Long Live Love

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Long Live Love"
שיר אירוויזיון בביצוע אוליביה ניוטון-ג'ון
מדינה הממלכה המאוחדת
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
חברת תקליטים פיי רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית שירי הממלכה המאוחדת באירוויזיון
"Power to All Our Friends"
(1973)
"Long Live Love"
(1974)
"Let Me Be the One"
(1975)
שיר באירוויזיון
מקום בגמר 4
ניקוד בגמר 14
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Long Live Loveעברית: תחי האהבה) היה השיר שייצג את הממלכה המאוחדת בתחרות האירוויזיון של שנת 1974. התחרות נערכה בברייטון, אנגליה, וביצעה את השיר באנגלית הזמרת אוליביה ניוטון-ג'ון.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כותבי השיר, ואלרי אוון והרולד ספירו, עבדו יחד עבור הוצאת Belwin Mills Publishing מאז 1970. הם חיברו שירים עבור אמנים אחדים, בהם ניוטון ג'ון, שהקליטה את השיר "Don't Move Away" כדואט עם קליף ריצ'רד. השיר הופיע בצד ב' של הלהיט של ריצ'רד "Sunny Honey Girl" משנת 1971.

"Long Live Love" היה השיר השלישי שאוון וספירו הציעו לתחרות הקדם אירוויזיון הבריטית. ב-1970 הגיע השיר שלהם "Can I Believe" למקום הרביעי, וב-1971 הגיע השיר "In My World of Beautiful Things" למקום השישי והאחרון.

ניוטון-ג'ון הציגה את ששת השירים המועמדים בתוכנית "Clunk Click" של ג'ימי סאוויל, ששודרה ב-23 בפברואר 1974. עם סיכום תוצאות ההצבעה לתחרות "שיר למען אירופה" השיר "Long Live Love" ניצח בבירור עם 27,387, כשהשיר במקום השני "Angel Eyes", שהיה השיר המועדף על ניוטון-ג'ון, קיבל 18,018.[1]

השיר בוצע שני בסדר השירים של התחרות, אחרי השיר "Keep me warm" בביצוע קריטה הולמסטרום מפינלנד, ולפני "Canta y sé feliz" בביצוע פרט נציג ספרד. המנצח על התזמורת היה ניק אינגמן, וניוטון-ג'ון לוותה בלהקה של חמש נשים, שכללה את ה-Ladybirds, השלישייה שליוותה את סנדי שו בשיר "Puppet on a String", זוכה תחרות האירוויזיון בשנת 1967.

עם סיום ההצבעה קיבל השיר "Long Live Love" סך של 14 נקודות. הוא דורג במקום הרביעי יחד עם השירים "Bye Bye I Love You" של איירין שיר נציגת לוקסמבורג, ועם "Celui qui reste et celui qui s'en va" בביצוע רומואלד נציג מונקו.

ניוטון ג'ון הקליטה את כל השירים שביצעה לתחרות בחירת השיר לאירוויזיון 1974. הם נכללים באלבום "Long Live Love" שיצא בדצמבר אותה שנה. השיר "Angel Eyes" שימש כצד ב' לסינגל של "Long Live Love".

בבריטניה הגיע "Long Live Love" למקום ה-11 במצעד, ובאירלנד הגיע למקום התשיעי. השיר הגיע למקום ה-11 גם באוסטרליה. בציפייה להצלחה של השיר בעקבות ההופעה באירוויזיון יצא הסינגל ברחבי אירופה. הוא זכה להצלחה רבה בנורווגיה, שם שהה שלושה שבועות במקום השלישי, אחרי השיר הזוכה באירוויזיון "Waterloo" של להקת אבבא, והשירים "Devil Gate Drive" של סוזי קוואטרו, ואחריו "Seasons in the Sun" של טרי ג'קס. ניוטון-ג'ון הקליטה גרסה גרמנית של השיר. גרסאות כיסוי של "Long Live Love" הוקלטו בנורווגית ("Det Er Et Sted") ובפינית ("Kun Rakastaa").

נציגי הממלכה המאוחדת באירוויזיון 1975 היו הצלליות עם השיר "Let Me Be the One".

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעד (1974) מיקום שיא
מצעד המוזיקה האוסטרלי 11
אירלנד Top Singles Chart 9
מצעד הסינגלים הבריטי 11

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ewbank, Tim (2008). Olivia: the biography of Olivia Newton-John. London: Piatkus. p. 97-100.  ISBN 978-0-7499-0984-0