שיחת משתמש:Dark Angel23490/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Dark Angel23490 בנושא נחסמת

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Dark Angel23490, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 01:59, 13 במרץ 2021 (IST)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

שחזורים אסורים בוויקיפדיה. חזרה על דפוס פעולה זה יגרור חסימה. כל דבר שיש לך להגיד צריך להכתב בדף שיחת הערך. פעולה כוחנית חד צדדית אסורה וכאמור גוררת חסימה מעריכה. גילגמש שיחה 09:02, 16 במרץ 2021 (IST)

הפעולה הכוחנית וחד צדדית נעשתה רק על ידך גילגמש פניתי לקבוצה בפייסבוק שלך לעזרה ובמקום זאת אתה מחקת חצי מהערך בוויקיפדיה. אפשר להבין מדוע מחקת את כל הביקורות? הרי כותבים שהוא קיבל שבחים על יצירתו יש לשים אסמכתות לכך. שנית, טענת שמדובר בניים דופינג - אך מדובר בנגנים מרחבי העולם שהשתתפו באלבום. יש אמנים שמופיע כל בעל תפקיד שאין לו ערך בויקיפדיה, ואני התמקדתי באנשים שיש להם ערך בויקפידה. כך שזה לא נקרא ניים רופינג - אלא מי מעורב באלבום. שלישית, מחיקת הפרסום שבמאי זוכה אוסקר שיתף את האלבום, וגם הדבר זכה לסיקור תקשורתי מוריד מהערך. הרי המטרה בין השאר היא להסביר מדוע יש לכך ערך בוויקפידה - אם מוחקים את הביקורות ברחבי העולם והנגנים שהשתתפו מורידים הרבה מהערך עצמו. שאר העורכים הסכימו באופן גורף שמדובר בערך טוב בין השאר בשל הביקורות. בנוסף לזה יש קונצזוס בין העורכים שמדובר בערך חשוב והורידו את התבנית של בדיקת הערך לאחר שיוניון ג'ק לא הגיב. אודה לביטול את עריכותיך האחרונות אחרת אצטרך לפנות לבוררות. ממש לא מתכוונת להיכנס למלחמות מיותרות(Dark Angel23490 - שיחה 22:00, 16 במרץ 2021 (IST))

קובץ:Shay Wize Live Show.png[עריכת קוד מקור]

שלום. בערך הכנסת כיתוב לתמונה: "צלם ארז בקר". האם אתה הוא הוא הצלם? כי אם לא, יש להעביר אישור של הצלם על שחרור התמונה ברשיון חופשי לפי ההנחיות בדף וק:OTRS.‏ Dovno - שיחה 12:07, 16 במרץ 2021 (IST)

הי Dovno, ביקשתי את אישורו של הצלם לצורך הערך בוויקיפדיה. מצאתי את התמונה דרך דף הפייסבוק של שי וואייז. הוא לא התנה בקרדיט - פשוט חשבתי שזו מחווה נחמדה לתת. (Dark Angel23490 - שיחה 13:23, 16 במרץ 2021 (IST))
אוקיי. אם לא יועבר אישור של הצלם התמונה תימחק. לעתיד: זה לא משנה אם הוא התנה או לא התנה - תמונה שמצאת אסור לך להעלות לוויקישיתוף בלי אישור מפורש של בעלי זכות היוצרים. הבעיה אינה רק קרדיט - כל תמונה שמועלית לוויקישיתוף מונגשת לציבור לשימוש חופשי בה (כמעט) ללא התניות, כולל לשימוש מסחרי, ולכן חשוב שבעלי הזכויות ייתנו אישור לכך. Dovno - שיחה 14:55, 16 במרץ 2021 (IST)
הי Dovno, הבנתי. איך אני מעלה את האישור שלו? Dark Angel23490 - שיחה 17:04, 16 במרץ 2021 (IST)
לפי ההנחיות בדף וק:OTRS. בנוסף, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. Dovno - שיחה 17:56, 16 במרץ 2021 (IST)
למדתי משהו חדש תודה. לא הבנתי כ"כ את ההוראות בדף, האמת אז נראה לי שפשוט אמחק את התמונה. אתה יודע איך פונים לבוררות? אחד העורכים מחק לי חצי מהערך. (Dark Angel23490 - שיחה 21:57, 16 במרץ 2021 (IST))
חילוקי דעות קורים מדי יום ביומו בוויקיפדיה. הפתרון הוא לנהל דיון על המחלוקת בדף השיחה של הערך, ובסוף ממשים את דעת הרוב שעלתה בדיון. Dovno - שיחה 09:37, 17 במרץ 2021 (IST)
הרוב לא מסכים עם ג' יוניון והבחור השני לכן רוצה לפנות לבוררות. אין לי כוח לוויכוחים... (Dark Angel23490 - שיחה 16:50, 17 במרץ 2021 (IST))
אתה מתכוון לגבי עצם תבנית החשיבות עצמה? היא תוסר בתום שבוע הדיון ואין צורך בבוררות. לגבי תוכן הערך לא ראיתי שמישהו אחר בכלל הגיב כך או אחרת, ובכל מקרה המקום הנכון הוא דף השיחה של הערך. בוררות יכולה להיות הליך לעזור להכריע אולם אינה חלופה לדיון אלא מגיעה אם לאחר דיון ממושך אין הסכמה בין הצדדים, וגם זאת רק אם שני הצדדדים מסכימים על הבוררות. Dovno - שיחה 17:00, 17 במרץ 2021 (IST)

נחסמת[עריכת קוד מקור]

שלום רב,
חסמתי אותך לשעתיים. כניסה למלחמת עריכה אסורה על פי החוקים במיזם. אנא פנה לדף שיחת הערך ותשכנע בטיעוניך.--היידן 18:15, 19 במרץ 2021 (IST)

הי היידן, בבקשה להסיר את החסימה. אני לא נכנסתי למלחמת עריכה, אלא גילגמש הורס את הערך ומסרב להגיב מדוע הוא עושה זאת. הוספתי ביקורת ממגזין עם 400 אלף עוקבים ברשתות החברתיות להצדקה למשפט "שבחים ברחבי העולם" והוא מחק את זה.
לפני זה הוספתי את הנגנים שניגנו באלבום שמדובר בנגנים מוכרים מאוד בארץ ובחו"ל והוא מחק את זה בטענה שמדובר בניים דרופינג. זה ממש התנכלות לערך ולחוקים של ויקיפדיה. ניתן לקרוא את טענותיי בדף הערך "שי וואייז" וכיצד גילגמש הגיב להן בביטול וסירב להגיב מדוע הוא עשה זאת. 'הוא מתייחס לאתר כהפלטפורמה הפרטית שלו. כשכתבתי את הטיעונים בדף הערך הוא לא התייחס וכתב שהוא מסרב להגיב. הוא מסרב לנמק, הוא מסרב להגיב, הוא מסרב להקשיב, ומסרב לפנות לבוררות. הוא מתנהל בצורה כוחנית והוא לא מפסיק למחוק נתונים חשובים בערך רק בגלל שיצאתי כנגד המחיקות הראשוניות שלו. מבקשת ממך לשים סוף לכוחניות הזאת.' (Dark Angel23490 - שיחה 18:19, 19 במרץ 2021 (IST))
מלחמת עריכה היא שחזור הביטול. נאמר לך כבר שאסור לעשות את זה והוזרת לא לחזור על פעולות אלה כי הן גורות חסימה והפעם נחסמת. לכן, חזרה נוספת על עריכה כלשהי תגרור חסימה חדשה, ארוכה יותר. עכשיו זאת הייתה חסימת אזהרה קצרה. אם עריכתך בוטלה ולא חשוב למה בוטלה אסור לך לחזור עליה, בשום תנאי, גם אם לדעתך העריכה שלך מוצדקת. בכל שבו מבוצעת חזרה על עריכה שבוטלה - זאת מלחמת עריכה וזה אסור לפי נהלי האתר. באפשרותך לקיים דיון בדף שיחת הערך. אסור גם לקרוא למשתמשים אחרים בשמות גנאי כלשהם. גם פעולה זו מהווה עבירה על כללי האתר - במקרה זה על הקוד האתי המקובל. חוסר הסכמה לפעולה שביצעת איננה "הרס" של הערך. כל שימוש בביטויים כאלה (פרט למקרים של השחתה מובהקת, כפי שהדבר מקובל לפי נהלי האתר) מהווה עבירה על הכללים שלנו. אין חובה להגיב לטענות שלך ובוודאי שאין כל חובה להגיב מחוץ לגבולות האתר והדבר אף לא מקובל, כפי שהוסבר לך. ההסבר לביטול העריכה ניתן בתקציר העריכה, כמקובל. אין חובה לפרט בדף שיחת הערך או להגיב מעבר לזה. באפשרותך לכתוב את נימוקיך בדף שיחת הערך. אם תשכנעי את המתדיינים שהצדק איתך העריכה שלך תוחזר ללא קשר לסיבת השחזור. אם לא, אז היא לא תוחזר. גילגמש שיחה 18:27, 19 במרץ 2021 (IST)
להזכירך אתה טענת בקבוצה שלך בפייסבוק שהערך הוא "עלוב", והיחיד שנכנס למלחמות עריכה זה אתה שמוחק את מה שאני כותבת. לא קראתי לך בשום כינוי גנאי, ואמרתי מספר פעמים שאיני מתכוונת לפגוע באופן אישי. הכותרת הייתה מחיקות שנעשו על ידך בדף השיחה, כדי שהדבר יעמוד לדיון, וזה אחרי שסירבת להגיב בדף השיחה שלך, ובדף השיחה שלי. אתה מוחק חלקים חשובים מהערך מבלי להסביר מדוע, כמו עכשיו שהוספתי כתבה ממגזין עולמי, או להוריד נגנים שמוכרים בארץ ובעולם שניגנו באלבום. אי אפשר להעמיד שום דבר להצבעה, כי אז אתה טוען לעלבון. אם אתה מוחק לאחרים זו לא מלחמת עריכה, ואם מבטלים את הטעויות שלך זה כן מלחמת עריכה. בכנות אני לא מרגישה שזה ויקיפדיה אלא האתר הפרטי שלך עם ככה. יש פה פגיעה עצומה בערך במחיקות שלך, ואתה מסרב לקרוא ומשתמש בכל הכלים העומדים לרשותך על מנת להתנהג בצורה כוחנית. היידן אשמח לדעת אם לדעתך אם ההתנהגות שלו תואמת את חוקי ויקיפדיה של למחוק נגנים מוכרים שניגנו בפרויקט מבלי להסביר מדוע ובלי להקשיב כשנותנים לו טיעון נגדי (Dark Angel23490 - שיחה 18:35, 19 במרץ 2021 (IST))
בוודאי שסירבתי להגיב בדף שיחה אישי. זה לא המקום הנכון לדיון וגם הפעם לא התייחסתי לעריכה ואין בכוונתי להתייחס אליה בדף שיחה אישי. עליך ללמוד את נהלי המקום שבו את רוצה להשתתף. יתכן שאגיב, אף שאיני חייב, בדף שיחת הערך, אם הדבר יהיה רלוונטי. מותר להעמיד כל דבר להצבעה אם התקיים הנוהל המתאים שמתיר את קיום ההצבעה. התנהגותי מבוצעת בהתאם לכללים המקובלים באתר. לראייה - נחסמת על ידי אחד ממפעילי המערכת לאחר שעברת על הכללים. זה רמז לכך שהמעשה שלך היה שגוי. מחיקה של טקסט מותרת לפי נהלי האתר. גילגמש שיחה 18:39, 19 במרץ 2021 (IST)
הסיבה היחידה שנחסמתי זה בגלל כוחך הרב בפלטפורמה, ובגלל זה אף עורך לא יצביע נגדך.
לפי מה שאתה אומר זכותך למחוק חצי מהערך ואז צריך להעמיד להצבעה פומבית שצריכים להצביע בעד או נגד? נראה לי שניכר כפי שאתה מוחק לי חצי מהערך והכוח הרב שיש לך בוויקיפדיה שהעורכים יבחרו לא להתעמת עמך, גם אפילו אחד העורכים כתב בדף השיחה של הערך "שי וואייז" שגילגמש לא מתגמש. וניכר שאתה פועל בצורה כוחנית לא רק כלפיי.
במידה ואתה משוכנע בצדקתך - מזמינה אותך לפנות לבוררות שיראה את העריכה שלך והתנהגותך ויראה אם היא באמת תואמת לכללי ויקיפדיה. אבל כמובן אתה לא תעשה את זה כי אתה יודע שהמחיקות שלך היו פזיזות ואין לך דרך לנמק מדוע הורדת נגנים מוכרים שמשתתפים בפרויקט, מגזין עולמי שסיקר את האמן וכלי תקשורת גדולים ובינלאומיים בהם הוא סוקר והושמע. (Dark Angel23490 - שיחה 18:49, 19 במרץ 2021 (IST))

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

זאת תגובתי האחרונה:

  1. לא מצביעים על כל עריכה בוויקיפדיה
  2. אף אחד לא מחק לך חצי מהערך - באפשרותך לדון על כך בדף שיחת הערך (לא בדף אחר כלשהו, הדיון הפורמלי הוא אך ורק בדף שיחת הערך ולא בדף שיחת המשתמש). אם העריכה הייתה שגויה משתמשים רבים ישמחו לתמוך בעמדתך
  3. פנייה לבוררות היא מעשה חריג והמקרה הנוכחי לא מצדיק אותו.
  4. איני חייב להתגמש לפי גחמותיך. אם אינך מרוצה מעריכה כלשהי באפשרותך לפתוח דיון בדף שיחת הערך.
  5. נחסמת כי עברת על הנהלים ולא בגלל סיבה אחרת כלשהי, אמיתית או מדוימנת.

גילגמש שיחה 18:55, 19 במרץ 2021 (IST)

דיון בדף שיחת הערך שלהזכירך גם שם כתבת שאתה מסרב להגיב. אתה פשוט מוחק בלי רצון להגיב. אם אין ברצונך להגיב אז אל תמחק, אם אין ברצונך לנמק אז אל תמחק. (Dark Angel23490 - שיחה 18:57, 19 במרץ 2021 (IST))
גילגמש שפתאום עורכים מצדדים בך מבלי שום נימוק, בתזמון מדויק של השיחות שלנו - הוא אינו מקרי. לא מתכוונת להמשיך במאבקים חסרי תכלית. אבל תהנה ניצחת. איבדתי את החשק להוסיף עוד תכנים או להתווכח על התוכן שלי. חשבתי שזו פלטפורמה שכל אחד ואחת תורמים מהידע והתחום שלו במטרה להעשיר אנשים, והתנהגות כוחנית במיוחד של עורכים גברים נגד נשים והתנשאות פחות מתאימה לי. הכי מגוחך שאתה מחקת חצי מהערך בלי כל הסבר, ובסוף אני זאת שנחסמה. תודה היידן שהבהרת לי שאין מקום לעורכות חדשות בוויקיפדיה ושזה בסדר שוותיק מתתהג בצורה כוחנית ומוחק ערכים מבלי הסברים או נימוקים. בגלל זה בכל ערך יש שגיאות וחסר המון מידע - כיוון שאין מקום כאן לעורכים חדשים, אלא דעה של יחידים וקליקות. וזו לא רק דעתי אלא באנשים שכתבו לי מיילים והודעות על זה, וסיפרו לי שבדיוק בגלל התנהגות כזאת ומריבות כאלו הם הפסיקו לערוך בוויקיפדיה. (Dark Angel23490 - שיחה 17:15, 20 במרץ 2021 (IST))

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Dark Angel, צר לי שזו התחושה שלך. לא ברור לי מדוע לדעתך זה עניין של "עורכים גברים נגד נשים" - דבר בשם המשתמש שלך לא מציין אם מדובר בגבר או באשה, לא כתבת דף משתמש על עצמך ואף לא שינית את הגדרות החשבון שלך כך שייעשה שימוש ב"משתמשת" ולא ב"משתמש".
לגבי ההתנהלות: נחסמת (באופן מאוד נקודתי וכאזהרה) כיוון שהפרת כללים בסיסים בוויקיפדיה שתקפים לכולם, וזאת לאחר מספר הסברים ואזהרות. זו אכן "פלטפורמה שכל אחד ואחת תורמים מהידע והתחום שלו במטרה להעשיר אנשים", אבל בכל מיזם שיתופי יהיו אי הסכמות ומחלוקות, ולכן נקבעו מנגנונים מסודרים כדי לפתור אותם. דברים שבעיניך חשוב להוסיף לערך יכולים להיראות בעיני אחרים כבלתי חשובים - ושתי הדעות לגיטימיות באותה המידה. כפי שכבר נכתב לך, אף אחד לא מחק חצי מהערך וניתנו נימוקים. במקרה של מחלוקת, פשוט פונים לדף השיחה, מנהלים דיון, ובסוף מה שנכנס לערך זו הדעה בה תומכים רוב המתדיינים. זה הכל. Dovno - שיחה 22:50, 20 במרץ 2021 (IST)

Dovno בקבוצת פייסבוק בה רואים שאני אישה ביקשתי עזרה בביקורת על הערך הראשון שלי העורך גילגמש ראה זאת וטען באופן פומבי שהערך שלי "עלוב", אבל עכשיו אחרי שהוא מחק את מה שבעיניו לא רלוונטי כמו נגנים מוכרים באלבום, מגזינים מהארץ ומרחבי העולם אז הערך עכשיו טוב יותר. בספק אם הוא היה מתנהג ככה אם עורך היה שואל זאת בדף שלו. בנוסף, ציינתי את מאורעות הדברים בקבוצת נשים שעורכות בוויקיפדיה והן העידו שגם להן קרה אותם דברים. פתחתי דיון בדף השיחה שהעורך גילגמש אמר שהוא מסרב להגיב לי וקרא לי חצופה, כי אני אמרתי שמחיקותיו נוגדות לערך בוויקיפידה. כשניסיתי לדווח על הדיבור או על המחיקות לא הייתה שום תגובה מההנהלה, וכשהוא דיווח עליי כי שחזרתי אחת מאינספור מחיקותיו התגובה מצדם הגיעה תוך פחות מדקה. האם זה רק מגדרי או דרך להדיר עורכים חדשים אין לדעת בוודאות, אבל החוויה עצמה של הדיון הייתה מאוד כוחנית מצד גילגמש והרגישה לעיתים אלימה כיוון שמדובר בעורכת חדשה שלא יודעת ומתמצאת בבירוקרטיה כמוהו זה הרגיש לי כאילו נכנסתי לזירה שכולם הזמן חובטים בי במקום לנהל דיון תרבותי. (Dark Angel23490 - שיחה 18:41, 25 במרץ 2021 (IST)).
לא לדבר על כך שבמחיקותיו הוא הרס את כל ההגהה של הערך, אבל כפי שאמרתי אני התייאשתי ממאבק במועדון הבנים כאן, ורואה שלא משנה כמה הנימוק יהיה נכון ומוצדק אם אין לי את הקשרים בוויקיפידה ואת הכוח שיש לעורך השני, אז אף אחד לא יתייחס לטענה שלי. (Dark Angel23490 - שיחה 18:45, 25 במרץ 2021 (IST)).
כתבת "ספק אם הוא היה מתנהג ככה אם עורך היה שואל זאת בדף שלו", אבל על מה ביססת את ההנחה המוקדמת הזו? מהשנים שראיתי את גילגמש פועל בוויקיפדיה הוא נהג באופן שווה בגברים ובנשים. הוא אחד העורכים המקפידים ביותר בענייני נהלים ועמידה בכללי המדיניות ועושה זאת באופן שוויוני.
שנית, תיאור השתלשלות העניינים שכתבת כאן אינו מדויק. כשהוא כתב את המילה "חוצפה" זה היה בהקשר מסויים: בתגובה על כך שכתבת שמעשיו מנוגדים לכללים. בפועל, את לא מכירה את הכללים והמדיניות כאן וגילגמש כן (בין השאר כיוון שהוא עזר לנסח את רוב הכללים כאן, ומקפיד עליהם מאוד). אז אפשר לא להסכים על מה כן ומה לא מתאים להכניס לערך, אבל בטיעונים שלך הפכת מחלוקת פשוטה לגבי תוכן של ערך (שכמוה יש עשרות בשבוע בוויקיפדיה) לתקיפה אישית של עורך אחר על שהוא מפר לכאורה כללים (שאינך מכירה בעצמך). Dovno - שיחה 21:14, 25 במרץ 2021 (IST)

Dovno אז לפני שהגבתי התייעצתי עם עורך בכיר אחר בויקיפדיה שעזר לי לנסח את התגובה, והוא עצמו אמר שהמחיקות הללו חוטאים לערך בוויקיפדיה. למה למחוק נגנים מוכרים שמשתתפים באלבום? אצל אמנים אחרים מופיע כל מיני דברים לא קשורים ולא נכונים, ודווקא בזה להתעקש? זה קצת תמוה. אני חושבת על אפליה מבחינה מגדרית, כיוון שראיתי בדף שלו שרוב התלונות הן מנשים ולא מגברים. (Dark Angel23490 - שיחה 01:06, 29 במרץ 2021 (IDT))

עריכה בתשלום?[עריכת קוד מקור]

שלום. האם הינך עורך בתשלום? אם כן, יש לציין זאת בדף השיחה של הערך למען הגילוי הנאות (ראה תבנית:עריכה בתשלום). תודה. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 19:16, 19 במרץ 2021 (IST)

לא נילס אנדרסן (Dark Angel23490 - שיחה 10:31, 20 במרץ 2021 (IST))
אנדרסן לא קיבל את התיוג כי תייגת אותו לאחר שחתמת. תייגתי במקומך. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 20:17, 20 במרץ 2021 (IST)
מעולה. תודה. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 23:40, 20 במרץ 2021 (IST)