The Circus Starring Britney Spears

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Circus Starring Britney Spears
מאת בריטני ספירס
מיקומים צפון אמריקה
אירופה
אוסטרליה
אלבום נתמך Circus
תאריך התחלה 3 במרץ 2009
תאריך סיום 29 בנובמבר 2009
לגים 4
מספר הופעות 61 בצפון אמריקה
22 באירופה
14 באוסטרליה
97 בסך הכול
מופע חימום הפוסיקט דולז
סיארה
הכנסות $131.8 מיליון דולר (166.7 על פי ערך הדולר של 2021)
אורך כשעה וחצי
כרונולוגיית הופעות בריטני ספירס
The M+M's Tour
‏(2007‏)
The Circus Starring Britney Spears
‏(2009‏)
Femme Fatale Tour
‏(2011‏)

The Circus Starring: Britney Spears (בתרגום חופשי: הקרקס בכיכובה של בריטני ספירס) הוא סיבוב ההופעות השביעי של זמרת הפופ האמריקאית בריטני ספירס, שקידם את אלבומה השישי Circus.

רקע והכנות מוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריטני ספירס מופיעה עם השיר Circus.

עם צאתו של אלבומה החמישי של ספירס, Blackout, באוקטובר 2007, חוותה ספירס שורה של משברים אישיים אשר מנעו ממנה לקדמו בסיבוב הופעות.

עם שיקומה של ספירס בשנת 2008 וצאתו של הסינגל Womanizer, התאחרה ספירס בתחנת הרדיו Z100 וסיפרה שהיא עובדת על מופע בינלאומי חדש על מנת לתמוך בשחרור אלבומה השישי Circus. יעדי המופע כללו אזורים רבים בצפון אמריקה ואף מספר ערים מרכזיות באירופה. את המופע ביים הכריאוגרף וויד רובסון.

הבמה עוצבה בצורה של שלוש טבעות במרכז האולם, עם זווית ראייה של 360 מעלות ולא בצורה פרונטלית קלאסית. הבמה המרכזית, ומשני צידיה שתי במות עגולות קטנות יותר הממוקמות מעט נמוך יותר. הבמות, שנצבעו באדום- לבן, תוכננו כך על מנת לדמות מבנה ישיבה בקרקס ולאפשר זווית ראייה שווה על ספירס מכל מקום באולם.

מעצבי האופנה דין ודן קאטיין, עיצבו לספירס ולרקדניה בהזמנה אישית את הבגדים איתם יופיעו. מסך שצורתו עגולה הותקן מעל לבמה באזור הטבעת המרכזית, עם האפשרות להעלותו ולהורידו בכל עת בהתאם למופע. בסרט Britney: For the Record מתואר תהליך האודישנים של הרקדנים של ספירס למופע וכך גם שאר ההכנות למופע.

מכירת הכרטיסים החלה ב-2 בדצמבר 2008, יום הולדתה של ספירס ויום יציאת האלבום Circus. לסיבוב ההופעות לא יצאה גרסה מצולמת ב-DVD לעומת שאר מופעיה של ספירס.

הצלחת המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזכות המופע, דורגה ספירס כאמנית ה-21 בסך ההכנסות לסיבוב הופעות עולמי, והאמנית האישה הרביעית המכניסה ביותר של העשור בסיבוב הופעות: אחרי סלין דיון, מדונה ושר[1]. כמו כן, הייתה האמנית הצעירה ביותר שנכנסה לרשימה.

הופעתה של ספירס באמריקן איירליינס ארנה שברה את השיא של סלין דיון עם קהל של 18,664. במופע הצפון אמריקאי אזלו הכרטיסים בשני הלגים, והוא הסתכם כהצלחה עם כמות של 20 אלף איש בהופעה בממוצע. באוסטרליה, שלושת המופעים במלבורן הגיעו לכדי מכירה מלאה של כמות הכרטיסים. ארבעת המופעים בסידני הפכו את ספירס לאמנית המכניסה ביותר שהופיעה ביעד אי פעם[2]. הופעתה של ספירס באצטדיון פארקן בדנמרק הפכה להיות הגדולה ביותר בקריירה שלה עם 40 אלף צופים[3], שיא שיישבר עם הופעתה בישראל בשנת 2017 עם למעלה מ-55 אלף צופים[4].

המופע היה לחמישי המכניס ביותר לשנת 2009 עם רווחים של 131.8 מיליון דולר.

יעדי המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסיימה להופיע בארצות הברית, עברה ספירס להופיע באירופה, בערים המרכזיות; לונדון, פריז, ברלין, מוסקבה, סנקט פטרבורג, ורשה. בשל ביקוש גבוה, נוספו בבריטניה שש הופעות יותר מהמתוכנן במקור. אחר כך, חזרה ספירס בשנית לארצות הברית ליעדים שלא הופיעה בהם בפעם הקודמת והופיעה גם בקנדה. לאחר ביקוש באתר המעריצים הוחלט כי ספירס תגיע למספר הופעות באוסטרליה. זו הייתה הפעם הראשונה בה ספירס הופיעה מחוץ לאמריקה ואירופה.

מחלוקות בנוגע למופע באוסטרליה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף ההצלחה של ספירס באוסטרליה, המופע היה אפוף מחלוקות; שרת המסחר ההוגן של ניו סאות' ויילס, ווירג׳ינה ג׳דג׳, טענה שיש לשים תניית פטור על החומר הפרסומי של המופע לרבות פוסטרים, פרסומות וכרטיסים בדבר שירת הלייב של ספירס. היא טענה שעל הציבור לדעת שספירס לא שרה לייב ברוב חלקי המופע[5]. אחרי ההופעה הפותחת בלג הואסטרלי בעיר פרת', כתבה העיתנואית רבקה דבלין, שמאות מעריצים יצאו מאוכזבים באמצע המופע מפני שספירס לא שרה לייב[6].

מנהל המופע האוסטרלי הגיב שזהו ״השקר הכי גדול ששמע בחיים״, והאולם שאירח את ספירס למופע הפותח כתב כי המופע היה ״שובר שיאים״ וכי לא ניתן לאשר את העובדה שמאות מעריצים יצאו באמצע[7]. ספירס עצמה הגיבה להאשמות בראיון עם הBBC Online ואמרה ״יש מחלוקת סביב המופע שלי בתקשורת, חלק מהמבקרים אהבו אותו וחלק לא. אבל אני מגיעה לאוסטרליה בשביל המעריצים שלי״.

תוכן המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריטני ספירס מופיעה עם השיר Circus

במופע נכללו מספר שירים מהאלבום החדש וכך גם להיטיה הגדולים של ספירס מאלבומיה הקודמים. בנוסף, נכללו במופע כמה שירים מהאלבום הקודם Blackout אותו ספירס לא קידמה בסיבוב הופעות משלו. מרבית השירים איתם הופיעה ספירס נערכו לגרסה קצבית יותר ונוספו בחלקם קטעי Brake (קטע לקראת סוף הפזמון השני, בו השיר מתארך ומוסף לו קטע דאנס קיצבי). מרבית השירים, למעט הבלדות, לוו במופעי ריקודים של ספירס ורקדניה. הריקודים תוכננו כך שבריטני תעבור ברחבי הבמה העגולה ותפנה בכל פעם לאגף אחר באולם, כך שכל הצופים יוכלו לראות אותה חזותית. במופע נכללו אביזרי במה ואביזרי לבוש ססגוניים; תלת-אופן, פטיש ורוד ענק, עמוד חשפנות, מעמדים של קרקס, שוט אילוף, כלוב זהב, חישוקיי ענק ועוד. ספירס הופיעה עם פלייבק ברוב חלקי המופע.

מהלך המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המופע בארצות הברית חיממו הפוסיקט דולז וסיארה לסירוגין.

המופע נפתח עם שיר הנושא של האלבום, "Circus". ספירס ירדה מתקרת האולם אל מרכז הבמה בלבוש של מנהלת קרקס. בשיר הבא, "Piece of Me", ההופעה כללה כלוב זהב בגובה של שלושה מטרים אשר ניתן להסיעו. ספירס פשטה את חליפת מנהלת הקרקס ונכנסה לכלוב הזהב בלבוש מינימלי. במהלך השיר הכלוב הוסע על ידי רקדניה של ספירס לאורך הבמה תוך כדי שספירס מבצעת פעלולים בתוכו ומעליו. בשיר Radar, הופיעו ספירס ורקדניה על מעמדי קרקס דמויי חרוט. עם פתיחת החלק השני של המופע, הופיעה ספירס עם שילוב השירים "Ooh Ooh Baby"/"Hot as Ice" מאלבומה החמישי, "Blackout", כעוזרת של הקוסם אד אלונזו, שבמהלך השיר ביצע פעלולי קוסמים על הזמרת שכללו חציית גופה לשלושה חלקים, העלמתה והופתעה במקום אחר. ספירס הופיעה אחר כך עם "Boys" והסינגל השלישי מהאלבומה הטרי, "If U Seek Amy". ספירס הופיעה עם השיר שלה ושל מדונה "Me Against the Music" בגרסת רמיקס בוליוודי, כשהבמה מוארת באור ארגמן, והיא ורקדניה לבושים בלבוש הודי מסורתי. את החלק הזה במופע חתם Everytime, הבלדה היחידה במופע.

במהלך החלק הרביעי של המופע, במהלך ביצוע השיר "I'm a Slave 4 U", הועלתה ספירס לגג האולם בזמן שהבמה תחתיה הובערה. בשיר שחתם את המופע, "Womanizer", הופיעה ספירס בלבוש של שוטרת כשהיא כביכול רודפת אחרי אחד מרקדניה בלבוש עברייני. המופע נסגר במיצג פירוטכני.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Circus"
  2. "Piece of Me"
  3. "Radar"
  4. "Ooh Ooh Baby"
  5. "Hot as Ice"
  6. "Boys"
  7. "If U Seek Amy"
  8. "Me Against the Music"
  9. "Everytime"
  10. "Freakshow"
  11. "(Get Naked (I Got a Plan"
  12. "Breath on Me"
  13. "Touch of My Hand"
  14. "Do Somethin"
  15. "I'm a Slave 4 U"
  16. "Toxic"
  17. "Baby One More Time..."
  18. "(Womanizer (Extended Remix"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]