Puppet on a String

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Puppet on a String"
שיר אירוויזיון בביצוע סנדי שו
מדינה בריטניהבריטניה הממלכה המאוחדת
יצא לאור 1967 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ
שפה אנגלית
כתיבה ביל מרטין, פיל קולטר
לחן ביל מרטין, פיל קולטר עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית שירי בריטניהבריטניה הממלכה המאוחדת באירוויזיון
"A Man Without Love"
(1966)
"Puppet on a String"
(1967)
"Congratulations"
(1968)
כרונולוגיית סינגלים של סנדי שו
"I Don't Need Anything"
(1967)
"Puppet on a String"
(1967)
"Tonight in Tokyo"
(1967)
שיר באירוויזיון
מקום בגמר 1
ניקוד בגמר 47
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
Puppet on a string, 1967

Puppet on a Stringעברית: בובה על חוט) הוא שירה של הזמרת הבריטית סנדי שו, אשר היה השיר הזוכה בתחרות האירוויזיון השתים-עשרה, שהתקיימה בווינה בירת אוסטריה, ב-8 באפריל 1967. השיר נכתב והולחן על ידי ביל מרטין ופיל קולטר.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שו, שבעת ההיא כבר זמרת מוכרת ומצליחה, שרה את השיר לראשונה כאחד מחמישה שירים שביצעה במסגרת תוכניתו של רולף האריס, כדי שמתוכם ייבחר השיר שייצג את בריטניה בתחרות האירוויזיון של 1967. שו לא התלהבה בתחילה מן הרעיון להשתתף בתחרות, אך האיש שהביא לפרסומה, הזמר אדם פיית', שכנע אותה לכך. כמו כן, בעיני שו עצמה היה השיר הפחות מועדף מבין החמישה, שכן, לדבריה, היא סלדה ממנגינתו ומן האופי הסקסיסטי שלו. היא התאכזבה כאשר נבחר השיר לייצג את בריטניה באירוויזיון. בתחרות עצמה הוביל השיר לניצחון סוחף וגרף יותר מכפליים הנקודות שקיבל השיר שהגיע למקום השני (של אירלנד) (47 נקודות לעומת 22).[1] היה זה הניצחון הראשון של בריטניה בתחרות האירוויזיון.

בעקבות הזכייה היה השיר ללהיט בינלאומי. הוא הגיע לראש טבלת הסינגלים בבריטניה ב-27 באפריל 1967 ושהה בפסגה שלושה שבועות. הוא הגיע לפסגת המצעדים גם באוסטריה, אירלנד, נורווגיה וגרמניה (שם היה לסינגל הנמכר ביותר באותה שנה). שו הקליטה את השיר גם בצרפתית, איטלקית, ספרדית וגרמנית. עם השנים בוצעו לשיר יותר ממאתיים גרסאות כיסוי ב-30 שפות שונות.

שו הקליטה מחדש את השיר ב-2007, לכבוד יום הולדתה ה-60. הייתה זו גרסה אלקטרונית בטמפו איטי, ששו חיברה במשותף עם ידידה, המוזיקאי הווארד ג'ונס. שו, שהצהירה שהיא אוהבת את הגרסה החדשה (בניגוד לזו המקורית), העמידה אותה להורדה חופשית במשך חודשיים באתר האינטרנט שלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Puppet on a String בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יש הטוענים שהזכייה נבעה בחלקה מן הפופולריות הרבה של שו ביבשת אירופה (היא הקליטה את מרבית הסינגלים המצליחים שלה עד אז בצרפתית, איטלקית, ספרדית וגרמנית).