כוכב הקופים: המלחמה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תיקון כיווניות הערת שוליים, הלבשת קישורים עירומים
שי אביגד (שיחה | תרומות)
מ קטגוריה
שורה 99: שורה 99:
[[קטגוריה:סרטי מאט ריבס]]
[[קטגוריה:סרטי מאט ריבס]]
[[קטגוריה:סרטים שצולמו באלברטה]]
[[קטגוריה:סרטים שצולמו באלברטה]]
[[קטגוריה:סרטים על נקמה]]

גרסה מ־02:46, 19 במאי 2019


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ קישור, אולפן, הפקה, מפיץ ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

כוכב הקופים: המלחמה
War for the Planet of the Apes
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "כוכב הקופים" (ספר)
בימוי מאט ריבס
הופק בידי פיטר צ'רנין, ריק ג'פה, אמנדה סילבר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מארק בומבאק ומאט ריבס
עריכה ויליאם הוי
שחקנים ראשיים אנדי סירקיס
וודי הרלסון
סטיב זאן
ג'ודי גריר
קארין קונובל
טריי נוטרי
מוזיקה מייקל ג'אקינו
צילום מייקל סרסין
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Chernin Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה InterCom, פוקס המאה ה-20, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 14 ביולי 2017
ישראלישראל 13 ביולי 2017
משך הקרנה 140 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט פעולה, סרט מלחמה, סרט דרמה, סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט דיסטופי, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $150,000,000
הכנסות $433,700,000
הכנסות באתר מוג'ו planetoftheapes16
סרט קודם "כוכב הקופים: השחר" (2014)
סרט הבא כוכב הקופים: הממלכה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כוכב הקופים: המלחמהאנגלית: War for the Planet of the Apes, בתרגום חופשי לעברית: המלחמה על כוכב הקופים) הוא סרט מדע בדיוני אמריקאי בלייב אקשן אשר יצא לאקרנים ב-2017. הסרט מבוים על ידי מאט ריבס; הופק על ידי פיטר צ'רנין, דילן קלארק, ריק ג'אפה ואמנדה סילבר; והתסריט שלו נכתב על ידי מארק בומבאק, ריק ג'אפה ואמנדה סילבר. הסרט מבוסס באופן רופף על דמויות מאת ריק ג'אפה ואמנדה סילבר שעובדו על פי רומן צרפתי בשם "כוכב הקופים" מ-1963 שנכתב על ידי פייר בול.

הסרט מהווה המשך לקודם לו, "כוכב הקופים: השחר" מ-2014, ויחד איתו ועם הסרט שלפניו (כוכב הקופים: המרד), הסרטים מהווים חלק מהאתחול של חברת פוקס המאה ה-20 לסדרת סרטי "כוכב הקופים".

תקציר עלילת הסרט

סיזר ושבטי הקופים חיים במעבה היערות בעוד קולונל חסר רחמים ושאריות מצבא ארצות הברית שבפיקודו מנסים לצוד אותם. החיילים שנעזרים בקופים נאמנים להם סופגים תבוסה וחלקם נשבים. בעוד סיזר בא לראות את השבויים, אנו מבינים שהקופים שמסייעים לבני האדם הם אלו שהיו נאמנים לקובה (הקוף שבגד בסיזר בסרט הקודם). סיזר מחליט לשחרר את החיילים השבויים מתוך תקווה שהקולונל המנהיג אותם יראה בכך מחווה של שלום מצד הקופים. לאחר מכן במחנה הקופים המוסתר, ריבר, בנו הגדול של סיזר חוזר ממשימת סיור ומספר לסיזר שמצא מפלט עבור הקופים: מקום במדבר שהוא מרוחק מבני האדם ובטוח עבור הקופים.

באותו לילה מתקיפים שוב החיילים את מחנה הקופים והורגים את אשתו של סיזר ואת בנו הגדול, ריבר, שאותו הם מזהים בטעות כסיזר. בנו הצעיר קורנליוס שורד וסיזר מבקש מקופה נקבה בשם לייק לשמור עליו. בעקבות התפתחות זו מבין סיזר שאין להם זמן עד המתקפה הבאה ומורה לקופים לצאת באופן מיידי למסע לעבר אותו מפלט שמצא בנו. במקום להוביל אותם במסע מחליט סיזר לצאת ולנקום את מות אשתו ובנו ובו זמנית לעכב את החיילים ולאפשר לכל שאר הקופים מנוסה בטוחה אל המפלט. סיזר רצה להישאר לבד במשימתו הזו אך עוד 3 קופים מתעקשים להישאר איתו ולסייע לו. קופים אלו הם: רוקט (חברו הטוב של בנו ריבר), מוריס (האורנגאוטן, חברו הטוב של סיזר) וגורילה בשם לוקה.

יחד הם מתחקים אחרי עקבות בני האדם ומגלים מבנה נטוש שבו נוכחות בני אדם. עם הגעתם לשם הם נתקלים בחייל והורגים אותו. במהלך סריקת המבנה אחרי עוד חיילים, הם מגלים במבנה ילדה שאינה מסוגלת לדבר. מוריס שמתחבר איתה לא מוכן להשאיר אותה לבד ומשכנע את סיזר לקחת אותה איתם. הם ממשיכים במעקב אחרי החיילים ומאתרים חיילים שנורו והושארו מאחור גוססים, הם מנסים לדובב אחד מהם ומגלים שגם הוא, כמו הילדה, אינו יכול לדבר. הם ממשיכים ומאתרים מחנה חיילים נוסף. בהתגנבות לתוכו הם מגלים את ווינטר, גורילה לבקן שנעלם מהמחנה של הקופים מספר ימים לפני שיצאו לדרך. הם מבינים שהוא חבר לבני האדם מתוך פחד ומתוך תקווה שלא יהרגו אותו כתודה על הסיוע שלו. הוא מספר להם שהחיילים המשיכו עם הגנרל צפונה ושעוד חיילים אמורים להגיע כתגבורת.

סיזר והחבורה ממשיכים ומתצפתים מאנטנה ובעודם למעלה, אדם גונב מהסוסים שלהם משקפת ורובה. הם רודפים אחריו למבנה נטוש רק כדי לגלות שזה אינו אדם אלא קוף. הקוף שקורא לעצמו "קוף רע" (Bad Ape) מדבר באופן שוטף אך אינו יודע שפת סימנים. סיזר והאחרים מבינים שאיננו אחד משלהם. הוא שונה מהם, חסר שיער ונראה שהוא סובל מהקור. בשיחה איתו מבין סיזר שהוא קוף מגן חיות שהווירוס שהשמיד את בני האדם יצר אצלו את אותו תהליך שנוצר אצל סיזר ושאר הקופים (עליה באינטליגנציה, הפיכת עיניים לירוקות וכו') הוא מספר להם שידוע לו על בסיס דמוי מכלאה שבו מחזיקים קופים בשבי.

סיזר מקווה למצוא שם את הקולונל ומשכנע את "קוף רע" להוביל את החבורה לשם. בעודם מתקרבים למקום, חיילים הסורקים מסביב מאתרים אותם ולפני שהקופים מנטרלים אותם הם מספיקים להרוג את הגורילה לוקה. סיזר לא רוצה להמשיך ולסכן את האחרים, הוא מורה למוריס ורוקט להצטרף אל שאר הקופים במסע למפלט, בעוד הוא יישאר ויתעמת עם הקולונל. הם נפרדים וסיזר ממשיך ומתקרב לבסיס אך נתפס על ידי החיילים ובעודו מוכנס למתקן כליאה הוא מבין שכל הקופים שברחו למקום המבטחים נלכדו על ידי החיילים ומוחזקים כעובדי כפייה, הבונים חומה להגנה על הבסיס של הקולונל. הוא מוצא בתוך הכלוב את הקופה לייק ואת בנו הצעיר קורנליוס.

בהמשך, בפגישה עם הקולונל סיזר מבין שהמגפה שהשמידה את רוב האנושות עברה מוטציה הגורמת לבני האדם הנותרים לאבד את יכולת הדיבור. הקולונל שבנו חלה במחלה, החליט על דעת עצמו להרוג את כל הנושאים את המוטציה וכך הפך למנהיג מיליציה אל מול שאר הצבא. למעשה הצבא שהקופים שיערו שחובר לקולונל הוא צבא שמגיע על מנת לחסל אותו ואת הנאמנים לו. הקולונל התמקם בבסיס זה, שבו כל המחילות שבהר מלאות בתחמושת, על מנת להלחם בשאר הצבא. סיזר מנסה להמריד את הקופים מול בני האדם אך נכשל.

בינתיים מוריס ורוקט שעקבו אחרי סיזר והבינו מה המצב, מוצאים דרך פנימה למכלאת הקופים על ידי הסתננות במנהרות תת-קרקעיות. בעודם מבריחים את כל הקופים החוצה, כוחות הצבא מתקיפים מבחוץ את המיליציה של הקולונל. סיזר פונה למגורי הקולונל כדי להרוג אותו, אך כשמוצא אותו מבין שגם הוא חולה במוטציה וכבר איבד את יכולתו לדבר. הקולונל הנואש מבקש מסיזר לירות בו אך סיזר מסרב ובסופו של דבר הקולונל מתאבד.

בעודו בורח החוצה כדי לחבור לשאר הקופים סיזר נפצע על ידי אחד מהחיילים הנאמנים לקולונל. למרות הפציעה הקשה הוא מצליח באמצעות רימון שגנב לפוצץ מכלית דלק שיוצרת תגובת שרשרת שמפוצצת את כל הבסיס על מחסני הנשק הענקיים החבויים בתוך ההר. בעודו בורח החוצה רואה סיזר את החיילים שהתקיפו את המיליציה חוגגים את ניצחונם. הם מבחינים בו ועומדים לירות בו אך ממש לפני שהם יורים בו הם שומעים רעם ומבינים שהפיצוצים הענקיים יצרו מפולת שלגים עצומה שצונחת על צלע ההר לכיוונם. במנוסתם הם נקברים תחתיה יחד עם כל מתקן הכליאה. סיזר כמו שאר הקופים ניצלים ממפולת השלגים בכך שהם מטפסים על העצים שבקרבת מקום.

הקופים ממשיכים במסע במדבר ובסופו של דבר מגיעים לנווה מדבר שהוא המקום שאיתר עבורם ריבר. עם הגעתם לשם מבין מוריס שסיזר פצוע אנושות ובעודו גוסס מולו הוא מבטיח לסיזר שבנו הצעיר קורנליוס ידע מי הוא היה ומה הוא עשה עבור הקופים.

שחקנים ודמויות

קופים

בני אנוש

הפקה

ב-7 בינואר 2014 נודע כי סרט ההמשך (השלישי בסדרה) ל"כוכב הקופים: השחר", צפוי לצאת בשלהי 2016, ומאט ריבס נשכר לביים גם אותו[2][3].

בינואר 2015, פוקס המאה ה-20 דחתה את תאריך השחרור ל-14 ביולי 2017שגיאת לואה: (בקריאה לתבנית:הערה) תוכן כפול: שמאל=כן וגם Matt Reeves Teases Andy Serkis' Caesar as an 'Ape Moses' in the Next Planet of the Apes - ComingSoon.net..

במאי 2015 נודע שהסרט ייקרא "War of the Planet of the Apes", אולם השם עודכן מאוחר יותר ל-"War for the Planet of the Apes" ("המלחמה על כוכב הקופים").

ליהוק

בספטמבר 2015 פורסם כי אל צוות השחקנים מצטרף וודי הארלסון בתפקיד של איש צבא בכיר לצד אנדי סירקיס, המגלם את מנהיג הקופים סיזר וגבריאל צ'וואריה.

בנובמבר 2015 פורסם ביוטיוב סרטון שבו מאט וסירקיס מזמינים גם את קהל הצופים להשתתף בצילומי הסרט. הם הכריזו על תחרות שבה כל מי שמעוניין להופיע בסרט יכול לצלם את עצמו מבצע תנועות משכנעות של קוף, ולשלוח להם את הסרטון. המנצח יזכה לשחק במלחמה האחרונה בסרט[4].

צילומים

צילומי הסרט החלו ב-14 באוקטובר 2015, בוונקובר שבקולומביה הבריטית (קנדה) תחת שם הכיסוי "מבצר חבוי". הצילומים נמשכו עד מרץ 2016. בינואר ובפברואר 2016, הצילומים נערכו בשמורת קנאנסקיס בקלגרי, אלברטה, קנדה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא כוכב הקופים: המלחמה בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים

  1. ^ WAR FOR THE PLANET OF THE APES | British Board of Film Classification, bbfc.co.uk
  2. ^ Mike Jr. Fleming, ‏Matt Reeves To Helm ‘Planet Of The Apes 3′, באתר Deadline.com, ‏7 בינואר 2014
  3. ^ ציוץ באתר טוויטר בדבר הפקת סרט שלישי
  4. ^ טריילרים זאת אומנות גיא גוטמן, כוכב הקופים: המלחמה | בואו להילחם לצד סיזר, נבדק ב-2019-02-06