Battlefield 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שדה-קרב 1
Battlefield 1
כרזת המשחק
כרזת המשחק
כרזת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 21 באוקטובר 2016
סוגה משחק ירי בגוף ראשון
פיתוח EA Digital Illusions CE
הוצאה לאור Electronic Arts
ארץ מקור שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה סדרת Battlefield
דרישות תוכנה
מנוע משחק Frostbite עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
פלטפורמות Microsoft Windows
פלייסטיישן 4
Xbox One
המשחק הקודם Battlefield Hardline
המשחק הבא Battlefield V
דרישות מערכת
מעבד AMD FX-6350
Intel Core i5 6600K
זיכרון 8GB
כרטיס מסך AMD Radeon HD 7850 2GB
Nvidia GeForce GTX 660 2GB
מקום פנוי 50GB
בקרים מקלדת ועכבר
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Battlefield 1 הוא משחק ירי בגוף ראשון שפותח על ידי DICE ושווק על ידי Electronic Arts. המשחק, כמו קודמיו בסדרה, כולל מצב משחק און ליין מרובה משתתפים (Multiplayer) בנוסף למצב שחקן יחיד (Single Player). המשחק יצא לאור ב-21 באוקטובר 2016 לפלטפורמות Microsoft Windows, פלייסטיישן 4 ו-Xbox One. המשחק מתרחש בזמן מלחמת העולם הראשונה, בשונה מהמשחקים הקודמים בסדרה, אשר התרחשו בזמנים מאוחרים יותר.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש בתקופת מלחמת העולם הראשונה, המתאפיינת בטכנולוגיות וכלי נשק פרימיטיבים, עתיקים ולא מתקדמים. עלילת המשחק (Campaign) מתארת 5 מסעות והרפתקאות מנקודת מבט של אנשים שונים בחזיתות שונות במלחמת העולם הראשונה.

  • Storm of Steel - פרולוג, השחקן מתחיל בחזית וצריך להילחם נגד גלים של אויבים. בכל פעם אשר השחקן נהרג, הוא מתחיל מחדש בתור נקודת מבט של חייל אחר.
  • Through Mud and Blood - דניאל אדוארדס מתגייס לצבא האימפריה הבריטית בתור נהג של טנק מדגם סימן 5 המכונה "Black Bess". אדוארדס והצוות שלו אמורים להגיע לעיר הצרפתית קמברה. מבוסס על "הקרב על קמברה" במלחמת העולם הראשונה.
  • Friends in High Places - קלייד בלקברן הוא טייס אמריקאי, לאחר שרימה את הטייס הבריטי ג'ורג' רקהאם במהלך משחק קלפים וגנב את מטוסו, יוצא לשורה של מבצעים של חיל האוויר הבריטי במהלכם הוא מפציץ בסיס גרמני, מתרסק בשטח אויב ומפציץ צפלין גרמני מעל לונדון.
  • Avanti Savoia - לוקה וינצ'נצו קוצ'יולה (Luca Vincenzo Cocchiola) הוא חייל ביחידת העילית של הצבא האיטלקי - ארדיטי. לוקה צריך לכבוש מבצר אוסטרו-הונגרי בהרים, להרוס נשקי ארטילריה ולסכל התקפה אווירת של האימפריה האוסטרו-הונגרית. הסיפור מתרחש בזמן הקרב על מונטה גראפה.
  • The Runner - פרדריק בישוף הוא רָץ אוסטרלי, הוא מקבל את ג'ק פוסטר (גם הוא אוסטרלי) תחת חסותו. פרדריק צריך להעביר הודעה לפיקוד שלפיה החזית תותקף באש ארטילריה, פרדריק נזכר שג'ק בחזית וממהר כדי להזהיר את הכוחות ולהציל את ג'ק. הסיפור מתרחש בהתקפה על גליפולי.
  • Nothing is Written - זארה גופרהן היא מורדת בדואית באזור חצי האי סיני, זארה ביחד עם לורנס איש ערב יוצאים להרוס את הסמל הגדול ביותר של האימפריה העות'מאנית באזור - רכבת מלחמה ענקית המאיימת על כפרים רבים במדבר.

סיפורים אלו מסופרים מפי חיילים שונים על פי סיפורים אמיתיים שקרו במהלך המלחמה.

מצבי המשחק השונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Conquest - משחק של עד 64 שחקנים המבוסס על החזקת השטחים השונים המפוזרים על המפה (לרוב יש חמישה שטחים אך המספר יכול לעלות או לרדת על פי גודל המפה). כל שטח מסומן לפי אות באנגלית. המטרה של כל קבוצה היא להחזיק בכמה שיותר שטחים כדי להשיג יותר נקודות שקובעות מי הקבוצה המנצחת.
  • Domination - משחק של עד 24 שחקנים המבוסס על המוד של Conquest רק בקטן יותר, מצב זה כולל רק 3 נקודות ברחבי המפה. הקבוצה המנצחת היא זו שקיבלה את כל הנקודות (200).
  • Rush - משחק של עד 24 שחקנים שבו השחקנים מתחלקים לשתי קבוצות: "התוקפים" (Attackers) ו"המגנים" (Defenders) וכשהמטרה של קבוצת התוקפים היא לנסות להדוף את קבוצת המגנים בעודם המגנים מנסים להגן על שני השטחים (A ו-B) מפני השמדתם של הקבוצה התוקפת במפה המצומצמת שנתונה להם. לאחר הריסת 2 השטחים, שטח אחד נוסף במפה נפתח לקבוצות שבהם ישנם עוד 2 שטחים להריסה וקבוצת התוקפים מתקדמת הלאה לעבר כיוונם. המתקיפים מנצחים אם הם הצליחו להרוס את כל המוצבים לפני שזמן המשחק תם. מטרת הקבוצה המגנה היא למנוע מהתוקפים להרוס את המוצבים. המגנים מנצחים אם הם הצליחו לבלום את התוקפים בפרק זמן שנקבע מראש על ידי היוצר של אותו השרת.
  • War Pigeons - משחק של עד 24 שחקנים שבו מטרתם של הקבוצות היא להוביל 3 יונים לבסיסם הצבאי כדי שיינתנו מיקומם המדויק של האויבים ולהשמדתם באמצעות ארטילריה. בכל פעם משתגרת יונה אחת במקום מסוים רנדומלי במפה והמטרה של הקבוצות היא לתפוס את היונה, לחכות זמן מה ואז לשחרר אותה לאוויר. הקבוצה הראשונה שתעשה זאת 3 פעמים תנצח.
  • Operations - משחק של 20 - 64 שחקנים המבוסס על מבצעים צבאיים אמיתיים במלחמת העולם הראשונה. השחקנים מתחלקים לתוקפים ולמגנים. על התוקפים לכבוש 2-3 יעדים מרכזיים, בעזרת 3 גדודים (Battalions) בעלי 250 חיילים. כל יעד מרכזי מחולק למספר גזרות (Sectors). בכל גזרה ישנם 2-3 נקודות (Objectives). על התוקפים לכבוש את כל הנקודות בגזרה על מנת להתקדם לגזרה הבאה. על כל גזרה שהתוקפים כובשים הם מקבלים תגבורת של כ25-50 חיילים לגדוד, ועל המגנים לסגת גזרה אחורה, ולהגן עליה. כך זה ממשיך עד אשר התוקפים כובשים את כל היעד, או שנגמרים החיילים בגדוד. אם נכשל הגדוד, הגדוד הבא ימשיך מאותה גזרה בה הפסיק הגדוד הקודם, ובנוסף הוא יתוגבר בכלי משחית מיוחד (Behemoth) כדוגמת ספינת אוויר, רכבת משוריינת, אוניית מערכה ועוד. אם הצליח הגדוד לכבוש את כל היעד, הוא יעבור ליעד הבא בכוחות מחודשים. במקרה וגדוד אחד הצליח לכבוש לבדו יעד שלם, המגנים יזכו ב־Behemoth ביעד הבא.

DLC (חבילות הרחבה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק מתוכננות 4 חבילות הרחבה (כמו כל משחק בסדרת Battlefield), כל חבילה כוללת 6 מפות חדשות, נשקים חדשים ו-Operations חדשים.

  • Thay Shall Not Pass - מוסיפה למשחק את החזית הצרפתית במהלך המלחמה. בחבילה נוסף טנק חדש מדגם סן שאמון, Behemoth חדש - טנק סופר-כבד מדגם Char 2C, נשקים חדשים לכל המחלקות ועוד.
  • In the Name of the Tsar - מוסיפה למשחק את החזית הרוסית במהלך המלחמה ואת מלחמת האזרחים ברוסיה. בחבילה נוסף מפציץ חדש, מכונית משוריינת חדשה, מצב משחק חדש ועוד. יצאה לאור בספטמבר 2017.
  • Turning Tides - הופצה בדצמבר 2017. מגוללת את הקרב בגליפולי, וכן מוסיפה את חיל הנחתים המלכותי ושתי מפות חדשות בים הצפוני. בנוסף, ההרחבה כוללת מחלקת עילית חדשה: Infiltrator.
  • Apocalypse - יצאה לאור בתחילת שנת 2018. כוללת מצב משחק חדש הנקרא Air Assault. כמו כן התווספו 3 מפות חדשות: River Somme, Passchendaele ו-Caporetto, המתרחשים בקרב פשנדל, הקרב על הסום וקרב קפורטו, בהתאמה.

מחלקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצב מרובה-משתתפים מציע ארבעה מחלקות, 3 מחלקות מבוססות כלי רכב וסוס, 3 מחלקות מבוססות זמינות וצריך לקחת אותן ומחלקה אחת המופיעה בחבילות ההרחבה.

מחלקות מבוססות חיל-רגלים:

  • Assault - השימוש של מחלקה זו היא נגד כלי רכב, הם מצוידים בתת-מקלעים או בשוטגאן ונושאים עימם חומרי נפץ כגון דינמיט.
  • Medic - ה-Medic הוא רופא קרבי שמטרתו להחיות את חברי הקבוצה שלו ו/או לרפא אותם. הם מצוידים בדרך כלל בזריקה ו/או ב-Medic Pouch/Medic Crate.
  • Support - המחלקה הזאת מצוידת בכלי נשק כבדים למרחק בינוני-ארוך, תפקידם העיקרי הוא לספק תחמושת לחברי הקבוצה שלהם ולתקן רכבים.
  • Scout - נושאים עימם תמיד רובה צלפים ותפקידם הוא לסרוק את מיקום הקבוצה היריבה.

מחלקות מבוססות כלי-רכב:

  • Cavalry - מחלקת הפרשים - נושאים עימם רובה צלפים מותאם לפרשים, חרב/חנית, Medic Pouch ו-Ammo Pouch.
  • Tanker - מחלקת נהגי הטנק - נושאים עימם כלי לתיקון רכבים.
  • Pilot - מחלקת הטייסים - נושאים עימם אקדח נורים המגלה את מיקום הקבוצה היריבה.

מחלקות עילית:

  • Sentry Kit - מצוידים בשריון כבד ומקלע (MG-08) או בנשק אוטומטי (Villar Perosa) (תלוי במפה ובמצב המשחק).
  • Flame Tropper Kit - מצוידים במסיכת גז ובלהביור.
  • Tank Hunter Kit - מותאמים ללוחמה נגד טנקים, מצוידים בנשק נגד טנקים (לרוב Tankgewehr 1918) ובשוטגאן.

מחלקות מחבילות הרחבה:

  • Trench Raider Kit (מחלקה עילית, Thay Shall Not Pass) - מצוידים במחבט, אקדח וב-Medic Crate.
  • Infiltrator - נוספה ב־Turning Tides. מצוידים באקדח נורים הקורא להפצצה ארטילרית, וכן בהליוגרף המשמש כנקודה במפה בה שאר חברי הקבוצה יכולים להיווצר בה.

סוגי הרובים השונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק יש מבחר רובים מגוון מאוד שמתאים לכל סגנון משחק שהשחקן יבחר לשחק לפיו. לכל מחלקה יש נשקים מיוחדים לה, ונשקים שזמינים רק לשחקן שהגיע לרמה 10 במחלקה כלשהי.

מחלקת ה-Assault משתמשת לרוב בתת-מקלעים או בשוטגאן, תת-מקלעים נפוצים הם MP18, Automatico M1918 ו-1915 Hellriegel. לרוב הנשקים יש שתי גרסאות ומעלה, למשל ל-MP18 יש גרסת Trench, Storm ו-Optical בעוד של-1915 Hellriegel יש גרסת Factory וגרסת Defensive. שוטגאן נפוץ הוא Model 10-A. כאשר השחקן מגיע לרמה 10 עם המחלקה הזאת הוא מקבל את ה-Hellriegel 1915 Factory.

מחלקת ה-Medic משתמשת ברובים חצי-אוטומטיים כמו: Mondragón, M1907 SL ו-Autoloading 8. הרובים של ה-Medic חזקים מאוד ועושים נזק רב, לרוב הנשקים של ה-Medic יש אופציה לכוונת אופטית. כאשר השחקן מגיע לרמה 10 עם המחלקה הזאת מקבל את ה-Selbstlader 1906 Factory.

מחלקת ה-Support משתמשת ברובים כבדים מאוד (מקלעים) המעולים למרחק בינוני-ארוך. הם משתמשים בנשקים כמו: מקלע לואיס, BAR M1918 ו-.MG15 n.A. רוב הנשקים מגיעים עם מחסנית גדולה ולרובם יש אופציה לכוונת טלסקופית. כאשר השחקן מגיע לרמה 10 עם המחלקה הזאת מקבל את ה-Hout Low Weight.

למחלקת ה-Scout יש רק רובה צלפים כגון Russian 1895, SMLE MKIII ו-M1903. כל הנשקים כוללים גרסת עם כוונת טלסקופית וגרסה בלי כוונת. כאשר השחקן מגיע לרמה 10 עם המחלקה הזאת מקבל את ה-Martini-Henry Infantry.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Battlefield 1 בוויקישיתוף