שעת אפס (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שעת אפס
סוגה דרמה
יוצרים דקלה קידר
כותבים דקלה קידר
בימוי איתן צור
שחקנים מיה לנדסמן
דורון בן-דוד
לב לייב לוין
עלמה זק
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 6
הפקה
מפיק יוחנן קרדו
אסה סקסון
גיא יקואל
יוסי עוזרד
מפיקים בפועל לינור לביא
חברת הפקה יסמין טי וי
עורכים נועה מנהיים
צלמים בועז יהונתן יעקב
בעלי תפקידים נוספים ליהוק: מרב נחום
מוזיקה רן בגנו
אורך פרק 35 - 40 דקות
שידור
רשת שידור כאן 11
תקופת שידור מקורית 10 בינואר 2022 – 14 בפברואר 2022 עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל 10 בינואר 202214 בפברואר 2022
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

שעת אפס היא סדרת טלוויזיה ישראלית מסוגת דרמה אשר נוצרה ונכתבה על ידי דקלה קידר, בוימה על ידי איתן צור ונערכה על ידי נועה מנהיים. הסדרה עלתה לשידור ב-10 בינואר 2022 בערוץ כאן 11. באפריל 2022 זכתה הסדרה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל הסדרות הבינלאומי Canneseries[1].ובשנת 2023 בסדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2022.

העלילה שואבת השראה מפרשת פיטורי אדם ורטה, מורה בקריית טבעון שפוטר מעבודתו בבית הספר התיכון ע"ש חיים גרינברג, לאחר שתלמידתו ספיר סבח התלוננה על שהביע דעות פוליטיות במהלך השיעור.[2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאן זרחי (מיה לנדסמן) היא תלמידה בבית הספר "אופקי חינוך" בניהולו של זאב (דביר בנדק). היא איננה מצליחה להתבטא כהלכה בשיעור לשון ומתחצפת למורה. אמיר (דורון בן-דוד), המורה לאזרחות, מציע לה להציג בכיתה מטלה בשיעור אזרחות על מנת לבטל את העונש שלה. ליאן מתלבטת האם לפתוח דיון על מקרה שבו היא וחברותיה הוטרדו בבריכה העירונית על ידי ערבים, ובסופו של דבר בוחרת להעלות את הסוגיה ומציעה לאסור כניסת ערבים לבריכות בישראל. אמיר מנסה להסביר לאן החלטה שכזו עשויה להתדרדר ומשווה את דעותיה להחלטות שנקבעו בימי גרמניה הנאצית. בתגובה מתעוררת סערה בכיתה, ואמיר נותן לליאן אפס על המטלה. לאחר שהיא מתווכחת עמו בתום השיעור, פולט אמיר בכעסו הערה פוגענית לגבי עודף משקלה של ליאן. ליאן מתחילה להתחבר עם אסי, בן כיתתה אשר מחזיק בדעות דומות לשלה.

פרק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאן מעלה סרטון לאפליקציית טיקטוק המציגה את הנעשה בכיתה מנקודת מבטה. ליאן איננה מוכנה למחוק את הסרטון ובהתאם לכך נענשת ומושעית מהלימודים. באותו יום, מתרחש אירוע הכנה לצה"ל בו ליאן משחקת בנשק, אמיר מגיע בזעם ודורש ממנה להוריד את הנשק תוך אזכורים גרפיים קשים והתייחסות לאלאור אזריה. המקרה מצולם ומופץ ברשתות החברתיות, מה שמציג את אמיר כבלתי כשיר להוראה.

אמיר נדרש לכתוב התנצלות להורים ולקחת אחריות על מעשיו, אך הוא רואה עצמו כצודק ומפרסם מכתב תגובה צדקני שמציג את האירועים מראות עיניו. בתגובה לכך הוא נענש על ידי זאב בכך שייאלץ לעבור שיעורים תחת פיקוח. אמיר בוחר במקום זאת לעמוד לשימוע.

פרק 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאן ואמיר מוזמנים כל אחד בנפרד לתוכנית בוקר בטלוויזיה על מנת שיתנהל דיון ביניהם. ליאן לא מקבלת את תמיכת אמה בהופעה בטלוויזיה, ונעזרת באסי אשר תומך בה. האירוע מקרב ביניהם. אמיר אינו רוצה בתחילה להשתתף בתוכנית, אך רואה שאמירותיה של ליאן גרמו לכך שמישהו כתב שלט "אין כניסה לערבים" בכניסה לבריכה, מה שמעודד אותו להגיע לתוכנית ולהציג זאת כראייה.

פרק 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכנית הבוקר אמיר חושף כי הוא נושא טראומה מיום ההכנה לצה"ל משום שכחייל קרבי הוא עודד אם של בן יחיד לאפשר לו להתגייס ליחידה קרבית, בה מצא הנער את מותו. ליאן בתגובה טוענת שזו אשמתה של האם שחתמה, ומבינה שאמירתה למעשה פוגעת ללא כוונה בהורים שכולים.

ליאן מתחברת בינתיים למשפחתו של אסי, כולל לאחיו אלון, שנפגע בצבא על ידי ערבים שזרקו על הכוח שלו אבנים, והוא סובל מפגיעה מנטלית. היא מעודדת את אלון לעבור טיפול הידרותרפיה בבריכה ובמקביל מתחילה לקיים קשר רומנטי עם אסי, אשר נמשך אליה בעקבות עמדותיה הנחרצות וחוסר הפחד שלה לבטא אותן. ליאן מתקשה בתחילה להיפתח ולהתמסר לקשר בעקבות חוסר הביטחון שלה.

פרק 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכנית הבוקר מעוררת הדים ומתארגנת הפגנת אזרחים בכפר סבא נגד כניסת ערבים לבריכה. ליאן נואמת בהפגנה ומתנצלת על דבריה הפוגעניים כלפי האם השכולה. היא זוכה לתמיכה רבה ומועמד לראשות העיר מייצר רווח פוליטי על ידי תמיכה בה. במהלך ההפגנה מנסה אגם בנו של אמיר להפריע להפגנה, ונכנס לעימות מול אסי וליאן, אשר נופלת עליו בטעות ושוברת את ידו. ליאן, שגם נפצעה קל, פוגשת בבית החולים את אמה, וכשהיא שואלת מדוע לא באה לתמוך בה בהפגנה, מסבירה לה האם כי היא עובדת תחת ראש מחלקה ערבי, עם חברי צוות ערבים, והיא לא יכולה לתמוך במסרים הללו מחשש לפגיעה בפרנסתה.

בהמשך, מתגלה כי קשת, בתו של אמיר, היא זו שכתבה את השלט על מנת לספק רוח גבית לאביה. היא מורחקת מלימודיה לצורך אבחונים פסיכיאטריים, בעקבות תגובה אובדנית שלה ברשת חברתית לאחר התדרדרות המצב.

פרק 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמיר עומד לשימוע אך מחליט שלא לומר את דבריו ועוזב את החדר, מה שמוביל לפיטוריו. במקביל אסי וליאן רבים בכביש עם שני בחורים ערבים אשר עוקבים אחריהם ופוגעים בהם. בתגובה, אסי מכין בקבוקי תבערה. ליאן שמבינה מה הולך לקרות מפצירה באסי שלא לבצע פיגוע נקמה. אסי כועס על ליאן שרק מדברת, אבל לא מוכנה לעשות שום דבר. אמיר שומע על המקרה מבנו שהיה עד למתרחש, ואוסף את ליאן על מנת לעצור את אסי. בנסיעה אמיר מתנצל בפני ליאן, וכך גם היא.

הסדרה מסתיימת עם הגיעם של אמיר וליאן למחסום משטרתי ליד כפר קאסם, כשאמבולנסים חוצים את המחסום לכיוון היישוב. נראה כי אסי הצליח להיכנס לכפר קאסם אך לא ברור האם הצליח בפעולתו או נפגע במהלך האירוע.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלמידי בית הספר "אופקי חינוך"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ליאן זרחי (מיה לנדסמן) – תלמידה בכיתה י"ב בבית הספר "אופקי חינוך". קוראת לאסור כניסת תושבים ערבים לבריכה הציבורית שבעירה.
  • אסי (לב לייב לוין) – תלמיד בכיתה של ליאן ומושא אהבתה.
  • אגם (אמיר בנאי) – בנו של אמיר. תלמיד ב"אופקי חינוך". עובד כדוגווקר.
  • קשת (מישל ריאבוי) – בתו של אמיר.

צוות בית הספר "אופקי חינוך"[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קרן (עירית קפלן) – אמה של ליאן. מתנגדת למרדנותה נגד בית הספר.
  • תמר (עלמה זק) – אשתו לשעבר של אמיר ואמם של אגם וקשת.
  • אמא של אסי (הלנה ירלובה) – אם חד-הורית. מארחת את ליאן אחרי שהיא עזבה את ביתה.
  • אלון (אדם אל שיר) – אחיו של אסי. נפגע בשירותו הצבאי ומאז עובר שיקום.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עלתה לשידור שבועי ב-10 בינואר 2022 בכאן 11, והיא בת 6 פרקים.

מספר פרק שם הפרק תאריך שידור מקורי ישראלישראל
1 השיעור 10 בינואר 2022
2 הפוסט 17 בינואר 2022
3 הבחירה 24 בינואר 2022
4 הטלוויזיה 31 בינואר 2022
5 ההפגנה 7 בפברואר 2022
6 השימוע 14 בפברואר 2022

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2022 זכייה בפרס הסדרה הטובה ביותר בפסטיבל הסדרות הבינלאומי Canneseries[1]
  • 2022 זכייה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל הסדרות הבינלאומי Canneseries למיה לנדסמן על משחקה בסדרה[1]
  • 2022 מועמדות בפרסי נבחרי השנה של פרוגי בקטגוריית סדרת הדרמה של השנה
שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה סימוכין
2023 פרסי האקדמיה לטלוויזיה סדרת דרמה שעת אפס – עונה 1 זכייה [4]
שחקן ראשי בסדרת דרמה דורון בן דוד מועמדות
שחקנית ראשית בסדרת דרמה מיה לנדסמן זכייה
שחקן משנה בסדרת דרמה לייב לב לוין מועמדות
שחקנית משנה בסדרת דרמה עלמה זק מועמדות
בימוי בסדרת דרמה איתן צור מועמדות
תסריט בסדרת דרמה דקלה קידר זכייה
צילום בסדרה עלילתית בועז יהונתן יעקב מועמדות
עריכת תמונה בסדרה עלילתית עידו מוכריק ויעל חרסונסקי מועמדות
מוזיקה מקורית רן בגנו מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
2021: עלומים
פרס האקדמיה לטלוויזיה – סדרת דרמה
2022: שעת אפס
הבא:
2023: