אספלט 8

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Asphalt 8: Airborne)
אספלט 8
כללי
תאריך הוצאה 22 באוגוסט 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Gameloft עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Gameloft עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, סינית מסורתית, סינית מפושטת, קוריאנית, טורקית, ערבית, יפנית, איטלקית, צרפתית, פורטוגזית ברזילאית, גרמנית, ספרדית, אינדונזית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Asphalt עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Windows Phone, iPadOS, TvOS, macOS, iOS, אנדרואיד, Microsoft Windows, miniStation עריכת הנתון בוויקינתונים
www.gameloft.com/asphalt8/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אספלט 8 (באנגלית Asphalt 8: Airborne) הוא משחק מרוץ מכוניות שפותח בשנת 2013 על ידי חברת Gameloft כחלק מסדרת משחקי המירוץ "אספלט". המשחק הופץ ב-22 באוגוסט 2013 למכשירי אנדרואיד ואייפון, ב-13 בנובמבר לווינדוס 8 ולווינדוס פון, ב-15 בינואר 2014 למכשירי בלאקברי 10 וב-5 באפריל 2015 למכשירי טייזן.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק בנוי משלבים בהם רמת הקושי והמורכבות עולה. בסיומו של כל מרוץ השחקן מקבל מטבעות וירטואליים בהתאם להצלחתו במקצה וכן כוכבים. מעבר לסט חדש של שלבים מתאפשר רק לאחר צבירה מינימלית של כוכבים מהשלבים שקדמו לו. ברוב מסלולי המירוץ, השחקן מתחרה כנגד 5 עד 7 מכוניות שונות, בהם נוהגים שחקנים אמיתיים במשחק רשת או המחשב במצב רגיל. בחלק מהשלבים, המירוץ מתבצע בין שני דגמי מכוניות בעלות יכולות דומות ובהם השחקן מתחרה רק נגד המחשב, כלומר רק נגד יריב אחד בלבד.

מסלולי המירוץ במשחק הם קצרים ולרוב מרוץ מסתיים בשתיים עד שלוש דקות, אולם קיימים יוצאים מן הכלל. מסלולי הנהיגה מכילים לרוב הסתעפויות שונות, והשחקן יכול לבחור אם להיכנס אליהם או להמשיך ישר ולחמוק מהן. כמו כן, על הכבישים ודרכי העפר מופיעות רמפות שאם השחקן עובר מעליהם אז מכוניתו נזרקת לאוויר וכך הוא צובר "זמן אוויר". חלק מן הרמפות מעוקלות ומעבר עליהן מובילה ל"גלגול חבית". ככל שנצבר זמן אוויר גדול יותר כך מיכל הדלק שברכב הולך ומתמלא. מכלי דלק שקופים למחצה בצבע זהב או כחול עז פזורים לאורך כל מסלול. השחקן יכול להאט את המכונית ולסטות ימינה או שמאלה וכך לנהוג במצב של "דריפט". כניסה לדריפט לפני עליה לרמפת קפיצה גורמת לרכב להסתחרר באוויר, וישנם שלבים בהם השחקן נדרש לבצע מספר הולך וגדל של קפיצות אלה כדי לזכות במירב הנקודות.

האצת המכונית היא אוטומטית (אבל עם אופציות אחרות בהגדרות המשחק) אבל לא השליטה בהיגוי ובבלימה, וכן ניתן לנסוע לאחור. השחקן יכול להתנגש ברכב אחר מאחור או מהצד וכך למחוץ אותו, פעולה זו נקראת "נוקדאון" (Knockdown), ושוב, מעבר של חלק מהשלבים מותנה בהשגת כמה שיותר התנגשויות כאלו ביריבים. בנוסף לניגוח המתחרים ברכב ולביצוע הפעלולים האוויריים, השחקן יכול להאיץ את רכבו בעזרת גז ("ניטרו") ולהשיג מהירות גדולה במספר אחוזים לפרק זמן קצר. הזרקת הגז בקצב מהיר מספיק מובילה לתאוצה גדולה יותר ("Prefect Nitro") ובה נפלט מהאגזוז שובל כחול וכן מושגת מהירות גדולה יותר. ברוב השלבים במשחק, הנהג לא יכול לנצח את המתחרים מבלי להשתמש בגז המאיץ.

מסלולי המירוץ מכילים מכשולים שונים כגון עצים, קירות, מחסומים, בתים וכן רכבים רגילים שאינם רכבים המשתתפים במירוץ. התנגשות ברכב "רגיל" מאחור גורמת להאטה של הרכב ולאובדן ניקוד, אך התנגשות ברכב הנוסע בנתיב הנגדי מובילה לתאונה. לאחר שהשחקן חווה תאונה, מכוניתו מתרסקת והוא חוזר למירוץ ממיקום התאונה לאחר כארבע שניות. המסלולים נמצאים בנבדה, איסלנד, ברצלונה, ונציה, טנריפה, גינאה הצרפתית, לונדון, טוקיו ובכל סט השחקן נדרש לבצע סוג ומספר אחר של פעלולים בכל מסלול. קיימים גם מסלולים נוספים כגון מסלולי מרוץ בדובאי, בסן דייגו, לרגלי החומה הסינית, ריו דה ז'ניירו, פטגוניה ובאתרים אחרים בדיוניים אך הם מופיעים בשלבים מתקדמים יותר של המשחק.

המשחק מציע מגוון גדול מאוד של מכוניות ספורט ומרוץ שונות, חלקן מכוניות יומיומיות בעוד שאחרות הן מכוניות-על יוקרתיות ביותר. כל רכב שהשחקן רוכש מגיע עם סט של צבעים לבחירתו. רוב הסטים הם צבעים שטוחים (צבע אחיד) בעוד שחלק מהמכוניות מגיעות עם סט צביעה מיוחד (פסים, מרקם מנומר, צבאי ועוד). המכוניות מתחלקות לקטגוריות לפי יכולת התאוצה שלהם, מהירותן המקסימלית ותכונות נוספות כגון תאחיזה בכביש. הקטגוריות הן D, C, B, A ו-S. בקטגוריה הנמוכה ביותר D ניתן למנות את הרכב טויוטה (סקיון) GT86. בקטגוריה הבאה C: שברולט קמארו, בקטגוריה B: פרארי 458 איטליה, אסטון מרטין V12 Zagato, בקטגוריה A‏: Marussia B ופגאני זונדה אר, ובקטגוריה S: בוגאטי ויירון. דגמים נוספים המופיעים במשחק: מרצדס-בנץ SLS AMG, פרארי F430, לה-פרארי, לייקאן הייפר-ספורט, דודג' צ'אלנג'ר, פורד GT, הנסי ונום GT, ניסאן GT-R, קוניגסג אגירה, ב.מ.וו M3, למבורגיני אוונטאדור, למבורגיני הורקאן, יגואר F-Type, מרצדס AMG GT ומרצדס-בנץ CLA-קלאס, טריון נמסיס, שברולט קורבט, דודג' וייפר, מאזדה 6, סיטרואן סורוולט, אסטון מרטין 1, למבורגיני ונינו, פורד שלבי, מוסלר לאנד שארק, לוטוס אבורה, אלפא רומיאו 4c, ועוד. סך הכל יש מעל 180 מכוניות במשחק.

השחקן צובר הישגים על רכישת מכוניות נוספות. כל רכב משתייך לקטגוריה אחרת של הישגים, דוגמת מכוניות תוצרת ארצות הברית, מכוניות איטלקיות, גרמניות ועוד. בחלק ממסלולי המירוץ מופיעים רכבים צבאיים ומטוסים (סן דייגו) ובאחרים מופיעים חלליות ורקטות ששיגורן מתחיל עם התקרבות השחקן אליהן (גינאה הצרפתית). את המירוץ מלווה פסקול לפי בחירה מאחד מהז'אנרים הבאים: מוזיקה אלקטרונית, מוזיקת רוק או מוזיקת בס. השחקן יכול לרכוש כסף וירטואלי בעבור כסף אמיתי וכך לצבור מכוניות-על חזקות ומהירות. כמו כן, ניתן לשדרג מכוניות ולשפר את ביצועי המתלים שלהם, חיזוק המנוע, שיפור צריכת הדלק ועוד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אספלט 8 בוויקישיתוף