In the Shadows

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"In the Shadows"
סינגל בביצוע דה ראסמוס
מתוך האלבום Dead Letters
יצא לאור 10 בינואר 2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
פורמט תקליטור, הורדת מוזיקה, 12 אינץ' סינגל, 7 אינץ' סינגל, הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי עריכת הנתון בוויקינתונים
בי-סייד "If You Ever"
אורך 4:19
חברת תקליטים Playground Music Scandinavia • Dynasty
כתיבה אקי הקאלה • ארו היינונן • פאולי ראנטסאלמי • לאורי ילונן
הפקה מיקאל נורד אנדרסון • מרטין הנסן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"In The Shadows" (בעברית: בצללים) הוא שיר של להקת הרוק אלטרנטיבי הפינית דה ראסמוס, שנכלל באלבומם החמישי "Dead Letters". הסינגל, שיצא לאור ב-2003, זכה להצלחה ניכרת במצעדים ברחבי אירופה ואוקיאניה, כולל בריטניה, שם הגיע למקום ה-3, וניו זילנד, שם עמד השיר בראש המצעד. השיר היה מועמד לפרס קראנג לסינגל הטוב ביותר ("Kerrang! Award for Best Single") בשנת 2004.

הלחנת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

"In the Shadows" נכתב במפתח (מוזיקה) "F".[1] הפזמון מבוסס על קולות בתבנית של מילניאל וופ (Millennial whoop), ונחשב לדוגמה המוקדמת ביותר של המאה ה-21 לכלי זה במוזיקה פופולרית.[2] ה"וופ" אכן היה קיים לפני, אך החל להימצא בשימוש יותר רק אחרי "In the Shadows".

הקליפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם ארבעה קליפים שונים לשיר: הגרסה הפינית (בנדיט), הגרסה האירופאית (עורב-crow), הגרסה האמריקאית (מירור) וגרסה רביעית, פשוטה. גרסה חדשה של השיר, שנכתבה בשיתוף עם להקת הראפ האוקראינית קאלוש (להקה) מלווה בקליפ אף היא.[3]

הגרסה הפינית (בנדיט) - 2003 הסרטון (שביים פין אנדרסון עבור הסרט "Magica Oy" בהלסינקי, פינלנד) מראים את דה ראסמוס מופיעים על במה הדומה למנחת (תעופה), ונמצאים בתהליך של גניבה מבנק, כשהמשטרה מגיעה במפתיע. לאורי ילונן כמעט נתפס, אבל מצליח להיאחז בדלת הכספת שנגררת מאחורי מכונית הגרר שהלהקה משתמשת בה עבור השוד שמחליקה במורד הרחוב. הוא נופל ורץ לתוך היער שם כלבי משטרה מוצאים אותו. לאחר מכן, המתופף אקי הקאלה מכניס אותו למכונית, שם לאורי מוצא את מזלו והמכונית נוסעת. הסרטון נכלל בפסקול של הסרט הפיני " Pahat pojat" ובקליפ נעשה שימוש בקטעים מהסרט.

הגרסה האירופאית (crow) - 2003 הלהקה מוצבת על במה במיקום לא ברור ומבצעת את השיר. מסביב לחדר מסתובבים עורבים, שפורצים מאוחר יותר את החלונות המלבניים הקטנים. לקראת הסוף עורב אחד שובר בכנפיו אור על התקרה והלהקה מופיעה במטר ניצוצות. בסופו של דבר, הלהקה הופכת לנוצות. הקליפ בוים על ידי ניקלאס פרונדה (Niklas Fronda) ופרדריק לופברג (Fredrik Löfberg) בסרט Baranga בסטוקהולם בשוודיה.

הגרסה הבריטית/אמריקאית (Mirror) - 2004 בסרטון, בבימויו של פיליפ סטולצל (Philipp Stölzl) בבוקרשט, רומניה, הלהקה מופיעה בקונצרט במה שנראה כאחוזה ויקטוריאנית ישנה. במהלך הבתים של השיר נראית משרתת (מדלינה גיטסקו-Madalina Ghitescu)[4] עסוקה כל הזמן בלשרת את אדוני הבית במה שנראה כעברו של הארמון. המשרתת רואה את לאורי (הזמר) ואת הקונצרט במראות על הקירות, מה שגורם לה להסיח את דעתה, לעשות טעויות ולהפיל מגשים. בסופו של דבר, בעודה מתייאשת מהשגיאות שלה בחדרה, היא רואה את לאורי ואת כל המעריצים במראה שלה, בזמן שבעלי הבית מתקרב עם מישהי אחרת, אולי העוזרת הראשית, כנראה כדי לנזוף במשרתת החדשה. לאורי מושך אותה דרך המראה בחדרה למקום שבו הם מופיעים. לאחר מכן היא מסיימת לצפות בקונצרט. הוא מסתיים בכך שבעלי הבית האחרים נכנסים כדי לחדרה של המשרתת ומוצאים אותו ריק.

הגרסה הרביעית - 2004 הלהקה נראית מופיעה בחדר פשוט למראה דומה במראה למקום שבו הם מופיעים בגרסת ה"crow".

גרסת התזמורת של קאלוש - 2022 הלהקה הוציאה גרסה חדשה לשיר, שכותרתה "בצללים של אוקראינה" (""In the Shadows of Ukraine"), בהשתתפות להקת הראפ האוקראינית קאלוש (להקה). הקליפ לגרסה זו בוים על ידי לאוניד קולוסובסקי.[5]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 2
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 23
אירופה אירופה הוט 100 6
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 2
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 7
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 3
מצעדי סינגלי ואלבומי הרוק & המטאל הבריטיים 1
גרמניה GfK – טופ 100 1
דנמרק היטליסטן 6
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 5
מצעד 100 הסינגלים ההולנדיים 6
הונגריה Rádiós Top 40 1
ולוניה אולטראטופ 40 4
חבר המדינות טופ-היט 3
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 1
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 3
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 1
פלנדריה אולטראטופ 50 6
צ'כיה ČNS IFPI 22
צרפת SNEP 6
קנדה קנדה הוט 100 19
רומניה מצעד השירים הרומני 70
שוודיה סוורייטופליסטן 2
שווייץ המצעד השווייצרי 2

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ylönen Lauri, Heinonen Eero, Hakala Aki, Rantasalmi Pauli, The Rasmus, In the Shadows, Musicnotes.com, ‏2007-01-08 (באנגלית)
  2. ^ Haynes, Gavin (2016-08-30). "The Millennial Whoop: the melodic hook that's taken over pop music". The Guardian (באנגלית בריטית). נבדק ב-2023-09-15.
  3. ^ Sonja / bleistiftrocker.de, Kalush Orchestra und The Rasmus veröffentlichen neue Version von "In The Shadows", bleistiftrocker.de, ‏2022-10-21 (ב־)
  4. ^ The Rasmus: In the Shadows (US Version) (Music Video 2004) - IMDb, נבדק ב-2023-09-12
  5. ^ Tom Skinner, Kalush Orchestra team up with The Rasmus on 'In The Shadows Of Ukraine', NME, ‏2022-10-21 (באנגלית בריטית)