Anticipating

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Anticipating"
סינגל בביצוע בריטני ספירס
מתוך האלבום Britney
יצא לאור 21 ביוני 2002
פורמט 12"תקליטור
הוקלט 2001
סוגה דיסקודאנס-פופטין פופ
שפה אנגלית
אורך 3:16
חברת תקליטים ג'ייב
כתיבה בריאן קירקלוף, ג'וש שוורץ, ספירס
הפקה קירקלוף, שוורץ
כרונולוגיית סינגלים של בריטני ספירס
"I Love Rock 'n' Roll"
(2002)
"Anticipating"
(2002)
"Boys"
(2002)
דגימת קול

Anticipatingעברית: מְצַפָּה) הוא הסינגל הרביעי של הזמרת הפופ האמריקאית בריטני ספירס, מתוך אלבומה השלישי Britney. הוא נכתב על ידי ספירס יחד עם המפיקים בריאן קירולף וג'וש שוורץ והופץ על ידי חברת ההקלטות ג'ייב רקורדס. הסינגל יצא ב-21 ביוני 2002, באופן בלעדי לצרפת, כסינגל הרביעי של האלבום. מבחינה מוזיקלית, השיר הוא מסוגות דיסקו, דאנס-פופ וטין פופ, המושפע מ-R&B. מבחינה מילולית, השיר עוסק בחברות ואחווה בין נשים. השיר זכה לשבחים וקיבל מחמאות מהמבקרים על התוכן המילולי.[1][2][3][4][5][6] מבחינה מסחרית הסינגל זכה להצלחה קטנה יחסית, כשהגיע בשיאו למקום ה-38 במצעד הסינגלים הצרפתי. כחלק מקידום השיר, בריטני ביצעה אותו בסיבוב ההופעות Dream Within a Dream Tour ובפרסומת לטויוטה ויוס בה השתתפה. הקליפ הנלווה, בבימויו של מרטי קלנר, כלל הופעה חיה מלאס וגאס.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך סיבוב ההופעות Oops!... I Did It Again בשנת 2000, ספירס קיבלה השראה מאמני היפ הופ כמו ג'יי-זי והנפטונז ורצתה ליצור תקליט עם צליל יותר פאנקי. בפברואר 2001, ספירס חתמה עם פפסי על עסקת קידום מכירות בסכום של 7–8 מיליון דולר, וכן הוציאה ספר נוסף שנכתב במשותף עם אמה, בשם 'מתנה של אמא'. באותו חודש, ספירס החלה להקליט חומרים עבור אלבום האולפן השלישי שלה ב"ראסק סאונד סטודיוס" בלוס אנג'לס, קליפורניה, ה"דוג'ו" בג'קסון, ניו ג'רזי, "סאונד און סאונד סטודיוס" ו"באטרי סטודיוס" בניו יורק. השיר נכתב על ידי ספירס יחד עם המפיקים בריאן קירולף וג'וש שוורץ והופק על ידי קירולף ושוורץ. בנוסף, נעשתה לו גם גרסת מיקס באולפני בטארי על ידי סטפן ג'ורג'. הנדסת הקול נעשתה על ידי אהרון קפלן, ריץ' טאפר' ג'יל טנגן וצ'ארלס מק'רורי. ניל רוג'רס היה נגן הגיטרה. התכנות והנגינה בגיטרת בס נעשתה על ידי קירולף. קולות הרקע נעשו על ידי ספירס וג'ניפר קאר. אלבום האולפן השלישי שלה, Britney, יצא בנובמבר 2001. בריאיון עם ה'דיילי רקורד', ספירס אמרה לאחר שנשאלה על שיר כי: "זה פשוט שיר כיפי שכתבתי. זה בדיוק כמו להיות עם החברות שלך ופשוט לרקוד. אני חושבת שברצועה הזאת יש גם תחושה של שנות השבעים." הוא יצא בתור הסינגל הרביעי מתוך האלבום ב-21 ביוני 2002 בצרפת.

מילים ולחן[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Anticipating" הוא סינגל טין פופ העשרה ודאנס-פופ באורך שלוש דקות ו-16 שניות. לשיר סאונד המזכיר את מוזיקת הדיסקו של שנות ה-70, ובין היתר הושווה ל-Holiday של מדונה, "All for You" של ג'נט ג'קסון. לפי הפרטיטורה של יוניברסל מיוזיק גרופ, השיר מורכב במפתח פה מז'ור והוא מוגדר בתיבה בת קצב של 112 פעימות לדקה. המנעד הקולי של ספירס משתרע מהסולם המינורי F3 ועד לסולם המג'ורי A4. לשיר יש רצף בסיסי של B♯(9)–C–Dm7–B♯(9) בדומה להתקדמות האקורדים שלו. מבחינה מילולית, הוא עוסק בחברות ואחווה בין נשים. בזמן שחרור האלבום, נכתב באתר הרשמי שלה כי זהו "המנון הכוח הנשי" וכי הוא מוכיח שבריטני, כעת יותר מתמיד, כוח שיש להתחשב בו.

קידום[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר בוצע בסיבוב ההופעות Dream Within a Dream. המופע החל עם וידאו בו נראית ספירס מדברת עם הרקדנים שלה ולפתע היא מופיעה לפתע על הבמה בחצאית ג'ינס עם טלאים. הסט כולו היה עשוי מחוברת צביעה ענקית עם ציורים של בתים ומכוניות. אחרי הפזמון השני, היא הזמינה את הקהל לשיר יחד איתה. בסוף השיר, היא דיברה בקצרה אל הקהל, בטרם הורידה את החצאית והעליונית כדי לבצע את השיר "I'm a Slave 4 U". הקליפ בבימויו של מרטי קלנר כלל צילומים מהופעה חיה בלאס וגאס אליו הוספו כמה אפקטים בניהם כדור נוצץ ושם השיר מופיע על המסך.

השיר קודם גם בפרסומת לטויוטה ויוס בה השתתפה ספירס.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
צרפת SNEP 38[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Stevenson, Jane (4 בנובמבר 2001). "Britney – Britney Spears – (Jive–Zomba)". Jam!. Quebecor. נבדק ב-6 בינואר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Halaby, Catherine (9 בנובמבר 2001). "For Spears, maturity is, like, cool". Yale Daily News. The Yale Daily News Publishing Company. אורכב מ-המקור ב-6 ביוני 2011. נבדק ב-6 בינואר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Tranter, Nikki (5 בנובמבר 2001). "Britney. Yeah, Britney". PopMatters. Sarah Zupko. נבדק ב-6 בינואר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Perone, Katie (4 בדצמבר 2001). "Britney busts out new album". Loyola Greyhound. Loyola University Maryland. אורכב מ-המקור ב-16 באוגוסט 2011. נבדק ב-6 בינואר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Walters, Barry (3 בנובמבר 2001). "Britney Spears – Britney (2001)". Rolling Stone. Jann Wenner. ISSN 0035-791X. {{cite journal}}: (עזרה)
  6. ^ Browne, David (16 בנובמבר 2001). "Review: Britney (2001)". Entertainment Weekly. Time Warner. ארכיון מ-2 בינואר 2010. נבדק ב-6 בינואר 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ מידע על Anticipating, באתר המצעד הצרפתי, ארכיון