האח הגדול VIP עונה 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף האח הגדול VIP)
האח הגדול VIP עונה 1
לוגו העונה הראשונה של "האח הגדול VIP"
לוגו העונה הראשונה של "האח הגדול VIP"
לוגו העונה הראשונה של "האח הגדול VIP"
סוגה תוכנית מציאות
בימוי יורם זק (האח הגדול)
מנחים ארז טל
אסי עזר
זוכים דודי מליץ
פרסים מיליון ש"ח
ארץ מקור ישראל
שפות עברית
מספר פרקים 10
הפקה
חברת הפקה קופרמן הפקות
אתר צילומים קריית התקשורת נווה אילן
אורך פרק 90 - 120 דקות (ברוטו)
שידור
רשת שידור ערוץ 2
האח הגדול LIVE (ערוץ 20)
תקופת שידור מקורית 1 במרץ 200931 במרץ 2009
קישורים חיצוניים
אתר התוכנית
דף התוכנית ב-IMDb

האח הגדול VIP עונה 1 היא עונת ה-VIP הראשונה של תוכנית המציאות "האח הגדול", והעונה השנייה של התוכנית במצטבר ששודרה בערוץ 2 (קשת). העונה שודרה החל מ-1 במרץ 2009, והגמר נערך ב-31 במרץ שבסופו ניצח הדייר דודי מליץ. את העונה הנחו ארז טל ואסי עזר.

על העונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר העונה הראשונה של התוכנית הופקה עונת "האח הגדול VIP".[1] בגרסה החדשה שינויים רבים מהפורמט המקורי: הדיירים שהו בבית רק 31 ימים, היו רק 13 דיירים, כל הדיירים היו מפורסמים המוכרים לציבור הישראלי מפעילותם הקודמת.

התוכנית עלתה ב-1 במרץ 2009.[2] ערוץ 20, ששידר את התוכנית 24 שעות ביממה שודר גם ללקוחות yes בניגוד לעונה הקודמת אשר שודרה רק ב-HOT. על אף שבעונה זו נגבה תשלום חד-פעמי של 8.90 ש"ח עבור הצפייה בערוץ (בניגוד לעונה הקודמת בה לא נגבה תשלום), מנויים רבים רכשו אותו.[3]

בתוכנית הגמר נשלחו על ידי הצופים בבית מעל 500,000 קולות. ההכנסות מההצבעות בתוכנית הגמר נתרמו לנוער בסיכון בשיתוף עם הרוח הישראלית.

בעונה זו השתתפו בין היתר גם מנחם בן ואמיר פיי גוטמן (לימים אמיר פרישר גוטמן), כשלאחריה ב-2017 גוטמן טבע למוות ואילו בן נפטר ב-2020.

חדרי הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סלון
  • מטבח ופינת אוכל
  • חצר
  • חדר נשים
  • חדר גברים
  • חדר מדרגות
  • חדר רחצה
  • חדר האח הגדול
  • סוויטה

דיירי הבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת 13 הדיירים שנכנסו לבית האח הגדול לפי סדר כניסתם:

התרחשויות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מתחילת התוכנית בלט בה מנחם בן. הוא הרבה בהבעת דעותיו הפרובוקטיביות. באוזני הזמר אמיר פיי גוטמן השווה את התחושה שמעוררים בו יחסי מין הומוסקסואליים לזאת שמעוררים יחסים עם עז. הוא הפציר בדוגמנית עדי נוימן שתשב בבגד ים ותאזין לו מקריא פרקי תנ"ך. הוא הטיח עלבונות קשים במשתתפים. את הזמרת מאיה בוסקילה כינה "לא סקסית בעליל", אך הביע חרטה על כך מאוחר יותר, ואת הדוגמן גיא לובלצ'יק כינה "עילג" ו"לא מפותח". מנגד, גם הרעיף מחמאות על יצירות אומנותיות של בני הבית שמצאו חן בעיניו, שלגביהן הירבה להשתמש במילים "קסום" ו"נפלא". מאפיין אחר שלו היה מנהגו לשבת בדד בחצר הבית ולנאום למצלמה בנושאים שונים הקרובים ללבו, בין השאר על הצורך בהקמת ממשלת אחדות או על תמיכתו בהאחדת סימני הניקוד. בן סיים את העונה במקום השלישי, ובפרק הסיום גם משתתפים שנפגעו ממנו אישית הביעו הערכה לאופן שבו שיחק את המשחק.
  • היחסים בבית התעצבו במידה רבה כתגובה להתנהגותו של מנחם בן. מצד אחד, התלכד מחנה שבו בלט אמיר פיי גוטמן, שהתייחס למנחם בעוינות רבה, ואיתו היו גם מאיה בוסקילה, כוכי מרדכי, גיא לובלצ'יק ואחרים, ומצד שני עמדו דודי מליץ, פנינה טורנה ושימי תבורי שסירבו להחרים את בן. לאחר שמשתתפי המחנה הראשון החלו להיות מודחים בידי הצופים, התערערו היחסים דווקא בתוך קבוצתו של בן. פנינה טורנה ובן ניהלו עימותים חריפים. הוא טען שהיא מקנאת במאיה בוסקילה וכינה אותה: "בורה קטנה, גמדה חנפנית, פטפטנית, וקנאית" והיא מצידה השיבה לו באומרה שהוא "זקן מכוער ופתטי". לאחר מכן הרגיז בן את פנינה טורנה בכך שהכניס בננה לחדרם, פרי שהחשיפה אליו עוררה בה מצוקה. בעקבות זאת, גם דודי מליץ, שהיה בידידות קרובה עם פנינה טורנה, התעמת עם בן.
  • גורם מתח מרכזי אחר בתוכנית היה בין דודי מליץ לבין מאיה בוסקילה, שבעברם היו בני זוג. מאיה בוסקילה שמרה טינה למליץ בגלל ראיון שנתן לעיתון זמן קצר קודם לתוכנית ובו חשף עליה פרטים לא מחמיאים. גם אמיר פיי גוטמן, ידידה של בוסקילה, התעמת עם מליץ בתוכנית על הסיבות להגעתם אליה. מליץ טען שזו צביעות לא להודות שמניעיו של פיי גוטמן להיכנס לתוכנית קשורים ל"קריירה המדשדשת" שלו אמיר מאוד נפגע מהדברים ובתגובה לכך לא דיבר עם מליץ כשבוע עד שמליץ התנצל בפניו. באופן כללי רמז מליץ לא פעם שחלק מדיירי הבית נגועים בצביעות.
  • במהלך השבוע השלישי, סבתו של גיא נפטרה והוא יצא לכמה שעות כדי לבוא להלוויתה.
  • במהלך העונה הוחלט להכניס לבית את הכלב "לאקי" שהופיע בכמה מן הפרסומות של מפעל הפיס, אך הוצא מן הבית לאחר מספר שעות.[4]

שינויים באופן המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בהיותה עונת VIP, העונה הייתה קצרה יותר (31 ימים), עם פחות דיירים (13 דיירים) ופחות משימות (4 משימות). ובנוסף, כל ההדחות למעט ההדחה הראשונה היו הדחות של יותר ממודח אחד (ההדחה בשבוע השני הייתה כפולה, ההדחה בשבוע השלישי הייתה כפולה גם היא וההדחה בשבוע הרביעי הייתה הדחה משולשת).

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צבא האח הגדול – ביום ה-4, הדיירים, שגויסו ל"צבא האח הגדול", התבחרו לבחור דייר שימנה לתפקיד חניך תורן, ובחרו באמיר.[א] הדיירים קיבלו שלושה אתגרים, אם עמדו בשניים מהם, הצליחו במשימה כולה וקיבלו תקציב מותרות, ואם לא הצליחו, קיבלו תקציב בסיסי.[ב][ג] הדיירים עמדו במשימה וקיבלו תקציב מותרות.
  • ארמון האח הגדול – ביום ה-10, לאחר הדחתו של יוסי, התקיימה בבית מסיבת פורים בה כל דייר בחר תחפושת. ביום ה-11, ביום למחרת, הדיירים התבקשו לשים את התחפושות שלבשו אמש. במשימה זאת, אמיר ודניאלה, שהתחפשו למלך ומלכה, שלטו בארמון, וכל הדיירים היו הנתינים שלהם ומילאו תפקידים על פי התחפושות שלהם. התחפושת של כל דייר הייתה: אמיר ודניאלה - מלך ומלכה,[ד] שרונה וגיא - אדם וחוה,[ה] עדי - נקניקייה,[ו] מאיה - דבורה,[ז] כוכי - טלפון,[ח] פנינה - פיה,[ט] דודי - עץ ריח,[י] מנחם - אסלה,[י"א] קורין - ליצנית[י"ב] ושימי - פח אשפה.[י"ג] הדיירים נכשלו במשימה וקיבלו תקציב בסיסי.
  • המסעדה הצרפתית – ביום ה-18, הוקמה בין שמיים לארץ מסעדה צרפתית מעל בית האח הגדול. הדיירים היו צריכים לעלות למסעדה, ובמידה ויהיה לפחות דייר אחד שישאר על הארץ, הדיירים יכשלו במשימה. בנוסף, הדיירים היו צריכים לזהות מרחוק את קרוביהם, ואם הצליחו, יכלו לדבר איתם למשך דקה. במידה ויותר משלושה דיירים זיהו את קרוביהם, הדיירים קיבלו תקציב מותרות, ובמידה ופחות משלושה דיירים זיהו את קרוביהם, הדיירים קיבלו תקציב בסיסי.[י"ד] הדיירים עמדו במשימה וקיבלו תקציב מותרות.
  • התיאטרון השחור – ביום ה-25, הדיירים לבשו בגדים שחורים בחדר המכוסה שחור, בו כל דבר שהוא לא שחור יראה כאילו זז מעצמו. הדיירים היו צריכים ליצור קטע בו שימי וקורין "משחקים פינג פונג", וקורים במהלך הקטע דברים משונים. הדיירים עמדו במשימה וקיבלו תקציב מותרות.


הערות

  1. ^ אמיר, החניך התורן, קיבל חסינות מהדחה. בנוסף, קיבל גם משימה סודית: אמיר היה צריך לצפות בכל הדיירים, ולהחליט מי הדייר הכי אגואיסט, הדייר הכי אנטי-חברתי והדייר הכי פחות מוכשר, ושלושת הדיירים שיבחר יכנזו באופן מידי לרשימת ההדחה הראשונה של העונה. הוא בחר את יוסי כהכי סוציומט, את דודי כהכי פחות מוכשר ואת מאיה כהכי אגואיסטית, ויוסי, דודי ומאיה נכנסו לרשימת ההדחה.
  2. ^ בנוסף, אם עברו יותר מחמש עבירות משמעת, נחשב הדבר כאילו נפסלו באחד האתגרים.
  3. ^ באתגר הראשון, עברו מסלול מכשולים הקשור גם לצבא וגם לחיי התהילה. באתגר השני, הצטרכו להתחלק לזוגות, ולעמוד בעמדת שמירה במשך שעה וחצי, מכיבוי האורות ועד שיר ההשכמה. רשימת השמירה נקבעה על ידי החניך התורן. באתגר השלישי, הדיירים היו צריכים לבצע שני קטעים מתוך הסרט "הלהקה".
  4. ^ המלך והמלכה קיבלו חדר מפואר ונפרד רק בשבילם. חל איסור על המלך והמלכה להשתמש במילות "סליחה" ו"בבקשה". המלך והמלכה זכו בלפחות שלוש ארוחות שהוכנו להם כפי שרצו. עד כיבוי האורות של היום ה-11, אסור היה למלך והמלכה ללכת בחצר.
  5. ^ תפקידם של אדם וחוה היה להיות המלבישים המלכותיים של המלך והמלכה.
  6. ^ תפקידה של הנקניקייה היה להיות השפית המלכותית.
  7. ^ תפקידה של הדבורה היה להכין קינוחים ודברי מתיקה קלים. בנוסף, הדבורה הייתה גם אחראית על המשקאות שהוגשו למלך והמלכה.
  8. ^ תפקידה של הטלפון היה להיות אחראית על הקשר בארמון, כלומר, הייתה צריכה להודיע כל דבר לדיירים שהמלך והמלכה יחפצו לדעת.
  9. ^ תפקידה של הפיה היה להיות העוזרת האישית ואשת סודם של המלך והמלכה, ולמלא כל בקשה שלהם.
  10. ^ תפקידו של עץ הריח היה לדאוג שבכל מקום שהמלך והמלכה נמצאים בו יהיה ריח טוב, ועליו גם לשמש כנוי למלך והמלכה בכל פעם שהם יוצאים לחצר.
  11. ^ תפקידו של האסלה היה להיות אחראי על השירותים בארמון. בכל פעם שהמלך או המלכה רוצים ללכת לשירותים, עליהם להודיע לו מספר דקות מראש, ולאחר ההודעה, לצאת לחצר ולהרים את הדגל ולהכריז על כך בתקיעת חצוצרה. עליו לשבת על הספסל בחדר הרחצה בזמן שהמלך או המלכה בשירותים ולשיר להם בקול רם.
  12. ^ תפקידה של הליצנית הוא להצחיק את המלך והמלכה ולשמור על מצב רוח טוב בממלכה. בכל פעם שתשמע מנגינה, עליה להגיע למלך והמלכה ולהצחיקם.
  13. ^ תפקידו של פח האשפה הוא להיות אחראי על הניקיון בארמון.
  14. ^ הדיירים שזיהו את קרוביהם הם: מאיה (זיהתה את אמה), קורין (זיהתה את בתה ונכדתה), דודי (זיהה את בת זוגו), מנחם (זיהה את אשתו), עדי (זיהתה את סבתה), שימי (זיהה את בנו), פנינה (זיהתה את בעלה) ואמיר (זיהה את בעלו). והדייר שלא זיהה את קרובו הוא גיא (לא זיהה את אביו). על פי החלטתן של המודחות הטריות, דניאלה וכוכי, במקום שיחת טלפון, אמיר קיבל פגישה בת 10 דקות עם בעלו.

טבלת הדחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא
חסינות לדייר המעמיד
מועמדות אוטומטית להדחה, ללא כל הסתמכות על מס' העמדות מסוימות
שבוע
1
שבוע
2
שבוע
3
שבוע
4
שבוע 4
הגמר
מועמדות
להדחה
דודי כוכי
דניאלה
דניאלה
כוכי
אמיר
מנחם
ללא
הדחה
הזוכה
(יום 31)
4
שימי מאיה
דניאלה
אמיר
מאיה
אמיר
מאיה
ללא
הדחה
מקום שני
(יום 31)
2
מנחם יוסי
כוכי
כוכי
דניאלה
פנינה
דודי
ללא
הדחה
מקום שלישי
(יום 31)
4
פנינה מנחם
עדי
מאיה
אמיר
מנחם
מאיה
ללא
הדחה
מקום רביעי
(יום 31)
2
קורין מנחם
שרונה
מנחם
שרונה
מנחם
שרונה
ללא
הדחה
מקום חמישי
(יום 31)
1
גיא מנחם
שרונה
שימי
דודי
מנחם
פנינה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 29)
1
עדי מנחם
דודי
מנחם
שימי
מנחם
דודי
ללא
הדחה
הדחה
(יום 29)
1
שרונה גיא
מנחם
מנחם
קורין
דודי
פנינה
ללא
הדחה
הדחה
(יום 29)
1
אמיר מנחם
שימי
שימי
דודי
פנינה
דודי
הדחה
(יום 24)
2
מאיה מנחם
דודי
מנחם
שימי
פנינה
דודי
הדחה
(יום 24)
3
כוכי דודי
מנחם
דודי
מנחם
הדחה
(יום 17)
1
דניאלה מנחם
שימי
מנחם
שימי
הדחה
(יום 17)
1
יוסי דודי
גיא
הדחה
(יום 10)
1
הערות [א] [ב]
רשימת
מועמדים
ראשונית
דודי
מנחם
מועמדות
להדחה
דודי
יוסי
מאיה
מנחם
אמיר
דניאלה
דודי
כוכי
מאיה
מנחם
שימי
אמיר
דודי
מאיה
מנחם
פנינה
כל הדיירים
הדחה יוסי דניאלה

כוכי

מאיה

אמיר

שרונה

עדי


גיא

קורין
מקום חמישי
פנינה
מקום רביעי
מנחם
מקום שלישי
שימי
מקום שני
דודי
הזוכה
  1. ^ במסגרת משימת "צבא האח הגדול", אמיר נבחר להיות חניך תורן, וקיבל חסינות. הוא היה צריך לבחור את הדייר הכי אנטי-חברתי, הדייר הכי פחות מוכשר, ואת הדייר הכי אגואיסט, ושלושת הדיירים שיבחר יכנסו מידית לרשימת ההדחה. הוא בחר ביוסי בתור הדייר הכי אנטי-חברתי, את דודי בתור הדייר הכי פחות מוכשר, ואת מאיה בתור הדיירת הכי אגואיסטית. אל רשימת ההדחה הצטרף מנחם שקיבלו הכי הרבה העמדות להדחה.
  2. ^ לדיירים נאמר שכל שמונת הדיירים שנשארו בבית יהיו בגמר, אבל הם לא ידעו שנשארו עוד שלוש הדחות לגמר, וששלושת ההדחות האלה יקרו שלושה ימים לפני הגמר. ההצבעה לגמר החלה שבוע לפני הגמר. בתחילת פרק ההדחה האחרון נאמר לדיירים ששלושה מהם יודחו בתום הפרק והם התבקשו לארוז את המזוודות. לאחר ההדחות של שרונה, עדי וגיא, ההצבעה המשיכה כרגיל, רק ללא שרונה, עדי וגיא.

מספר העמדות להדחה לדייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבוע 1 שבוע 2 שבוע 3 שבוע 4 שבוע 4
הגמר
סה"כ
דודי 4 3 5 הזוכה 12
שימי 2 5 0 מקום שני 7
מנחם 9 6 5 מקום שלישי 20
פנינה 0 0 5 מקום רביעי 5
קורין 0 1 0 מקום חמישי 1
גיא 2 0 0 הודח 2
עדי 1 0 0 הודחה 1
שרונה 2 1 1 הודחה 4
אמיר 2 2 הודח 4
מאיה 1 2 2 הודחה 5
כוכי 1 2 הודחה 3
דניאלה 2 2 הודחה 4
יוסי 1 הודח 1

מדרוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק תאריך שידור
מקוריישראלישראל
נתוני צפייה[א] מקור
אחוזי צפייה[ב]
1 1 במרץ 2009 35.1% [5]
2 3 במרץ 2009 33.6% [6]
3 8 במרץ 2009 26.3% [7]
4 10 במרץ 2009 31.3% [8]
5 15 במרץ 2009 32.5% [9]
6 17 במרץ 2009 32.9% [10]
7 22 במרץ 2009 32% [11]
8 24 במרץ 2009 32.6%
9 29 במרץ 2009 32% [12]
10 31 במרץ 2009 31.7% [13]

האחות הקטנה VIP[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל התוכנית

במהלך העונות הראשונות שודרה במקביל לשידורי האח הגדול בערוץ 2 התוכנית האחות הקטנה (או האחות הקטנה VIP במקביל לאח הגדול VIP) בערוץ ביפ בטלוויזיה בכבלים, שהציעה פרשנות סאטירית והומוריסטית לנעשה בבית האח הגדול. בניגוד לתוכניות אחרות מסוגה (דוגמת "חדר הלבשה" למרוץ למיליון ו"מהדורת השבט" להישרדות), האחות הקטנה הופקה על ידי חברת הפקה שונה מחברת ההפקה של האח הגדול (קופרמן הפקות). התוכנית, שודרה במהלך העונות: הראשונה, ה-VIP והשנייה בהגשתה של אפרת אברמוב, ושודרה שלוש פעמים בשבוע: בשתיים מהן עסקה התוכנית באירועי 48 השעות האחרונות בבית האח הגדול ולאחר מכן שודרה תוכנית לסיכום וניתוח אירועי השבוע החולף בבית האח הגדול. בכל פרק הצטרף אל אברמוב אורח, לרוב קומיקאי. האחות הקטנה זכתה להתייחסות תקשורתית[14][15] בזכות עצמה. בשתי העונות הראשונות שלה שימשה ככלי במאבק שהתנהל בין זכייניות ערוץ 2, שידורי קשת (שהיא גם הבעלים של ערוץ ביפ) ורשת, על רקע עלייתה של התוכנית שבוע סוף! ברשת, שנתפסה על ידי שידורי קשת כחיקוי הפורמט של ארץ נהדרת. תוכנית סיכום השבוע של האחות הקטנה, ששודרה בערוץ ביפ בעונתה הראשונה בשישי בערב מול שבוע סוף! בערוץ 2, הצליחה למשוך צופים רבים, בהתחשב בכך ששודרה בערוץ נישה, ונגסה באחוזי הצפייה של "שבוע סוף!". "האחות הקטנה" לא שבה ללוות את העונה השלישית של "האח הגדול", מאחר ששידורי ערוץ ביפ הסתיימו בסמוך לתחילת העונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ VIP הם ראשי תיבות של Very Important Person (בעברית: אדם חשוב מאוד)
  2. ^ קרן נתנזון, מעתה אמרו: "האח הגדול VIP", באתר ynet, 1 בפברואר 2009
  3. ^ לי-אור אברבך, 80 אלף מנויים לערוץ האח הגדול, באתר nrg‏, 4 במרץ 2009
  4. ^ לי-אור אברבך, הכלב לאקי יצא מבית האח הגדול, באתר nrg‏, 11 במרץ 2009
  5. ^ רייטינג יומי: תיראו מי כאן, באתר וואלה, ‏2 במרץ 2009
  6. ^ רייטינג יומי: מה חשבתם?, באתר וואלה
  7. ^ רייטינג יומי: חייל, שפר הופעתך!, באתר וואלה
  8. ^ רייטינג יומי: כמה יוסי?, באתר וואלה
  9. ^ רייטינג יומי: הישרדות, באתר וואלה
  10. ^ רייטינג יומי: ערוץ 10 מחפש את המחר, באתר וואלה
  11. ^ רייטינג יומי: נרוץ, נרדוף, נשיגה, באתר וואלה
  12. ^ רייטינג יומי: לא פופולרי ומשעמם, באתר וואלה
  13. ^ רייטינג יומי: קול דודי, באתר וואלה
  14. ^ ניר קיפניס, ‏אחות לנו קטנה, באתר גלובס, 12 בנובמבר 2009
  15. ^ גילי איזיקוביץ, אפרת אברמוב: זאת הקטנה, באתר הארץ, 13 בנובמבר 2009



שגיאת ציטוט: נראה כי בדף קיימות תבניות "ביאור" אך לא תבנית "ביאורים" להצגתן.