I'm a Slave 4 U

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"I'm a Slave 4 U"
סינגל בביצוע בריטני ספירס
מתוך האלבום Britney
יצא לאור 24 בספטמבר 2001
פורמט תקליטורקלטת שמע12"
הוקלט 2001
סוגה דאנס-פופ
שפה אנגלית
בי-סייד "Intimidated"
אורך 3:24
חברת תקליטים ג'ייב
כתיבה צ'אד הוגו, פארל ויליאמס
הפקה הנפטונז
כרונולוגיית סינגלים של בריטני ספירס
"Don't Let Me Be the Last to Know"
(2001)
"I'm a Slave 4 U"
(2001)
"Overprotected"
(2001)

I'm a Slave 4 Uעברית: אני שפחה בשבילך) הוא הסינגל הראשון של זמרת האמריקאית בריטני ספירס מתוך אלבומה השלישי, Britney. הסינגל יצא לאור לקראת סוף שנת 2001 בעולם. הסינגל נחשב לנקודת מפנה בקריירה של ספירס משום שהיה שיר פרובוקטיבי, שלווה בקליפ וריקוד פרובוקטיבי לא פחות, וזוהי הפעם הראשונה בה ספירס מנסה לשנות את התדמית שלה לתדמית בוגרת וסקסית יותר.

מידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הופק על ידי צמד הנפטונז, והוצע בתחילה לזמרת ג'נט ג'קסון אשר דחתה אותו. לאחר מכן הוצע לספירס, שקיבלה את ההצעה. השיר נחשב לתפנית בקריירה של ספירס, כיוון שהוא מסמל את תחילת התפתחותה של ספירס מכוכבת הפופ ה"ילדותית" לאישה בוגרת הפונה לקהל הרחב. עובדה אשר אפיינה את השיר והקליפ ששניהם היו פרובוקטיביים ובעלי מסר מיני.

ספירס בטקס ה-VMA.

באותו טקס של פרסי הווידאו של MTV באותה שנה, הופיעה ספירס עם השיר בהופעה שנחשבת עד היום לאחת ההופעות הכי טובות שהיו בטקס. ספירס ורקדניה הופיעו עם השיר על הבמה כאשר הבמה מקושטת כמו ג'ונגל ועליה חיות בר כגון נמרים ואריות. בנוסף חלק מן הריקוד ביצעה ספירס כאשר נחש פיתון זהוב, כרוך סביב צאוורה.

בסקר שערך המגזין בילבורד בחודש אוגוסט 2011, ניקבע כי ההופעה עם השיר בשנת 2001 בטקס פרסי המוזיקה, היא ההופעה השנייה הטובה ביותר אי פעם, כאשר את המקום הראשון קטף מייקל ג'קסון עם הופעתו בשנת 1995.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ לשיר בוים על ידי פרנסיס לורנס ביוניברסל סיטי, קליפורניה. קליפ זה נחשב לאחד הקליפים הכי גסים שלה. כ-10 שנים לאחר יציאת הקליפ, יצא קליפ דומה לקליפ זה (Till The World Ends). הכוריאוגרפיה של הקליפ נעשתה על ידי הרקדן בריאן פרידמן.

קונספט הקליפ מתאר את ספירס בסאונה יחד עם אנשים אשר מזיעים אחד על השני במהלך ריקוד. הקליפ זיכה את ספירס בשלוש מועמדויות בטקס פרס הווידאו של ערוץ MTV לשנת 2001 בקטגוריות "הקליפ הנשי הטוב ביותר", Best Dance Video" ו"Best Choreography".

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל זכה להצלחה רבה ברחבי העולם כאשר זינק למקומות הראשונים ב-11 מדינות וכבש את מצעדי יפן, בארצות הברית זכה השיר להצלחה בינונית כאשר שוחרר לתחנות הרדיו בלבד ומוקם במקום 27 והיה לשיר הראשון מאלבום שלא מצליח להיכנס לעשירייה הפותחת של הבילבורד.

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 6
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 7
אירופה אירופה הוט 100 5
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 8
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 6
ארצות הברית בילבורד הוט 100 27
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 4
דנמרק היטליסטן 8
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 9
יפן יפן הוט 100 1
ישראל מדיה פורסט ישראל 7
נורווגיה VG-lista 3
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 4
צרפת SNEP 8
קנדה קנדה הוט 100 8
רומניה מצעד השירים הרומני 10
שוודיה סוורייטופליסטן 7
שווייץ המצעד השווייצרי 7

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]