שיחת משתמש:MordechaiLando

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום MordechaiLando, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, Eladti - שיחה 12:00, 13 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

יצרתי עבורך דף שיחה[עריכת קוד מקור]

שלום מוטי!

יצרתי עבורך דף שיחה לקראת המפגש הקרוב בקורס. במהלך המפגש, נלמד להשתמש בדפים כאלה.

פרח בשבילך מחכה להיפגש בקרוב, Shai-WMIL - שיחה 16:11, 16 בפברואר 2020 (IST)[תגובה]

שלום מוטי.רוצה לספר לך ששירתתי בספינות טורפדו .הערך הוא:טרפדת

כל טוב Shlomoifer - שיחה 13:03, 17 בפברואר 2020 (IST)[תגובה]

:שלום   שלמה
:תמסור ד"ש לניר איפרגן. 
MordechaiLando - שיחה 14:01, 17 בפברואר 2020 (IST)[תגובה]

ריבוע קסם על.[עריכת קוד מקור]

שלום

ערכתי קצת את הערך שיהיה יותר דומה למקובל בויקיפדיה.

קודם כל, שים לב שכשאתה מוסיף קישור חיצוני בעזתר הטופס המיועד לזה, את הכתובת URL אתה מכניס רק בשדה של "כתובת". השדה של "אתר" הוא שם האתר (ולא תמיד שמים אותו. זה בעיקר לאתרים מוכרים, או שלפחות שמם יעיד על תוכנם). אבל לא שמים שם שוב את הכתובת, כי היא לא אמורה להיות מוצגת. יש עוד כמה קישורים חיצוניים שצריך להעביר להערות שוליים. אז תתאמן בזה עליהם.

כמו כן הורדתי כל מיני משפטים של "ערך זה מסביר", "פסקה זו מסבירה" וכו'. זה פשוט לא מקובל.

הורדתי גם את עיניין הפטנט. זה לא מקובל. בודאי לא בגוף הטקסט. וגם את מה שכתבת על הצגת המשחק בכנס בויצמן. זה לא מקובל להזכיר דברים כאלה בערך אנציקלופדי. בודאי לא בגוף הטקסט. עם כל הכבוד, זה לא מאורע משמעותי בתולדות ריבועי הקסם. וגם הקישור מכיל כל מיני דברים שלאו דווקא רלבנטיים. אז עדיף בלעדיו.

כמו שכתבתי, וכמו שגם אמרנו בסדנא, ערך בעברית ממש לא צריך להיות תרגום של ערך מקביל באנגלית. זה שהם מקבילים, ויש קישורים בצד (שכאמור מכניסים אותם באתר משותף לכל הויקיפדיות, ואם זה המקרה אני אעשה את זה), רק אומר שמדובר על אותו נושא.. אז אם באמת הערך האנגלי מדבר על אותו דבר, אני אקשר ביניהם. emanשיחה 13:32, 12 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

תודה מקרב לב. MordechaiLando - שיחה 14:49, 12 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

השמטת תארים משם הערך[עריכת קוד מקור]

מרדכי שלום,

תודה רבה לך על יצירת הערך פרופ' אמנון יוגב. שים לב שבשמות ערכים אין להכליל תארים כמו "פרופ', ד"ר, אל"מ, ח"כ וכו'). יש להעביר את שם הערך לאמנול יוגב. אם אינך יודע איך לעשות זאת, אשמח לסייע.

מקווה שתמשיך בכתיבת ערכים נוספים. Eladti - שיחה 11:59, 13 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

תודה. שיניתי. MordechaiLando - שיחה 12:08, 13 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

ענייני עריכה בויקיפדיה של בעלי ידע אקדמי וניסיון אקדמי[עריכת קוד מקור]

מוטי שלום, שמי יורם בר-גל, פרופ' אמריטוס מאוניברסיטת חיפה. קראתי עכשיו את שאלותיך בדלפק היעוץ בענייני תרגום ערכים מאנגלית, ולא התייחס לתשובות שענו לך שם. עברתי כמוך קורס שלהם לפני שנה וחצי. אם תרצה - אשמח לחלוק אתך ניסיון מצטבר - לא טכני אלא רעיוני. דרך מייל רגיל או בטלפון. כל טוב Ybargal - שיחה 20:08, 17 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

תודה רבה מקרב לב על הצעתך. שלחתי לך דוא"ל כהצעתך ושם מופיע גם הטלפון שלי.
תודה MordechaiLando - שיחה 06:50, 18 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

תמונה וזכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

ענית לי בעניין העלאת תמונה המופיעה באתר יד ושם שאני צריך לשלוח להם טופס. מדובר בתמונה שאין לה יוצר ידוע. תוכל לציין איזה טופס עלי לשלוח להם? ומה לעשות איתו אז - לאן לשלוח אותו? אני משתמש לא מנוסה (למרות שיצרתי איכשהו את הערך "אפרים שרגא"), והדוקומנטציה בויקיפדיה ממש לא מקלה על העבודה... כתובת המייל שלי היא rlazar-at-gmail.com, שם המשתמש שלי הוא לרמי.

תודה --לרמי - שיחה 18:45, 7 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

חזרה על עריכה[עריכת קוד מקור]

כשיש התנגדות לעריכה שלך אינך יכול לחזור עליה. אתה יכול לנסות לשכנע בדף השיחה של הערך. נרו יאירשיחה • ו' בתשרי ה'תשפ"א • 13:52, 24 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

למה מתייחסת הודעה זו? איני חולק על תוכנה. MordechaiLando - שיחה 17:23, 24 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]
הבנתי עכשיו שהודעתך מתייחסת לביטול עריכה שלי בערך ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה. למה היה ברור לך שהביטול לא ימצא חן בעיני? אם היה ברור לך שהביטול לא ימצא חן בעיני, האם לא היה נכון יותר לפנות אלי ולהציע את הביטול? למה לא פתחת את הדיון בשיחה על הערך שאבין מיד במה המדובר, תוך תיוג שלי כדי שאדע על כך?
לגופו של עניין, אתה צודק שצריך להצדיק את הזכרת ד"ר צבי וינברג. לכן אני מציע את הנוסח: ד"ר צבי וינברג, שהקים בשנות ה-70 את המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, היה המורה הראשון להיסטוריה בישיבה. מה דעתך?
גמר חתימה טובה. MordechaiLando - שיחה 17:56, 24 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]
אתה רוצה לשנות את הערך ולקדם אדם מסוים, ולכן מוטל עליך הצורך לשכנע, לא עליי. מעבר לזה מציע שתקרא שוב את מה שכתבתי כבר בהודעה הראשונה, ולכן אין בכוונתי להמשיך לדון כאן ביחס לתוכן הערך. 18:17, 24 בספטמבר 2020 (IDT)
את מי אני צריך לשכנע? אתה בעל העניין היחידי ואינך רוצה לדון בעניין.
MordechaiLando - שיחה 18:23, 24 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]
העתקתי את הדיון למקומו המוסכם, בדף השיחה של ישיבת בנ"ע כפר הרא"ה. MordechaiLando - שיחה 04:46, 25 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

We sent you an e-mail[עריכת קוד מקור]

Hello MordechaiLando,

Really sorry for the inconvenience. This is a gentle note to request that you check your email. We sent you a message titled "The Community Insights survey is coming!". If you have questions, email surveys@wikimedia.org.

You can see my explanation here.

MediaWiki message delivery - שיחה 21:51, 25 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]

אריה רייטר(באר-שבע)[עריכת קוד מקור]

שלום MordechaiLando,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "אריה רייטר(באר-שבע)" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:MordechaiLando/‏אריה רייטר(באר-שבע)". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! גילגמש שיחה 19:30, 25 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

תוספת: הערך כתוב בצורה אוהדת ולא נייטרלית. יש להשתמש בניסוחים נייטרליים בלבד. גילגמש שיחה 19:30, 25 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

ההערה האחרונה שלך בקשר לכתיבה האוהדת היא הערה קונקרטית ואני אטפל בה. "נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור" אינם זקוקים לשיפור בערך הקים, לפי הבנתי ואודה לך על הערות ספיצפיות.
אודה לך אם תסביר לי איך אני מחזיר למרחב הערכים לאחר העריכה הנוספת.
בברכה
MordechaiLando - שיחה 19:50, 25 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]


תיקנתי. אם יש לך הערות קונקרטיות וספיציפיות נוספות, אשמח לקבלם.
שים לב שערכתי כמה עשרות ערכים בויקיפדיה. בנוסף, מאחרי 40 שנה ומעלה של נסיון עריכה כמדען בעל עשרות פרסומים מדעיים ודו"חות טכניים, וכעורך פטנטים מנוסה. זו הפעם הראשונה מזה שנה וחצי שנשלחתי לחממה.
בברכה
MordechaiLando - שיחה 16:06, 26 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

הקפדה על ציון עריכה בתשלום בדפי השיחה של הערכים[עריכת קוד מקור]

שלום רב,
בדף המשתמש שלך מופיעה תבנית שלפיה אתה מקבל תשלום עבור עריכות שלך. לפי כללי העריכה בתשלום, עורך בתשלום צריך לציין זאת בדף השיחה של כל ערך שנערך בתשלום באמצעות הצבת תבנית {{עריכה בתשלום}}. אתה מתבקש לעשות זאת בערכים שערכת בתשלום.
בברכה, Amikamraz - שיחה 12:13, 24 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]

    בוצע בערך היחידי שערכתי בתשלום.     
   MordechaiLando - שיחה 13:30, 24 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]
. Amikamraz - שיחה 22:44, 24 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]

תיקון אי-דיוק בדף המשתמש שלך[עריכת קוד מקור]

שלום.

הוספת היום הערה לפיה הערך "אריה רייטר" נמחק בתום הצבעת מחיקה שלפי מה שציינת, ”הוכרעה על חודו של קול יחיד”. אבקשך למחוק את ההערה הזאת, שכן אין בה אמת. כדי להשיג מחיקה של ערך נדרשים 55 אחוזי הצבעה בעד המחיקה ובמקרה שלפנינו, הושגו 64.1%, או במילים אחרות, 34 מול 19. ודאי תוכל לעשות את החישוב בעצמך, אולם היה זה רחוק מהפרש של קול בודד. תודה. Ldorfmanשיחה 22:53, 24 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]

תודה על הערתך. שיקפתי את ידיעתי בעת שכתבתי. כשהסתבר לי שהמצב שונה, שיניתי בהתכתבות אתך. בעקבות הערתך שיניתי גם בדף המשתמש.
MordechaiLando - שיחה 08:16, 25 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]
תודה וערב טוב. Ldorfmanשיחה 19:15, 25 באוקטובר 2023 (IDT)[תגובה]

שאול יציב[עריכת קוד מקור]

שלום מרדכי, משתמע מהעריכה שביצעת שפליקס דותן לא היה תלמיד של שאול יציב ולצערי זה לא נכון; נכון אמנם שדותן נולד ב-1924 ויציב ב-1927, אבל זה סיפור המעשה: פליקס דותן היה מהנדס בהכשרתו ובשלב מאוחר יחסית של חייו החל לבצע מחקר לדוקטורט באוניברסיטה העברית בהנחיית שאול יציב וגיסו, ניסן זלדס. הדוקטורט הוגש לסנאט חתום על ידי שני האדונים הנכבדים הללו ב-1965. לצערי לא מצאתי את התזה באתר האוניברסיטה העברית אך דע לך שזו האמת לאמיתה. בברכה ובשורות טובות, קוונטום דוץ - שיחה 21:47, 1 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]

משתמש:קוונטום דוץ שלום לך,
ראשית, שמחתי לראות את הערך על שאול. אני עצמי התחלתי לאסוף חומר עליו במחשבה לכתוב עליו ערך אך הרמתי ידי בשלב מסוים. למרות ששאול היה דמות בולטת בקהיליה, לא מצאתי חומר רב אודותיו.
אני הייתי תלמיד מחקר של מרדכי רוקני שהיה תלמיד מחקר של שאול יציב. בשנים 1981-1987 נפגשתי עם שאול לעיתים פעמיים ביום לקפה מחלקתי של מדור 9 בבנין דנציגר ב'. שאול היה דמות מובילה בפיתוח לייזרים בארץ, ובמיוחד בתחום לייזרי הגז שבו עסקתי עד שנת 2000 באוניברסיטה העברית ובקמ"ג.
באשר להיותו של פליקס דותן תלמיד מחקר של שאול, אני מקבל את דבריך, אם כי מהכרות עם הנפשות הפועלות אני מניח שהיה מנחהו הפורמלי ותו לא. הכרתי גם את פליקס ותלמידיו והייתי בין באי הסמינר המחלקתי של מרכז הפלסמה שבראשו עמד.
MordechaiLando - שיחה 08:13, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
תודה רבה. אכן לא היה חומר רב ונברתי במיטב הארכיונים. כמו כן נעזרתי בבתו במהלך הכתיבה. קוונטום דוץ - שיחה 12:27, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
הנה צטוט ממה שכתב בנו של פליקס דותן בעניין זה בהתייחס לערך על אביו:
אני עברתי על הערך בעת כתיבתו, וכל מה שכתוב שם נכון. תלמידו במובן ששאול היה אחד ה"מנחים" שלו. למען האמת את עיקר העבודה הוא עשה בעת היותו המהנדס האחראי על בניית מכשור מעבדתי בבית המלאכה של האוניברסיטה. פשוט לא היתה לו מספיק תעסוקה אז הוא ערך ניסויים בתחומים שעניינו אותו למיטב ידיעתי זלדס התלהב מהניסוי ואמר לו שזה די והותר לדוקטורט בפיזיקה. על דברי אבא שלי שאמר אבל אין לי תואר כלל בפיזיקה זלדס ענה שזה לא משנה. כנראה שהביורוקרטיה בשנות ה-60 היתה שונה, ואכן הוא הצליח להפוך את הניסוי הזה  (וכנראה עוד כמה דברים) לתזה. בהיותי בן 9 אמא שלי הקלידה את העבודה במכונת כתיבה, ואני עשיתי את ההגהה כמיטב יכולתי, משום שהעברית שלי היתה טובה לאין ערוך מזו שלהם.
בענין אחר, ראיתי שאתה עובד על ערך של נירית דוידוביץ'. היא הנחתה את הבת של אשתי איילת אוזן בדוקטורט ואני אנסה להשיג תמונה ולהעלות לויקישיתוף, או דרך הבת או דרך בעלה בועז המוכר לי, אף הוא. לכשאצליח אודיע לך.
MordechaiLando - שיחה 12:41, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
דיברתי כמובן עם יואב לפני הכתיבה - למעשה בזכותו כתבתי את הערכים על ניסן זלדס ועל יציב. זלדס היה תלמיד של רקח, שבמשנתו המדעית עסקתי רבות בשנה האחרונה. לגבי נירית - היא קולגה שלי ודמות שלמדתי ממנה רבות. טיוטת הערך מוכרת לה, אמשיך את הכתיבה בהקדם ואפרסם אותו. אין צורך שתתאמץ לגבי תמונה מכיוון שכבר עבדתי בעבר ישירות מול ענף הצילום של המכון בעניין זה. קוונטום דוץ - שיחה 16:01, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
תודה. חסכת לי.
מוטי MordechaiLando - שיחה 16:29, 2 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]