פלנקס (מערכת נשק) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הרחבה
הרחבה
שורה 13: שורה 13:


== שירות מבצעי ==
== שירות מבצעי ==
[[הכוחות המזוינים של ארצות הברית]] מפעילים תצורה יבשתית של מערכת זו בהצלחה ב[[עיראק]], שם היא מגינה על בסיסיו מירי טילים ופצצות [[מרגמה]].
[[הכוחות המזוינים של ארצות הברית]] ו[[הצבא הבריטי|בריטניה]] מפעילים תצורה יבשתית של מערכת [בשם '''Counter-RAM]''' זו בהצלחה ב[[עיראק]], שם היא מגינה על בסיסיהם מירי [[טיל]]<nowiki/>ים ו[[פצצה|פצצות]] [[מרגמה]].


== משתמשים ==
== משתמשים ==
[[ארצות הברית]], [[הממלכה המאוחדת|הממלכה המאוחדת,]] [[ישראל]], [[דרום קוריאה|דרום קוריאה,]] [[בלגיה|בלגיה,]] [[תאילנד]], [[טורקיה]], [[יפן]], [[מקסיקו]], [[ניו זילנד]], [[פקיסטן]], [[פולין]], [[פורטוגל]], [[ערב הסעודית]], [[אוסטרליה]], [[בחריין]], [[קנדה]], [[מצרים]], [[הודו]].
[[חיל הים של ארצות הברית|צבא ארצות הברית]] - לצבא ארה"ב מערכות פלנקס על המשחתות ונושאות המטוסים שלו.

[[צבא הגנה לישראל|צה"ל]] - תותחים כאלה מותקנים בכל [[ספינת טילים|ספינות הטילים]] של [[חיל הים הישראלי]], להגנה קרובה יחד עם ה[[ברק 8]] להגנה רחוקה.


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־04:48, 11 באוגוסט 2016

מערכת פלנקס על ספינה של חיל הים האמריקאי
מערכת פלנקס קרקעית

פלנקסאנגלית Phalanx) היא מערכת הגנה אקטיבית קרובה [לכלי רכב ושיט] להשמדת טילים, רקטות וארטילריה מתוצרת ארה"ב.

הרחבה

הפלנקס מורכבת ממערכת תותחים אוטומטיים וראדר אמריקאים.

כינויה הלא רשמי של המערכת הוא R2-D2 בשל דמיון הראדום של המערכת לרובוט מסדרת סרטי מלחמת הכוכבים.

תותחי "פלנקס", אותם מייצרת החברה האמריקאית "רייתאון" (Reytheon), יועדו במקור להגנה על ספינות מפני טילים הנורים אליהן. סוללת "פלנקס" כוללת ארבעה תותחי M61A1 וולקן רב קניים בקליבר 20 מילימטרים ורדאר שעוקב אחר מעוף הטיל, מעריך את מסלולו ומורה לירות עליו מטווח של עד קילומטר וחצי. קצב האש של המערכת מגיע לחמישים עד שבעים וחמישה קליעים (פגזים) בשנייה, שמהירות הלוע שלהם עולה על קילומטר בשנייה.

שירות מבצעי

הכוחות המזוינים של ארצות הברית ובריטניה מפעילים תצורה יבשתית של מערכת [בשם Counter-RAM] זו בהצלחה בעיראק, שם היא מגינה על בסיסיהם מירי טילים ופצצות מרגמה.

משתמשים

ארצות הברית, הממלכה המאוחדת, ישראל, דרום קוריאה, בלגיה, תאילנד, טורקיה, יפן, מקסיקו, ניו זילנד, פקיסטן, פולין, פורטוגל, ערב הסעודית, אוסטרליה, בחריין, קנדה, מצרים, הודו.

קישורים חיצוניים

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמצעי לחימה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.