שיחת משתמש:מאגיקרטל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת Hanay בנושא איך חותמים בדפי שיחה
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום מאגיקרטל, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, אילי - שיחה 13:33, 8 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

מכון אלפרד[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מדיום פרסומי. לפיכך, הוספת ערכים פרסומיים, פרסומות וקישורים שמטרתם לקדם אישיות, רעיון, אתר, ארגון, עמותה או עסק מסחרי, שאינם מוסיפים ידע מהותי לקוראים, אינה מקובלת ועשויה להיחשב כהשחתה. העריכה שנעשתה על ידך היא פרסומית, והיא נמחקה כך ששום נזק לא נגרם, אולם להבא יש להימנע מהוספת תוכן פרסומי.

לתשומת לבך: ויקיפדיה איננה משפרת דירוג במנועי חיפוש.

אם לדעתך התוכן שהוספת אינו מהווה פרסומת, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך.

אילי - שיחה 13:33, 8 בדצמבר 2014 (IST)תגובה


הי אלילה זוהי לא פרסומת אני אפילו לא קשורה אישית למקום פשוט אהבתי אותו וחשבתי שכדאי לכתוב עליו, זה מקום לא עיסקי שקוראת בו אמנות, כמו שיש ערך למוזיאון תל אביב, לא מבין מה ההבדלמאגיקרטל - שיחה 13:39, 8 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

כדי לשפר את הסיכוי שכותב מסוים ישים לב להודעה שהשארת, בוויקיפדיה ניתן "לתייג" את אותו כותב (לשלוח לו "אזכור"), בדומה למקובל ברשתות חברתיות. המשתמש שתויג יקבל על כך התראה.
ברוב הפעמים, הדרך הפשוטה ביותר לתייג היא להקליד את התו "@" ואחריו שם המשתמש של מי שרוצים לתייג.
במצבים מסוימים, תיוג באמצעות @ אינו עובד. אם לאחר הקלדת @, לא מופיעה השלמה אוטומטית של שמות משתמש, יש להשתמש בשיטה בסיסית יותר, שהיא שימוש בתבנית {{א}} (בצורה "{{א|שם המשתמש}}") או הוספת קישור פשוט לדף המשתמש (על-ידי "[[משתמש:שם משתמש]]").
בכל פעם בה מתייגים, יש "לחתום" כנהוג בוויקיפדיה: באמצעות הקלדת ארבעה סימני טילדה (~~~~). ללא ה"חתימה" בסוף הדברים, התיוג לא יבוצע. למשל, כדי לתייג אותי ("Ldorfman"), יש להשתמש בקוד [[משתמש:Ldorfman]] ולזכור לחתום בסוף ההודעה עם ~~~~. ניתן לקרוא מידע נוסף בדפים "{{תגובה ל}}" ו־"{{א}}".
אם התיוג בוצע באופן תקין, אצל המשתמש המתויג תתקבל התראה על כך בסמל הפעמון (פעמון2) שבראש החלון. אם לא התקבלה התראה כזאת, יש לצאת מתוך הנחה שבפועל, הנמען לא תויג.
למידע נוסף בנושא, ניתן לקרוא את הדף "עזרה:תיוג". בברכה,
בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.
מתייג את אילי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:42, 8 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

תודה IKhitron

שלום מאגיקרטל, ההבדל בין מוזיאון תל אביב למקום זה, הוא במוניטין שצבר המוזיאון במשך שנים רבות והיותו נדבך משמעותי בתרבות הישראלית. הגלריה במתכונתה החדשה פועלת פחות משנה ובשל כך אין לה עדיין חשיבות אנציקלופדית מוכחת. (מקווה שבעתיד תהייה). מעבר לכך, מתקיימת במקום פעילות עסקית לכל דבר (אפשר לקרוא על כך באתר המקום) ולפיכך משמש הערך כרגע כפלטפורמה לקידום מכירות. אילי - שיחה 14:26, 8 בדצמבר 2014 (IST)תגובה
שלום אילי, אני ברמה מסויימת מקבלת את זה, הרצון שלי היה לכתוב על המבנה וההיסטוריה שלו יותר מעל הגלריה אבל לא הספקתי להגיע לזה ומעולם לא יצרתי ערך בויקיפדיה אז הורדת לי את זה לפני שבכלל סיימתי. לגבי המסחריות של מכון אלפרד אל מול מסחריות של מוזיאון תל אביב - אני לא מסכימה איתך - המוזיאון הוא גוף שמעביר סדנאות, במימדים גדולים הרבה יותר, לוקח תשלום כניסה של 50 שקלים כדי לראות אמנות, ויש לו מספר חנויות שמתנהלות במבנה, את שני האלמנטים המסחריים האחרונים אין באלפרד בכלל. וגם את המידע המסחרי הזה את יכולה לקרוא באתר המוזיאון. כך שהייתי קוראת לו יותר מסחרי ממקום שסתם עושה הרצאות ב20 ש״ח בקושי. אני כן חושבת שיש פה בעיה במה שאת מגדירה כגוף מסחרי או לא. אני לא נגד מוזיאון תל אביב, אבל כן חושבת שזה בעייתי לבטל דבר אחד באמתלה שהוא מסחרי כשלנגד יש מקום הרבה יותר מסחרי שניתנת לו במה חופשית, ובכך להנציח סוג של מונופוליזם. בכל מקרה אותי מעניין הבניין והשכבות ההיסטוריות שלו ולכן אשנה את הערך לזה.
את החמצת את החלק העיקרי של דבריי. לא המסחריות של המוזיאון עומדת לנגד עינינו כי אם המוניטין שלו כמרכז בעל השפעה באמנות הישראלית. כפי שציינתי, הגלריה במתכונתה הנוכחית ובגילה הצעיר, בין אם היא מסחרית או לא, עדיין לא צברה לעצמה שם כמקום מרכזי באמנות הישראלית. אילי - שיחה 14:50, 8 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

בניין סמטת שלוש 5 תל אביב[עריכת קוד מקור]

שלום מאגיקרטל,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "בניין סמטת שלוש 5 תל אביב" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:מאגיקרטל/‏בניין סמטת שלוש 5 תל אביב". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה!‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 20:22, 8 בדצמבר 2014 (IST)תגובה

קובץ:Thebritishmuseumartinstallation.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום,

העלית לוויקיפדיה תמונה שרישיונה הוא, על-פי הגדרתך, "שימוש הוגן", למרות שעל פי כללי ויקיפדיה העברית, התמונה לא יכולה להיות מוצגת בסטטוס זה. ניתן לעשות בה שימוש במיזם רק אם היא תמונה חופשית. לפיכך, אם התמונה אכן מתאימה להגדרה "חופשית", יש לתקן את הרישיון שנלווה לתמונה ולהחליפו ברישיון חופשי.
אם אינך בעל זכויות היוצרים, יש לשלוח את אישורו של בעל הזכויות המתיר להעלות את התמונה ברישיון מתאים לוויקיפדיה, על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS תחת הכותרת "הצהרת הסכמה לכל הבקשות", לכתובת: permissions-he@wikimedia.org, שכן ללא אישורו התמונה תימחק.
לסיוע נוסף, ניתן להמשיך את השיחה כאן, בדף שיחתי או בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים.

תודה, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 21:11, 21 ביולי 2017 (IDT)תגובה

פניתי לאתר האמנית ממנו לקחתי את התמונה ומחכה לתשובה,ב מידה ומאשרים לי שימוש האם זה יכנס תחת הגדרת רשיון חופשי? תודה, מאגימאגיקרטל - שיחה 09:14, 22 ביולי 2017 (IDT)תגובה

מאגי, אם את מעוניינת להגיב לחנה, עדיף לתייג אותה בדף השיחה, כך: Hanay (או כך: משתמש:Hanay), ואז היא גם תדע שהגבת לפנייתה. אלדדשיחה 09:18, 22 ביולי 2017 (IDT)תגובה
שלום מאגי, אין צורף בפתיחת כותרת חדשה לתגובה. לוחתים על הקישור [עריכת קוד מקור] משמאל לכתובת, הפסקה נפתחת לך למצב עריכה ועונים מתחת.
את צריכה לקבל אישור מסודר בכתב מהאמנית להעלאה ברישיון חופשי על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS. בכל מקרה התמונה לא יכולה להיות בשימוש הוגן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 10:35, 22 ביולי 2017 (IDT)תגובה

משתמש:Hanay אלדד תודה לכם, אני אנסה לקבל אישור לרשיון חופשי ע״פ ההנחיות מאגיקרטל - שיחה 11:26, 22 ביולי 2017 (IDT)תגובה

איך חותמים בדפי שיחה[עריכת קוד מקור]

שלום מאגי, אנא קראי את ההסבר בתשומת לב

בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 05:59, 29 ביולי 2017 (IDT)תגובה