שיחת משתמש:The devious diesel/ ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, The devious diesel, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

גילגמש 16:18, 16 נוב' 2004 (UTC)

תבנית קבוצות כדורגל.[עריכת קוד מקור]

היי קודם כל, הקפצה בארכיון היא לא מאוד יעילה. פעם הבאה שאתה נתקל במקרה כזה, תרגיש חופשי להעתיק את הקטע המדובר מהארכיון חזרה לדלפק הייעוץ הנוכחי. ולעניינו: תבנית:קבוצת כדורגל היא תבנית פרמטרית. אתה צריך לקרוא לה, ואז לפרט את כל הפרמטרים. (אפשר לקרוא עוד בויקיפדיה:תבניות הקוד הבא: {{תבנית:קבוצת כדורגל
|Clubname = הפועל תל אביב
|תמונה=
|שם מלא = הפועל כתר תל-אביב
|כינוי = השדים האדומים
|תאריך ייסוד = העבר הרחוק
|אצטדיון = בלומפילד
|מספר מושבים = המון
|יושב ראש = סמי סגול, לא?
|ליגה = ליגת העל
|עונה = 2003-2004
|מיקום = שלישי
|אליפויות = הרבה
|גביעים = גם לא מעט
|}}>

ייתן את התוצאה הבאה:

The devious diesel/ ארכיון 1
שם מלא הפועל כתר תל-אביב
כינוי השדים האדומים
תאריך ייסוד העבר הרחוק
אצטדיון בלומפילד
(תכולה: המון)
ליגה ליגת העל

שים לב מה עשיתי עם תמונה - אם אתה רוצה להשמיט שדה, הכנס אותו כריק. השמטה שלו לחלוטין תתן את מה שיצא במאמן.

נדב 20:52, 2 דצמ' 2004 (UTC)

ראיתי שניסת להוסיף את התבנית להפועל באר שבע. כאשר אתה מוסיף את התבנית הזאת אין צורך בתגיות br וnowiki (פשוט העתק את הקוד שנתן לך נדב למעלה בלי להכנס למצב עריכה). ערן 15:56, 3 דצמ' 2004 (UTC)

משמר הנגב[עריכת קוד מקור]

למה הפרטים לא נכונים? הקיבוץ באמת הופרט בתאריך המצויין. ואתה בטוח שהוא שייך לתק"צ ולא לתק"מ?

בקשר להשתייכות התנועתית. כל הקיבוצים שהיו שייכים בעבר ל"קיבוץ הארצי" ול"תק"ם" שייכים היום ל"תנועה הקיבוצית" שהיא האיחוד של שתי התנועות הללו. נכון הוא שמשמר הנגב היה שייך קודם לתק"ם ולפני זה היה שייך ל"קיבוץ המאוחד" ולפני זה אולי היה שייך לתנועה אחרת.

בקשר לנושא ההפרטה. צריך להבדיל בין מושגי "שיחות סלון" ובין מינוחים מדויקים. כשמישהו אומר בשיחה עם חברו "עשו אצלנו הפרטה ושכר דיפרנציאלי ועכשיו זה כבר לא קיבוץ אלא ממש ישוב קהילתי" אז אולי זה מה שאותו אדם מרגיש בליבו פנימה, אך המציאות היא שבסך הכל הפריטו חלק, או את כל, השירותים לחבר בקיבוץ וגם החלו לחלק לחברים תקציב אישי שאינו שיוויוני. אבל, עדיין זה קיבוץ כי:

א-הוא רשום ב"רשם האגודות השיתופיות" כקיבוץ.

ב-עדיין לא הפריטו את אמצעי היצור וזוהי ההפרטה האמיתית. זה שהפריטו שירותים לחבר זה קרה כבר לפני 30 שנה. נכון הוא שבשנים האחרונות תהליכי הפרטת השירותים הם יותר חזקים ויותר מקיפים, אך כל זמן שלא מפריטים את אמצעי היצור המילה הפרטה היא בגדר מינוח לא נכון, לדעתי לפחות.

למיטב ידיעתי, מספר הקיבוצים שעברו בשנים האחרונות למעמד של ישוב קהילתי הוא פחות מ-5 ואני בטוח ב-100 אחוז שמשמר הנגב עדיין רחוק מהשלב הזה שיגיע במוקדם או במאוחר לחלק גדול מהקיבוצים.אודי 12:51, 9 דצמ' 2004 (UTC)

זה ש"משמר הנגב" היה שייך לתק"מ ואפילו יותר מזה, זה שהוא היה שייך ל"קיבוץ המאוחד" זה דוקא פרט חשוב וכן כדאי לציין אותו. אגב יש קיבוצים שלא שייכים ל"תנועה הקיבוצית"? הקיבוצים הדתיים? eman
התנועות שבהן כל קיבוץ היה חבר בהיסטוריה שלו הן אולי חשובות. אם כי, לדעתי האישית, רמת החשיבות היא במתאם הפוך לגיל הקיבוץ. כלומר, לחברות בקיבוץ המאוחד הייתה משמעות, אבל לחברות בתק"ם או בתנועה הקיבוצית אין שום משמעות כי למעשה ב-20 שנה האחרונות אין שום הבדלים בין התנועות. בכל מקרה, צריך לכתוב ערך קצת יותר רציני ואז לפרט את כל ההשתלשלות של נושא התנועות באותו קיבוץ. לגבי תנועות נוספות. יש באמת את הקיבוץ הדתי ונדמה לי שיש עוד שתי תנועות קטנות. פועלי אגודת ישראל והעובד הציוני. אודי 21:32, 25 דצמ' 2004 (UTC)

ביאליק ואלתרמן (משוררים מולחנים)[עריכת קוד מקור]

הי, לא אני כתבתי את הפרט לגבי היותו של ביאליק המשורר המולחן ביותר, אלא רק ערכתי את הצורה. אם הדבר לא נכון, אנא כתוב זאת בדף השיחה של הערך "ביאליק". רונן א. קידר 16:08, 13 דצמ' 2004 (UTC)

שינוי שם דף[עריכת קוד מקור]

בתגובה לתקציר העריכה שלך לטורניר וימבלדון - בראש כל עמוד המופיעה הלשונית "העבר". לחץ עליה, והזן את שם הדף החדש. כל הגרסאות (כולל הישנות) יועברו לדף החדש. הדף הקודם יהפוך להפניה. בברכה, רועי שיחה 18:30, 30 דצמ' 2004 (UTC)

זמן מינימלי לדיון[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את הצעתי בנוגע לקביעת זמן מינימלי לדיון במזנון. בתודה אמיתי 14:21, 10 ינו' 2005 (UTC)

יצירת הפנייה[עריכת קוד מקור]

אודי שלום, כדי ליצור הפניה, בעת עריכה יש לך אפשרות בחירה מבין "תבניות עריכה" (בתתית דף העריכה). בחר בתבנית "דף הפניה" והוסף את הקישור המתאים. בברכה John Doe 15:56, 14 ינו' 2005 (UTC)

אם אתה עובד על ערך, כמו במשבר הקיבוצים, עדיף שתשים {{בעריכה}}, אחרת קשה לדעת שאתה עובד עליו... טרול רפאים 22:07, 21 ינו' 2005 (UTC)

תודה, אבל זה בסדר מבחינתי שאנשים אחרים יכתבו את מה שיש להם לתרום לגבי הערך בזמן שאני כותב. ההערה שלי נועדה רק להבהיר שהערך לא מכוון להשאר כקצרמר ושיש בכוונתי להרחיבו. אם כי כל התהליך יארך בוודאי מספר ימים.אודי 22:16, 21 ינו' 2005 (UTC)

פסטיבל וודסטוק[עריכת קוד מקור]

קראתי את המאמר שלך, ולשמחתי ראיתי שאין כלל חפיפה בין המאמרים. המאמר שלך מתמקד בפסטיבל עצמו, בארגונו ובקשיים שליוו אותו, בעוד שהמאמר שלי מתמקד בצד האידיאולוגי. כל מה שצריך לעשות, זה כמו שאמרת, להעתיק את התקציר שלי על המוזיקאים גם למאמר שלך, אם הוא בכלל נחוץ לדעתך. לדעתי כדאי שיהיה תקציר על האומנים החשובים שהופיעו, מנקודת מבט מוזיקלית. אם אלה לא באמת האומנים החשובים ביותר, או אם התקציר לא מספיק מדויק, אני משאיר את ההחלטה בידיך (כנראה שאתה מבין בנושא הזה יותר ממני). --Metal-wikiped 22:22, 23 ינו' 2005 (UTC)

נ"ב

לא ראיתי שנוסף קישור למאמר שלי על הרוק'נרול

פטריה/פאטריה[עריכת קוד מקור]

יש כרגע שני ערכים שעוסקים באותו דבר פטריה (אוניה) שאתה כתבת ופאטריה, צריך לאחד אותם. טרול רפאים 17:08, 4 פבר' 2005 (UTC)

OK אני אאחד אותם יותר מאוחר תחת פאטריה.אודי 17:21, 4 פבר' 2005 (UTC)

העברתי את הערך שאתה עוסק בו לפאטריה. דוד שי 18:20, 4 פבר' 2005 (UTC)

אם סיימת לערוך אותו תוריד בבקשה את תבנית השכתוב, בתודה מתניה 21:38, 27 פבר' 2005 (UTC)

מה לעשות שהבחור שיחק 20 שנה וזה שכתב את הערך במקור התעקש להביא נתונים על כל שנה. זמני מוגבל וכשאסיים את כל השנים ואת כל הערך (תוך כמה ימים) אסיר את התבנית המדוברת.אודי 08:56, 28 פבר' 2005 (UTC)

לא מקובל להשתמש בכתב מוטה בעברית, בבקשה תבטל אותו בואינו לינה. בתודה, טרול רפאים 21:07, 4 מרץ 2005 (UTC)

בלדה לטועה קיבוץ[עריכת קוד מקור]

---גזור ושמור---

אתה צודק

---גזור ושמור---

:) ערןב 06:12, 23 אפר' 2005 (UTC)

הי, באנגלית עדיין לא כתבו עליו. ראה en:Sagger. ערןב 05:44, 27 אפר' 2005 (UTC)

תודה על העירכה הקלה...שכחתילציין את עניין הבנזין הדליק... אשמח לשיתוף פעולה בעתיד... --נחמן 20:53, 29 אפר' 2005 (UTC)

The devious diesel שלום! ראיתי שגם אתה, כמוני מתעניין בנושא מירוצי האופניים ומעוניין להרחיב את וויקי בתחום הזה. לא מזמן פתחתי את קטגוריית קטגוריה:אופניים במטרה לרכז תחתיה את כל הנושאים הקשורים לאופניים. בזמנו פתחתי קטגוריה בשם קטגוריה:מירוצי אופניים ותחתה רציתי לאחד את כל הערכים הקשורים בנושא. היום ראיתי שאתה פתחת את הקטגוריה קטגוריה:מרוצי אופניים ותחתה שמת את כל הערכים הרלוונטים. בקיצור צריך להחליט אם כותבים מירוצי או מרוצי כי זה יוצר כפילויות (כפי ששמת לב) לדעתי יש לנקוט בשיטת הכתיב המלא שכן אין ניקוד ברשת. מה דעתך ?

The devious diesel שלום! ראיתי שגם אתה, כמוני מתעניין בנושא מירוצי האופניים ומעוניין להרחיב את וויקי בתחום הזה. לא מזמן פתחתי את קטגוריית קטגוריה:אופניים במטרה לרכז תחתיה את כל הנושאים הקשורים לאופניים. בזמנו פתחתי קטגוריה בשם קטגוריה:מירוצי אופניים ותחתה רציתי לאחד את כל הערכים הקשורים בנושא. היום ראיתי שאתה פתחת את הקטגוריה קטגוריה:מרוצי אופניים ותחתה שמת את כל הערכים הרלוונטים. בקיצור צריך להחליט אם כותבים מירוצי או מרוצי כי זה יוצר כפילויות (כפי ששמת לב) לדעתי יש לנקוט בשיטת הכתיב המלא שכן אין ניקוד ברשת. מה דעתך ? --Xyples 13:14, 3 מאי 2005 (UTC)

שלום, אני דווקא כותב מירוצי אופניים (גם במאמרים שאני עורך), אבל היה מישהו בזמנו שפתח קטגוריה: מרוצי אופניים והתעקש להעביר לשם את כל המאמרים ולא היה לי כח ורצון להתווכח איתו על כך.אודי 18:58, 3 מאי 2005 (UTC)

במקום להעיר, תקן[עריכת קוד מקור]

אם נראה לך שהערך או חלקים ממנו מוטים או לא מדוייקים, אנא תקנם. הוספתי את הקטע לגבי טור 2005 פשוט כי ביקשו להוסיף -- זו לא צריכה להיות גרסה סופית ולא כוונה להיות גרסה סופית אלא משהו שאפשר להתחיל איתו. אורי 17:05, 25 יולי 2005 (UTC)

מה המצב גבר. אני אודה לך אם תעלה את התמונה של סמל לבסקי סופיה ותכניס אותו לערך. בתודה מראש, הבולגרי מיפו.

שנים בקולנוע[עריכת קוד מקור]

שלום לך, אני רוצה להודות לך על התרומות שלך ל1985 בקולנוע, אשמח עם תמשיך לבדוק מדי פעם איזה סרטים או יוצרים חשובים השמטתי בערכים אחרים:). בתודה מראש, Jobnikon 14:58, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

תודה. אשתדל להמשיך, אבל אני לא מבטיח. אני מנסה להתמקד בדברים אחרים.אודי 19:19, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

שים לב לקיומו של הערך הפיצול הסיני-סובייטי שסכסוך הגבולות הנ"ל הוא החלק האלים שלו. טרול רפאים 14:27, 28 אוקטובר 2005 (UTC)

פרוייקט ספרות זולה[עריכת קוד מקור]

אשריך. מעטים האנשים המסוגלים לצאת מהמגרה שהם או אחרים מכניסים את עצמם אליה. ותפילתי היא שגם אני אז להיות מן הסוג הזה. הלל 19:45, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

אהלן,
במקרה ראיתי את השינוי שעשית בדף השינויים האחרונים. כן, יש סימוכין לכך שהיא אחת הערים העניות בארץ. תסתכל בסעיף "נתונים סטטיסטיים". דרוג 2 מתוך 10 אומר (עד כנה שאני זוכר) שרהט היא העיר היחידה שנמצאת נמוך יותר מאופקים בדרוג הזה. אוהד ל 21:55, 15 פברואר 2006 (UTC)

תוכל לשחזר את המחיקה שביצעת? אוהד ל 22:08, 15 פברואר 2006 (UTC)
לשחזר אינני יודע. להוסיף שהיא אחת מהערים העניות אני אוסיף.אודי 22:12, 15 פברואר 2006 (UTC)
דירוג 2 מתוך 10 אומר ש10% מהערים עניות ממנה ו-80% מהערים עשירות ממנה. כלומר - אכן ענייה, אבל לא צריך להגזים. נדב 22:16, 15 פברואר 2006 (UTC)
בדקתי פעם מתוך סקרנות, ולא מצאתי אף עיר בדירוג 1 פרט לרהט. אפילו אום אל פאחם בדירוג 2. אוהד ל 22:25, 15 פברואר 2006 (UTC)
הבדואים שולתים111!!! בדירוג 1. תבדוק לקייה, כסייפה, תל-שבע וכו'. (הנתון המדהים הוא שלפחות נכון ל-2004, 7 העיירות הבדואיות מוקמו בשבעה מתוך שמונת המקומות האחרונים בדירוג). נדב 06:41, 16 פברואר 2006 (UTC)

שלום, איך אתה יודע שהנתונים בקישור אינם נכונים? בברכה, דורית 22:31, 15 פברואר 2006 (UTC)

הקיבוץ עלה לקרקע לדעתי בשנות השמונים, אבל איני בטוח בכך. בכל מקרה, הוא ישוב חדש יחסית ולכתוב על גרעיני נח"ל ב-1920 זה בודאי לא נכון. מעבר לכך, בסוף שנות התשעים (1997 או 1998) הקיבוץ למעשה התפרק ונותרו בו משפחות בודדות. קיבוץ רביבים השתלט על אמצעי היצור שלו אך השאיר את מעמדו הסטטוטורי של הישוב על כנו מסיבותיו הוא. מה יש שם היום, אני לא בדיוק יודע ולכן גם לא כתבתי את מה שאני כן יודע. יש ויקיפד מדופלם מקיבוץ רביבים ואולי הוא יוכל לשפוך אור על מה קורה ברתמים.אודי 22:37, 15 פברואר 2006 (UTC)
אכן, הגרסה הראשונית דיברה על 1983 אאל"ט. תודה על התשובה. דורית 22:44, 15 פברואר 2006 (UTC)

תודה על כך שערכת את לאופולד קרקואר. לא היה לי זמן לטפל בו בסוף השבוע. אגב, כדאי גם ליצור הפניה מליאופולד קרקואר JavaMan 21:05, 19 מרץ 2006 (UTC)

תודה גם ממני על ההפניה לתמונות הפסיפס מגן לאומי אשכול. הן מקסימות.שלומית קדם 14:25, 27 מרץ 2006 (UTC)
ברצון. התודה היא לך. כבר מזמן רציתי לכתוב על פארק אשכול, שאני מתגורר בקרבתו,אך התעצלתי. עכשיו, כשיצרת את הערך, אני מתכוון בימים הקרובים להרחיב אותו.אודי 16:49, 27 מרץ 2006 (UTC)

כתבת בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:סדנת מהות שעלית שטראוס היא מונופול. אם המידע אכן מדויק הוא ודאי ראוי/צריך להיכנס לערך. האם תוכל לוודא אותו והכניס אותו לערך, ובמידת האפשר עם הפניה למקור רשמי? DGtal 20:33, 17 אפריל 2006 (UTC)

עבודה יפה. DGtal 00:16, 18 אפריל 2006 (IDT)

שלום אודי, ראיתי שביקשת לשחזר באחד מהערכים, אך גם אתה יכול לשחזר. לך לגרסאות הקודמות, בחר את הגרסה שלפני ההשחתה, לחץ על עריכה, רשום בתקציר שזהו שיחזור ושמור. בברכה, דורית 21:09, 20 אפריל 2006 (IDT)

נורמן בורלוג[עריכת קוד מקור]

ערך יפה, אעבור עליו בקרוב. האם אתה מתכוון לסיימו? (אם לא אפשר להוסיף תבנית:להשלים בראשו במקום תבנית הקצרמר; הוא בטוח לא קצרמר). בברכה, Pixie 20:57, 23 אפריל 2006 (IDT)

אני מתכוון לסיימו, אלא שבקצב שלי זה יקח בערך שבועיים (ברצינות). אני משאיר את תבנית הקצרמר כי הערך לא גמור, אך מצד שני לא נטשתי אותו. עם רוב הקטעים של החקלאות אני מסתדר כי אני קרוב לתחום. עם הגנטיקה אני חלש ולכן אני לא רוצה לכתוב שטויות ושהן תשארנה בויקיפדיה כי אין הרבה שמבינים בתחום. אם אתה יכול, תעיף מבט בערך כל יומיים שלושה ותראה שלא כתובים שם דברים שגויים. כמובן שאם אתה מעוניין להשלים אותו, או לערוך אותו בצורה אחרת, אין לי שום התנגדות.אודי 21:07, 23 אפריל 2006 (IDT)

שמינית הגמר[עריכת קוד מקור]

אנא רשום את הצבעתך ב-משתמש:אסף/מונדיאל 2006 - סוכנות הימורים כמה שיותר מוקדם (מומלץ לפני המשחקים היום, אך גם אם לא, יש מספיק נק'...). בברכה, אסף 12:08, 24 יוני 2006 (IDT).

יאללה! אוטוטו המשחקים מתחילים ועוד לא הצבעת בשלב הנוכחי! אסף 16:43, 30 יוני 2006 (IDT).

רצוני להפנות את תשומת ליבך להצבעתך שם, ייתכן והיא הוצבה שלא במקומה, אנא בדוק זאת. דודסשיחה 13:21, 27 יולי 2006 (IDT)

ארצ'יבלד מקליש עודו ממתין לך[עריכת קוד מקור]

אודי שלום, לפני איזה זמן החלפנו כמה דברים בעניין משוררי מלחה"ע הראשונה. ראיתי שהוספת, אבל ארצ'יבלד מקליש האמריקאי, עודו מחכה לך. שורותיו האלמותיות "החיילים הצעירים שמתו/ לא ידברו/ יש להם דומייה המדברת בעדם בלילות...", אקטואליות היום יותר מתמיד.Alosha38 07:03, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתה יודע כמה ערכים ממתינים לי? המון! אבל שילוב של חוסר זמן, חוסר מיקוד ועצלות גורם לכך שכמעט ואיני תורם. לפני כשבוע החלטתי שאני מרחיב את הערך עזה שבהתחשב במרכזיותו בחיינו, הוא די עלוב. עד עכשיו תרמתי שם בערך שני משפטים. כך שלפחות בחודש הקרוב מקליש דנן יאלץ לחכות וגם אז אני בספק אם אגיע אליו כל כך מהר. בברכה.אודי 08:31, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום אודי,

אשמח לחוות דעתך על המידע הנוסף בערך אוניברסיטת קולומביה לגבי הפגנות 1968, ולגבי ה-David Project. כמו כן הוספתי את הקטגוריה סגל אוניברסיטת קולומביה ואשמח לביקורת לגביה. אם יש הערות אשמח אם תרשום אותם בדפי השיחה של הערך\קטגוריה. בתודה, מתן 00:51, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום אודי, עניתי לך בדף השיחה שלי. בתודה, מתן 18:18, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

קוכיה הודית[עריכת קוד מקור]

לצערי אין לי כל מידע על המין הנ"ל. האם יש לך? ג פ 22:36, 15 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תודה על ההענות. יש לי מידע מספר. אנסה לכתוב ללא העתקה.אודי 23:08, 15 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

ברכות על זכייתך במקום הראשון בתחרות התצלום הטוב יותר במסגרת מקצרמר למובחר. עלה והצלח, --אורי שיחה 02:59, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

מצטרף לברכות. אכן צילום מדהים!! מזל טוב על הזכיה. דני. Danny-w 08:22, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

טיולי תמונות[עריכת קוד מקור]

אהלן אודי. אשמח אם תתמוך ותשתתף במיזם אלף מילים שאני וRotemdan מנסים להריץ. העלינו טיול ראשון, נשמח אם תשמיע הערות ואולי גם תצא לטיול משלך (או אף להצטרף אלינו). זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 14:57, 6 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

המצאת ההולה הופ היא לכאורה הדבר שהסרט סובב סביבו, אולם הדבר האמיתי היא הביקורת (שאודה לך אם תעזור לי לנסח אותה, אני לא בטוח ש"אנשי השעון" הוא מינוח טוב, למרות שהביטוי הוא "דופק-שעון"). ואגב, לא קראתי מילה על הסרט בויקיפדיה האנגלית חוץ מהנתונים היבשים לתבנית... גוטה + שיחה + סכנה! 21:42, 10 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

כתיב עברי נכון[עריכת קוד מקור]

ערב טוב, אודי,
ברשותך, תיקון קטן בעברית: המילה "העלתי" צריכה להיכתב "העליתי", ביו"ד. הסברתי את העניין באריכות בדף השיחה של פקמן, כאן: שיחת משתמש:pacman/ארכיון 15#כתיב עברי נכון. הפעלים כמו עלה/העלה, בנה וכו' הם פעלים המסתיימים ב-ה'/י' (העליתי, העלית, העלה, העלינו וכו').

בניתי, קניתי, עליתי; הקניתי, הבניתי, העליתי.

כפי שכתבתי כבר, יש דוגמה שבה אני משתמש כדי להדגים את הצורך ביו"ד הזאת - שתי המילים: השתנת לעומת השתנית. אתה בוודאי רואה את ההבדל: המילה השנייה מוצאה מן השורש שנ"ה, לשנות (שינוי), ולכן יש לשמור על היו"ד בכל הנטייה: השתניתי, השתנית וכו' (עברתי/עברת שינוי). באותו אופן יש לומר העליתי, העלית וכו' (ולא להשמיט את היו"ד). כמובן, במקרה של המילה "השתנת", השורש הוא שת"ן, ומשמעותו אחרת לגמרי.

אותו הדבר במילה הנאה (כמו העלאה): נהניתי, נהנית וכו'. אלדדשיחה 23:40, 18 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

תודה על ההערה. האמת היא שראיתי שמשהו ב"העלתי" שכתבתי איננו תקין, אלא, שהוספת ה"יוד" בכל המילים שהדגמת מזכירה לי את המבטא של שמואל רודנסקי וזה מרתיע אותי כל פעם מחדש.אודי 23:50, 18 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אני מניח שאתה לא היחיד. אז פשוט תזכור שזוהי הצורה הנכונה בעברית, ואין לה קשר לאופן ההגייה של רודנסקי ובני דורו :-) אלדדשיחה 23:56, 18 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
נ"ב: אם יהיו נושאים נוספים לתיקון, אני מקווה שלא תהיה לך התנגדות אם אכתוב זאת בקצרה בדף השיחה שלך, בפעם הבאה שאבחין בטעות כלשהי. אלדדשיחה 23:56, 18 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

אלי שרייבר[עריכת קוד מקור]

ראיתי שעזרת לערוך את הערך הזה שאותו התחלתי לכתוב. תודה! האשורי 10:31, 20 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

בשמחה, הלוואי שהייתי יכול לתרום יותר. בזמנו, כשקראתי חלק מספריו, מאוד אהבתי אותםה והערכתי את מקוריותו כסופר.אודי 10:48, 20 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

תודה על העזרה! אני מבין שפרק זה בהיסטוריה מעניין אותך!

דני

DanielSchwake 22:05, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

אכן מעניין. גם כי יש לי חולשה דווקא למלחמת העולם הראשונה וגם כי אני גר באזור הסמוך לאתרי הקרבות (בין עזה לבאר שבע). אני כותב בימים אלו על קרבות עזה במלה"ע ה-1 כחלק ממשימה שנטלתי על עצמי להרחיב את הערך של עזה. אם כי אני עושה זאת בהפסקות ובקצב איטי.אודי 23:06, 12 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

המשך לקרב עזה[עריכת קוד מקור]

היי,

אולי תמצא עניין בויקיפדיה:מדריך לעיצוב דפים (קרבות). בידידות, גילגמש שיחה 10:49, 21 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה. אעשה בכך שימוש. תחילה אני מתרגם מויקי האנגלית בתור בסיס. אחר כך אעשה הרחבות ושינויים.אודי 10:57, 21 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

תוכל לענות על שאלתי בשיחה:החיות? נראה שאתה מבין בנושא. דוד 12:51, 28 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

לידס יונייטד[עריכת קוד מקור]

היי, רק עכשיו קראתי בדף השיחה של לידס יונייטד על ההצבעה שערכתם בקשר להוספת הערך למומלצים של ויקפדיה ורציתי להעיר/להאיר מס' נקודות. אני אכן אוהד לידס כבר 28 שנה, (לא קשה לשים לב), אבל ולמרות עובדה זו השתדלתי להישאר אובייקטיבי ככל הניתן (קשה קשה:) ולא לערב רגש של אוהד ממוצע, אבל לא יתכן להתעלם מהעובדות לחלוטין ולא להזכיר את שני המשחקים הידועים לשימצה משנות ה-70', גמר גביע מחזיקות הגביע מול מילאן ב-73' וגמר גביע האלופות מול באיירן ב-75', משחקים בהם לידס נשדדה, פשוטו כמשמעו, על ידי שתי קבוצות גדולות וכוחניות בסיוע השופטים, ואופ"א לא העיזה לעשות מאום ולא הזיזה אצבע כדי להגיע לחקר האמת על מה שהתרחש על כר הדשא באותם המשחקים. אני ראיתי לדוגמא את שני המשחקים הנ"ל בטלוויזיה, ולמען האובייקטיביות ביחד עם חבר בן כיתה לא אוהד לידס, ומה שהתרחש שם לא ניתן לתיאור אחר מאשר גניבה ושוד לאור היום. זה לא שלידס היו תמיד מסכנים ומקופחים ותמיד השופט קיפח אותם, פראיירים הם כן היו, ובגדול. הם הפסידו כמה אליפויות באנגליה על קו הסיום ונכשלו ברגעי האמת, ואני הראשון שיגיד זאת בפה מלא. לדעתי זה יהיה חוסר צדק ולא הוגן מבחינה היסטורית שלא להזכיר את העוולות שנעשו באותם משחקים ללידס באירופה, ולכן מצאתי לנכון להזכיר זאת. יתכן כי זו לא הנימה והטון הרצויים והמצופים בויקפדיה והדרישות הן תיאור יבש לקוני בלבד של העובדות ושל מהלך האירועים ואני נסחפתי, גם זה יתכן. בקשר לביטויים מוגזמים אחרים שמצאת בערך, אשמח לדעת מה הם כדי שאוכל לעיין בהם ואם יש צורך, לתקן.

בברכה, ותודה על ההערות/הארות, יחיעם 15:19, 30 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה על ההערות. אני באמת סבור שניתן להזכיר את כל הארועים האלו, אך בניסוח יבש יותר.אודי 21:18, 30 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אתה מוזמן לקרוא את הערך המשופר, המשופץ והמקוצץ. יחיעם 20:27, 1 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום אודי. בחרתי לך ערכים למעקב, אולם איני יכול להעבירם אליך לדוא"ל, שלא הזנת לשרת. אתה יכול להזין או להעביר לי בדרך אחרת אם זה רצונך. תודה, צביקה 17:10, 15 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

בוקר טוב, 2 שאלות: אתה חושב שאין כאן מקום לפסקאות של ניתוחי יצירות? ומה לא נראה לך נכון ברקע? קקון 09:21, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

לגבי הפירוש לשירים, יש מקרים בהם לי יש פירוש אחר. האם עלי להכניס את הפירוש שלי לויקיפדיה? ומה יקרה אם יבואו עוד חמישה ויקיפדים וכל אחד יכניס את הפירוש שלו לשיר? בשביל זה יש אתרי מעריצים או אתרי זכרון.

לגבי הרקע. הרבה פעמים מדובר בניואנסים שיש לשנות ולאו דווקא במידע שגוי. לדוגמא בפתיח: "נכתבו במהלך שנות השבעים בהן שימש אריאל כמזכיר קיבוצו משמרות". האם בפתיח חשוב להזכיר את כהונתו כמזכיר הקיבוץ. לדעתי, לא. אני לא יודע כמה שנים מאיר אריאל שימש כמזכיר במשמרות, אך בהכרותי את המטריה הקיבוצית, קשה לי להאמין שזה היה יותר משנתיים-שלוש. נקודה שנייה: השליחים שנסעו באותן שנים לחו"ל לא היו מטעם הקיבוץ (אם כי בברכתו ובהסכמתו) אלא מטעם הסוכנות או מטעם תנועות נוער ציוניות כגון: הבונים-דרור. אמשיך מאוחר יותר.אודי 09:59, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה על התיקונים, כאלה דברים יכולת לתקן לבד במקום להצביע נגד. כתבתי רק את הפירושים שאני מכיר כמקובלים מאוד, כמובן שלא את כולם. יש עוד ניואנסים שכתבתי שקשה לחלוק עליהם כמו "ראו לו את הלבנונית". ראה גם דיון במזנון. קקון 10:09, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
המשך:
  • האלבום לא התחיל את תופעת הזמרים שמחברים בעצמם את שיריהם. אפשר להזכיר שלמה ארצי שהוציא את "גבר הולך לאיבוד", פחות או יותר, באותו זמן של "שירי חג ומועד ונופל", ואולי אף לפניו, וכמובן את שלום חנוך עם אדם בתוך עצמו (1977). אלו שמות של שני זמרים (ואולי היו עוד שאינני זוכר כרגע).
  • הוא לא "יצר לו שם של אחד מבכירי הפזמונאים". שם של פזמונאי - אולי כן, אך לא מהבכירים שבהם. "רק לרקוד" ו"אגדת דשא" לא היו להיטים. אגדת דשא היה שיר מוכר ומנוגן ברדיו אך למיטב זכרוני לא צעד בצמרות מצעדי הפזמונים (שזו ההגדרה ללהיט) ורק לרקוד הושמע לעיתים רחוקות יחסית.
  • בוב דילן לא היה מ"מפתחי" מוזיקת הקאנטרי. עשו זאת 20 שנה לפניו יוצרים כמו ג'ימי רוג'רס (Jimmie Rodgers) והאנק ויליאמס. נכון הוא שדילן ויוצרים אחרים יצרו את הקשר בין הפולק ובין הרוק.
  • ההערה: "באדיבות סניף הפועל משמרות" אינה קשורה, לדעתי, כלל להיותו חבר או מזכיר קיבוץ שצריך את אישור הקיבוץ להוציא תקליט, אלא היא מעין בדיחה על כך שבתקליטים הלועזיים היה תמיד כתוב לגבי חלק מהאומנים שהשתתפו בתקליט, וחוזיהם השתייכו לחברת תקליטים אחרת, שהם courtesy of EMI records או חברת תקליטים אחרת. יש בכך לדעתי, משחק מילים וגם לגלוג קל על מוסדות הקיבוץ.
  • לגבי שם האלבום, לדעתי זהו משחק מילים פשוט שהיה פופולרי באותן שנים, בין היתר, בעקבות הסגנון של להקת כוורת, שחיבר בין הביטוי "שירי חג ומועד" ובין הפעלים "חג, מועד, ונופל". אני לא רואה פה שום עניין של מרידה.
  • משתמע כאילו האלבום היה מיציאתו פורץ דרך וכו'. לדעתי, לא זה המצב. האלבום צבר את הפופולריות שלו לאט לאט במשך השנים. אין לי נתוני מכירות, אבל לא אתפלא אם בשנות השמונים והתשעים נמכרו ממנו יותר עותקים (בממוצע לשנה) מאשר בשנות השבעים, בהן הוא יצא לאור.
  • לסיום, אני מאוד אוהב את האלבום הזה. הרבה יותר מאשר את אלבומיו האחרים של מאיר אריאל, אבל לא צריך להכניס לערך, את מה שלא צריך להיות בו.בהצלחה.אודי 21:50, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
פורץ דרך זה לא במכירות. אתה מוזמן לתקן כמו שאתה מבין, מה שאמרת נשמע הגיוני. קקון 21:53, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]