אבי יפה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבי יפה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 21 באוגוסט 1965 (בן 58)
ישראל ישראלישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבי יפה (נולד ב-21 באוגוסט 1965) הוא שחקן, מדבב ועורך ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יפה התחיל את דרכו במשחק כשהחל ללמוד בבית ספר לאמנויות הבמה בית צבי. בשנת 1993 השתתף בשתי קלטות הוידאו לילדים בשם "קסם בג'ימבורי" (בתפקיד ג'ימבו הליצן) יחד עם המדריכה דגנית אשל. ובשנת 1994 שיחק את השכן מנשה כצנלסון בסדרה "סטרייט ולעניין" ששודרה בערוץ הראשון.

בשנים 1995 ו - 1996 השתתף בשתי קלטות הוידאו לילדים בשם "הקסם של ימבה" (בתפקיד ימבה) יחד עם דנה דבורין ועודד מנשה ושיחק את פאקלי הסנאי במחזמר "ספר הג'ונגל" בבימויו של חנוך רוזן לצדם של טוביה צפיר, תום אבני, ששי קשת, ואחרים. בשנת 1997 שיחק במחזמר "רובין הוד" לצידם של ליאור מילר, נתן דטנר, ישראל (פולי) פוליאקוב, רות גונזלס, וסיגל שחמון. בשנת 1998 שיחק את מוקי בוצר בסרט הקולנוע "סופר בוי" בבימויו של חנוך רוזן. בשנת 1999 השתתף בתפקיד אורח בסדרה "ספי".

בשנת 2000 השתתף במחזמר "אנני" שתרגם הפיק וביים מנחם גולן, בתפקיד רוסטר הניגן. בשנת 2001 הופיע במחזמר "בחדר של חני" בבימויה ובכיכובה של חני נחמיאס, שבוסס על התוכנית "החדר של חני". בשנת 2002 הופיע בהפקה המחודשת למחזמר "ספר הג'ונגל" פעם נוספת בתור פאקלי הסנאי. ובאותה שנה השתתף לצד מיכל צפיר ושרון שחל בתוכנית לפעוטות "הורים וגורים" בתפקיד לולי האפרוח ששודרה בטלוויזיה החינוכית ולאחר מכן השתתף בהצגה "דיג דיג דוג" בתפקיד חיים הארנב, בשנת 2005 שיחק את מנשה כצנלסון ועוד מספר דמויות בסדרה הקומית "בצפר" בבימויו של ארז בן הרוש ובקלטת הווידאו לילדים "במבוני אין כמוני" לצד שייקה לוי. בשנת 2006 הופיע בהפקה המחודשת למחזמר "הקוסם!" המבוסס על הספר "הקוסם מארץ עוץ" בתפקיד טוטו הכלב לצדם של רוני דואני, גיא אריאלי, מוסקו אלקלעי ואחרים. בשנת 2024 נודע שהוא ישוב לגלם את פאקלי בגרסה החדשה של ספר הג'ונגל שעתידה לעלות באותה שנה.


בנוסף לקריירת המשחק, יפה דיבב בסדרות וסרטים כדוגמת "שלגיה ושבעת הגמדים", "מרלין", "היה היה - ממציאים", "מועדון ווינX" ו"סיפורי כתם שמש - של מי הביצה הזאת?".

משנת 2009 משמש כעורך טלוויזיה, כאשר ערך בין השאר את הישרדות הפיליפינים, מאסטר שף, הרווק עם דודו אהרון, האח הגדול VIP, היחידה, כחולים, גולסטאריות, חנוך דאום מחשב מסלול מחדש וטיול לחמישה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אבי יפה, במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  • אבי יפה, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)