אספלט 9

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Asphalt 9)
אספלט 9
Asphalt 9: Legends
כללי
תאריך הוצאה 25 ביולי 2018
סוגה משחק וידאו, esports discipline עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Gameloft
הוצאה לאור Gameloft עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, סינית מפושטת, תאית, סינית מסורתית, קוריאנית, ספרדית, צרפתית, יפנית, איטלקית, גרמנית, טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Asphalt
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות iOS, אנדרואיד, Microsoft Windows, נינטנדו סוויץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם Asphalt 8: Airborne
asphaltlegends.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אספלט 9אנגלית: Asphalt 9: Legends) הוא משחק וידאו מרוצים, שפותח על ידי Gameloft ברצלונה והופץ על ידי Gameloft. הוא יצא ב-25 ביולי 2018, והוא הפרק התשיעי בסדרת האספלט. בהשוואה למשחקים הקודמים, קיימות מספר תכונות חדשות ומשופרות, כגון מערך רכב יוקרתי, ערכות בקרה חדשות. הגרפיקה נחשבת משופרת באופן משמעותי בהשוואה לקודמו משנת 2013, אספלט 8.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק פותח על ידי סטודיו ברצלונה של Gameloft, אשר גם פיתחה את אספלט 6, אספלט 7, אספלט 8, והייתה שותפה לפיתוח המשחק "אספלט אקסטרים" בשיתוף Gameloft מדריד.

השמועות הראשונות על פיתוח המשחק החלו ב-2016, עם פרסום תמונות בטוויטר.

המשחק שוחרר לראשונה עבור מכשירי iOS כהשקה רכה ב-26 בפברואר 2018 בפיליפינים, ב-6 ביוני 2019 הודיעה Gameloft כי המשחק יהיה זמין ב-Nintendo Switch.

פירוט המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק באספלט 9 דומה לאספלט 8, עם הבדלים ניכרים בגרפיקה ועיצוב.

המכוניות במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת ההשקה היו במשחק סוגי 48 מכוניות. לאחר מכן הוספו למשחק ארבע מכוניות חדשות.

נכון לאוקטובר 2020 קיימות במשחק 111 מכוניות. כמו קודמו, כל אחת מהמכוניות שייכת לכיתה הכוללת ביצועים ותארים גבוהים יותר: D, C, B, A, S. השחקן מתחיל עם מכונית במחלקה הנמוכה ביותר (Class D), עם הרכב מיצובישי לנסר X. כל המכוניות במשחק דורשות כעת "קלפים" כדי לפתוח ולאחר מכן "לככב", כאשר לכל אחד מהם יש בין 3 ל-6 כוכבים. עבור כל כוכב חדש, יכולת הביצועים של המכונית גדלים. כל מכונית יכולה גם להיות מותאמת אישית עם התכונה החדשה עורך רכב.

צבעי המכוניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פתיחת מכונית, השחקן יכול לבחור מתוך כמה צבעי מלאי רשמיים. השחקן יכול ליצור צבעים מותאמים אישית צבע לגוף, חישוקים, וקליפס בלם עבור רוב הדגמים. דגמים מסוימים מאפשרים גם חלקי פחמן על מכסה המנוע, תא המטען והכנפיים. מספר מכוניות הן עם אפשרות לגג נפתח, כמו BMW Z4 ומקלארן 570S ושברולט C7. הציג בעדכון קיץ 2019, מספר מכוניות כמו מרצדס AMG GTS יכול להיות צמיגים מיוחדים, חישוקים, הוסיף למכונית.

השלבים במשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת "מועדונים", משחקים עד 20 שחקנים שיכולים לשתף פעולה ציון "נקודות מוניטין" כדי להשיג תגמולים. יותר מוניטין מצביע על הציונים של המועדון, התגמולים טובים יותר, החל מקרדיטים ועד שרטוטים למכוניות.

ניטרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל גם "ניטרו", חוזר אספלט 6 ואספלט 7. כאשר לשחקן יש בר ניטרו מלא והקשה פעמיים על כפתור ניטרו, פעימה סגולה משתחררת מהרכב בזמן שמהירות המכונית עולה. בפלטפורמות ניידות, אספלט 9 כולל שלוש ערכות בקרה: הטיה להיגוי, הקש כדי לנווט, ואת המותג החדש "Touch Drive" שבו השחקן בוחר מסלולים ופעלולים על ידי החלקה על ימין ועל שמאל. כונן מגע מיועד למתחילים ושחקנים מזדמנים. במכשירי Windows 10, ניתן להשתמש בכונן מגע ובפקדים ידניים באמצעות לוח המקשים או עם הטיה להיגוי, אם ההתקן כולל מסך מגע ותוצר.

מצבי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק, ישנם שלושה מצבי משחק: קריירה, מרובי ואירועים. במצב קריירה, השחקן משלים "פרקים" לשחקן יחיד שכל אחד מהם מורכב ממספר סדרות של גזעים המתמקדים במחלקת רכב או יצרן מסוימים. ב מרובי, השחקן מתחרה נגד שחקנים מקוונים אחרים בזמן אמת. באירועים, השחקן משתתף בתחרות יומית או שבועית כדי לנצח את הזמנים של שחקנים אחרים או להרוויח פריטים אחרים.

יש גם "אירועים מיוחדים", שהוצגו באירוע המיוחד של בוגאטי שירון בדצמבר 2018, והמשיכו מאז עם כניסתם של אירועי "Drive Syndicate" ביולי 2019, ולאחרונה, אירוע מיוחד נוסף שפורסם ב-31 ביולי 2020, החל מ-SSC Tuatara.

באספלט 9 ישנם 3 סוגי מרוצים. מצב המרוץ "הקלאסי" ממשחקים קודמים חזר לצד גזעים חדשים, להספיק להגיע בזמן או נגד מכוניות משטרה. בלהספיק להגיע בזמן, השחקן צריך לחצות את קו הסיום בתוך מגבלת זמן. בניצוד, השחקן חייב לברוח ממרדף משטרתי מבלי להיתפס או שיגמר לו הזמן.

מקומות המרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק כולל מספר מסלולי מרוצים שנקבעו במקומות חדשים: קהיר, ההימלאיה, המערב התיכון של ארצות הברית, סקוטלנד והאיים הקריביים. הוא גם מחזיר חמישה מקומות משחקים קודמים בסדרה: סן פרנסיסקו, רומא, ניו יורק, שאנגחאי ואוסקה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אספלט 9 בוויקישיתוף