ליאור כלפון – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ פיצול שנות הפעילות בתבניות אישיות לתאריך התחלה ותאריך סיום (תג)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 27: שורה 27:


==חיים אישיים==
==חיים אישיים==
כלפון נשוי ל[[רויטל וילנאי]], שיאנית ישראל ב[[שחייה תחרותית|שחייה]] בעבר ו[[מפיק תיאטרון|מפיקת תיאטרון]] בהווה. לזוג ארבעה ילדים. הם מתגוררים ב[[בנימינה]].
כלפון נשוי ל[[רויטל וילנאי|רויטל וילנאי כלפון]], שיאנית ישראל ב[[שחייה תחרותית|שחייה]] בעבר ו[[מפיק תיאטרון|מפיקת תיאטרון]] בהווה. לזוג ארבעה ילדים. הם מתגוררים ב[[בנימינה]].


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־14:38, 21 בנובמבר 2020


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות משחק

פרמטרים [ דמות, קישור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ליאור כלפון
ליאור כלפון, נובמבר 2014
ליאור כלפון, נובמבר 2014
לידה 26 באפריל 1973 (בן 51)
חולון, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995
עיסוק תסריטאי, במאי תיאטרון, מדבב
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליאור אלי כלפון (נולד ב-26 באפריל 1973) הוא שחקן, קומיקאי, תסריטאי, במאי תיאטרון ומדבב ישראלי. יוצר ובמאי המופע המוזיקלי "ווקה פיפל".

ביוגרפיה

כלפון נולד וגדל בחולון. אמו ממוצא טורקי. לליאור אחות צעירה בשם מיכל שגם היא קומיקאית.

בשנת 1995 השתתף בסדרת הטלוויזיה "עניין של זמן". בעת שירותו הצבאי נמנה עם להקת חיל החינוך. עם שחרורו הצטרף לעונה השלישית של תוכנית הטלוויזיה ההומוריסטית "הקומדי סטור", שם נודע בעיקר בזכות הדמות ניסים בוסקילה, כמו כן השתתף בתוכנית ההמשך "פרה פרה". ב-1996 הנחה את תחרות "הפסטיגל", לצד דנה דבורין, ליאור מילר וסער בן יוסף, ואף התחרה עם השיר "ליצן הקרקס" שזכה במקום הרביעי. ב-1997, הנחה את תחרות כישרונות הצעירים "קולות וצלילים" לצידה של ענת אלימלך. בנוסף באותה שנה, הם הנחו את אולפן החופש הגדול של החינוכית. ב-1998 השתתף בקלטת הילדים "טמבולינה" בכיכובה של ציפי שביט.

לאחר ירידתה של "הקומדי סטור" מהמסך, נסע כלפון לפראג, שם יצר וביים מופע תיאטרון בטכניקת "התיאטרון השחור" בשם "FunTazi" (שילוב בין "פנטזיה ו"כיף"). המופע זכה להצלחה גדולה ובשנת 2002 העלה אותו גם בישראל. בהמשך יצר גרסה המיועדת לילדים בשם "FunTazi Kids". במקביל יצר את המופע "הענק וגנו הקסום" המיועד לילדים, גם הוא בטכניקת התיאטרון השחור. ב-2006 הועלתה ההצגה אותה כתב וביים: "גבירותיי ורבותי – ידיים למעלה", מופע זה הועלה גם בניו יורק. כמו כן, יצר את המופע "גלואו", גם הוא בטכניקת התיאטרון השחור (Black light theatre).

בשנים 20082014 הופיע בסדרת הטלוויזיה "רמזור" בתפקיד אייל, המכונה "איצקו". בקיץ 2008 הנחה את שעשועון הטריוויה לילדים "אוטוגלידה" ששודר בערוץ לוגי. כלפון מופיע גם כמדבב בין השאר כספיידרמן בספיידרמן ללא גבולות, החמור בסרטי "שרק", כדור הבייסבול בסרט "גיבור של כולם", הדג אוסקר בסרט "תפוס ת'כריש", זוק ב"גיבור על נמלים" ועוד. ב-2009 הועלה המופע "ווקה פיפל" אותו יצר, ביים והפיק. המופע משלב ווקליזות ושירת א-קפלה יחד עם אומנות הביט בוקס מודרנית. המופע זוכה להצלחה רבה על במות בכל רחבי העולם ולצפיות רבות ביוטיוב. בשנת 2010 הנחה את שעשועון הטריוויה "מי שואל אותך?" בערוץ 2. השתתף בסדרה הקומית "דן ומוזלי" בתפקיד קלופס.

החל מ-2015 כלפון הוא הפרזנטור של חברת "מימון ישיר".

בתחילת 2016 הקים סטארט־אפ בשם "BeePost", פלטפורמה לטוקבקים בווידאו.

חיים אישיים

כלפון נשוי לרויטל וילנאי כלפון, שיאנית ישראל בשחייה בעבר ומפיקת תיאטרון בהווה. לזוג ארבעה ילדים. הם מתגוררים בבנימינה.

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים תבנית:פרופילי קולנוענים