במבה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
Odedee (שיחה | תרומות)
מ שוחזר מעריכה של 77.124.199.66 (שיחה) לעריכה האחרונה של סקרלט
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:Bamba.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלושה דגמי אריזה של במבה: מימין הוותיק ביותר, ומשמאל החדיש ביותר]]
[[תמונה:Bamba.jpg|שמאל|ממוזער|250px|שלושה דגמי אריזה של במבה: מימין הוותיק ביותר, ומשמאל החדיש ביותר]]
'''במבה''' הוא [[חטיף]] [[בוטן|בוטנים]], המיוצר על ידי חברת [[אסם (חברה)|אסם]] החל משנת [[1963]], ונחשב לאחד ה[[מותג]]ים האהובים והיציבים ביותר ב[[ישראל]].
'''במבה''' הוא [[חטיף]] [[בוטן|בוטנים]], המיוצר על ידי חברת [[אסם (חברה)|אסם]] החל משנת [[1964]], ונחשב לאחד ה[[מותג]]ים האהובים והיציבים ביותר ב[[ישראל]].


בתחילת דרכו היה החטיף בטעם [[גבינה]] ומ-[[1964]] שונה לטעם בוטנים. ההצלחה הגדולה של החטיף הפכה את המותג '''במבה''' ל[[שם גנרי]] לחטיף בוטנים מסוג זה. המוצרים המתחרים נמכרים בשמות "פרפר" ([[תלמה]]), "שוש" ([[עלית]]) ועוד.
בתחילת דרכו היה החטיף בטעם [[גבינה]] וב-[[1966]] שונה לטעם בוטנים. ההצלחה הגדולה של החטיף הפכה את המותג '''במבה''' ל[[שם גנרי]] לחטיף בוטנים מסוג זה. המוצרים המתחרים נמכרים בשמות "פרפר" ([[תלמה]]), "שוש" ([[עלית]]) ועוד.


נכון לשנת [[2007]], כל חטיף רביעי לערך הנקנה בישראל הוא במבה, והוא החטיף המלוח הנמכר ביותר בישראל.‏‏‏‏<ref>‏[http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3388541,00.html המותגים החלוצים], מתוך {{כ}} [[ynet]], {{כ}} 23.04.07‏</ref>
נכון לשנת [[2007]], כל חטיף רביעי לערך הנקנה בישראל הוא במבה, והוא החטיף המלוח הנמכר ביותר בישראל.‏‏‏‏<ref>‏[http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3388541,00.html המותגים החלוצים], מתוך {{כ}} [[ynet]], {{כ}} 23.04.07‏</ref>

גרסה מ־23:09, 26 ביוני 2009

שלושה דגמי אריזה של במבה: מימין הוותיק ביותר, ומשמאל החדיש ביותר

במבה הוא חטיף בוטנים, המיוצר על ידי חברת אסם החל משנת 1964, ונחשב לאחד המותגים האהובים והיציבים ביותר בישראל.

בתחילת דרכו היה החטיף בטעם גבינה וב-1966 שונה לטעם בוטנים. ההצלחה הגדולה של החטיף הפכה את המותג במבה לשם גנרי לחטיף בוטנים מסוג זה. המוצרים המתחרים נמכרים בשמות "פרפר" (תלמה), "שוש" (עלית) ועוד.

נכון לשנת 2007, כל חטיף רביעי לערך הנקנה בישראל הוא במבה, והוא החטיף המלוח הנמכר ביותר בישראל.‏‏‏‏[1]

סוגי במבה

בעקבות ההצלחה, החלה אסם בשנת 2004 לשווק דגני בוקר של במבה בשיתוף עם חברת נסטלה. המוצר נכשל מבחינה מסחרית וירד לאחר כשנתיים מהמדפים.

בשנות ה־90 החלה אסם לייצר ולשווק במבה בסין. הבמבה המשווקת מלוחה יותר, וזאת כדי להתאים לטעם המקומי, שלא כמו החטיף המיוצר בישראל שהוא מתוק.

מותג נוסף של אסם הוא "במבה מתוקה" בטעם תות שדה שמיוצרת מ-1980. שמו העממי הוא "במבה אדומה". צבעו האדום של החטיף מתקבל משימוש בצבע מאכל טבעי. בעבר נעשה שימוש בצבע מאכל מלאכותי מסוכן לבריאות, החשוד כמסרטן.

בשנת 2008 החלה חברת "אסם" לשווק במבה במילוי קרם נוגט לכבוד חגיגות ה-60 למדינת ישראל בתחילה כמהדורה מוגבלת ולאחר מכן כמוצר קבוע.

תהליך הייצור

קובץ:Sweet Bamba.jpg
במבה מתוקה

בתהליך הייצור של הבמבה נדחסות כמויות גדולות של תירס גרוס. התירס מחומם, נחתך ויוצר את הצורה הגלילית של הבמבה. לאחר מכן, חותכים לחלקים ומצפים בחמאת בוטנים. בסופו של התהליך המוצר נארז בשקיות ומשווק לחנויות. בדקה אחת מיוצרות בישראל כ־450 שקיות במבה (27,000 שקיות בשעה).

אריזת במבה

במבה נמכרת בעיקר באריזות קטנות לצריכה אישית, במשקל 25 גרם. קיימות גם 2 אריזות של 80 גרם; אחת במראה אריזת ה-25 גרם והשנייה כתומה. בעבר הייתה קיימת אריזת ענק בשם "מסיבמבה" אולם בשנים האחרונות ירד המוצר מהמדפים והוחלף במארז של 20 אריזות במשקל 15 גרם (300 גרם).

בתחילת שנות התשעים ניסתה חברת אסם להחליף את האריזה השקופה הוותיקה של הבמבה באריזה אטומה, אך התנגדות ציבורית גרמה לחברה להחזיר למדפים את האריזה השקופה, שהמשיכה להימכר במקביל לאריזה האטומה. בשנת 2005 נפסק שוב שיווק האריזה השקופה, ובמקומה עלתה למדפים אריזה אטומה חדשה המשפרת לדברי החברה את טריות המוצר, ונמכרת במקביל לאריזה האטומה שקדמה לה.

לכבוד יום העצמאות השישים למדינת ישראל השיקה אריזה הנושאת את הכיתוב המקורי, כפי שהופיע באריזות הראשונות של במבה.

ערכים תזונתיים

ערכים תזונתיים למנה של 100 גרם חטיף:

תוספי התזונה בבמבה

מכתבה שפורסמה באפריל 2007 ב"הארץ" עולה כי המוצר מכיל שומן רב (כ-35%) והאסטרטגיה השיווקית שבמסגרתה הוספו שלל ויטמינים, מעוררת חששות בקרב תזונאים. הספקות בקשר לחטיפי הבוטנים מתחדדים לנוכח הסודיות סביב המוצרים. היצרניות מסתירות מידע חשוב הנוגע למרכיבים ולאופן ייצור הבמבה.

בדיקת רכיבי "במבה" מעלה שכמויות חלק מהוויטמינים עברו את כמות הצריכה המומלצת של הוויטמין ליום, בייחוד לגבי ילדים בני פחות משלוש.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ המותגים החלוצים, מתוך ‏ ynet, ‏ 23.04.07‏