I'm Going Slightly Mad

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"I'm Going Slightly Mad"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Innuendo
יצא לאור 4 במרץ 1991 עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט תקליטור, 12 אינץ' סינגל, 7 אינץ' סינגל, קלטת שמע עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סינת'-פופ[1]
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:22
חברת תקליטים פרלופון עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה פרדי מרקיורי, פיטר סטרקר
הפקה קווין, דייוויד ריצ'רדס
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"Innuendo"
(1991)
"I'm Going Slightly Mad"
(1991)
"Headlong"
(1991)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

I'm Going Slightly Mad הוא סינגל של להקת הרוק הבריטית קווין. הוא נכתב על ידי פרדי מרקיורי ופיטר סטרקר, ויצא כסינגל השני מתוך האלבום Innuendo. השיר יצא כסינגל ב-4 במרץ 1991, חודש לאחר יציאת האלבום. המילים והקליפ הנלווה מקרינים את השיר כהומוריסטי וקליל, למרות המילים העוסקות בירידה הנפשית שחווה מרקיורי כאחת ההשפעות של האיידס.

עטיפת הסינגל נוצרה בהשראת ציור של ז'אן גרנדוויל.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הקליפ של "I'm Going Slightly Mad" ביים צוות הבמאים האוסטרי DoRo, שכלל את רודי דולזאל והאנס רוסאכר. הוא צולם בפברואר 1991 באולפני ליימהאוס. התלבושות נוצרו על ידי דיאנה מוסלי. הוא מציג את הלהקה לבושה ופועלת בצורה סוריאליסטית, כולל הגיטריסט בריאן מיי לבוש כפינגווין, המתופף רוג'ר טיילור עונד קומקום תה על ראשו ורוכב על תלת אופן בעוד מרקיורי מתגנב אליו ורודף אחריו גבר בחליפת גורילה, הבסיסט ג'ון דיקון בתור ליצן, ומרקיורי חובש בננות בתור פאה, שמתכתב עם השורה "אני חושב אני עץ בננה".

בקליפ מרקיורי היה חולה במידה ניכרת באיידס. למרות זאת, ניתן לראות את מרקיורי מאוד אקספרסיבי בסצנות של הקליפ. הוא אפילו ביים באופן פעיל חלק מהסטוריבורד של הקליפ. מרקיורי התאפר כדי לכסות את הכתמים על פניו, ושכבה נוספת של בגדים מתחת כדי להסתיר את הירידה במשקל. הוא גם לבש פאה, שכיסתה את קו שיערו הנסוג, וחליפה, שניהם בסגנון הפופולרי בהשראה הגותית באותה תקופה.

לעומת זאת, בקליפ של "These Are the Days of Our Lives", הקליפ האחרון שמרקיורי צולם בו, הוא כמעט שלא זז, מכיוון שמצבו הידרדר עוד יותר. בנוסף שני הקליפים של שני השירים צולמו בשחור לבן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Popoff, Martin (27 בנובמבר 2018). Queen: Album by Album. Voyageur Press. p. 190. ISBN 9780760362839. נבדק ב-11 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)