ילדים בשליחות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ילדים בשליחות
מידע כללי
מאת אלה ורזוב וחנה אוירכמן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ספרי הסדרה

"ילדים בשליחות" היא שמה של סדרת ספרים המספרת על עולמם של ילדי וילדות שלוחי חב"ד מכל קצות תבל, שנכתבה על ידי אלה ורזוב וחנה אוירכמן.

רקע לסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מספרת על חיי היומיום של ילדיהם של שלוחי חב"ד, החיים לרוב במרוחק מקהילה יהודית, ממשפחתם ומיהודים בני גילם.

הסדרה נכתבה על ידי אלה וורזוב שליחת חב"ד במוסקבה, רוסיה, וחנה אוירכמן שליחת חב"ד בטאלאהאסי, פלורידה, במטרה להכיר לקוראים צעירים את חייהם של ילדים כמותם[1], בגילם, החיים במרחקים, דומים להם אך גם שונים.

הסדרה המצולמת ממחישה את השוני והמיוחדות של כל ילד דרך תיאור שגרת יומו, סביבתו הקרובה, הנוף באזור מגוריו, השפות בהן הוא דובר, חבריו המקומיים והאתגרים הניצבים בפניו.

דרך הסיפורים ובעזרת צילומים אותנטיים מבקרים הקוראים בארצות שונות ובאתרים מגוונים ולומדים להכיר את עולמם של המספרים. בכל אחד מספרי הסדרה משולבות עובדות על המקום, ידע היסטורי ומידע גאוגרפי ואף מילון קצר המקנה מילים בשפת המקום.

סדרת "ילדים בשליחות", המצולמת על ידי הצלם ישראל ברדוגו, ומתורגמת לאנגלית, יוצאת לאור בהוצאת ספרים 'חיש'.

הספרים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. תמר מוונציה (2012): מספר על תמר ריבר בת השבע שנולדה בישראל, כשהייתה בת חודשיים יצאה יחד עם הוריה לשליחות לוונציה שבאיטליה, הבנויה על המים, לבית הספר תמר נוסעת בספינה, ובכיתתה לומדות רק שתי תלמידות.
  2. משה מיפן (2013): משה סודקביץ' בן שמונה, נולד ביפן וגר בעיר הבירה, טוקיו. משה לומד אחר הצהריים בבית ספר וירטואלי, ובכיתתו – תלמידים מכל רחבי העולם. החבר שגר הכי קרוב אליו - הוא מסין, והמרחק ביניהם הוא חמש שעות טיסה.
  3. מנדי מסיביר (2013): מנדי וגנר בן החמש גר ברוסיה, באזור סיביר. מקום בו החורף נמשך יותר מחצי שנה. מנדי אוהב לטייל בעיר הבנויה כולה מקרח ולקראת חנוכה עוזר לבנות חנוכיית-קרח.
  4. רבקה'לה מתאילנד (2014): מספר על רבקה'לה בת הרב נחמיה וילהלם, ילדה בת שמונה שנולדה בבנגקוק, בירת תאילנד. רבקה'לה אוהבת לבקר בשוק הצף, שותה חלב קוקוס ישר מהפרי ועוזרת בהכנות לליל הסדר הגדול.
  5. מוטי מפרגוואי (2014)[2]: מספר על מוטי פייגלשטוק בן התשע גר באסונסיון, בירת פרגוואי. מוטי מתעורר בכל בוקר לקול קרקור התרנגולים שבחצר ביתו. הוא אוהב לעזור לאימו להכין גבינות מהחלב שחלבו יחד עם אבא בכפר הסמוך ולהשתעשע עם האפרוחים הקטנטנים שבחצר.
  6. שיינא מנורווגיה (2015): זהו ספר על שיינא וילהלם בת התשע שגרה באוסלו, בירת נורווגיה, שם ימי הקיץ לא נגמרים, השמש אינה שוקעת, והלילה מואר כמו היום. שיינא אוהבת ללכת לנמל הקרוב ולקנות דג היישר מהדייג. שכניה של שיינא הם המלך והמלכה של נורבגיה.
  7. שניאור מחברון (2015)[3]: שניאור כהן הוא ילד בן תשע שגר בעיר חברון בארץ ישראל. הוא עוזר לאביו בחול המועד סוכות לזכות חיילים במצוות ארבעת המינים ומארגן שמחת בית השואבה בשכונת אברהם אבינו.
  8. מוסיא ממרוקו (2016)[4]: מוסיא באנון בת השש גרה במרוקו, בעיר קזבלנקה. מחלון ביתה רואה מוסיא רוכלים המובילים סחורה על גבי חמורים לצד מכוניות חדישות. מוסיא ואחיה מסיירים במלאח - הרובע היהודי העתיק וקונים תבלינים בשוק המקומי.
  9. חני מויומינג (2016): חני מנדלסון בת השבע גרה במערב ארצות הברית, בעיירה ציורית השוכנת בעמק מוקף הרים גבוהים. מחלונה נראים בוקרים רכובים על סוסים, מובילים בקר למרעה. בחורף רועים בעיירה הקטנה איילים יפי קרניים, וכשחני יוצאת לטייל בסביבה - עליה להצטייד בתרסיס נגד דובים.
  10. יוסי מניגריה (2018)[5]: יוסי אוזן בן השש גר באפריקה, במדינת ניגריה. יוסי אוהב לקטוף בננות במטע הסמוך לביתו ומחלק לחבריו בכל יום שישי חלות לכבוד שבת.
  11. מנדי מאוסטרליה (2023) מנדי קופר בן התשע גר בשכונת מלברון שבאוטרליה, מנדי הוא ילד מיוחד, כשנולד אובחנה אצלו תסמונת אנגלמן. מנדי מתנייד בעזרת כיסא גלגלים, ומתקשר באמצעות מסך. בספר סדר יומו, הדברים שאוהב לעשות, הסביבה בה גדל, האופן בו לוקח חלק בשליחות. כל זאת, לצד תיאורים מרתקים של המדינה והיבשת, על חיות הכיס הייחודיות שבה ואגמיה הוורודים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]