Outrageous

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Outrageous"
סינגל בביצוע בריטני ספירס
מתוך האלבום In the Zone
יצא לאור 13 ביולי 2004
הוקלט 2003
סוגה פופR&B
אורך 3:22
חברת תקליטים ג'ייב
כתיבה אר קלי
הפקה אר קלי
כרונולוגיית סינגלים של בריטני ספירס
"Everytime"
(2004)
"Outrageous"
(2004)
"My Prerogative"
(2004)

Outrageousעברית: שערורייתי) הוא הסינגל הרביעי והאחרון שיצאו לאור ב-2004 מתוך אלבומה הרביעי של זמרת הפופ האמריקאית בריטני ספירס. השיר, כמו שמו, מדבר על דבר מה שערורייתי. השיר נכתב והופק על ידי אר קלי. השיר הוא סוג של סגנון פופ בשילוב R&B. השיר הוא הסינגל הרביעי והאחרון מהאלבום וזכה לשחרור מוגבל עקב פציעה שעברה ספירס בעקבות צילומי הקליפ והוא מוכר כסינגל רשמי רק ביפן וארצות הברית.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב על ידי הזמר-היוצר אר. קלי. הקליפ לשיר בוים על ידי ג'וזף קהאן ("Toxic", "Stronger"). במהלך צילומי הקליפ לשיר, שברה ספירס את ברכה,[1] מה שגרם לביטול הקליפ ולכישלון הסינגל עקב חוסר הקידום שלו בעקבות ביטול הצילומים. בחלק מהסצנות ניתן לראות מגרש כדורסל ובו את הראפר סנופ דוג כשחקן אורח משחק כדורסל עם חבריו עד שלרגע הכדור מגיע לרגליה של ספירס, ספירס נראית מוכנה לקלוע סל אך בעת שמתקרבת עולה על סנופ דוג ומפלרטטת איתו. בסצנות נוספות ניתן לראות את ספירס רוקדת עם רקדניות הליווי שלה באמצע רחוב (הסצנה בה נפצעה). השיר גם היה אמור להיות שיר הנושא של הסרט קאטוומן, אך בשל אותה תקרית הוא יצא רק כסינגל ועם קליפ חלקי ולא גמור.[1]

בדי.וי.די של הלהיטים הגדולים של ספירס Greatest Hits: My Prerogative, נכלל קטע של דקה וחצי המראה קטעים מתוך הקליפ.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הפציעה שעברה בצילומי הקליפ, ספירס לא יכלה לקדם את הסינגל ושחרורו כסינגל רביעי עולמי מהאלבום בוטל והוא זכה לשחרור חלקי באזורים מסוימים. קידום השיר בוטל (ואיתו הקליפ שהופק לו). השיר יצא לאור בארצות הברית באוקטובר 2004, ונכנס אל המקום ה-79 במצעד הבילבורד הוט 100. השיר זכה להצלחה ביפן שם מקומו הגבוה היה 31 וזכה למעמד זהב בסך מכירות של כ-100,000 עותקים.

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 79
הבילבורד בין 40 ההורדות החוקיות 23
מצעד המועדונים 27
יפן יפן הוט 100 31
רומניה מצעד השירים הרומני 71
רוסיה טופ-היט 74

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]