Hold It Against Me

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Hold It Against Me"
סינגל בביצוע בריטני ספירס
מתוך האלבום Femme Fatale
יצא לאור 11 בינואר 2011
פורמט תקליטורהורדה דיגיטלית
הוקלט 2010
סוגה אלקטרופופדאנס-פופדאבסטפ
שפה אנגלית
אורך 3:49
חברת תקליטים ג'ייב
כתיבה מקס מרטין, דוקטור לוק, בוני מקיקי
לחן ד"ר לוק, מקס מרטין, בילבורד
הפקה לוק, מרטין, בילבורד
כרונולוגיית סינגלים של בריטני ספירס
"3"
(2009)
"Hold It Against Me"
(2011)
"Till the World Ends"
(2011)

Hold It Against Meעברית: החזק את זה נגדי) הוא הסינגל הראשון מאלבומה השביעי של זמרת הפופ בריטני ספירס, Femme Fatale. הסינגל יצא ב-11 בינואר 2011 באמצעות חנות המוזיקה של iTunes, וזכה למיליוני הורדות כבר בשבוע הראשון ליציאתו.

ההורדות באינטרנט וההשמעות להן זכה בתחנות הרדיו תרמו לכניסתו של השיר הישר למקום הראשון במצעדים רבים ברחבי העולם, ובפרט למצעד הבילבורד הוט 100, כל זאת כשבוע בלבד לאחר יציאתו, הישג שהיה שמור רק לשלושה שירים לפניו. כשישה שבועות לאחר יציאתו נכנס השיר למקום הראשון בבילבורד הוט 25 (מצעד הפופ הרשמי).

השיר הוגדר על ידי חלק מהמבקרים כעבודה הטובה ביותר של ספירס עד אותה עת[1]. זהו הסינגל הראשון שהוציאה מזה שנה וחצי, מאז "3".

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב על ידי מקס מרטין (שאחראי ללהיטים נוספים של ספירס), דוקטור לוק ובוני מק'קיי בשלהיי 2010. הוא הופק על ידי מקס מרטין, דוקטור לוק ובילבורד. במקור נכתב השיר עבור הזמרת קייטי פרי, אך לבסוף החליט מרטין שהשיר מתאים יותר לספירס מאשר לפרי. השיר הוצע לבריטני, ורק לאחר שעבר עיבודים רבים, הקלטות דמו, והתאמות לאלבומה, הסכימה ספירס לבצע את השיר ולהוציאו כסינגל ראשון מאלבומה.

בדצמבר 2010 החלו שמועות לגבי קיומו של השיר, אותן הכחישו מקס מרטין ודוקטור לוק. ב-9 בדצמבר, לאחר מספר הפצות מזויפות של השיר, אישר הצמד את קיומו של השיר ואת יציאתו כסינגל של בריטני.

יציאתו של הסינגל תוכננה לסוף ינואר 2011, אך בשל הדלפה של המילים בתחילת החודש והדלפה של דמו ראשוני, ששרה כותבת השיר בוני מק'קיי עצמה, הוחלט להוציא את השיר מוקדם מהמתוכנן ב-11 בינואר 2011. תוך 4 שעות מרגע צאתו כבש השיר את כל מצעדי ההורדות הדיגיטליות של iTunes ושל אתרי הורדות חוקיים אחרים. בחלוף שבוע זכה השיר לכמות הורדות של 411,000 עותקים באתר iTunes, ובכך הפכה בריטני לאמנית עם כמות ההורדות הגדולה ביותר בשירות. השיר זכה ביום הראשון ליציאתו לכמות השמעות כוללת של 786 השמעות בכל תחנות הרדיו ברחבי העולם, בכל הפורמטים, וכך הפכה ספירס לאמנית עם כמות ההשמעות הגדולה ביותר ביום הראשון. במהלך השבוע הושמע השיר 4,400 פעמים והאזינו לו 45,000,000 מאזינים. יומיים לאחר צאתו הכריז בילבורד האמריקאי שתוך שבוע, עם עדכון טבלת השירים (שמתרחשת מדי יום רביעי), ייכנס השיר אל אחד מהמקומות הראשונים. וכך קרה, ב-19 בינואר הופיע הסינגל במקום הראשון במצעד הבילבורד הוט 100. בכך הפכה בריטני לאמנית הצעירה ביותר שמחזיקה בלהיטים במקום הראשון בבילבורד הוט 100 בשלושה עשורים רצופים; "Baby One More Time..." בשנות התשעים, "Womanizer" ו-"3" בעשור הראשון של המאה ה-21, ו-"Hold It Against Me" בשנת 2011, העשור השני של המאה ה-21. באתר יוטיוב, שתי גרסאות האודיו נצפו 15 מיליון פעמים עד ליציאת הקליפ, כל ארבעה עשר הטיזרים נצפו 15 מיליון צפיות, והקליפ עצמו זכה ל-10 מיליון צפיות בשלושה ימים. עד לתאריך 21 בפברואר זכה השיר לכמות צפיות כוללת של 40 מיליון, באתר יוטיוב.

במצעד החצי שנתי של בילבורד שנערך בתחילת חודש יולי, זכתה ספירס בחמש קטגוריות, ביניהן השיר הטוב ביותר ברוב של 35.6% מההצבעות עם השיר Hold it against me.

ספירס הופיעה עם השיר במספר מקומות; ב-Rain Night Club שבו צולמה תוכנית דוקמנטרית על ספירס עבור הערוץ MTV בשם "I am the Femme Fatale", בתוכנית הבוקר Good Morning America ביום יציאת האלבום, ובתוכנית הערב של ג'ימי קימל באותו היום. השיר היה שיר הפתיחה של ספירס בFemme Fatale Tour.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ הוקרן לראשונה בערוץ MTV האמריקאי, בשעה 21:55 ב-17 בפברואר 2011. שבועיים לפני צאתו של הקליפ שודר מדי יום טיזר קצר שלו, באורך 10 שניות, וכך שודרו 14 טיזרים לקליפ, האחרון שבהם באורך של 30 שניות.

בריטני מתיזה צבע, כשברקע מוקרנים קליפים ישנים שלה

הקליפ נפתח במספר שוטים של אסטרואיד שנופל בפיצוץ על כדור הארץ ואז סצנה בה נראית בריטני בעודה מתלבשת בבגדים לבנים, מתבשמת בבושם החדש שלה, "רדיאנס" ומתאפרת. המיוחד בקטעים אלה של הקליפ הוא, שהצופה רואה את האולפן עצמו, מאחורי המצלמות והתאורה, כמו מאחורי הקלעים של הקליפ. מיד לאחר מכן היא מתחילה לרקוד בליווי רקדנים נוספים. הריקוד נפסק לקראת הפזמון האחרון (לאחר שבריטני "מתמוטטת" על הרצפה), עת מתחילה סצנה שבה הזמרת נלחמת בכפילה של עצמה. האחת לובשת שחור והשנייה אדום, ובסיום הקרב שתי ה"בריטניז" נופלות ארצה. בריטני ממשיכה לרקוד הפעם על במה חדשה, בלבוש שחור, כשברקע נראים ניצוצות, אפקטי תאורה ואש. הקליפ נגמר כאשר מופיע סימן שאלה גדול על המסך. לאורך הקליפ, במקביל לריקוד, מופיעה ספירס מתוך היכל גדול וארוך, עולה מעלה-מטה לבושה בשמלת כלולות ארוכה, וברקע על המוני מסכי סוני ענקיים משודרים קליפים והופעות שלה מהעבר. בשלב מסוים מתחילה בריטני להתיז צבע בכל רחבי ההיכל דרך צינורות עירוי ארוכים המחוברים לידיה. בנוסף, בסצנות אחדות נראית בריטני בתוך טבעת מלאה במיקרופונים, כמו בראיון; או שפתיה של בריטני שרות על רקע שחור.

עם צאתו זכה הקליפ לפופולריות רבה באתר יוטיוב ולכארבע מיליון צפיות ביממה הראשונה להעלאתו. נכון לפברואר 2021 הווידאו קליפ לשיר עומד על כ-131 מיליון צפיות בעמוד הvevo הרשמי שלה ביוטיוב. בנוסף לכך, הוא נחשב לאחד מהווידאו קליפים היקרים ביותר בכל הזמנים.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריטני ספירס מופיעה ב- Femme Fatale Tour
מדינה מיקום
שיא
ארצות הברית: בילבורד הוט 100[2] 1
25 שירי הפופ המובילים (בילבורד) 1
40 המובילים, הורדות דיגיטליות (בילבורד) 1
בריטניה: מצעד הסינגלים הבריטי 6
ישראל: גלגלצ 1
אוסטרליה 4
קנדה 1
דנמרק 1
פינלנד 1
צרפת: המצעד הדיגיטלי (SNEP)‏[3] 31
אירלנד 5
איטליה (FIMI)‏[4] 1
ניו זילנד 1
נורווגיה 1
סקוטלנד 4
יפן 8
ספרד (PROMUSICAE)‏[5] 6
שוודיה 9

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Alex Catarinella, Britney’s Beautiful Jonas Åkerlund-Directed Breakdown. Huffpost, December 06, 2017
  2. ^ Trust, Gary (19 בינואר 2011). "Britney Spears' 'Hold It Against Me' Debuts Atop Hot 100". Billboard. Prometheus Global Media. נבדק ב-19 בינואר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Le classement des téléchargements Single" (בצרפתית). SNEP. אורכב מ-המקור ב-2011-06-20. נבדק ב-2011-01-22.
  4. ^ "Federazione Industria Musicale Italiana – Classifiche" (באיטלקית). FIMI. נבדק ב-2011-01-21.
  5. ^ "Top 50 Canciones (PUBLICAR)" (PDF) (בספרדית). PROMUSICAE. נבדק ב-2011-01-21.