I Wanna Go

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"I Wanna Go"
סינגל בביצוע בריטני ספירס
מתוך האלבום Femme Fatale
יצא לאור 13 ביוני 2011
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית
הוקלט יולי 2009
סוגה דאנס-פופ • Hi-nrg
שפה אנגלית
אורך 3:30
חברת תקליטים ג'ייב
כתיבה מקס מרטין, סוואן קוטצ'ה, ג'ון קרל
לחן מרטין
הפקה דוקטור לוק
כרונולוגיית סינגלים של בריטני ספירס
"S&M Remix"
(2011)
"I Wanna Go"
(2011)
"Criminal"
(2011)

I Wanna Goעברית: אני רוצה ללכת) הוא הסינגל השלישי מתוך אלבומה השביעי, Femme Fatale, של זמרת הפופ האמריקנית בריטני ספירס. השיר הוצא כסינגל' אחרי שנבחר כשיר המועדף על מעריצי הזמרת, בסקר שנערך באתר האינטרנט שלה. שיר זה הוא השיר המצליח ביותר של ספירס ברדיו של ארצות הברית, בשל השמעותיו הבלתי פוסקות.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והופק על ידי מקס מרטין ושאלבאק, ואמור היה לשמש סינגל שני מתוך אלבומה של ספירס, אך נדחה לטובת Till the World Ends. ספירס ערכה סקר באתרה, ובו שאלה את מעריציה להעדפתם לסינגל השלישי. בחירת הרוב (68%) בשיר הובילה לבחירה בו.

השיר זכה לביקורת אוהדת, בהשוואה לשאר שירי האלבום, עם הוצאתו במרץ 2011.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ לשיר "I Wanna Go" צולם בלוס אנג'לס, קליפורניה, ובוים בידי כריס מארס. ב-19 ביוני, הוכרז שהקליפ ישוחרר ב-22 ביוני, ואילו ב-19 ביוני תשוחרר הצצה לקליפ בת 30 שניות. הקליפ זכה להקרנת בכורה בשעה 10:00 (שעון ישראל) ב-22 ביוני ב-MTV ובערוץ ה-Vevo הרשמי של ספירס באתר יוטיוב.

בריטני ספירס, בתמונות מתוך הווידאו קליפ.

הקליפ נפתח כאשר בריטני לבושה ככוכבת רוק משנות ה-60, מתראיינת במסיבת עיתונאים מול אנשי תקשורת. ספירס נשאלת שאלות חודרניות חסרות בסיס וטעם. כאשר נמאס לספירס מן הראיון היא מתבטאת במספר קללות (מצונזרות), ויוצאת החוצה אל הרחוב. ברחוב שנראה כמו רחוב טיפוסי במרכז ניו יורק, ישנו בית קולנוע אשר מציג את הסרט "Crossroads 2: Cross Harder", כמעין סרט המשך לסרטה של ספירס מ-2002: "קרוסרודס". ספירס מבצעת מספר מעשים לא הולמים: תופסת בישבנו של מעריץ, חושפת את שדיה אל מול אב ובנו העוברים במקום, מרסקת מצלמה של צלם פפראצי ונלקחת על ידי שוטר, אך משוחררת, לאחר שמפעילה עליו את כוחה הנשי. בסצנה הבאה של הקליפ, נראית ספירס נלחמת עם צלמי פפראצי ברחוב, כאשר היא מצליפה בהם בעזרת המיקרופון שלה, אך מסתבר שהם רובוטים וקמים חזרה ללא פגע. ספירס המבועתת קופצת לתוך מכוניתו של אחד מן האנשים, שנכחו קודם לכן במסיבת העיתונאים, ונוסעת איתו בכביש מהיר, כאשר לגופה חזייה מנוקדת וחצאית שחורה. אותו אדם, שופך על עצמו חלב (ככל הנראה כחלק מפרסומת סמויה), ולאחר שעולים ממנו ניצוצות, מסתבר שגם הוא רובוט. השיר נגמר, וספירס מתעוררת שוב באולם שבו התקיימה מסיבת העיתונאים, שם היא ממשיכה להישאל שאלות חסרות בסיס. האיש, אשר נסעה איתו קודם לכן במכונית, עוצר את מסיבת העיתונאים, וספירס מספרת לו שהיא חלמה חלום מוזר. הוא, מצדו, עונה לה שהוא אוהב חלומות וצדפות.

בסוף הקליפ, האיש, שנראה כי היה רובוט, מסתובב אל המצלמה, עיניו הופכות אדומות וקורנות, והוא צוחק צחוק פרוע – ככל הנראה, כחלק ממחווה לקליפ של מייקל ג'קסון "Thriller". במצעד החצי שנתי של בילבורד, שנערך בתחילת חודש יולי, זכתה ספירס בחמש קטגוריות – ביניהן, הקליפ הטוב ביותר, ברוב של 43.5% מההצבעות, עם הקליפ השיר I Wanna Go.

נכון לנובמבר 2017 הווידאו קליפ לשיר עומד על כ-230,000,000 צפיות באתר הvevo הרשמי שלה.

מיקומי שיא ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 באוגוסט, הפך השיר לשיר המצליח ביותר של ספירס ברדיו, לאחר ששבר את שיא קודמו, עם כמות השמעות של 100,000,000 השמעות (נכון ל-23 באוגוסט 2011).

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 31
ארצות הברית בילבורד הוט 100 7
מצעד שירי הפופ 1
מצעד המועדונים 1
ברזיל טופ 100 ברזיל 1
גרמניה GfK – טופ 100 30
דנמרק היטליסטן 20
הונגריה Rádiós Top 40 10
ולוניה אולטראטופ 40 10
ישראל מדיה פורסט ישראל 1
נורווגיה VG-lista 18
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 22
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 10
פלנדריה אולטראטופ 50 22
צרפת SNEP 5
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 1
קנדה קנדה הוט 100 5
שוודיה סוורייטופליסטן 30
שווייץ המצעד השווייצרי 27

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]