שערורייה (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שערורייה
סוגה פרודיה, סאטירה, מוקומנטריה
יוצרים מוטי אבירם, עמנואל מן
כותבים שלמה משיח, אסף הראל, אבי שמש, חיים אידיסיס
בימוי מוטי אבירם
מנחים טל פרידמן
שחקנים טל פרידמן, אלון נוימן, מירב גרובר, דרור קרן, נתי רביץ, לילך כספי
משתתפים יסמין קדר, אורלי דדו
פסקול ז'ילקו זלבוביץ, גילה ברנד
ארץ מקור ישראל
מספר עונות 1
מספר פרקים 14
הפקה
מפיק עזריאל גמליאל, עמנואל מן
עורכים צחי קליין, שמעונה קליינר-טל
צלמים אריה פלדי, רן גולדמן, איליה קור, ראשיד נגאייב, ברוך כסיף, אביטל דוידזון, אלון לביא, רן גולדמן, מאיר בר-מנשה, אלכסנדר פוטניק
אורך פרק 20-30 דקות
שידור
רשת שידור בישראל הטלוויזיה החינוכית
תקופת שידור מקורית 1997
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שערורייה היא תוכנית סאטירה ישראלית שהייתה פרודיה על תוכניות תחקיר ואשר שודרה בטלוויזיה החינוכית בערוץ 2 בשנת 1997. טל פרידמן הנחה את התוכנית ושאר הדמויות גולמו על ידי טל פרידמן, אלון נוימן, מירב גרובר, דרור קרן, נתי רביץ, יסמין קדר ולילך כספי.

פרקי התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דיאטת איי. קיו - פרק המספר על נשים משכילות שלא מצליחות למצוא חתן בשל מנת המשכל הגבוהה שלהן, ועל כן הן נאלצות ללכת למכון דיאטתי שיוריד להן את מנת המשכל.
  • הפסנתר - פרק המספר על עולה חדש מבלגיה שכל מה שהוא רוצה זה פסנתר, אך כל מה שהוא מקבל זה טפיחות חזקות (צ'אפחות) מהחברה הישראלית הרואה בבקשה זו התנשאות אירופאית.
  • פרשת בז'ראנו - פרק המספר על בעיות הזקפה, ועל בעיות הגב שהופיעו אצל החברה הישראלית בעקבות שתי טראומות לאומיות: האחת היא שמלכת היופי תקווה בז'ראנו לא עלתה לגמר של מיס יוניברס, והשנייה היא שמי שזכתה במיס יוניברס הייתה מיס לבנון.
  • רחמים, צדק, חיים - פרק המספר על בעל מפעל לנקניקים בשם ויקטור הוגלנדר שקיבל 871 שנות מאסר, משום שביצע פשעים בשם כת שהקים, הדוגלת בזכויות בעלי החיים על חשבון זכויות אדם.
  • הנעלמים - פרק המספר על שלושה מקרים של נעדרים, שנעלמים מסיבות מסתוריות בעקבות חשיפה לפחדיהם הגרועים ביותר: הראשון הוא יוסי כהן שנחשף למצב של רעלת חדשות (טוקסיקוניוז), השנייה היא רגינה מישקין שמקבלת מעטפות רשמיות (פוסטפוביה), והשלישי הוא אביגדור מוסקוביץ' שגילה שיצא פראייר כשרכש מחשב ב-25% הנחה, ולאחר שבוע ראה את אותו מחשב בהנחה של 50% הנחה (פראיירפוביה).
  • נגיף OSV - פרק המספר על מקרה שבו ישראלים רבים נחשפים למחלה בשם קדחת השיפוץ אשר גורם להם לשפץ את ביתם לעיתים תכופות מאוד ובסדר גודל עצום.
  • תיק דולי - פרק המספר על מאבק משפטי על הירושה של גרשון לרר שהוריש ל-30 אנשים זרים את כל הונו העומד מעל מיליארד וחצי דולרים. הצדדים הלוחמים במשפט הם מצד אחד ביתו של גרשון לרר ומצד שני עורך דינו של גרשון לרר המייצג את 30 היורשים.
  • צדק לכל - פרק המספר פרשה שהסעירה את כל החברה הישראלית בעקבות פנייה של דוקטור גורן למזכירתו "תציצי החוצה" (הביטי החוצה), אך מזכירתו מבינה את הפירוש השני למשפט "ת'ציצי החוצה" (הוציאי את שדיך), ובעקבות כך החברה הישראלית כולה מנדה אותו, וחייו מתחילים להידרדר.
  • כאן נולדתי - פרק המספר על משפחת ספקטור - יהודים שומרי מסורת, שיורדים מהארץ להודו בעקבות לחצים חברתיים מהחברה החילונית אשר מפריעה להם באורח חייהם הדתי.
  • תרבות הרייטינג - פרק המספר על רעיון של מנחה תוכנית הטלוויזיה "הלילה עם קדוש" אלי קדוש לקחת שני קשישים בעלי מצב בריאותי קשה, שכל אחד מהם זקוק להשתלת איבר מסוים (אחד זקוק ללב והשני זקוק לכבד), ולתת להם להתמודד אחד מול השני שבסופו המנצח יזכה בהשתלת האיבר שלו הוא זקוק והמפסיד ימות בשידור חי.
  • שונצקו, שפיגולטק, אבוגזיר - חברת פרסום מנסה למצוא דרכים יותר יעילות להתמודד עם עברייני התנועה ולכן הם יוזמים את הקמפיינים "מניאק מי שממהר", ו"סע כהלכה או שתחטוף בהפוכה" אשר האכיפה מתבצעת על ידי גורמי ביטחון באופן בריוני, ולאחר מכן גם האזרחים מסתגלים למצב ופועלים באותה דרך.
  • סדיקוב הקדוש - פרק המספר על קדוש מגבעת שמואל בשם סדיקוב אשר מסרב להמשיך בפעילותו הקדושה מסיבה לא ברורה.
  • חמישים שנה - פרק העוסק בשתי כתבות: האחת עוסקת בכך שרבים מהאזרחי שומרי החוק במדינה מבצעים פשעים בידיעה שבחגיגות היובל למדינת ישראל רבים מן האסירים יקבלו חנינה וכך גם הם, והשנייה היא על אורן שביט - איש אשכולות ואישיות רבת פעלים שהתמודד לראשות הממשלה, אך הפסיד מאחר שהיה אלרגי למופלטות.
  • לקט - הקטעים הכי טובים בכל תוכניות השערורייה ששודרו, וכן גם המנחה - צביקה בשן שאותו מגלם טל פרידמן מספר על עצמו באופן ראוותני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]