Loud Tour

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Loud Tour
מאת ריהאנה
אלבום נתמך Loud
תאריך התחלה 4 ביוני 2011
תאריך סיום 22 בדצמבר 2011
לגים 4
מספר הופעות 61 באירופה
32 בצפון אמריקה
4 בדרום אמריקה
1 במרכז אמריקה
98 בסך הכול
הכנסות 90 מיליון דולר (91 מופעים) (108.41 על פי ערך הדולר של 2021)
כרונולוגיית הופעות ריהאנה
Last Girl on Earth
‏(11–2010‏)
Loud Tour
‏(2011‏)
Diamonds World Tour
‏(2013‏)

Loud Tour הוא סיבוב ההופעות הרביעי של זמרת הפופ ריהאנה. סיבוב ההופעות נועד לקדם את האלבום Loud והוא היה סיבוב ההופעות הגדול ביותר של הזמרת עד היום כאשר כלל 98 יעדים בכחצי שנה בלבד. סיבוב ההופעות התחיל ב-4 ביוני 2011 בצפון אמריקה והסתיים ב-22 בדצמבר אותה שנה באירופה. ריהאנה הופיעה ב-61 יעדים באירופה, 33 בצפון אמריקה, וב-4 בדרום אמריקה. המבקרים שיבחו את המופע לאור הרמה הגבוהה והאיכות של המופע בניגוד לסיבובי ההופעות הקודמים שלה. סיבוב ההופעות זה גרף 90 מיליון דולר והפך לסיבוב ההופעות ה-7 המרוויח ביותר של אותה שנה. הטור זכה לביקוש רב בבריטניה שם ריהאנה הופיעה 10 פעמים ב-The O2 Arena. במופע חזו 1,200,800 צופים בכל היעדים.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבוב ההופעות הוכרז ב-9 בפברואר 2011 כאשר ריהאנה חשפה את התאריכים בצפון אמריקה. לפני המופע ריהאנה הצהירה כי: "אנחנו יוצרים נסיעה מדהימה עם הסיור הזה. אני מתרגשת לצאת אל הדרך ולשתף את המוזיקה החדשה שלי מהאלבום הזה. זה הולך להיות זמן מדהים ואני יודעת שהמעריצים שלי מוכנים לקבל את האלבום החדש". במהלך ריאיון עם ריאן סיקרסט אחרי שביצעה את "California King Bed" ב-14 באפריל 2011 באמריקן איידול, ריהאנה דיברה על הפיתוח של המופע ועל השמועות שיהיו לגבי ביצועים מיוחדים: " כרגע אנחנו רק עיצבנו את הבמה. אני ממש לא אמורה להגיד את זה, אבל אני רוצה לעורר אותך ... אנחנו בונים שני חלקים של הבמה. המעריצים יהיו קרובים יותר ממה שהם אי פעם. זה יהיה זה VIP אמיתי". סי-לו גרין אושר להיות זמר החימום בצפון אמריקה. ריהאנה אישרה זאת בפברואר ואמרה: "אני מעריצה ענקית של סי-לו מאז הימים שלו עם גודי מוב ונארלס בארקלי. הוא גאון מוזיקלי, שהמציא מחדש את עצמו ללא הרף, ואני נרגשת לקבל אותו להצטרף אליי לסיור". עם זאת גרין לא שימש אקט פתיחה קבוע בצפון אמריקה בשל חוסר זמן ובמקומו הובאו כזמרי חימום B.o.B ,J. Cole ו-DJ Dummy.

תקריות בהופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במופע שהתקיים ב-8 ביולי 2011 בדאלאס פרצה אש בעקבות הביצוע לשיר "California King Bed". מטעמי בטיחות הקהל פונה והמופע הסתיים מוקדם יותר ולא התקיים במועד אחר.

תקציר המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה מבצעת את "Hard".

המופע התחיל עם הקדמת וידאו קצרה המציגה את ריהאנה יושבת על כס ולובשת מעיל שחור ופאה אדומה קצרה. המופע מתחיל וריהאנה מבצעת את "Only Girl (In the World)" בתוך כדור סגול ענק ולבושת שמלה כחולה חשמלית. בביצוע השיר "Disturbia" פשטה ריהאנה את השמלה ונשארה עם לבוש עליון ותחתון בלבד. בשיר הבא "Shut Up and Drive" ריהאנה שרה ליד מכונית שמכוסה בגרפיטי והחלק הראשון של המופע נסגר עם השיר "Man Down". בינתיים וידאו נוסף מוקרן בשם "Le Sex Shoppe", בו נראתה ריהאנה עם שמלה לבנה, מעשנת סיגר ולוחשת את המילים סקס ופיתוי. המערכה השנייה נפתחת בשיר שהוא גרסת הכיסוי של הזמר פרינס, "Darling Nikki". בקטע זה של המופע ריהאנה לבושה בחליפה, מחזיקה מקל ומתחככת ברקדניות שלה. ריהאנה מורידה את החליפה שלה וחושפת בגד גוף שחור ומבצעת את השיר "S&M" כשהיא כבולה בשלשלאות, ורקדנית יושבת מאחוריה ומסובבת שוט ביד. ובסוף השיר ריהאנה ורקדניה עושים מלחמת כריות כמחווה להופעה בטקס הבילבורד. ריהאנה מבצעת את "Let Me" ולאחריו את "Skin", בו ריהאנה בוחרת מתנדב/ת מהקהל, משכיבה אותו על הבמה ומבצעת לו ריקוד "לאפ דאנס" (ריקוד עם אקטים וסימולציות מיניות). ריהאנה יורדת מהבמה ומתנגן ברקע סולו גיטרה קצר. לאחריו ריהאנה פותחת במערכה הבאה בה היא מבצעת את השיר "Raining Men" כשעל ראשה כובע צבאי ובגד העשוי ממלבני צבע כסף. סביב ריהאנה רקדנים עם חליפות צבאיות ורובים ורודים רוקדים מסביבה ובמקביל ריהאנה יושבת על תותח ורוד בגודל טבעי, קטע מופע אותו ביצעה בסיבוב ההופעות הקודם עם השיר "Hard". השיר הבא שהוא Hard כמו בסיבוב ההופעות הקודם רקדנים עם רובים ולבוש צבאי רוקדים סביב ריהאנה. לאחר מכן

ריהאנה בביצוע "(Only Girl (In the World" באוקלנד.

ריהאנה עוברת לבצע את השירים "Breakin' Dishes" ו-"The Glamorous Life" של שילה אי.אס' בו היא ביצעה סולו תופים, ובסוף המערכה את המחרוזת "Run This Town" / "Live Your Life". ריהאנה יורדת להחליף לבוש למערכה הבאה ובינתיים ברקע מוקרן וידאו נוסף בו ריהאנה עם שמלה אדומה שמתנפנפת באוויר ואומרת "אני שונאת את זה שאני אוהבת אותך". ריהאנה עולה למערכה רביעית בה היא מבצעת את השיר "Unfaithful" כשהיא לובשת שמלה צהובה ארוכה ונועלת מגפיים חומים ועומדת מאחורי סורג ובריח ניאון סגול שאיתם היא עולה ויורדת מעל הבמה. אחרי ביצוע זה ריהאנה מבצעת בלדה נוספת: "Hate That I Love You" בה ריהאנה יושבת ליד הגיטריסט שלה. בביצוע הבלדה הבאה "California King Bed" מסך עשן ממלא את הבמה והמערכה הרביעית נסגרת. בהפסקה של המערכה הרביעית נשמעת ברקע גרסת הרמיקס ל-"Pon de Replay" ומוקרנים קטעים מקליפים של ריהאנה בדומה לסיבוב ההופעות הקודם. המערכה החמישית והאחרונה נפתחת בביצוע השיר

"What's My Name" כאשר היא לובשת חזיית נצנצים ומכנסיים קצרים ורקדינה רוקדים ברקע. בשיר הבא "Rude Boy" מסכי טלוויזיה מקיפים את ריהאנה בעת ביצוע השיר, ולאחריו בא השיר "Cheers (Drink to That)" בו ריהאנה מרכיבה משקפי שמש כהים. בביצוע השיר הבא "Don't Stop the Music" רקדניה של ריהאנה רוקדים בריקודים נמרצים על הבמה וריהאנה מסיימת את המערכה ב-"Take a Bow" כשהיא מוסיפה ללבוש שלה ז'קט סגול. את ההדרן ריהאנה פותחת עם השיר "Love the Way You Lie (Part II)" כאשר היא יושבת על במה קטנה נוספת שמתרוממת מעל הבמה המרכזית ולסיום ריהאנה מבצעת את "Umbrella" כשהיא לבושה בלבוש בצבע זהב וקונפטי וניצוצות יורדים מהתקרה. החל מ-14 בנובמבר ריהאנה ביצעה גם את השיר "We Found Love" בסיום המופע.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריהאנה מבצעת את "S&M" באוקלנד.

סיבוב ההופעות קיבל ביקורות חיוביות רבות בטענה "שזה היה הסיור הטוב ביותר של ריהאנה". ג'יין סטיבנסון מעיתון "טורונטו סאן" ציין כי: "שעתיים ביממה, המופע הגדול ביותר מהחיים עד היום ועוד קצת" ברנרד פרוס מ- Montreal Gazette ציין כי: "שקיקים, קרח יבש, זיקוקים, תימרות עשן, פלטפורמה שגויסה מלמטה אל הבמה וירדה בעת הצורך, קטע מרגש של הרחבה כדי להעביר אותה מצד אחד של הבמה למשנהו, קטעי וידאו, רקדנים מתפתלים, תותח, סולואים של גיטרת רוק, אינספור שינויי לבוש ואולי שיא כמות הפעמים שהזמרת כבר צרחה 'מונטריאול'! המעריצים אכלו את המופע". ג'ון ברין של מיניאפוליס סטאר טריביון ציין: "הזמרת הברבדית היא יותר מבחינה ויזואלית ווקלית. היא הייתה דינמית ממה שהיא הייתה אי פעם בעבר". אמנדה פייר של עיתון שמש ונקובר אמרה: "ריהאנה יודעת איך לזרוק מסיבה באש סקסית, לוהטת, וחזקה והבהירה בו שהצרות של אתמול נמחצו מתחת לנעלי עקב בגובה קילומטר ורבע על ידי קצבי מועדון. ריהאנה הפכה את רוג'רס ארנה בריקוד ענק למועדון ביום שישי בלילה." האומת חדשות ברבדוס ציינה: "שמו של סיבוב ההופעות העולמי של ריהאנה כראוי תיאר את החוויה במופע הגדול ביותר שנכנס לברבדוס עד כה. לקח לה הרבה זמן לבוא, אבל המראה הגדול הראשון של ריהאנה בעיר הולדתה היה בהחלט שווה את ההמתנה. מהלהיטים האינסופיים כולל: 'S&M', 'Man Down', 'Hard', 'Pon De Replay' ו- 'Unfaithful', הבמה המרהיבה, האביזרים, וקטע סולו על תופים, הנערה שגדלה בברבדוס דרכה הייתה מדהימה." Irish Independent הגיע למסקנה: "מהלכת בשחצנות על פני הבמה ומוקפת ברקדניות גיבוי, בת ה-23 נראתה בתאילנד מול קהל של 14.000 איש, בעיקר נשים, מעריצים שנהנו מהסט שבעט ב-21:15 לקול רועם ועם אפקטים ובלבוש כחול זוהר." הצהובון הסקוטי Daily Record ציין: "זמרת האר אנד בי ריהאנה העיפה את גג ה-SECC של גלאזגו אמש עם סיור רם ובצדק שכותרתה. מתפוצצת על הבמה בבועה סגולה מניאון, הזמרת הברבדית מסרה ביצועים מרתקים."

מסחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבוב ההופעות גרף 90 מיליון דולר סך הכול מה שהופך אותו לסבוב ההופעות ה-7 הרווחי ביותר לשנת 2011. מחיר ממוצע של כרטיס היה 74.95 דולר ומספר הכרטיסים הממוצע שנמכר היה 12,253. בסך הכול נמכרו 1,200,800 כרטיסים והרווח הממוצע מכל מופע היה 918,367 דולר.

שידורים והקלטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביצועים של ריהאנה ברוק ריו שודרו בשידור חי בברזיל ב-Multishow, Globo.com ו־Rede Globo, ושודרו בעולם ב-YouTube. קליפ של ריהאנה בביצוע "We Found Love" במהלך הסיור שודר במופע מועמדויות גראמי ובמהלך 2012 יצא DVD רשמי לסיור מתוך הופעה בבריטניה.

זמרי חימום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'יי. קול - צפון אמריקה
  • B.o.B - צפון אמריקה (תאריכים נבחרים)
  • סי-לו גרין - צפון אמריקה (תאריכים נבחרים)
  • די ג'יי דומי - צפון אמריקה (תאריכים נבחרים)
  • קלווין האריס - אירופה (תאריכים נבחרים)
  • קאבר דרייב - ברבדוס

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צפון אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכה 1:

מערכה 2:

  • "Darling Nikki"
  • "S&M"
  • "Let Me"
  • "Skin"

מערכה 3:

מערכה 4:

מערכה 5:

הדרן:

  • "(Love The Way You Live (Part II"
  • "Umbrella"

דרום אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. "(Only Girl (In the World"

2."Disturbia"

3."Shut Up and Drive"

4."Man Down"

5."S&M"

6."Let Me"

7."Raining Men"

8."Hard"

9."Breakin' Dishes" / "The Glamourous Life"

10."Run This Town" / "Live Your Life"

11."Unfaithful"

12."Te Amo" (תאריכים נבחרים)

13."Hate That I Love You"

14."California King Bed"

15."?What's My Name"

16."Rude Boy"

17."(Cheers (Drink to That"

18."Don't Stop the Music"

הדרן:

19."(Love The Way You Live (Part II"

20."Umbrella"

אירופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מערכה 1:

מערכה 2:

  • "Darling Nikki"
  • "S&M"
  • "Let Me"
  • "Skin"

מערכה 3:

מערכה 4:

מערכה 5:

הדרן:

שינויים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Loud Tour בוויקישיתוף