שיחה:שמעון פרס – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הנשיא ה-9
שורה 241: שורה 241:
הוא לא "השר לפיתוח הנגב והגליל", כי אין משרה כזו. הוא שר בלי תיק, שאחראי/מופקד על פיתוח הנגב והגליל. כמו ש[[רפי איתן]] הוא שר ללא תיק שאחראי/מופקד על נושא הגימלאים, כי אין כזו משרה "שר הגימלאים". בברכה, ‏'''[[משתמש:Eytanar|eytanar]]‏''' • [[שיחת משתמש:eytanar|שיחה]] • [[מיוחד:Contributions/eytanar|תרומות]] 18:07, 13 ביוני 2007 (IDT)
הוא לא "השר לפיתוח הנגב והגליל", כי אין משרה כזו. הוא שר בלי תיק, שאחראי/מופקד על פיתוח הנגב והגליל. כמו ש[[רפי איתן]] הוא שר ללא תיק שאחראי/מופקד על נושא הגימלאים, כי אין כזו משרה "שר הגימלאים". בברכה, ‏'''[[משתמש:Eytanar|eytanar]]‏''' • [[שיחת משתמש:eytanar|שיחה]] • [[מיוחד:Contributions/eytanar|תרומות]] 18:07, 13 ביוני 2007 (IDT)
::אריאל שרון הקים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל ואת משרד המשנה לראש הממשלה במיוחד בשביל שמעון פרס והדבר אושר במליאת הכנסת. המשרד קיים, וכך גם משרד הגמלאים, הם אינם שרים בלי תיק לענייני...[[משתמש:Segal|Segal]] 18:53, 13 ביוני 2007 (IDT)
::אריאל שרון הקים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל ואת משרד המשנה לראש הממשלה במיוחד בשביל שמעון פרס והדבר אושר במליאת הכנסת. המשרד קיים, וכך גם משרד הגמלאים, הם אינם שרים בלי תיק לענייני...[[משתמש:Segal|Segal]] 18:53, 13 ביוני 2007 (IDT)

== הנשיא ה-9 ==

הנשיא ה-9 של מדינת ישראל.

גרסה מ־21:38, 13 ביוני 2007

למעשה בפעם הראשונה שמעון פרס לא היה ראש ממשלה רשמי אלא ממלא מקום ראש ממשלה בחופשה! עובדה שרבין תקופה קצרה לפני הביחירות חזר לתפקידו כדי להעבירו בטקס רשמי לבגין!(שווה בדיקה בכל מקרה...)



לאחר התפטרותו של יצחק רבין מראשות הממשלה בשל גילוי חשבון הבנק במדינה זרה, אשר החזיקה רעייתו לאה, מונה שמעון פרס במקומו של רבין. אך ממשלה זו נפלה בהצבעת אי אמון בעקבות נחיתת מטוסי קרב מדגם F15 ביום השבת. בבחירות שהתקיימו לאחר מכן, ניצחה מפלגת הליכוד בראשותו של מנחם בגין, שתפס את מקומו של פרס וזאת לאחר שכיהן כראש ממשלה תקופה קצרה בלבד בממשלת המעבר.

רבין אולץ להתפטר מראשות הממשלה בשל גילוי חשבון הבנק במדינה זרה, אשר החזיקה רעייתו לאה, לאחר שממשלתו נפלה חדשים ספורים קודם ב"תרגיל המבריק" . פרס התמנה לממלא מקום ר"מ בחופשה זמן מה לפני הבחירות

זה עוד יותר גרוע. זו הייתה בכלל ממשלת רבין שנפלה בגלל המטוסים בשבת. רבין רץ לבחירות, ואז התגלתה פרשת הדולרים, ופרס נעשה המועמד. ואולי גם ראש הממשלה בפועל.

eman

להד"ם

לא היה ולא נברא. רבין לא יכול היה, גם אם היה רוצה (והוא רצה) להעביר את תפקידו לפרס ב-77', שכן חבר ממשלת מעבר אינו יכול להתפטר (אהרון ברק ייעץ לו להביא מכתב מפסיכיאטר אם הוא מתעקש לפרוש) לא משנה 17:40, 8 מרץ 2004 (UTC)

כן היה וכן נברא. רבין באמת לא היה יכול להתפטר מממשלת מעבר- הוא יצא לחופשה זמנית, ופרס מילא את מקומו, על אף שרבין עודכן יום-יום ע"י פרס. מהלך זה מכונה התפטרות ע"י הציבור, אבל מבחינה חוקית, היה מדובר בהליך שונה. א.אסף 09:42, 29 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

תאריך לידתו

מתי נולד שמעון פרס? ב-16 באוגוסט או ב-21 באוגוסט? --אייתלאדאר 10:03, 16 אוג' 2004 (UTC)

דווקא ה15, לפי אתר הכנסת. נדב 10:07, 16 אוג' 2004 (UTC)
למרבה הצער, אתר הכנסת מאוד לא אמין בתאריכי לידה.
הנה שני מקורות (זהים) רשמיים שתומכים בתאריך ה-21: מאתר משרד החוץ, ואותו טקסט ממשרד ראש הממשלה.
לעומת זאת חיפוש בואינט (אבל לא באנציקלופדיה, למישהו יש גישה לשם?) על ידיעות על חגיגות ימי ההולדת תומך דוקא ב-15 וב16, אם כי אולי חגגו רק בתאריך קרוב.
eman
לא יודע לגבי מקורות באינטרנט, אבל הייתה עכשיו כתבה בחדשות ערוץ 2 על זה ששמעון פרס חוגג היום 81, והתאריך היום הוא ה-16 באוגוסט. גם פרס עצמו רואיין, ככה שאני מניח שהם לא ממציאים דברים סתם.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 18:07, 16 אוג' 2004 (UTC)
בדקתי באנציקלופדיה של ואינט, ויש שם רק שנת לידה, לא תאריך מדויק..--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 05:44, 18 אוג' 2004 (UTC)

בתאריך ה-16/08/2004 בחדשות ערוץ 2 ציין כי "היום חל יום הולדתו השמונים ואחד של שמעון פרס". אני לא יודע ולא מכיר מקור יותר מהימן מחדשות ערוץ 2 שאף פעם לא טועים במסירת מידע. (alon)

אפשר פשוט לפנות לפרס במכתב. לפוליטיקאים יש צוות שאחראי לקשר עם הציבור והם יענו. אם יש התלבטות נוספת בין התאריכים, אני בעד לשלוח מייל. גילגמש 05:19, 18 אוג' 2004 (UTC)

שלחתי שלשום. חוצמזה שאלתי מישהי שיש לה קשר ישיר איתו. התשובה שהיא חזרה איתה היתה "כ' באב". אבל כ' באב תרפ"ג היה בכלל 2 באוגוסט 1923, שזה לא דומה לשום דבר שמופיע בשום מקום אחר - אז אני כבר מבולבל לגמרי. --אייתלאדאר 05:24, 18 אוג' 2004 (UTC)
נרשום את התאריך שיגיע מהלשכה שלו. אם הם יטעו, זה על אחריותם. אי אפשר לנצח את כל תיאוריות הקונספירציה. גילגמש 05:47, 18 אוג' 2004 (UTC)
זה כנראה תלוי אם מדברים על תאריך הלידה מהאמא היהודיה או מהאמא היהודיה :-) נדב 09:31, 18 אוג' 2004 (UTC)
"מהאמא היהודיה או מהאמא היהודיה"? התכוונת בוודאי "או מתדיראן". --אייתלאדאר
-) נדב 09:59, 18 אוג' 2004 (UTC)

עוד מקור מעניין הוא ויקיפדיה, שם מופיע בתאריך 15 באוגוסט כי שמעון פרס נולד... רצוי להיות עקביים. בנוסף, שמעון פרס היה ראש ממשלה רק פעמיים (הפעם הראשונה הוא מלא את מקומו של רבין, אך לא היה אפילו ראש ממשלה בפועל, כפי שהיה בימים הראשונים לאחר רצח רבין, עד להקמת ממשלה חדשה בראשותו), אזי אם אין התנגדות, מן הראוי לתקן את הערך. אבינעם 22:07, 10 נוב' 2004 (UTC)

הזזתי את יום הולדתו מה-15 אל ה-16, כדי שנהיה עקביים, אם כי עדיין ייתכן שהתאריך הנכון הוא 21, כאמור לעיל. דוד שי 03:04, 11 נוב' 2004 (UTC)


שוב: תיאור תפקידו של פרס ב77

העברה מדף המשתמש שלי:

הוספת את המילה בפועל לתקופת הזמן שבו רבין יצא לחופשה (1977). אני חושב שמספיק לכתוב "מילא את מקומו", משום שהמושג "ראש ממשלה בפועל" מתאר מצב שבו נבצר מראש הממשלה למלא את מקומו (למשל בגלל מוות או הרשעה בפלילים), ואז מתמנה "ראש ממשלה בפועל". בכל מקרה אחר שראש הממשלה בחו"ל או בחופשה יש ממלא מקום, ואם אני מבין נכון, זה מה שעשה פרס באותה תקופה. תודה. אבינעם 06:37, 4 אפר' 2005 (UTC)

נראה לי שאין מחלוקת ביננו על העובדות, אלא רק על איך להביע אותן בדרך הכי ברורה.
המילה "בפועל" לכשעצמה מציינת את זה שזה לא באופן רשמי. השתמשתי בה בשני מקומות:
  • "בנוסף, בשנת 1977, עם העמדתה לדין של לאה רבין בפרשת חשבון הדולרים, יצא ראש הממשלה יצחק רבין לחופשה, ופרס מילא את מקומו בפועל."
  • "רבין, שלא היה יכול להתפטר ממשלת המעבר, יצא לחופשה ופרס מילא את מקומו כראש ממשלה בפועל (אם כי האחריות היתה על רבין, ופרס עדכון אותו באופן יומיומי)."
בשום מקום לא השתמשתי בביטוי "ראש ממשלה בפועל".
דוקא אם היינו כותבים רק ש"ופרס מילא את מקומו" היה נוצר בלבול, והיה אפשר לחשוב שהוא היה באופן רשמי ראש ממשלה.
אני מציע לראות מה עוד אנשים יבינו, ואיזה ניסוח יביע את העובדות בצורה הטובה ביותר.

eman 11:44, 4 אפר' 2005 (UTC)

חשוב לציין שהוא אכן מילא את מקומו בפועל. הרי פרס גם היום הוא ממלא מקום ראש הממשלה ואף שינו את חוק היסוד על מנת לתת לו את התפקיד הזה. זה לא אומר שהוא משמש בתקפיד של ראש הממשלה. הוא יהפוך לראש ממשלה רק אם יקרה משהו לשרון והוא לא יוכל לתפקד. לכן לא מספיק לכתוב "מילא את מקומו" או "היה ממלא מקומו". גילגמש שיחה 11:47, 4 אפר' 2005 (UTC)

שלום רבותי,
עדיין לא ברור לי. בערך כתוב כעת: "רבין, שלא היה יכול להתפטר ממשלת המעבר, יצא לחופשה ופרס מילא את מקומו כראש ממשלה בפועל" (ההדגשה היא שלי). אני עדיין מתנגד לשימוש בביטוי זה. ראש הממשלה בפועל הוא מושג שנקבע בחוק יסוד הממשלה. ראש הממשלה הפועל נבחר על-ידי חברי הממשלה במקרה שנבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו. בתולדות מדינת ישראל היו שני ראשי ממשלה בפועל: אלון לאחר מות אשכול, ופרס לאחר רצח רבין. ב-1977 פרס לא היה ראש ממשלה בפועל. אינני יודע מה היה תוארו המדויק: אולי ממלא מקום ראש הממשלה בחופשה (או ראש ממשלה תורן...). בברכה. אבינעם 20:40, 4 אפר' 2005 (UTC)

אפשר לעיין באתר הכנסת ולבדוק איזה תואר היה בדיוק לפרס בשנת 1977. גילגמש שיחה 20:42, 4 אפר' 2005 (UTC)
בדקתי כבר: לא תואר ולא הדר ניתן לו. אבינעם 20:47, 4 אפר' 2005 (UTC)
אם כך יש למחוק. גילגמש שיחה
לא היה פה ויכוח על העובדות, רק על הניסוח, שממנו היה אפשר להין דבר לא נכון. eman 21:02, 4 אפר' 2005 (UTC)
אופס. רק עכשיו הבנתי מה מפריע לך. נראה לי שאם נחליף את סדרק המילים ונכתוב: "מילא בפועל את מקומו כראש ממשלה", זה יפתור את הבעיה. eman 21:02, 4 אפר' 2005 (UTC)
בדיוק! ניסוח יפה והולם. תודה רבה ולילה טוב. אבינעם 21:15, 4 אפר' 2005 (UTC)
תודה לך ששמת לב לבעיתיות בניסוח הקודם. eman 22:08, 4 אפר' 2005 (UTC)

שתדלנות

בערך מופיע המשפט: "אחרי שתדלנות רבה זעה על צעד זה פרס, יחד עם רבין וערפאת, בפרס נובל לשלום לשנת 1994". אני מניח שזעה זה זכה, אולם לא ברור נושא השתדלנות (של פרס, של מקורבי פרס...?). אני מניח שזו יותר דעה מאשר עובדה היסטורית, הלא כן?

בנוסף, חסרה השנה של "זכרו את ה-3 בנובמבר" (אולי הוא התכוון ל-4 בנובמבר? אף אחד לא המציא על זה תאוריית קונספירציה מפוקפקת...).

תודה. אבינעם 06:09, 5 אפר' 2005 (UTC)

הוספתי את התאריכים בנוגע להסכם עם ירדן.
בקשר לשתדלנות זו לא הבעת דעה, אלא בהחלט קביעה עובדתית. אין פה הבעת דעה האם הפרס הגיע או לא הגיע, ואפילו לא האם הוא קיבל את הפרס רק בגלל השתדלנות. eman 11:48, 5 אפר' 2005 (UTC)
תודה. אבינעם 12:03, 5 אפר' 2005 (UTC)

דעות ומידע חשוד

יש בערך זה הבעת דעות וציון מידע שאני לא בטוח שהוא מבוסס: נכתב כי הפצצת הכור בדימונה נדחתה ע"י בגין בחודש ימים רק בגלל מכתב של יו"ר האופוזיציה פרס. זה לא נשמע לי הגיוני. על איזה מקורות זה מסתמך? (ונא לא להגיד לי "מתוך כתבה בעיתון"). או שפרס בבחירות 81' הגיב בהתעמתות עם הקהל, "שחשפה התנשאות כלפי תומכי הליכוד". זו דעה, לא עובדה! כותב אחר יכול לציין שמנקודת מבטו דווקא תומכי הליכוד התנשאו על פרס -וזו גם תהיה דעה.

לגבי השתדלנות לפרס נובל שנדון למעלה, האם תתחילו לכתבו ליד כל זוכי פרס נובל או פרס ישראל האם הופעלו שתדלנויות לפני קבלת הפרס? לדעתי זוהי קנטרנות יותר מאשר מידע שימושי.

אבירם

לגבי בחירות 91, לא מזמן ראיתי (בסדרה "רוח קדים") קטע מאחת העצרות האלה. קטע ארוך שקשה מאוד להוציא אותו מהקשר. וזה היה פשוט מביך. חבל שאין לי את התמליל, אכן הוא היה עדיף על פני המילים האלה. אלב כשרואים את זה קשה לקבל התרשמות אחרת.
לגבי השתדלנות לפני קבלת הפרס, זה באמת היה דבר יוצא דופן, והוא הוזכר בזמנו כמה וכמה פעמים בעיתונות. היתה שם בעיה שרק עד 3 אנשים יוכלו לזכות בפרס, והיו מועמדים רבין וערםת, ופרס ואבו מאזן. בסוף פרס זכה ואבו מאזן לא, למרות ששניהם היו אלה שעמוד מאחורי היוזמה וחתמו על ההסכמים eman‏ 01:59, 10 אוגוסט 2005 (UTC)

לגבי הקטע שראית מבחירות 81' (ולא 91'), כשכל הזמן מקללים אותך בזעקות וזורקים עליך עגבניות אתה מתרגז ומשיב אש, זה לאו-דווקא התנשאות. יצא לי לקרוא מחקר המתאר את הבחירות הללו. הבחירות היו אלימות באופן מיוחד ולוו גם בהסתה פרועה נגד פרס (שאמו ערביה וכד'). ראית קטע וידאו אחד והוצאת לדעתי דברים מהקשרם. כמו כן, אני לא בטוח שפרס הפעיל או ידע על השתדלנות לטובתו. ומה לגבי הפצצת הכור האטומי? האם המבצע נדחה בגלל פרס? אבירם

למה זה לא נראה לך הגיוני? זה מוזכר גם בערך על מבצע אופרה ובקישורים שיש שם. הטענה היתה שבגין חשש שאם המידע הגיע לפרס, יש בעיה של בטחון שדה, ומי ידוע מי עוד יודע על זה ולאן זה עוד הגיע.
בקשר לבחירות 81, גם החלק של האלימות מוזכר. והנושא של ההתשאות מוזכר גם בהקשל של פרשת הצ'חצ'חים של דודו טופז, שבודאי מראה את ההתנשאות הזו. eman‏ 15:42, 10 אוגוסט 2005 (UTC)

אם אכן המידע בערך "מבצע אופרה" הוא נכון ובדוק, אזי למדתי בעזרתך משהו חדש היום. אבדוק בהזדמנות בספרים המופיעים שם. לגבי ההתנשאות בבחירות 81', זה לא שפרס תמך באמירותיו של דודו טופז. היו בבחירות אלו הרבה שנאה מימין ומשמאל, ראיתי גם קטעי נאום של בגין מאותם בחירות שעדיף לא להזכר בהם (משהו בסגנון: הקיבוצניקים עוד ישטפו אצלכם רצפות) ובקיצור, ליחס את ההתנשאות באותה תקופה לפרס זה לדעתי חוטא לאמת.
אבירם 16:29, 10 אוגוסט 2005 (UTC)

בספר "תמוז בלהבות" יש דיון שלם בנושא הפצצת הכור בעיראק ואכן מדובר על תוצאות הפתק של פרס. דרך אגב, מה שהודלף לו זה המועד ולא הכוונה לבצע את הפעולה, שבגין דיווח לו עליה.
לא הבנתי מה הסיבה לכך שאתה טוען שלא צריך לדבר על ההתנשאות של פרס, זה שאחרים היו לא בסדר הופך אותו לזך וטהור? אני בספק... טרול רפאים 09:03, 11 אוגוסט 2005 (UTC)

- לא, פשוט "התנשאות" זו כבר דעה. ניתן לייחס התנשאות לכמעט כל פוליטיקאי במערכת בחירות (ראה על בגין למעלה), בייחוד בבחירות בו מפעילים נגדך אלימות ומפוצצים אסיפות. בעייתי במיוחד הכיתוב "התנשאות שבאה לידי ביטוי בולט על ידי דודו טופז בתקרית הצ'חצ'חים" זה אומר לקורא שפרס תמך בעמדה זו - ולא כך הוא הדבר. גם אויביו הפוליטיים לא ניכסו לו עמדות גזעניות. אבירם 12:01, 11 אוגוסט 2005 (UTC)

ראה את התיקונים שעשיתי בפיסקה. eman‏ 14:37, 11 אוגוסט 2005 (UTC)

o.k., זה נראה לי מדוייק יותר. אבירם 16:10, 11 אוגוסט 2005 (UTC)

היום יומולדת

שוב, בענייני יומולדת: בידיעות אחרונות של היום כתוב שהיום (16 באוגוסט) יום הולדת לשמעון פרס. לפי דף השיחה מעל, זו גם היתה ההחלטה הסופית של חבר הנאמנים שלנו, אולם משום מה מופיע בערך התאריך של אתמול. האם לשנות? אבינעם 06:18, 16 אוגוסט 2005 (UTC)

הרצל חנוכה

לדוד שי: מדוע מחקת (בלי אפילו לנמק) את אזכור שמו של הרצל חנוכה כמי שעשה את "התנועה המזרחית המגונה" המפורסמת ב 1981? emanשיחה 10:05, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

אין שום חשיבות לשמו של פעיל ליכוד זה, כפי שאין חשיבות לשמו של מי שזרק על פרס עגבניות. לאירוע יש משמעות, לשם האיש - אין. לדעתי אין טעם להעמיס על הקורא עוד ועוד פרטים טפלים. 17:59, 11 ספטמבר 2005 (UTC)
אפשר לפתוח ערך על ילדיו ?יכולה להיות לכך חשיבות אנציקלופדית אם הוא קרא לקטן שבהם בשם "חכם" שש"ז 18:04, 11 ספטמבר 2005 (UTC)
עובדה שיש מספיק חשיבות בשביל להזכיר את שמו בכל מיני מקומות גם אונליין וגם בדפוס. ועובדה שכשמצאתי את השם הזה, מיד הכרתי אותו. השם היה די מפורסם בזמנו. לא הצעתי לפתוח עליו ערך. סה"כ להזכיר את שמו ב 3 מילים. אולי יש מישהו אי שם שכן רוצה להיזכר איך קראו להוא שעשה "תנועה מזרחית מגונה" לשמעון פרס ב1981? צריך לחשוב גם עליו. אם לא הערך הזה, לפחות בערך על מערכת הבחירות (שלא היה קיים כשהוספתי את המידע הזה לפה. emanשיחה
בערך על מערכת הבחירות שמו רלבנטי יותר. שיהיה שם. דוד שי 04:25, 12 ספטמבר 2005 (UTC)

אנשי היישוב

פרס לדעתי לא שייך לקטגוריה זו. פעילותו לפני קום המדינה היא זניחה. ערןב 09:45, 21 ינואר 2006 (UTC)

פעילותו לפני קום המדינה (מלבד לימודים) על פי ויקיפדיה:
  • ב-1940 היה בין מייסדי קיבוץ אלומות
  • בשנים 1941 - 1944 היה מזכיר "הנוער העובד".
  • ב-1947 החל לעבוד עם דוד בן-גוריון ולוי אשכול במפקדת ההגנה, ועסק בענייני כוח אדם ורכש.
אכן, רוב פעילותו לאחר קום המדינה, אולם, אילו היה מת בשנותיה הראשונות של המדינה, עדיין היה ראוי להיכלל (לפחות במספר שורות) בויקיפדיה ואז פעילותו לפני קום המדינה לא היתה נחשבת זניחה. לדעתי, הסיווג של הקטגוריה צריך לאפשר לכל המתעניין למצוא את המאמרים הקשורים (ולו חלקית) בנושא.--Act 11:35, 21 ינואר 2006 (UTC)
שמעון פרס היה אחראי על הרכש (אני לא זוכר איפה) במהלך מלחמת העצמאות, כולל בחלק שלפני הקמת המדינה. יש לנו סיפור דומה עם יצחק רבין וצריך להחליט האם אנשים שפעילותם המשמעותית לפני קום המדינה החלה רק במלחמת העצמאות צריכים להיכלל בקטגורית אנשי היישוב או לא. טרול רפאים 11:47, 21 ינואר 2006 (UTC)
הנושא אינו עקרוני, אולם, לדעתי, נוח יותר יהיה שכל אדם שהיתה לו פעילות ממשית כלשהיא בארץ לפני קום המדינה (גם אם פעילות זו היא שולית ביחס לפעילות לאחר קום המדינה) ייכלל בקטגוריה של "אנשי היישוב". כאמור, הדבר יאפשר לכל המתעניין למצוא את מאמרים קשורים ביישוב.--Act 12:19, 21 ינואר 2006 (UTC)

איך שמעון הצליח להתחמק משרות צבאי במלחמת השחרור?

לא ברור לי כיצד שמעון פרס , שהיה צעיר ובריא בן 25 שנה בס"ה הצליח לבלות את מלחמת השחרור כפקיד אזרח ולא כחייל. אולי מישהוא יכול להסביר את התופעה? הרי פקידים ממשלתיים בגילים 40-60 לא חסרו אז . וצעירים שהיו בתפקידי מינהל , משק או אקדמיה עזבו הכל והתגייסו. אודה אם מישהוא יאיר את עינינו בסוגיה זו.

שמעון פרס עסק במלחמת העצמאות במה שהיום הוא בטיפול מינהל הרכש של משרד הביטחון, זאת עבודה חיונית, במיוחד באותה תקופה. טרול רפאים 20:08, 15 מרץ 2006 (UTC)

זהו אחד מהשקרים שמפיצים בשמו . פרס היה פקיד זוטר בן 25 במשרד שסבי עבד בו , יחד עם עוד בני 40-50-60 , איך מלאו לבו להשתמט ככה. מה האמת בגירסה של אורי אבנרי שמשפחתו של פרס קנתה את שירותו הצבאי בכסף.

האמת: האמא הערבייה של פרס פתחה חבית של מטבעות זהב שעברה בירושה במשפחה, בחצי מהכסף קנתה את שירותו הצבאי בכסף, ובחצי השני קנתה את תדיראן. דוד שי 20:32, 4 אפריל 2006 (UTC)

הביוגרפיה של פרס באתר קדימה

הביוגרפיה של באתר מפלגת קדימה דומה דמיון מפתיע לערך אצלנו... אבינעם 20:33, 15 מרץ 2006 (UTC)

הוא מכיל את העובדות בלבד, כך שזה תקין. ראוי לציין שגם הרשומות על המועמדים האחרים (כמו צחי הנגבי) נראות דומות ומה שמעניין עוד יותר זה העובדות שבאתר בחרו להשמיט... טרול רפאים 20:48, 15 מרץ 2006 (UTC)
זה לא אתר קדימה הרשמי, זה אתר מעריצים או משהו כזה. האתר הרשמי כתובתו www.kadimaisrael.co.il Pacman 20:55, 15 מרץ 2006 (UTC)
גם באתר הרשמי יש את אותה ביוגרפיה. אבינעם 21:03, 15 מרץ 2006 (UTC)


פרטים אישיים

בפרטים אישיים רשום: הוא אב לבת, ד"ר צביה (ציקי) ולדן, ושני בנים, יוני וחמי.
לא ברור מי זה דן, בן שלו?--משתמש חסר חיים 01:25, 5 מאי 2006 (IDT)

ולדן (Valden?) הוא שם משפחתה של ביתו של פרס. DGtal 23:54, 21 מאי 2006 (IDT)


"ב-2 בנובמבר 2001 פרשה מפלגת העבודה מהקואליציה." התאריך הזה נראה לי לא הגיוני? הרי הבחירות היו בשנת 2003. סביר שהתאריך הנכון הוא בשנת 2002. לא? Shirbi 23:50, 21 מאי 2006 (IDT)

אמת, מעיון מהיר בדף של פרס, או של כל שר אחר במפלגת העבודה, היית מגלה את הדבר. תיקנתי... גבעתיים 11:41, 5 יוני 2006 (IDT) (שהוא למנייננו ט' בסיון ה'תשס"ו)

נולד ב- 16 באוגוסט

אז אנחנו לא בטוחים מתי שמעון פרס נולד, ובכל זאת דיעת הרוב היא הקובעת, ומשלל הפרסומים על תאריך הולדתו של פרס, חוזר הכי הרבה פעמים ה- 16 באוגוסט. מה שבטוח שה- 2 באוגוסט כפי שמופיע כרגע הוא תאריך חסר כל שחר. אני דורש לשנות ל- 16 באוגוסט.

לך לאתר הכנסת, איש תקיף, ותראה שגם שם תאריך הלידה הוא 2 באוגוסט. זה התאריך הנכון ואין בלתו. דוד שי 20:33, 8 יוני 2006 (IDT)
אני אמשיך לציין את יום הולדתו ב- 16 באוגוסט, חרף כל הסבורים אחרת. 88.154.186.145 20:59, 25 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

במרשם האוכלוסין (ניתן להורדה ב-emule) מופיע יום הולדתו של שמעון פרס כ-1/8/1923. זהו תאריך הולדתו כפי שמופיע בת.ז. וברישומים הרשמיים של המדינה.

אין עדכון יותר?

האם מאז ששמעון פרס נכנס לתפקידו כשר לפיתוח הנגב והגליל באפריל 2006 לא קרה שום דבר שראוי לציון שקשור לשמעון פרס? נראה לי תמוה. תומפקינס 18:50, 27 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

בדיוק להפך - המצב כיום הוא שהפכו את הערכים על פוליטיקאים לעיתון או בלוג וכל פעולה קטנה שהם עושים נכנסת מייד לתיעוד הויקיפדי. מלבד העובדה שרוב המידע המוכנס פשוט לא רלוונטי ברמה האנציקלופדית, זה גם יוצר פערים עצומים בין "עד 2001" ולאחריו (לאו דווקא ספציפית על הערך הזה). אנחנו אנציקלופדיה ולא עיתון - לא צריך להכניס לערכים כל דבר שמישהו אומר או עושה, ולרוב גם אין לזה משמעות שבועיים לאחר מכן ברמה ההיסטורית, גם בהיבט הספיציפי על אותה אישיות. אסף 18:53, 27 בדצמבר 2006 (IST).[תגובה]

למה יש מלבן למטה של "שרי ההסברה", לא ידוע לי שפרס היה שר הסברה ובכל מקרה הקישור לא מוביל לשום מקום.

קטגוריות

האם יש צורך לכלול את שמעון פרס גם בתוך "שרי ישראל" וגם בתוך "שרי הדתות של ישראל" וגם בתוך "שרי האוצר של ישראל", האם לא נקבע דפוס כתיבה שמשייכים כל ערך לקטגוריה הכי משנית שהוא מתאים לה ? ים - דף השיחה 15:47, 14 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

רשימת התפקידים

רשימת תפקידיו של שמעון פרס לא צריכה להיות ככה:

  • ראש ממשלה
  • מ"מ ראש הממשלה
  • סגן ראש הממשלה
  • משנה לראש הממשלה

וכן הלאה? ומדוע, אגב, תפקיד השר לפיתוח הנגב והגליל קודם לשר התחבורה, ומדוע שר החוץ מופיע לפני שר האוצר ושר הביטחון? רבים יגידו שהאוצר הוא החשוב ביותר, אחריו הביטחון, אחריו החוץ, אח"כ הפנים, אח"כ התקשורת, התחבורה, הדתות, פיתוח הנגב וכו' ואז ראש האופוזיציה.

הקלטת השם "שמעון פרס"

זו ויקיפדיה העברית ואנחנו לא מוסיפים כאן עזרי הגייה למילים עבריות. נו, באמת! אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 01:14, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מה פתאום, יש כבר החלטות שתומכות בכך, הבעיה היא שעד כה איש לא התנדב לעשות הקלטות משמעותיות. ההקראה עצמה נשמעת לי בסדר גמור, ואיני רואה כל סיבה למנוע מאנשים לשמוע כיצד מבטאים נכונה את שמו. מתקציר העריכה שלך הייתי בטוח שמדובר לפחות באיזה חיקוי מארץ נהדרת.. יחסיות האמת 01:24, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לא ידוע לי שיש החלטות התומכות בכך; אשמח לראות קישור. כל הפואנטה של ההקלטות האלה היא לעזור לקורא העברי בהגיית שמות זרים. לא ראיתי בשום מקום בוויקי העברית ובוויקי האחרות שמוסיפים הקלטה לשם באותה שפה של הערך. אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 01:25, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לדעתי דווקא ההקראות נועדו בעיקר לכבדי ראייה. אני מסכים שהשם שמעון פרס לבד הוא לא הרבה מידע לכבדי הראייה, אבל זו התחלה. מחר מישהו יוסיף "רה"מ לשעבר" ומחרתיים "נולד ב-1923". יחסיות האמת 01:56, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני ממש, אבל ממש לא סבור שזו מטרת ההקלטות. לכבדי ראייה יש כל מיני פטנטים אחרים לקרוא עמודי טקסט שלמים, החל מהגדלת האותיות וכלה בתוכנות היכולות להקריא טקסט רציף. אני גם לא יודע איך כבדי ראייה יידעו איפה להקליק כדי לשמוע את ההקלטה של השם "שמעון פרס", ולכן ייאלצו לגשש בחשיכה באשר לאישיות שבה עוסק הערך. אביעד המקורישיחהבואו להתפעל 01:59, 12 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

סוניה פרס

מדוע סוניה פרס מפנה לערך זה? אם היא לא זכאית לערך (ואני מאמין שהיא כן) עדיף קישור אדום מהפניה לערך אחר, ש99% ממנו עוסק בשמעון ולא בסוניה פרס. גלובוס ~ שיחה 19:46, 6 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הפניתי לפסקת המשפחה. חגי אדלר 22:47, 6 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הועבר משיחה:סוניה פרס (אשת ראש הממשלה לשעבר) בהצבעה שנערכה בנוגע לערך שעסק בגילה קצב, הוחלט לאחד את תוכן הערך לתוך הערך על בעלה, והובאו לכך נימוקים משכנעים למדי. מכיוון שפרס, בדומה לקצב, זכתה לערך אך ורק מפני שהיא "אשתו של" (בניגוד לעליזה אולמרט, לדוגמא), אני לא רואה סיבה לא להכליל את המידע החשוב אודותה בפרק "משפחה" בערך שעוסק בשמעון פרס. ‏pacmanשיחה 21:14, 9 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מסכים לחלוטין. על פי הכתוב בערך והידוע על גב' פרס, בטוחני שגם היא בעד. מגיסטרשיחה 21:17, 9 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
מסכימה עם מגיסטר, ידוע מעט מאוד על סוניה פרס והיא מנסה להותיר את המצב הזה על קנו. אליזבט שיחה 21:21, 9 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הרציונל שלי אומר שאין זה נכון לעשות ערך (או מיני ערך) על סוניה פרס בתוך הערך של בעלה. גם עם זה קצרמר. תומפקינס החדש 21:22, 9 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

נכון, אין לעשות מיני ערך, מיותר לחלוטין. גם בשרה נתניהו הוחלט שאין צורך בערכים על בני זוג של מנהיגים אם אין בהם עניין מיוחד. קל וחומר כשמדובר בסוניה פרס, שמתרחקת מאור הזרקורים. ‏odedee שיחה 21:33, 9 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
גם אני בעד איחוד, מאותם נימוקים שהועלו כאן. מלמד כץ 21:39, 9 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מכאן שהערך לא יאוחד, אלא ימחק, כן? תומפקינס החדש 21:45, 9 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הרעיון הוא שתשלב את המידע שמופיע כאן בתוך שמעון פרס. מלמד כץ 01:37, 10 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מה עם לאה רבין? רק על פי הקטגוריות שהערך נמצא בהן אפשר לתמוה על חשיבותו. מור שמש 06:50, 10 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

לדעתי רוב התוכן בערך רכילותי או חסר עניין לציבור (וגם שם הערך לא תקין). שילבתי מעט מאוד מהתוכן בערך שמעון פרס, ושאר הפרטים נראים לי חסרי חשיבות. אם יש עוד משהו שנראה חשוב אנא שלבו בערך על שמעון לפני שערך זה ימחק. ערן 17:57, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

סוניה פרס - אשת נשיא המדינה. בת 84, נולדה באוקראינה, ועלתה לישראל בנעוריה. משפחתה התגוררה ביישוב בן שמן, שם גם הכירה בשנות ה-40 את שמעון פרס. בני הזוג נשואים משנת 1945, והם הורים לשלושה ילדים. מאז שנות החמישים, הם מתגוררים יחדיו בדירתם בתל אביב.

לוזר

איך זה שאין משפט או לפחות פסקה שמזכירים את תדמית "הלוזר" שדבקה בשמעון פרס. הרי לא סתם הוא שאל בשנת 1996 את חברי מרכז מפלגת העבודה "אני לוזר?!" וזכה לשאגת "כן!!!" מהדהדת. 192.115.100.11 17:45, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

אני חושבת שידוע לכולם ששמעון פרס לוזר :-) יסמין 17:52, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
יש רק בעיה אחת עם מה שאמרת, וזה שהוא לא שאל "אני לוזר?!" אלא "אני הפסדתי?!". לפני זה הוא אמר משהו כמו: אתם קוראים לי לוזר. ואני שואל אתכם - אני הפסדתי?!
emanשיחה 17:53, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אוקיי, זה לא משנה. אני לא זוכר את הציטוט המדויק, אבל העקרון הוא שאפילו ה"קהל הביתי" שלו קרא לו לוזר. 192.115.100.11 17:57, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
הציטוט המדויק הוא "אני שומע את חבריי למפלגה אומרים 'פרס הוא לוזר'. אני הפסדתי?!" התשובה ברורה. Segal 16:43, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

ההגנה על הערך

לאור הניסיון של הדקות האחרונות, ובעיקר הניסיון בעבר עם אולמרט אחר נפילתו למשכב של אריאל שרון, כדי להימנע ממצב שכל חמש דקות מישהו יבקש להפוך אותו כבר לנשיא, החזרתי הגנה מלאה. שמעון פרס אולי נבחר/ייבחר תיכף לנשיא המדינה, אבל לא יתחיל לכהן בתפקיד עד שיושבע בעוד זמן מה. לכן אין להוסיף את התבנית או את הקטגוריה וכו' וכו'. אם למישהו יש תוספת אחרת, נא לעבור דרך מפעילי המערכת ולרשום בדף השיחה. ‏Harel‏ • שיחה 14:52, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

שלום, שמי הוא פרס סוניה / ואהיה לנשיא רעיה / אך איה הוא כעת? / מסתודד עם קולט? / או אולי אף עם איציק דליה.
התנגדתי להגנה אבל לצערי נוכחתי בנחיצותה. רק אעיר כאן כי גם העריכה שאתה ביצעת (ציון בחירתו) לקויה. במקרה זה ניתן לומר שזו הערה קטנונית אבל ראוי להימנע (ול רק לשם מראית העין) גם מפעולות העלולות להוביל להערות קטנוניות...נריה 15:01, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אני מקבל. זה באמת היה סוג של הימור, מצד שני לא רציתי שנהפוך למהדורת חדשות ונעדכן על כל פיפס, אלא נסכם את המהלך כולו, שתוצאתו הרי ודאית עד כדי הופעת פורס מז'ור. ‏Harel‏ • שיחה 15:07, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
מותר ונכון עכשיו לעדכן את תבנית:נשיאי ישראל, גם אם פרס יושבע עוד חודש. דף משתמש שיחה 17:42, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
למה לא הכנסתם תבנית: מוגן כדי שגם משתמשים טריים יראו שהערך מוגן? אריהשיחה 21:19, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

השר לפיתוח הנגב והגליל

הוא לא "השר לפיתוח הנגב והגליל", כי אין משרה כזו. הוא שר בלי תיק, שאחראי/מופקד על פיתוח הנגב והגליל. כמו שרפי איתן הוא שר ללא תיק שאחראי/מופקד על נושא הגימלאים, כי אין כזו משרה "שר הגימלאים". בברכה, ‏eytanarשיחהתרומות 18:07, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

אריאל שרון הקים את המשרד לפיתוח הנגב והגליל ואת משרד המשנה לראש הממשלה במיוחד בשביל שמעון פרס והדבר אושר במליאת הכנסת. המשרד קיים, וכך גם משרד הגמלאים, הם אינם שרים בלי תיק לענייני...Segal 18:53, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הנשיא ה-9

הנשיא ה-9 של מדינת ישראל.