו שלי' לא טעות, הקשר לדוגמות שהבאתי, ויש עוד הרבה אבל אני אחסוך את זה הפעם, בא להשוות בן שירים עם כוונה דומה, אם כמה בודדים באמת יכולים להבין יותר טוב מאותן דוגמות אז מסתבר שהמטרה הושגה וזה שLdorfman, תנסה להביא את הדברים לצד שלילי לא יועיל, תאמין. עכשיו, הקשר לשמיעת השירים שאני מזכיר כל הזמן (פעמיים סה"כ)הוא כזה: כששומעים שיר, ותהייה בטוח שאני מכיר את השירים בע"פ, אפשר להתייחס ל"סתם מלל" בצורה שונה, במיוחד בתרגום זה חשוב מאוד, אם השיר של מולדובה היה עם מוזיקת פאסו דובלה ישר היית דוחה את עניין ההורה, ההבדל בין שמיעה לקריאה יכול להיות משמעותי לפעמים גם לתרגום, משמיעה אפשר להבין את הקישור בין המילים ובאיזה הקשר הן נאמרות ואז תרגום שם השיר יהייה מדוייק יותר אבל עם זאת פשוט יותר. זהו, Ldorfman היקר, אתה שמציג את עצמו כאחד ש'בדרך-כלל מאריך בדברים' צריך על אחת כמה וכמה לא להיות מהראשונים שיעירו על 'מילים ארוכות'. אבל טוב, שיהיה... Sarbel - שיחה 03:15, 18 באפריל 2009 (IDT)תגובה

משום מה אני לא יכולה לערוך את הערך, אז אכתוב את ההערה שלי פה, בתקווה שמישהו יעשה עם זה משהו. בתרגום של "דום תק תק" יש גם קובוץ וגם שורוק. אסור אסור אסור! אסור לשיר ו' אחרי קובוץ! אשמח, אם כך, שתמחקו את הקובוץ המיותר. תודה. אה, ואם כבר מדברים, חקיין עדיף. ו"הייה אהובי". תודה ויום טוב. (נכתב על-ידי אנונימית ב-14:02, 13 במאי 2009 (IDT) )

תוקן. תודה על ההערה שאכן במקומה - לא שמתי לב לכך עד עתה. לגבי אי-היכולת לערוך, הדבר נובע מכך שבמהלך התקופה של חצאי הגמר והגמר, הערך נעול לעריכה, כך שרק משתמשים רשומים יכולים לעורכו. לאור העבר, צעד זה דרוש למניעת השחתות, אם בטעות ואם במכוון, מצדם של קוראים אנונימיים מזדמנים. למניעת "בעיות" שונות כתוצאה מכתובת IP דינאמית מתחלפת, מומלץ לבצע רישום לויקיפדיה. כך תוכלי למצוא את כל תרומותייך בקלות, ואף לעקוב אחר ערכים שיצרת או שינית. ההרשמה הינה בחינם וכרוכה בהליך קצר ביותר. לאחריה, יהיה ליתר הכותבים קל ונוח יותר להתייחס לתוספות שלך ולהגיב להן. בתודה, Ldorfman - שיחה 22:47, 13 במאי 2009 (IDT)תגובה

סידור הגיוני של הערך לפי חשיבות האירועים ובהתאם לערכי התחרויות הקודמות[עריכת קוד מקור]

אני סבור כי ערך זה אמור לעסוק בראש ובראשונה בתחרות הגמר של האירוויזיון וכי עליו להתאים לערכי התחרויות הקודמות. ערך זה נכתב ועוצב במהלך השנה לפי רצף זמן, ואני מאמין כי הדבר נעשה אך ורק מתוך תלות באירועים עתידיים של התחרות. כעת אין הסכמה לגבי עיצוב הערך מחדש בטענה שהערך נמצא במצב יציב זה כבר זמן מה. אבל התחרות הסתיימה בסך-הכל לפני מספר ימים, ואני מאמין שחלק מהעורכים לא הספיקו לסדר את הערך או להביע את דעתם על כך חוץ מהסידור שלי ששוחזר, או שאין להם עניין בסידורו מחדש מאחר והביעו יותר עניין להוסיף פרטים "חדשותיים" כשהערך היה עוד בגדר אירוע עתידי, וכי מספר עורכים גם עברו כבר להתרכז בתרומות לערך העתידי החדש של אירוויזיון 2010. כמו-כן, אני סבור כי טבלת הגמר נוספה לפני כשבועיים-שלוש מתחת לטבלאות חצאי הגמר, מכיוון שהאחרונות היו בזמנו מלאות וגדולות כאשר מועדן היה קרוב יותר, ואילו טבלת הגמר הכילה רק את נתוני חמש המדינות שהיו כבר ידועות כאוטומטיות בגמר כאשר אירוע הגמר עצמו היה רחוק יותר באופק. אם טבלת הגמר הייתה נוספת בסמוך לחצאי הגמר, אני מאמין שהיו ממקמים אותה כבר מלכתחילה בראש הערך מעל לטבלאות חצאי הגמר. כמו-כן, ערך זה שייך לסדרת ערכים העוסקים באותו נושא של האירוויזיון על תחרויותיו במשך השנים, כאשר טבלת הגמר ממוקמת מעל לטבלאות חצאי הגמר בערכי אירוויזיון 2006-2008. כך שהערך "אירוויזיון 2009" כעת אינו מסודר בהגיון, הן מבחינת חוסר הכרה בסדר חשיבות האירועים, והן מבחינת חוסר אחידות עם ערכי האירוויזיון הקודמים. באותו קו של השקפה, אני גם מאמין כי ראוי שטבלת חלוקת המדינות ל"סלים" המופיעה בראש ערכי אירוויזיון 2008 ואירוויזיון 2009 בפרק "חוקי התחרות", צריכה לרדת להמשך הערך, מאחר והיא ממילא מתוארת באופן כללי ב"חוקי התחרות" - וגם היא כמו שאר ההכנות לתחרות - משנית בחשיבותה לטבלת גמר התחרות.
בנוסף לכך, אני גם סבור כי ראוי ליצור פרק "ההיערכות לתחרות" בערך זה ובשאר הערכים משנת 1956, אשר יכיל את תתי-הפרקים הבאים:

  • מידע כללי המאחד בתוכו אירועים חשובים אשר אירעו במדינות השונות בהקשר להשתתפותן בתחרות הספציפית (כמו ישראל וגאורגיה)
  • טבלת ה"סלים" המפרטת את חלוקת כל מדינות חצאי הגמר לפי "גושים פוליטיים" לקביעה מקדימה של חלוקתן להרכב שני חצאי הגמר
  • טבלת קדמי האירוויזיון והחלטות המדינות אם להשתתף או לא

כך גם יהיה מובן אף יותר ההבדל בין חשיבות הגמר עצמו לבין ההכנות לתחרות, עם חלוקת הערך בצורה שיתפקס על תחרות הגמר בראשו, ושאר האירועים שהובילו לגמר יופיעו בהמשכו יחד תחת פרק המשנה - לקריאה מעמיקה יותר. אנא חוו דעתכם. אומנות - שיחה 12:01, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה

ערכים נפרדים לישראל באירוויזיון, כולל כמובן ישראל באירוויזיון 2009[עריכת קוד מקור]

למרות שרוב קוראי ויקיפדיה זו הם ישראלים ומעוניינים גם בישראל בנושאים שונים, ויקיפדיה היא עברית ולא ישראלית וכן עליה להיות כמה שיותר אובייקטיבית לשמירה על איכות הערכים וסידור המידע. כך, גם בהתאם לשיחה שלי למעלה לגבי חשיבות אירועים, אני סבור כי לישראל לא מגיע לקבל פרק מיוחד בערכי האירוויזיון הכללי. תמיד אפשר להוסיף לישראל קישור כחול שיפנה לערך אשר יעסוק בישראל באירוויזיון ספציפי או להוסיף הפנייה "ראה ערך מורחב - ישראל באירוויזיון 2009". כפי שיש, אגב, לשיר של בועז מעודה משנת 2008, שמכיל בדיוק את אותו מידע שיש לפרק המיוחד על ישראל בערך הכללי של אירוויזיון 2008. גם אם הייתה איזושהי פרשייה מיוחדת בישראל, אני סבור כי יש לציין את המידע בתוך פרק שיאחד בתוכו תיאור של אירועים חשובים שקרו במספר מדינות יחד בהיערכותן לתחרות ובמהלכה כפי שכתבתי בשיחתי מעלה. לכן גם בהקשר ספציפי לערך זה של אירוויזיון 2009, איני תומך בפרקים הנפרדים של ישראל ושל גאורגיה באירוויזיון. אנא חוו דעתכם. אומנות - שיחה 12:01, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה

ישראל באירוויזיון הוא ערך לגיטימי (שלא מתאר שירים-שירים לאורך השנים, אלא "פופולריות", "היסטוריה" וכדומה). קיימים ערכים רבים לישראל באירוויזיון גם בויקיפדיות אחרות. ההבדל בנינו לבינם הוא שאנחנו לא טורחים להקים ערכים אחרים על מדינות האירוויזיון, כמו למשל "נורבגיה באירוויזיון". --MT0 - שיחה 14:54, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
אז לא הבנתי MTO, אתה חושב שצריך להישאר פרק על ישראל באירוויזיון בתוך הערכים הכלליים של תחרויות האירוויזיון, או שאתה חושב כמוני שצריך לכתוב את כל המידע על קדמי האירוויזיון של ישראל בערכים נפרדים שיעסקו רק בישראל באירוויזיונים הספציפיים? אומנות - שיחה 19:16, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
שצריך להשאיר פרקים על ישראל בכל ערך ספציפי של אירווזיון, ובנוסף, ערך כללי על ישראל באירוויזיון שיתאר רק את ההיסטוריה והדברים הכלליים - כלומר, מה שיש עכשיו --MT0 - שיחה 15:36, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה
גם אני חושב שמן הראוי להשאיר פרק בכל ערך על אירוויזיון, אשר ייוחד למידע הקשור להשתתפות ישראל באותה שנה. לטעמי, אין צורך בערך על כל שיר שייצג אותנו באירוויזיון ("הללויה" הוא אולי יוצא הדופן היחיד, שכן יש סביבו סיפור מיוחד והוא תורגם לשפות רבות). מכל מקום, אני ממליץ למחוק את הערך "השקט שנשאר" ולהעביר את המידע שבו לערך על אירוויזיון 2008, אם יש בו מידע שלא נכלל בערך האחרון. Ldorfman - שיחה 16:53, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה
אוקיי MTO, הבנתי, תודה :-)
Ldorfman, "השקט שנשאר" (אגב של שירי מיימון משנת 2005, לא 2008), הוא דווקא דוגמה לערך יפה מאוד שמעמיק בנתינת פרטים על יוצרי השיר, צילום הקליפ, תוך שהוא מחולק לפרקים. כך הוספת כל התוכן שלו לערך של אירוויזיון 2005, תנפח את הערך מאוד וגם תתאר ממש לפרטים דברים כמו תהליך צילום הקליפ של ה"שקט שנשאר", בערך שאמור לעסוק באירוויזיון 2005 באופן כללי יותר. לכן גם מצד שני כל המידע הזה על "השקט שנשאר" עומד יפה מאוד כערך בפני עצמו. בנוסף, ל"השקט שנשאר" יש אף את פורמט הטבלה בצד שמאל שמפנה לסינגלים ואלבומים אחרים של שירי מיימון, כך שהערך משתייך לסדרה עצמאית בויקיפדיה של ערכים אשר עוסקים בשיריה של שירי מיימון. אבל יכול להיות שאולי התבלבלת והתכוונת לערך המורחב של השיר "כאילו כאן" של בועז מעודה? כי הוא משנת 2008, והערך המורחב שלו הוא אכן אותו מידע שיש בערך אירוויזיון 2008, עם מידע על שאר שירי הקדם וניקודם.
ובכל אופן, העליתי את הדיון דווקא לא בגלל השיר שנבחר לייצג את ישראל בשנה ספציפית; אם היה בערכי האירוויזיון הכלליים רק מידע על השיר אז מילא, הוא גם בטח היה כתוב במסגרת הטקסט הכללי ולא בפרק משלו. אבל הדיון שפתחתי הוא דווקא מפני שהמידע על ישראל באירוויזיון כולל גם את הצגת שאר השירים שהתחרו בקדם ואת הניקוד שלהם, ומידע על מנחי אירוע הקדם-אירוויזיון ופרטים נוספים על היערכות ישראל לתחרות באותה שנה. כפי שמפריע לי שיש את כל המידע על ארבעת השירים של אחינועם ניני ומירה עווד, כולל שיטת ההצבעה וציון ההנחייה של עדן הראל - בערך זה שאמור לעסוק בכללי באירוויזיון הבינלאומי לשנת 2009. כך גם כתיבת ערך על ישראל באירוויזיון 1979, למשל, תכלול מידע על פסטיבל הזמר לשנת 1979 ששימש כקדם אירוויזיון, עם ציון השירים שהתחרו והניקוד שלהם, ציון המנחים של פסטיבל הזמר והמפיקים שלו, וכדומה - בנוסף לפרטים על השיר "הללויה" עצמו שזכה לייצג את ישראל באותה שנה. וגם פרטים על השיר "השקט שנשאר", ייכתבו יחד עם פירוט כל שירי קדם האירוויזיון לשנת 2005 והפקתו, כמו גם שאפשר להוסיף פרטים על התוכנית "המאסטרו" של צביקה פיק משנת 2005, שסבבה סביב הכנות השיר שלו שהתחרה בקדם ב-2005 מול השיר "השקט שנשאר". אז אלו היו כמה דוגמאות להמחשה כיצד אפשר לכתוב ערכים יפים וראויים על ההיערכות הכללית של ישראל לכל תחרות. גם בשנים שאין קדמי אירוויזיון יש מידע אחר שאפשר להוסיף על השיר עצמו, ואם אין מספיק מידע, אז במקרים כאלו לדעתי ראוי להשאיר את המידע על השיר הישראלי בטבלת "היערכות המדינות השונות לתחרות" (שהיא בעצם טבלת "קדמי האירוויזיון" במדינות השונות והיערכותן הכללית, כמו זו שהוספתי לערך זה של 2009 ואשר קיימת גם בערך של אירוויזיון 2007). אז זו הייתה, אם-כן, כוונתי ביצירת ערכים לישראל בכל שנה, כאשר המידע הטכני של פרטי קדמי האירוויזיון יועבר מהערכים הכלליים אל ערכים נפרדים אלו, אומנות - שיחה 19:52, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה
אכן, תוך כדי הכתיבה טעיתי. התכוונתי ל"כאילו כאן", אשר אינו ראוי לערך נפרד. לערך על "השקט שנשאר" התוודעתי רק היום. Ldorfman - שיחה 14:06, 23 במאי 2009 (IDT)תגובה

גם אני ראיתי את הערך "השקט שנשאר" לראשונה לפני יומיים, כשעשיתי סקירה נוספת על ערכי האירוויזיון הקודמים, ערך יפה אומנות - שיחה 12:04, 24 במאי 2009 (IDT)תגובה

טבלאות פירוט הניקוד של חצאי הגמר והגמר[עריכת קוד מקור]

לפני מספר ימים מישהו תרם את טבלת פירוט הניקוד של חצי הגמר הראשון, מתוך כוונה וודאי גם לתרום את טבלאות הניקוד של חצי הגמר השני והגמר. אבל משתמש אחר מחק אותה על דעת עצמו. זאת למרות שהסברתי לאותו משתמש בדף השיחה שלו בצורה כנה ומפורטת כי המידע תורם מבחינה פוליטית כשהוא מראה את חלוקת הניקוד המלאה של המדינות, כאשר אפשר ללמוד המון מתוך התבוננות על 1 עד 12 הנקודות - על הגושים הפוליטיים בין המדינות. מה גם שזה ממחיש את חלוקת המדינות ל"סלים" לקביעת חלוקתם לחצאי הגמר. אבל לאחר-מכן אותו משתמש לא טרח לענות לי שוב, ואני החזרתי את טבלת הניקוד היום גם מפני שלא ענה לי אז הבנתי שאין לו מה לטעון בחזרה, וגם כי פשוט אין לו הייתה לו זכות למחוק אותה על דעת עצמו מלכתחילה. למעשה, כתבתי את כל השיחה הזו כבר כששחזרתי את הטבלה מוקדם יותר היום, אבל משום מה עכשיו ראיתי שמידע זה בדף השיחה לא נשמר אז כתבתי את הדיון הזה שוב. ובכל-אופן, אני יודע, על בשרי, כמה זמן לוקח להכין טבלה כזו מאחר והתחלתי להכין טבלאות כאלו לערכי האירוויזיון הראשונים. אז אני מבקש שלא ימחקו שוב את טבלת הניקוד עד שתהיה הכרעה של רוב בעניין, כפי שנהוג בויקיפדיה. תודה.
אם-כן, אני בעד מפני שהטבלה ממחישה את הפוליטיקה באירוויזיון, מוסיפה מידע לקורא המעוניין, וכמו-כן מעשירה את הערך מבחינה של הוספת נתונים וסטטיסטיקות. אנא חוו דעתכם. אומנות - שיחה 19:16, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה

הסברתי לך בפירוט רב מדוע הטבלה הזאת אינה אנציקלופדית ומטביעה את הקורא בים של מידע מיותר. כל הסקת מסקנות מההצבעה לפי מדינות היא שלך בלבד, וזה מחקר מקורי שאסור כאן. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:20, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
לא הסברת לי בפירוט רב ו"לא נעליים"! (כפי שאתה אוהב לומר לאחרים), אני זה שהסברתי לך בפירוט רב וגם הראיתי לך כיצד הטבלה שהוספת בעצמך על ארסנל נתפסת כפחות אינציקלופדית בהרבה מטבלת הניקוד הזו של האירוויזיון. לא נתת שום נימוק למה הטבלה אינה אינציקלופדית. אל תתהדר לחינם בפעולות שלא עשית! כל שעשית היה להגיד לי בקצרה שזה לא מידע אינציקלופדי ושיש דברים אחרים בערך שלא מחקו. ולאחר-מכן לא טרחת לענות לי שוב. וזאת כאמור, בנוסף לעובדה שאתה יצרת טבלה ענקית של ניקוד לקבוצת "ארסנל". אז הטיעונים שלך אינם מקובלים אליי. תן לאחרים להביע את דעתם ותפסיק למחוק דברים על דעת עצמך, ולנהוג באיפה ואיפה כלפי הערך של האירוויזיון לעומת הערך שיצרת לארסנל אומנות - שיחה 19:57, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
מעולם לא היה עולה בדעתי להכניס טבלה כל כך לא אנציקלופדית לערך על ארסנל. לפחות תדייק בעובדות. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:01, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
אני המשתמש ששם את טבלת הניקוד לראשונה עבדתי עליה די קשה ולקחתי אותה מהויקפדיה האנגלית כמובן תכננתי לשים גם עוד שתי טבלאות ניקוד אך לאחר שברוקולי מחק לי אותם לא עשיתי עוד טבלאות אני בעד שהטבלאות האלה יהיו בערך אלה טבלאות שעוזרות הרבה אני מאד התרשמתי מהם כשראיתי אותם בויקפדיה האנגלית ולפי דעתי הם צריכות להיות גם בויקפדיה העברית • לונה גולדשטייןשיחה08:00, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
אכן יש ערך לטבלה - כהמחשה לפוליטיקה ולשיטת "שמור לי ואשמור לך". הצעה שלי: א. לשים בטבלה מוסתרת, כי זאת טבלה ארוכה ולא כולם ירצו לראות אותה. ב. להוסיף הסבר טקסטואלי (לא מוסתר) לעניין הפוליטיקה וכו' בהצבעה. מיקיMIKשיחהמתקפת איכות/הודו - הצטרפו עכשיו!20:08, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
אם אתם בעד הטבלאות לא אכפת לי לעשות גם מטבלת החצי גמר השני והגמר טבלאות בעברית ולהוסיף אותם לערך רק הבעיה שלי היא שלא יבוא מישהו אחר כך וימחק לי אותם כי חבל על העבודה שלי • לונה גולדשטייןשיחה08:10, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
שלום לונה, תיארתי לעצמי שתכננת להוסיף את שתי הטבלאות של חצי הגמר השני ושל הגמר ושעבדת קשה על הטבלה. גם אני הכנתי מספר טבלאות כאלו לתחרויות האירוויזיון הראשונות ולקח לי שעות על שעות להכין אותן, רק שעדיין לא העליתי אותן גם כי לא הייתי בטוח. אבל עכשיו זה טוב לקדם את הדיון מנקודה זו כדי להכריע בגורל טבלאות הניקוד בכלל ערכי האירוויזיון. ואם רוב האנשים יסכימו, אני אוכל להוסיף את הטבלאות שהכנתי גם לאירוויזיונים הישנים. אבל אל תכין בינתיים טבלאות ניקוד נוספות! יכול להיות שבסוף יהיה רוב שלא יסכים ואתה סתם תבזבז את זמנך, אל תעשה את הטעיויות שאני עשיתי בעבר וגרמו לי לייאוש של בזבוז זמן! בוא נחכה ונראה איך הדיון יתפתח.
ושלום Mikmik, כן, לטבלה יש חשיבות פוליטית אבל עדיין היא אינה מצהירה על מסקנות כך שאין בה הצהרות מחקריות, אבל הקורא יכול לפרש אותן לבד. אחרת הטבלה הייתה אסורה מהחשבותה כמחקרית, אבל עובדה שהיא מופיעה בויקיפדיות בשפות זרות כבר במשך זמו רב, כך שהיא מותרת בויקיפדיה. אתה מעלה רעיון די יצירתי עם הטבלה המוסתרת. כי גם אני חשבתי על-כך שהטבלה הכרחית, אבל גם מנפחת את הערך, כך שזה נראה לי הפתרון הטוב ביותר :-) ואני שמח שאתה משתתף בדיון, כי יצא לי לראות כמה תרומות ושיחות שלך ואתה אחד מהעורכים שאני מאוד מעריך בויקיפדיה אומנות - שיחה 20:21, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
דרך אגב תיכננתי גם אני להכין טבלאות ניקוד של האירוויזיונים הקודמים אבל אמרתי קודם נתחיל באירוויזיון האחרון בסדר בנתיים לא אכין טבלאות אבל אני חייב לציין שזה שברוקולי לא פתוח להצעות חדשות זה עניין בלתי מתחשב מצידו מילא זכותך לחשוב שהטבלה מיותרת אבל לא למחוק אותה ישר על המקום ועוד להילחם על כך במלחמת עריכה אלא צריך לעלות את הנושא לדיון כי צריך להיתחשב גם במשתמשים האחרים במיוחד לאור העובדה שעבדתי קשה על הטבלה הזאת ובקשר לרעיון של הטבלה המוסתרת גם לי הוא נראה רעיון טוב כי כמו שכבר נאמר כאן הטבלה גם הכרחית וגם מנפחת את הערך • לונה גולדשטייןשיחה08:33, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
מתנגד באופן נחרץ לטבלה מוסתרת כה גדולה בערך. מפריע עד יותר בחיבורים איטיים לאינטרנט, במיוחד כשאלו משולבים עם רזולוציות נמוכות, וגורם לקפיצה. מדובר בערך עמוס תמונות (הדגלים) שסביר בהחלט שייקח לו זמן להטען, והקפיצה שתגרם עקב ההסתרה האוטומטית, שבפועל מתרחשת רק לאחר טעינת הדף, תפריע לקורא. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:29, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
הנה רעיון בשבילכם: במקום לפתוח פה מלחמת עריכה, תעתיקו את הערך לארגז חול ושם תעשו את כל השינויים וכו'. אחרי זה תציעו שוב להוסיף את המידע לערך ונראה מה יקרה. זהר - יש הרבה טבלאות מוסתרות (לרוב תבניות) ולא נראה לי שיש החלטה או צורך מיוחד להימנע מהם, גם אם חלק מהמשתמשים (חלק די קטן יש להניח) רואים קפיצה קטנה. ראה משתמש:Mikimik/ארגז חול שגורם קפיצה כמעט מיידית ב IE ובלתי נראית בפיירפוקס. מיקיMIKשיחהמתקפת איכות/הודו - הצטרפו עכשיו!21:43, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
אני בספק רב אם הקפיצה תהיה קיימת עוד איפשהו אצלי (למרות שסקריפטים מסויימים עדיין יכולים לגרום לה), כיוון שהפס שלי דיי רחב, הדפדפן הוא כרום והמטמון גדוש בדברים מוויקיפדיה. אבל אני זה לא כולם - לרוב האנשים אין אלפי עריכות בוויקיפדיה והם לא נמצאים בה (כמעט) כל יום. לרוב האנשים גם אין כרום, שהוא דפדפן מהיר במיוחד, אלא IE, ולרוב האנשים גם אין את הפס שלי יש. הסתרה של תוכן גדול במיוחד (מבחינת כמות פיקסלים), ובייחוד בדף בו יש גלילה גם ברזולוציות גבוהות - פוגעת בעיצוב הדף ויש להמנע ממנה. זהר דרוקמן - I♥Wiki21:48, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
אם כך אז תשובתי היא זו: א. למיטב ידיעתי אין הנחיה ויקיפדית להמנע משימוש בטבלאות מוסתרות (ראה יוניקוד לדוגמא). ב. אם אמנם עדיף שלא להשתמש בטבלאות מוסתרות אז המקום המתאים לדיון הזה הוא המזנון, שכן נושא זה רלוונטי לדפים רבים. ג. כל עוד אין הנחיה כזאת אין סיבה למנוע טבלה מוסתרת בערך זה. מיקיMIKשיחהמתקפת איכות/הודו - הצטרפו עכשיו!21:56, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
הנקודה היא גם העומס יתר שהטבלה גורמת לערך, והתועלת השולית ביותר שלה. יש טעם בפירוט התוצאות הסופיות, אך הוספה של כל מה שהוביל אליהן דומה לכך שאני אפתח ערכים על כל עונה של ליגת העל ואתן שם ניתוח סטטיסטי של כל המשחקים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 21:59, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
מיקי, סלח לי, אבל תגובה זו לא מתאימה לך במיוחד. עצם העובדה שאין הנחיה בעניין לא אומר שניתן לעשות כל שרוצים. גם אין הנחיה לגבי מידת פירוט העלילה בסרטים, ועדיין אני משכתב כאשר זו מוגזמת. אין גם הנחיה כי יש להמנע מכותרת ראשית בדרגה 1 ( = = ) - ועדיין אנו מתקנים זאת כאשר אנו רואים. אנו גם משתדלים לתקן סימני br כאשר אלו צריכים להיות רווח כפול, נוהגים לקשר מכל תאריך על אף שלא תמיד צריך ודואגים שלכל סרט/סדרה יהיה קישור ל-IMDb למרות שלא עבר כלל בנושא בפרלמנט. גם מעולם לא קבענו סף כלשהו לתבניות "היום בהיסטוריה" (אלא אני הנהגתי אחד דה פקטו) ואיש לא נתן לחגי מנדט לנהל את מיזם "הידעת?", אבל עובדה שהוא מנהל ועובדה שהמיזם מצליח.
השיקול המנחה בבואנו לכתוב ערך הוא נוחות הקורא, וכל דבר יש לשקול בהתאם לערך הספציפי אליו הקורא אמור להחשף. טבלה ענקית שכזו - לא צריך להסתיר בשום ערך ובערכים מספר גם טבלאות שכאלו אינן מוסתרות. בוודאי לא יתכן שנגרום לנזק עיצובי רק בגלל שאין מדיניות סדורה בנושא. כל זה ללא קשר לשאלה האם היא בכלל צריכה להיות או לאו. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:08, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
כתבתי לפני התנגשות עריכה: מסכים עם ברוקס. כמובן שיש מקום לפירוט על הפוליטיקה של התחרות (ויש...) אבל להביא טבלת אובר מפורטת שכזו זה להטביע את הערך במידע שולי, מיותר, וסטסיסטי. • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 22:10, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
זהר - אני אנסח מחדש את דבריי: למיטב ידיעתי אין הנחיה, נוהג או תקדים שאומר שלא משתמשים בטבלה מוסתרת. האם אני טועה? מיקיMIKשיחהמתקפת איכות/הודו - הצטרפו עכשיו!22:36, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
במספר ערכים כאשר תבניות או טבלאות הפכו גדולות מדי, באופן אינסטיקטיבי עשינו זאת. זאת פעולה כל כך גנרית עד שאני מתקשה לזכור באלו ערכים, וזאת הפעם הראשונה בה בכלל התפתח דיון בנושא. אם אתה רוצה דוגמה מהותית, אז הסרנו את ההסתרה האוטומטית של תבנית השינויים האחרונים מרשימת המעקב עקב תלונה שלי בנושא. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:53, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
לא רק שהטבלאות האלה נטולות כל חשיבות והן טפל בעליל, הערך במצב גרוע אפילו לאחר הסרתן. יש לשקול להעיף ממנו את המפה המדינית - אין קשר גאוגרפי שהמפה לכאורה מרמזת עליו, האירוויזיון הוא לא אימפריה. גם טבלאות החצי-גמר די מיותרות. ‏odedee שיחה 23:59, 21 במאי 2009 (IDT)תגובה
הטבלאות אינן נטולות כל חשיבות. הרי אני ומשתמש נוסף הבאנו את נקודת החשיבות של הפוליטיקה אשר משתקפת בעצם פירוט ההצבעה, כאשר הטבלה עם הניקוד הסופי לא יכולה ללמד את המידע הזה. ולגבי זה שטבלאות חצאי הגמר ושהמפה המדינית מיותרים, אולי פשוט נמחק את כל הערך וזהו? המפה והטבלאות זה משהו שכבר קיים המון זמן ומושרש עמוק בערכי אירוויזיון רבים משנת 1956 (וטבלאות חצאי הגמר כבר הוספו לויקיפדיה לפני 4 שנים בשנת 2005) - אני ממליץ לך להסתכל בשאר 53 ערכי האירוויזיון וגם בשלל ויקיפדיות בשפות זרות כדי שתבין עד כמה אתה מחזיק בדעה ייחודית לגבי הסרת שאר הטבלאות והמפה. המפה פשוט מראה את המדינות המשתתפות, כולל חלוקת צבעים למדינות שהשתתפו בגמר ואלו שנותרו בחצאי הגמר. בעיקר המפה שעיצבו באירוויזיון 2007 (בויקיפדיה האנגלית), שבה כל מדינה שהגיעה למקום גבוה יותר בגמר הייתה צבועה בצבע בהיר יותר - נתנה ממש המחשה פוליטית יפה, כאשר ככל שהעיניים נודדות לימין התמונה (כלומר למדינות המזרח), צבעי המדינות הלכו והתבהרו מפני ששם היו המדינות במקומות הראשונים באותה שנה שנעשתה בה הצבעה פוליטית במיוחד לטובת מדינות מזרח אירופה. כך שטבלה זו היא גם כמו מחקר, אבל אינה מצהירה על מסקנות מחקריות, אלא נותנת למתבונן בה להסיק את מסקנותיו לבד ולכן הינה יעילה ביותר ואף מרתקת בסקירתה. ולכן לדעתי צריך אף להוסיף את המפה המיוחדת הזו גם ל"אירוויזיון 2007" בויקיפדיה העברית, בנוסף למפת המשתתפות הרגילה. כמו-כן, אין זה הגיוני להראות לקורא רק את טבלת הגמר מבלי שיידע על חצאי הגמר שהם הבסיס של הגמר - כך הערך פשוט לא יהיה שלם, ודווקא אז הערך לכן באמת יהיה במצב גרוע. ואתה מוזמן גם להסתכל בדיון שלי למעלה לגבי סידור הערך, שמכיל את כל הנושאים הללו של חשיבות סידור חצאי הגמרים ושאר ההכנות לתחרות, לעומת גמר התחרות עצמו.
ובהקשר לנקודת המוצא של דיון זה, הויקיפדיות בשפות הזרות כוללות ברובן את טבלאות הניקוד כשהן לא מוסתרות בתחתית הערך. כך שאם בויקיפדיות ברחבי העולם אין בעיות של "עומס", אני בטוח שגם בויקיפדיה העברית אפשר למצוא דרך להתמודד עם הטבלאות הללו. ואין זו חובה להסתיר את טבלת הניקוד אם זה יוצר "קפיצות" או מה שזה לא יהיה, זו הייתה פשוט הצעה של אחד המשתמשים. תמיד אפשר לשים את הטבלה במלואה בתחתית הערך - מתחת לכל שאר המידע ואז הקוראים יוכלו להסתכל בה בסוף, מבלי שתפריע באמצע הערך. כפי שאני שחזרתי את הטבלה היום בצהריים כששמתי אותה בתחתית הערך. לילה טוב :-) אומנות - שיחה 01:14, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה
אומנת. אף אחד לא יבלה יום שלם בלקרוא את המסות הספרותיות האלה. אם אתה רוצה להגיע אל הקהל, תקצר. ‏Ori‏ • PTT08:09, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה
Ora, התגובה שלי הייתה ארוכה יותר מאחר שנגעה במספר נושאים שהתייחסתי והסברתי עליהם עקב ההערה שלפני, אשר נגעה גם בהסרת המפה וטבלאות חצאי הגמר, בנוסף לדיון ההתחלתי לגבי הסרת טבלת הניקוד. זה שלך לוקח יום שלם לקרוא את ההערות שלי ולכנותן "מסה ספרותית" מעיד על קשיי הקריאה והסובלנות שלך בלבד. אז דבר בשם עצמך. מספיק לי שאני צריך לפתוח בכלל בדיונים האלה בגלל מחיקות בוטות של אנשים אחרים, אז וודאי שאני לא צריך וגם לא מגיע לי "לבלות את היום שלי" בקריאת הערות בוטות כשלך. כמו-כן, זכור שאף אחד לא מכריח אותך לקרוא את הדיון ולהשתתף בו. ואם בעתיד אצטרך עצה באיך להתנסח ובאיזה אורך לכתוב, אבקש אותה לבד. בינתיים לי נראה שאתה דווקא זה שצריך לקבל מספר שיעורים באיך ראוי לכתוב ולפנות לתורמים אחרים בדפי השיחה של ויקיפדיה. אז להבא מתן את טון פנייתך אומנות - שיחה 20:13, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה
בעוד שנכון שאורי (ולא "אורה") לעיתים נוהג בטון לא אדיב, הוא לבטח לא הראשון שהעיר לך על אריכות תגובותיך והקושי להגיב באופן ענייני ורציני לטיעונים כאשר אלו נכתבים באריכות שכזו. אני אומר לבטח כי אני הייתי הראשון, ואם אני זוכר נכונה - לא הייתי לבד בבקשה. אם ברצונך לתרום לדיון, אנא הקל על התקשורת עימך וקצר תגובותיך, אחרת - יהיה עליך לקחת בחשבון שייתכן ומידת ההתייחסות לדבריך לא תהיה מלאה. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:11, 22 במאי 2009 (IDT)תגובה
כפי שהסברתי ל-Ori, הגבתי למספר נושאים מאחר ומירב מאמציי בערכי האירוויזיון, ומכאן נובע הפירוט בתגובותיי; כפי שכאשר הסרת המידע שלי מערך זה בעבר שבסוף נקבע בצדקתי והורשיתי להחזירו – גרר לכן גם אז דיון ארוך ופגוע מצדי עקב השקעת תרומותיי בנושא. אז אשתדל לקצר בדבריי. אך במקרים כאלו שתי עצותיי לך: א': השב בקצרה. ב': התייחס בהרחבה לאחד מהטיעונים. כך גם עשו השאר שדנו אתי, וחלקם אף השיבו גם באריכות, פרט לך שאכן אמרת שאינך יכול להגיב לדבריי. אך גם בדף שיחתך ובמרחב הערכים הקרובים אלייך, הצגת תגובות מפורטות עם דוגמאות, שהוכיחו יעילות רבה לדיון. אני גם מניח שלא קראת דיון זה מתחילתו, שכן היית רואה את שיחותיי הקצרות יותר בראשו שעסקו רק בנקודת המוצא של הדיון, מאחר ואני יצרתי את הדיון ופיתחתי אותו עם עוד עורכים, לפני שהצטרפת. אז הסתכל בראשית הדיון על-מנת שתוכל להתעדכן בכל תרומותיו. אגב, גם בתגובתי המוארכת למספר הנושאים, התייחסתי לבעיית ה"קפיצה" שהצגת, בפסקה התחתונה שהפרדתי בכוונה משאר הנושאים. אבל חזרת על דברי Ori לגבי כתיבתי, שכבר הבנתי והשבתי לו, במקום לתגובתי אלייך. אז עכשיו משהבהרתי שאשתדל לקצר, ושעצותיי יעזרו לך, תוכל גם לחזור לתרום לדיון.
לדיון: ברם, אני בדעה הפוכה ממך לגבי דרך העבודה על הערכים (אתה בעד הסרת מידע שחשיבותו בספק בערכים מסויימים או אפשרי ליצור בעיות טכניות, ואני בעד להשארתו אם אין הוכחה ממשית להזקתו). לכן אני גם מסכים עם מיקיMIK, ששיקול חשיבות הטבלה עולה על סיכוי קטן של איטיות טכנית קלה, שהרי אחרת האתר כבר היה מפרסם הנחיה ברורה נגד טבלאות מוסתרות. מה גם שאלו ממילא אינן כה ארוכות, אלא תופסות יותר רוחב. זאת בנוסף למה שכבר ציינתי כי איני רואה שום בעיה שיהיו אף גלויות בתחתית הערך, ולא במסגרת הטקסט.
ואגב, עכשיו שמתי לב, וגם שכחת לציין, גם הכינוי שלי שגוי אצל Ori: לא "אומנת", כי אם: אומנות - שיחה 12:04, 24 במאי 2009 (IDT)תגובה
אוהו אוהו, מישהו כאן עצבני. אני מודה שהסבלנות שלי נמדדת במילימטרים, אבל מה שאמרתי אמרתי ממקום טוב, על תקן עצה, ולאחר שלא קראתי את הדיון, לאור אורכו. ‏Ori‏ • PTT12:33, 24 במאי 2009 (IDT)תגובה
כן, בתגובתי אלייך יותר מעלה בדף השיחה הייתי פשוט מופתע מתגובתך ואתמול כשנחסמתי בכלל התעצבנתי וכל השדים יצאו החוצה. אגב, תגובתי האחרונה בדף שיחה זה משעה 12:04, עם ביקורתי על יכולת הצד השני גם להגיב לפחות לחלק מההערות היותר ארוכות שלי, ולקרוא את כל הדיון מתחילתו כדי שגם ישתף פעולה לתרומה - הייתה לזהר. וזה גם בהקשר לכך שהוא מצד שני אינו נותן תשובות מספיק מובנות לאחרים הפונים אליו לאחר מחיקות שביצע על דעתו לגבי מידע, כי יש מחלוקת על חשיבותו. כך שאני יודע כי לא הייתי לבד בבקשה זו ולבטח לא הראשון שהעיר לו, ואני שמח לכן לראות את השתתפותו בדיון זה עם הסבר למה צריך להסיר המידע (למרות שעדיין איני מסכים אתו). ובכל-אופן Ori, לכן גם הייתי עצבני והארכתי בדברים, ואני יודע שהערתך בסופו של דבר באה ממקום טוב. ובכלל, עשית לי את היום שהורדת את תבנית השכתוב שהושמה במטרה להוריד עכשיו עוד דברים מהערך, בנוסף לצרת טבלת הניקוד, אז תודה רבה שגרמת לי לנשום לרווחה. כבר פניתי למפעיל ברק שושני שיברר על תבנית השכתוב הזו אבל גם כבר עדכנתי אותו שהסרת אותה. כי אכן, יש חובבים לז'אנר אומנות - שיחה 12:48, 24 במאי 2009 (IDT)תגובה
אודה ולא אבוש, בתחרות האירוביזיון מעניינים אותי לרוב השירים כקליפת השום. מה שבאמת מעניין זו ההצבעה, החושפת קשרים בינלאומיים מרתקים. כיוון שסיכום מילולי של ההצבעה יהיה בגדר מחקר מקורי אין אלא להביא את הטבלה בשלמותה (אך ניתן לדידי להסתפק בגמר בלבד). לגבי שנים עברו - אם יש סיכום מילולי טוב של ההצבעה ניתן לתת את תקצירו + המקור. Ranbar - שיחה 00:21, 25 במאי 2009 (IDT)תגובה
Ranbar - חבל, דווקא יש המון שירים יפים :-) אבל הוספת נקודה מעניינת לגבי טבלת הניקוד, מאחר והמקרה שלך נכון גם להרבה אנשים שאוהבים יותר לצפות בהצבעה, מאשר בשירים עצמם במופע. וכך גם בערך לקוראים רבים יתרום דווקא יותר ויהיה יותר מהנה לקרוא את טבלת הניקוד. ואכן אתה צודק, ולא חשבתי על-כך בתחילת דיון זה כשנטען שהסבר על החשיבות הפוליטית של הטבלה הוא מסקנות שהן בגדר מחקר, שלכן פרסום נתוני הטבלה בשלמותה מסתמן אף יותר כפתרון למידע עובדתי דיפלומטי-יבש, כאשר הקורא עדיין יוכל להסיק לבדו קשרים בינלאומיים מרתקים. אבל לכן מצד שני גם תקציר טוב הוא עדיין כללי מדי ומילולי, לעומת הטבלה על כל נתוניה, כך שלדעתי צריך להתווסף לטבלה בכל מקרה ולא להחליף אותה. אומנות - שיחה 09:08, 25 במאי 2009 (IDT)תגובה
מסכים שיש מקום לטבלה. אבי - תפסיק לכתוב מגילות שלאף אחד אין כח לקרוא. תלמד לתמצת. דרור - שיחה 09:55, 25 במאי 2009 (IDT)תגובה
דרור, אני לא יודע מה הבעיה שלך אתי, כפי שדיברת אליי בחוסר טקט בטלפון, ולכן אני אפילו לא פונה אלייך. אז אני לא יודע אם אתה פשוט חסר טקט או שעשיתי לך משהו ואתה מנסה להיות בוטה בכוונה, כי ראית שכבר הסברתי למה תגובותיי היו ארוכות והתגובות האחרונות שלי לא היו מגילות. לסיכום, אם התגובות שלי עדיין ארוכות מדי בשבילך אז אל תקרא אותן ועזוב אותי בשקט. ולחשוב שאני עוד בדיוק שיבחתי אותך ואת הערכתי אלייך בדף השיחה של ברוקולי... אומנות - שיחה 11:29, 25 במאי 2009 (IDT)תגובה

שימוש מופרז בתבנית דגל[עריכת קוד מקור]

מה הבעייה עם זה? התבנית ממילא מופיעה רק ליד שמה של מדינה בטבלאות-לצרכים אסטטים בלבד. במיוחד כשמדובר בנוהג שהשתרש במספר רב של ויקיפדיות בשפות השונות. לכן אני מסיר את הסיבה הזו מתבנית השכתוב. Thefox258 - שיחה 11:30, 20 באוקטובר 2009 (IST)תגובה

לא, התבנית הזו גורמת לערך להיראות כמו ז'ורנל לבנות 15, ואין זו מטרתו. הערך חייב לעבור שכתוב מסיבי, כולל העניין הזה. ‏odedee שיחה 11:34, 20 באוקטובר 2009 (IST)תגובה
אני חולק על דעתך. הערך רחוק מלהראות כמו ז'ורנל לבנות 15. Thefox258 - שיחה 13:15, 20 באוקטובר 2009 (IST)תגובה

תרגומים לשמות השירים[עריכת קוד מקור]

על מה מבוססים התרגומים לשמות השירים? אם אין גרסא רשמית הרי שמדובר במחקר מקורי שיש להסירו. מלבד זאת, ויקיפדיה היא לא מילון (בשביל זה יש את ויקימילון) ולא נהוג להביא בה תרגומים בצורה שיטתית כזאת. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:38, 9 בדצמבר 2009 (IST)תגובה

אזכור של משמעות השם בעברית פעם אחת בכל הערך (אגדה) אינו מחקר מקורי ולא מדובר בצורה שיטתית. כאשר מדובר בשפה זרה, אפילו אנגלית, רצוי ומקובל להביא תרגום. Ldorfman - שיחה 16:42, 9 בדצמבר 2009 (IST)תגובה
מקובל על מי? ויקיפדיה היא לא מילון ואנחנו לא נתחיל לתרגם כל שם לועזי שאמור להיות ככה. קוריצהשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 16:45, 9 בדצמבר 2009 (IST)תגובה
אם כבר מציינים את שמות כל השירים האלה, סביר לציין גם את משמעות שמותיהם. חשוב להבין שמדובר בתרגום חופשי, ולא בתרגום רשמי, ותיקנתי את הערך בהתאם. זהר דרוקמן - שלום עולמי16:48, 9 בדצמבר 2009 (IST)תגובה

טעויות בטבלה של חצי הגמר הראשון[עריכת קוד מקור]

מישהו מוכן להסביר לי איך בדיוק המקום ה12 עלה לגמר?! Mbkv717 - שיחה 20:57, 19 ביוני 2011 (IDT)תגובה

עד 2010 9 המקומות הראשונים של הקהל עלו לגמר והשיר שהשופטים שמו אותו הכי גבוה ולא היה מהתשע המקומות שעלו מהקהל אלעד808 - שיחה 12:49, 20 ביוני 2011 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:26, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:27, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:27, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באירוויזיון 2009 שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 10:45, 30 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה