דן מרגלית – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
בשנים 1964-1991 היה מרגלית עיתונאי ב"[[הארץ]]". בשנים 1968-69 היה חבר ודובר של "[[התנועה למען משה דיין]]", ששמה לה למטרה להביא לבחירתו של דיין לראשות הממשלה.
בשנים 1964-1991 היה מרגלית עיתונאי ב"[[הארץ]]". בשנים 1968-69 היה חבר ודובר של "[[התנועה למען משה דיין]]", ששמה לה למטרה להביא לבחירתו של דיין לראשות הממשלה.


מרגלית התפרסם במיוחד כאשר ב-[[1977]], בעת שהיה שליח "[[הארץ]]" ב[[וושינגטון הבירה|וושינגטון]], חשף את [[פרשת חשבון הדולרים]]. חשיפתו גילתה ש[[ראש ממשלת ישראל]] דאז, [[יצחק רבין]], שהיה קודם לכן שגריר ב[[ארצות הברית]], החזיק בניגוד ל[[תקנות מטבע חוץ]], שהיו נהוגות אז, חשבון בנק ב[[ארצות הברית]]. השמועה על קיומו של החשבון הגיעה לאזני רעייתו של מרגלית במסיבת קוקטייל אצל הנספח הצבאי בשגרירות הישראלית, ומרגלית אושש אותה בבדיקה שערך בבנק. חשיפת הפרשה הובילה להתפטרות רבין ולהצבתו של [[שמעון פרס]] כמועמד [[מפלגת העבודה]] לראשות הממשלה.
מרגלית התפרסם במיוחד כאשר ב-[[1977]], בעת שהיה שליח "[[הארץ]]" ב[[וושינגטון הבירה|וושינגטון]], חשף את [[פרשת חשבון הדולרים]]. חשיפתו גילתה ש[[ראש ממשלת ישראל]] דאז, [[יצחק רבין]], שהיה קודם לכן שגריר ב[[ארצות הברית]], החזיק בניגוד ל[[תקנות מטבע חוץ]], שהיו נהוגות אז, חשבון בנק ב[[ארצות הברית]]. השמועה על קיומו של החשבון הגיעה לאזני רעייתו של מרגלית במסיבת קוקטייל אצל [[נספח צבאי|הנספח הצבאי]] בשגרירות הישראלית, ומרגלית אושש אותה בבדיקה שערך בבנק. חשיפת הפרשה הובילה להתפטרות רבין ולהצבתו של [[שמעון פרס]] כמועמד [[מפלגת העבודה]] לראשות הממשלה.


מרגלית נמנה עם המנחים הקבועים של התוכנית "[[ערב חדש]]" ב[[הטלוויזיה החינוכית|טלוויזיה החינוכית]] החל מימיה הראשונים ב-[[1982]] ועד היום. התוכנית התפתחה לתוכנית ראיונות פוליטית ידועה, ומרגלית הפך למזוהה איתה.
מרגלית נמנה עם המנחים הקבועים של התוכנית "[[ערב חדש]]" ב[[הטלוויזיה החינוכית|טלוויזיה החינוכית]] החל מימיה הראשונים ב-[[1982]] ועד היום. התוכנית התפתחה לתוכנית ראיונות פוליטית ידועה, ומרגלית הפך למזוהה איתה.

גרסה מ־11:24, 27 ביולי 2009

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

דן מרגלית (נולד ב-13 במרץ 1938) הוא עיתונאי ופובליציסט ישראלי, יליד תל אביב.

בשנים 1964-1991 היה מרגלית עיתונאי ב"הארץ". בשנים 1968-69 היה חבר ודובר של "התנועה למען משה דיין", ששמה לה למטרה להביא לבחירתו של דיין לראשות הממשלה.

מרגלית התפרסם במיוחד כאשר ב-1977, בעת שהיה שליח "הארץ" בוושינגטון, חשף את פרשת חשבון הדולרים. חשיפתו גילתה שראש ממשלת ישראל דאז, יצחק רבין, שהיה קודם לכן שגריר בארצות הברית, החזיק בניגוד לתקנות מטבע חוץ, שהיו נהוגות אז, חשבון בנק בארצות הברית. השמועה על קיומו של החשבון הגיעה לאזני רעייתו של מרגלית במסיבת קוקטייל אצל הנספח הצבאי בשגרירות הישראלית, ומרגלית אושש אותה בבדיקה שערך בבנק. חשיפת הפרשה הובילה להתפטרות רבין ולהצבתו של שמעון פרס כמועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה.

מרגלית נמנה עם המנחים הקבועים של התוכנית "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית החל מימיה הראשונים ב-1982 ועד היום. התוכנית התפתחה לתוכנית ראיונות פוליטית ידועה, ומרגלית הפך למזוהה איתה.

ב-1992 מונה על ידי עופר נמרודי לעורך "מעריב", אך פרש לאחר כחצי שנה תוך הטחת האשמות במשפחת נמרודי, שלטענתו התערבה בשיקוליו מטעמים מסחריים ובכך הקשתה על תפקודו כעורך.

ב-1996 הנחה את העימות הטלוויזיוני בין המתמודדים על ראשות הממשלה באותה שנה, עימות שלפי ההערכות היה בעל חשיבות מרובה בהבטחת ניצחון בנימין נתניהו.

לאורך שנות התשעים הנחה את התוכנית "פופוליטיקה" (מאוחר יותר "פוליטיקה") בטלוויזיה הישראלית ותוכנית דומה בערוץ 2. "פופוליטיקה" זכתה להשפעה עצומה. מקובל לייחס לה את הצלחתם של חברי הפאנל המרכזיים שלה, בעיקר את הישגיו הפוליטיים של יוסף (טומי) לפיד, שבאו לידי ביטוי בהצלחת מפלגת שינוי.

ב-2001 התפטר מ"הארץ" ועבר לכתוב פובליציסטיקה ב"מעריב". ב-2003 עזב את "פוליטיקה" תוך הפניית טענות להנהלת רשות השידור [1], וב-2004 החל להגיש את "פוליטיקה פלוס" בערוץ 10, שבהמשך שינתה את שמה ל"מועצת החכמים", בהרכב המקורי של "פופוליטיקה". נוסף על כך, הנחה את "הזירה", תוכנית ראיונות בעלת מבנה דומה ל"פופוליטיקה" והנחה את תוכנית התרבות "מוסף המוספים של ערב חדש" של הטלוויזיה החינוכית. ביולי 2007 עזב מרגלית את מעריב לטובת עיתון חדש בבעלותשלדון אדלסון, "ישראל היום".

עמדותיו של מרגלית, כפי שבוטאו בפובליציסטיקה שלו, הן שמאליות-מרכזיות-ביטחוניסטיות. הוא הביע תמיכה נלהבת בהקמת גדר ההפרדה עוד בתקופה שבה הייתה שנויה במחלוקת בקרב הממסד הפוליטי והביטחוני והפך לאחד מהבולטים שבין מצדדיה. במשך רוב שנותיו כעיתונאי, היה חבר אישי קרוב של אהוד אולמרט. לאחר מלחמת לבנון השנייה, הסתיימו יחסיו האישיים עם אולמרט והוא הפך לאחד ממבקריו החריפים. מאז הצטרפותו ל- "ישראל היום" הוא ממשיך להביע את ביקורתו החריפה.

מרגלית נשוי ואב לשלושה ילדים.

קישורים חיצוניים