ויקיפדיה:מפגשים/מפגשי ויקי נשים/DanVeg Memorial Trans Project

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
DanVeg Trans Memorial Project
מיזם ויקי נשים מזמינה את כל חברות וחברי קהילות ויקיפדיה באשר הם לכתוב ערכים על אנשים ונושאים טרנסג'נדרים, ולהקדיש אותם לזכרה של חברתנו ועמיתתנו DanVeg, אשר נפטרה ביום 23 בדצמבר 2016, ולמען המאבק נגד טרנספוביה והדרה, עבורו פעלה נחרצות בחייה. פשוט הוסיפו קישור לערך ברשימה (אפשר גם להוסיף הערה או מסר).
In memory of our friend and colleague DanVeg, who passed away on December 23, 2016, the Wikipedia community is invited to write articles on transgender people or transgender issues, and dedicate them to DanVeg, to victims of transphobia everywhere, and to honor the struggle against hate and marginalization to which she dedicated her life. Simply add the link to your article (on any Wikipedia) below, with a comment if you wish.


רשימת הערכים List of Articles
[עריכת קוד מקור]


שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים

פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית



קבצים שהועלו במסגרת הפרויקט ♥‏‏ Files uploaded for the memorial project

דוגמאות לערכים בנושאים טרנסג'נדריים שנכתבו על ידי ‏♥ DanVeg ♥‏‏ Sample Articles on Trans Subjects Written by

דגל האנרכיזם הקווירי

אנרכיזם-קווירי (או אנרכה-קוויריות) היא אידאולוגיה אנרכיסטית הדוגלת באנרכיזם ובמהפכה חברתית כדרך לשחרור מגדרי ומאבק בהומופוביה, בלסבופוביה, בביפוביה, בטרנספוביה, בהטרונורמטיביות, בהטרוסקסיזם, בפטריארכיה ובבינאריה מגדרית. אנרכה-קוויריות מדגישה את המאבק בדיכוי מיני ומגדרי, ויוצאת נגד תופעות דיכוי והדרה של נשים ולהט"ב בתוך תנועות אנרכיסטיות. אנרכיזם-קווירי לא עומד בניגוד למשנות אנרכיסטיות אחרות, בהכרח, אלא טוען שאין שחרור חברתי ופוליטי ללא שחרור מגדרי. ראייה אנרכה-קווירית מספקת גם ניתוח של דפוסים שגורים בחברה, ויחסי כוח מבניים מדכאים. אנרכה-קוויריות מדגישה את הימצאותם של יחסי כוח שכאלה בתחומים הקשורים למיניות ומגדר, כמו היחס של החברה לשונות מגדרית, היחס לעובדות מין או הציפייה החברתית למונוגמיה.

נינה ארסינו (נולדה ב-20 בינואר 1974) היא אמנית פרפורמנס טרנסג'נדרית, עובדת מין, זמרת, פובליציסטית, שחקנית ופעילה לזכויות נשים טרנסג'נדריות ממוצא קנדי. באמצע שנות ה-20 לחייה היא החלה את התהליך שלה לשינוי מגדרי, ונכון להיום עברה יותר מ-60 ניתוחים פלסטיים הכוללים ניתוחי אף, השתלות חזה, מתיחת פנים, הצרת צלעות, השתלת סיליקון בחלקים שונים בגופה כמו הפנים והישבן, ניתוחים שונים בשפתיים, ועוד. לארסינו 2 תארים מתקדמים בלימודי תיאטרון ודרמטולוגיה.