הממלכה האחרונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הממלכה האחרונה
The Last Kingdom
סמליל הסדרה
סמליל הסדרה
מבוסס על הסיפורים הסקסוניים עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה היסטורית
כותבים Sophie Petzal, Stephen Butchard עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי ניק מרפי
אנטוני ביירן
בן קנאן
פיטר הור
שחקנים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, אנגלית עתיקה
מספר עונות 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 46 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה BBC
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים בריטניהבריטניה בריטניה
הונגריההונגריה הונגריה
מוזיקה ג'ון לון עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 58–59 דקות
שידור
רשת שידור BBC America
BBC Two
נטפליקס
תקופת שידור מקורית 10 באוקטובר 2015 – רץ – 9 במרץ 2022 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף רשמי באתר BBC America
דף רשמי באתר BBC Two
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הממלכה האחרונהאנגלית: The Last Kingdom) היא סדרת דרמה היסטורית המתרחשת באנגליה של המאה ה-9. העלילה מגוללת את סיפורו של אותרד, בן למשפחת אצולה סקסונית אשר נלקח בילדותו בשבי הויקינגים הדנים, אשר פלשו אל ארצו באותן השנים. בבגרותו יוצא אותרד לדרך עצמאית ומשתתף במאבק של ממלכת וסקס בראשות אלפרד הגדול לסילוק הדנים מאנגליה.

הסדרה הופקה על ידי אולפני "Carnival Film and Television" עבור רשת BBC ונטפליקס, והיא מבוססת על סדרת הספרים של ברנרד קורנוול, "הסיפורים הסקסוניים" (The Saxon Stories) שספר "הממלכה האחרונה" נכלל בסדרה. הפרק הראשון של הסדרה שודר ב-10 באוקטובר 2015 בארצות הברית, וב-22 באותו החודש הפרק הראשון זכה להקרנת בכורה גם בבריטניה. לאחר שהעונה הראשונה, אשר הייתה בת שמונה פרקים, זכתה להצלחה, הזמינו BBC ונטפליקס עונה שנייה בת שמונה פרקים אשר שודרה בתחילת 2017.[1] עונה שלישית הוזמנה לאחר מכן והיא עלתה במלואה בנובמבר 2018 לשרתי נטפליקס.[2] העונה הרביעית עלתה ב-26 באפריל 2020. העונה החמישית עלתה ב-9 במרץ 2022.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפת אנגליה

הסדרה מגוללת את קורות המתרחש בשטחי אנגליה דהיום בשלהי המאה התשיעית, כאשר סבל האי מפלישות ויקינגים מאזור דנמרק של ימינו. זוהי תקופת ההפטרכיה, שבה התקיימו שבע ממלכות קטנות: נורת'מבריה, מרשיה, מזרח אנגליה, אסקס, קנט, סאסקס ווסקס.

הסדרה מתחילה בשנת 872. בשנים אלה היו הוויקינגים בשיא פלישתם לארצות רבות בעולם וממלכות רבות באנגליה כבר נכבשו על ידם. רק ממלכת וסקס נותרה לעמוד כנגדם.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1810 באוקטובר 201528 בנובמבר 2015
2816 במרץ 20174 במאי 2017
31019 בנובמבר 2018
41026 באפריל 2020
5109 במרץ 2022

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 872. לורד אותרד, מנהיג הכפר בבנבורג ומהאצילים הבכירים בממלכת נורת'מבריה נהרג בקרב מול הוויקינגים הדנים בעוד בנו בן העשר, אותרד, וילדה בשם ברידה נלקחים כעבדים על ידי מנהיג הוויקינגים, ארל רגנאר. אותרד מציל את בתו של רגנאר, תירה, מידי סוון, בנו של קיירטן, מבוני הספינות של רגנאר. קיירטן מגורש בעוד רגנאר מעוור את סוון בעין אחת. אותרד וברידה מתבגרים כוויקינגים דנים לכל דבר. בהתבגרותם רואים ברידה ואותרד את ארל רגנאר נהרג כשתירה נלקחת בשבי בידי סוון וקיירטן. אותרד מחליט לצאת למשימה להשגת אדמותיו מחדש מדודו, שכרת ברית עם הדנים לאחר מות הלורד אותרד. ברחבי הממלכות נפוץ סיפור מותו של רגנאר והמרידה האנגלית בצפון מתפרסמת כמרידה שהונהגה על ידי אותרד. בניסיונו לרכוש את אמונם של אבה (בנו של רגנאר לודברוק) וגות'רום, אותרד חוזה במותו של המלך אדמונד, מלך מזרח אנגליה. כאשר בקשתו לחנינה נדחית, נמלטים אותרד וברידה לווינצ'סטר, בירת וסקס, הממלכה האנגלית האחרונה. אלפרד, אחיו של המלך אתלרד, סולד מנטייתם הפגאנית של אותרד וברידה וכאשר אותרד מספק מידע על בואה של מתקפת ויקינגים, אלפרד מייעץ למלך אתלרד לכלוא את השניים.

המלך אתלרד ואלפרד מצליחים לנצח בקרב מול הוויקינגים הדנים, אך המלך נפצע קשה ועל ערש דוויי מתעדף את אחיו על בנו, אתלווד, וממליך את אלפרד ליורשו. אותרד וברידה משוחררים מכלאם בעוד אלפרד יוזם הסכם שלום עם הדנים, במטרה לאפשר לממלכה להתארגן לקראת הקרבות הבאים. אותרד מאמן את האנגלו-סקסונים, לאחר שהוא נשבע אמונים לאלפרד, ומבטיח לשרת אותו במשך שנה, כשבתמורה המלך ישיב לו את תוארו אותרד מבבנבורג וישיב לו את אדמות אביו. ברידה, שנכנסת להריון מאותרד, מפילה את בנם, כאשר בנו של ארל רגנאר, רגנאר הצעיר, מופיע. כשהיא מבינה שאותרד נשאר נאמן למלך אלפרד היא עוזבת עם רגנאר הצעיר. אלפרד משכנע את אותרד לשאת לאישה את מילדרית', כצעד לקראת השגת אדמות משלו, אך עד מהרה אותרד מגלה כי עליו לשאת גם בנטל החובות של אבי הכלה, אשר חייב לכנסייה 2,000 שילינג. אותרד מבין שרומה, אך חרף זאת מתנה אהבים עם מילדרית' וזאת נכנסת ממנו להריון.

הדנים, בהנהגת גות'רום ורגנאר הצעיר, כובשים את וורהאם. בעת משא ומתן להסכם שלום, אותרד ותשעה אחרים, לרבות נזיר, נשלחים כבני ערובה בעסקת חילופי שבויים עם הדנים. אותרד פוגש שוב את רגנאר הצעיר וברידה, כשבינתיים מילדרית' יולדת את בנו, אותרד בנו של אותרד. כאשר קורס הסכם השלום, עם שובו של אבה מאירלנד, פוקד גות'רום להרוג את כל בני הערובה, אך אותרד מורשה לעזוב לאחר התערבותו של רגנאר. אותרד מגלה צי דני גדול מתקרב ומדליק את המשואה המכריזה על פלישה, על מנת להזהיר את ממלכת וסקס מפני הפלישה הקרבה.

שנת 878. הצי הדני נוחת על החוף אך מאבד ספינות רבות במהלך הסערה הגדולה. אלפרד יוצא דרומה על מנת להתגונן מפני גות'רום כאשר אותרד מצטרף לכוח שמונהג על ידי אודה האב. אותרד מתעמת עם אבה והדנים בקרב סינוויט. אותרד מתגנב למחנה הדני, מבעיר באש את ספינותיהם וגורם לבהלה במחנה, אך הוא מתגלה ונאלץ להילחם מול אבה. הוא הורג את אבה כאשר כוחותיו של אודה מגיעים כדי להביס את הוויקינגים. אך אודה נפצע ובווינצ'סטר אודה הבן מספר למלך אלפרד כי הוא זה שהוביל את הניצחון. בשובו לביתו, אל בנו ורעייתו מילדרית', הוא הורג את האחראי על רכושו, אוסוולד, לאחר שהוא מגלה שזה רימה אותו. אותרד ולאופריץ', מלוחמי ממלכת וסקס, יוצאים עם לוחמים מזוינים במסווה של דנים, על מנת לפלוש לקורנוול כדי לשלם את חובותיו של אותרד לכנסייה. הם נתקלים בנזיר, האח אסאר, שמציע להם לפגוש את מלך הבריטונים, המלך פראדור, שמוכן לשלם כסף. בעת מתקפה על מבצר כבוש מגלה אותרד כי המבצר נכבש בידי לוחמים דנים בהנהגת סקורפה "בעל הסוס לבן". אותרד וסקורפה מסכימים להרוג את חייליו של המלך פראדור ולחלוק ברכושו. לבסוף, סקורפה מרמה את אותרד ונמלט עם כל הרכוש הגנוב, אך מלכת הצללים, איזולט, מראה לו היכן המלך החביא אוצר נוסף. אותרד משלם לכנסייה את חובו ויחד עם מלכת הצללים מגיעים לחצר המלך אלפרד, אך אותרד מואשם על ידי המועצה בפלישתו לשטחי קורנוול. לאופריץ' שנאלץ להעיד נגד אותרד מבקש מהמלך אלפרד לאפשר לו להרוג את אותרד בקרב.

בעת הקרב בין אותרד ללאופריץ' תוקפים לוחמיו של גות'רום את העיר, ואותרד, איזולט ולאופריץ' מסתתרים בבית ושם מחלצים את הנזירה הילד מידי לוחמים דנים שניסו לאונסה. הם מסתתרים באדמות סאמרסט ושם מגלים את המלך אלפרד הנמלט מידי הדנים עם משפחתו. המלך שולח מסר לנזיריו להצטרף אליו עם הכוחות הנותרים. איזולט מרפאה את בנו החולה של אלפרד, אדוארד, אך מזהירה כי ילד אחר ימות כתוצאה מכך. הצי של סקורפה מגיע אל האדמות ואותרד יוצא עם אנשיו להטביע את חייליו בביצות הטבעוניות ולהורגם, במהלך הקרב הם מבעירים את ספינות הצי הדני. המלך אלפרד יוצא עם כוחותיו כדי לפגוש את צבאותיו של אודה האב. אותרד מגלה שבנו מת, כחלק מהתגשמות נבואתה של איזולט והיא מגלה לו שאחותו ת'ירה עודנה בחיים. אלפרד שולח מסר לחייליו הנאמנים להתאסף באבן אגברט. אודה הבן מסרב לשלוח כוחות ולבסוף אודה האב הורג אותו על בגידתו במלך. אודה האב שולח את כוחותיו לפגוש את המלך. צבאו של אלפרד מביס את גות'רום וחייליו אך לאופריץ' ואיזולט נהרגים. רגנאר הצעיר וברידה נלקחים בשבי כדי להבטיח הסכם שלום עם הדנים, בעוד גות'רום מוטבל לנצרות לאחר שראה כי ניצחונו של אלפרד אינו אלא הוכחה כי "האל איתם". אותרד, הילד והלוחם האליג יוצאים צפונה, אל בבאנבורג.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 878. אותרד מתחיל במסעו צפונה כדי לתבוע את אדמות בבאנבורג.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הממלכה האחרונה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]