תורת לחימה (ארגון) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
דרדל (שיחה | תרומות)
גידול זקן בצה"ל
תגיות: עריכה חזותית עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
{{ארגון
{{ארגון
| שם = תורת לחימה - רוח תורה למען צה"ל
| שם = תורת לחימה - רוח תורה למען צה"ל
| תמונה = תורת לחימה.jpg
| תמונה = [[קובץ:ארגון תורת לחימה.jpg|250px|סמליל תורת לחימה]]
| כיתוב = [[סמליל]] ארגון תורת לחימה
| כיתוב = [[סמליל]] ארגון תורת לחימה
| פעילות = קידום רוח הלחימה ותודעת הניצחון בצה"ל וחיזוק הערכים והזהות היהודית בו
| פעילות = קידום רוח הלחימה ותודעת הניצחון בצה"ל וחיזוק הערכים והזהות היהודית בו

גרסה מ־20:26, 31 במרץ 2021

על דף זה נערכת הצבעת מחיקה בדף זה
הדיון וההצבעה לגבי המחיקה מתקיימים כעת. לפני ההצבעה מומלץ לקרוא את מדיניות המחיקה. נא לא להוריד הודעה זו, ולא לרוקן את העמוד מתוכן בזמן שההצבעה נערכת. עם זאת, אתם מוזמנים לשפר דף זה.
על דף זה נערכת הצבעת מחיקה בדף זה
הדיון וההצבעה לגבי המחיקה מתקיימים כעת. לפני ההצבעה מומלץ לקרוא את מדיניות המחיקה. נא לא להוריד הודעה זו, ולא לרוקן את העמוד מתוכן בזמן שההצבעה נערכת. עם זאת, אתם מוזמנים לשפר דף זה.
תורת לחימה - רוח תורה למען צה"ל
סמליל ארגון תורת לחימה
סמליל ארגון תורת לחימה
פעילות קידום רוח הלחימה ותודעת הניצחון בצה"ל וחיזוק הערכים והזהות היהודית בו
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות ישראל
יושב ראש הרב איתי אסמן
מנכ"ל הרב אביעד גדות
תקופת הפעילות 2018–הווה (כ־6 שנים)
[1]
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תורת לחימה - רוח תורה למען צה"ל הוא ארגון שמטרתו לקדם את רוח הלחימה ותודעת הניצחון בצה"ל וחיזוק הערכים והזהות היהודית בו, לבלום את מה שהוא רואה כמגמות רדיקליות החודרות אליו, ולהשיב את האמון של הציבור הלאומי והדתי בצבא.

הקמה ועמדות

הארגון הוקם בשנת 2017 על ידי צוות אנשים בעלי ניסיון תורני, ציבורי וצבאי אשר ביקשו לבלום מגמות אותן ראו כחודרות אל צה"ל ופוגעות בשלמותו וחוזקו. ביניהן - אימוץ תפיסות רדיקליות, הטמעת ערכים המזוהים עם השמאל הקיצוני על ידי מרצים בעלי עמדה פוליטית זהה, טשטוש מגדרי וקידום השירות המשותף - הפוגעים, לדבריהם, הן ב"קדושת המחנה" והן בכושר המבצעי, פגיעה ברבנות הצבאית ובחיילים שומרי מצוות, ועוד. הארגון מוכר כעמותה ברישומי משרד המשפטים אשר מטרותיה הינן: הפצת יהדות ותורה לנוער לחיזוק ועידוד המוטיבציה לשירות צבאי, סיוע לחיילים וחיילות שומרי מסורת, קידום וביצוע מחקרים ומידענות בתחומי יהדות וצבא, פיתוח מערכי רוח לחימה ואהבת הארץ, חיזוק ושמירת רוח צה"ל, איתנות ומורל החיילים.[1]

הארגון רואה את צה"ל עצמו כאחראי לתיקון המגמות הללו, ואת עצמו כ"מסייע חיצוני" שמטרתו לגרום ולעודד את צה"ל לפעול כך[2].

יו"ר הארגון הוא סרן במילואים הרב איתי אסמן. מנכ"ל הארגון הוא סרן במילואים הרב אביעד גדות, בוגר ישיבת מרכז הרב וישיבת קדומים, לשעבר רב מחנה דותן ובה”ד 8, ורב בית הספר להנדסה צבאית (בהל”ץ).

פעילות

הארגון מקיים ימי הכנה לגיוס המבססים תודעת שליחות לשירות מתוך תפיסת תפקידו של צה"ל כצבא יהודי ומנצח. בנוסף, הארגון עורך ימי וכנסי עיון[2] במטרה להעמיק את תפיסת הניצחון ומהותו של צה"ל.

הארגון נאבק, על ידי הפצת פרסומים ציבוריים וקיום מגעים עם גורמים בכירים במערכת הפוליטית והצבאית, כנגד תפיסת "זיהוי התהליכים" שהוחדרה לצה"ל, ובה לטענתם מושווים מוטיבים במדינת ישראל וצה"ל לרעיונות הנאציזם. בנוסף, הארגון פועל למול פוליטיזציה ושיח שנאה בצבא, וכנגד הפגיעה בהשרשת תפקידו של צה"ל כצבא שתפקידו לנצח ולהכריע את האויב, לטענת הארגון[3] הוא גם אכן השפיע על שינוי תפיסת זכר השואה בצה"ל.

במקביל, חשף הארגון כי קרן גרמנית פוליטית עומדת מאחורי כנס בו ישתתפו קצינים בכירים בצה"ל.[4]

אלוף במיל' עוזי דיין נואם בכנס של הארגון

במהלך שנת 2018 הקים הארגון "חמ"ל סולידריות", יוזמה שמטרתה להגביר בזמן מלחמה ומתיחות את תחושת הסולידריות כלפי צה"ל. במיזם זה מונצח זכרו של הרב הצבאי הראשי לשעבר תא"ל הרב אביחי רונצקי[2].

הארגון פועל לחידוד הוראות הפתיחה באש בצה"ל תוך הרחבת הכלים העומדים לרשות לוחמים הנקלעים למצבי חיכוך. כך קיים הארגון ביוני 2020 כנס בנושא "ההפקרות בצאלים", בהשתתפות האלוף במילואים יצחק בריק, תא"ל אמיר אביבי מנכ"ל הביטחוניסטים וכן חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', זאת בעקבות גניבות אמצעי הלחימה והציוד הצבאי מבסיסי צה"ל, על ידי בדואים[5]. בכנס נוסף שקיים הארגון בראשית שנת 2021 השתתף ח"כ והאלוף במילואים עוזי דיין ובו קרא "לא לזרוק לוחם מתחת לגלגלי האוטובוס המשפטי"[6].

חברי הארגון מקיימים גם פעילות בכנסת, וקידמו בין השאר את 'חוק הרב הצבאי הראשי' בגיבוי של רבנים בכירים בציונות הדתית אשר חתמו על כרוז של הארגון[7]. לדברי הרב גדות בראיון, שיתוף הפעולה מתקיים עם חברי כנסת מימין, המעוניינים בזהות יהודית לאומית בצה"ל.[8]

הכתב הצבאי של תאגיד השידור, רועי שרון, דיווח כי מייסדי הארגון פועלים גם בשיתוף גופים חילוניים, לדוגמא בנושא קידום היתר גידול זקן בצה"ל.[9]

הישגים בולטים

  • בעקבות חשיפת הארגון, התנער צה"ל מ"מסמך התפיסה המגדרית" של הרמטכ"ל הקודם גדי אייזנקוט, שקבע כי ההבדלים המגדריים אינם מהותיים ונגזרים ממין האדם אלא תוצר של הסללה חברתית, ושחלוקת האנושות לגברים ונשים היא סטריאוטיפית. לאחר שהארגון חשף כי המסמך נמצא באתר היוהל"ם של הצבא, ופעל בנושא על ידי הסברה ציבורית ופגישות עם בכירים - הוסר המסמך מהאתר[10].
  • הארגון פעל לביטול התקשרויות של צה"ל עם מכונים שהגדיר האחרון כ"ארגוני שמאל קיצוני", ארגונים אלו פעלו להשפיע על חינוך החיילים והקצונה. ובמקביל - קידם התקשרויות עם ארגונים ציוניים. חלק מהמרצים הנמנים עם השמאל הקיצוני אף הוצאו ממעגל ההרצאות של צה"ל[11][12].
  • חשיפת תכנים בעייתיים שהועברו לחיילים במסגרת חיל חינוך, כגון מסע "עדים במדים" בו הוצגה לחיילים דילמה לפיה ייתכן והם ייהפכו בעצם לנאצים, מיצג שנאה פוליטי כנגד הימין וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ועוד. בעקבות חשיפות אלו תוחקרו הדברים וטופלו באופן אישי על ידי קצין חינוך ראשי תא"ל צבי פייראיזן[13].
  • לדברי אנשי הארגון, היה לארגון חלק משמעותי בחשיפת זיוף נתוני גיוס החרדים לצה"ל שנעשו תחת ראש אכ"א לשעבר אורנה ברביבאי[14].
  • בעקבות פעילות הארגון הוסר מיצג שהוצג לחיילי צה"ל ובו נערכה השוואה בין היחס לחברה הדרוזית בישראל לבין הנאציזם[3].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ תורת לחימה (ע"ר) | גיידסטאר - אתר העמותות של ישראל | משרד המשפטים, באתר www.guidestar.org.il
  2. ^ 1 2 3 ערוץ 7, "צריך לחתור למגע עם כל חלקי העם", באתר ערוץ 7
  3. ^ 1 2 קצינים הגישו תלונה על תוכן פוליטי בתערוכה שהוצגה במכון ללימודי שואה והתוכן הוסר
  4. ^ תנועת אם תרצו, באתר www.facebook.com
  5. ^ כנס תורת לחימה - ההפקרות בצאלים, באתר youtube, ‏17/1/2021
  6. ^ כנס תורת לחימה - הוראות פתיחה באש, באתר youtube, ‏17/1/2021
  7. ^ עוזי ברוך, חוק הרב הראשי לצה"ל: הרבנים תומכים, באתר ערוץ 7, ‏19/6/2018
  8. ^ עדו בן פורת, הרב אביעד גדות באולפן ערוץ 7: צה"ל במדרון חלקלק, לא החליט לנצח, באתר ערוץ 7, ‏15/3/2021
  9. ^ הועברת לדף אחר, באתר www.google.com
  10. ^ ערוץ 7, מסמך "התפיסה המגדרית" בוטל, באתר ערוץ 7
  11. ^ גיל קופטש משתלח ברבצ"ר: "מתיר לאנוס", באתר ערוץ 7
  12. ^ ערוץ 7, מרצה ב'סיור סליחות' בצה"ל: מודה לרומאים, באתר ערוץ 7
  13. ^ ערוץ 7, 'תורת לחימה' לקצין חינוך ראשי: "להפיק לקחים מתקלת יאיר גולן", באתר ערוץ 7
  14. ^ יאיר שרקי, ‏קצין בצה"ל הודה: "זייפתי את נתוני גיוס החרדים במשך שנים" , באתר ‏מאקו‏, 27 בינואר 2020