New World Order

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
nWo
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום פעילות WCW ,WWE
תקופת הפעילות 1996–הווה (כ־28 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה היכל התהילה של WWE לשנת 2020
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ה-nWo (ראשי תיבות של new World order; בתרגום לעברית: "סדר עולמי חדש") הייתה קבוצת מתאבקים (סטייבל) בארגון ה-WCW שהורכבה במקור מהוליווד הוגאן, קווין נאש וסקוט הול.

ה-nWo הפכה לאחד הכוחות המשפיעים ביותר על הצלחת WCW באמצע עד סוף שנות ה-90 והייתה גורם מרכזי בהפיכת ההיאבקות המקצועית המרכזית למוצר בוגר יותר, מונחה מבוגרים, והפכה לכוח המניע העיקרי מאחורי הקרב בין ה-WCW ל-WWE באותם ימים כחלק ממלחמות ימי שני.

המטרה של ה-nWo הייתה "להשתלט" על ה-WCW בדרך של כנופיית רחוב.

באירוע "מסיבה בחוף 1996", במהלך קרב שלשות שבו הצוות של "האאוטסיידרים" נאש והול, ושותף מסתורי מול מתאבקי WCW, הוגאן הופיע ותקף את רנדי סאבאג', ובכך חשף את עצמו כשותפם של נאש והול, והפך, בפעם הראשונה במשך יותר מעשור, למתאבק "רע". הוגאן האשים את המעריצים שבגדו בו והכריז על יצירת "סדר עולמי חדש" (nWo). באוגוסט הוגאן זכה בתואר מהענק. הוא ריסס על התואר את האותיות "nWo", והתייחס אליו כאל תואר קבוצתי. קו העלילה של ה-nWo, שהחל בהפיכתו של הוגאן, שעד אז גילם דמות של "מתאבק טוב", לנבל, נחשב לאחד המוצלחים ביותר בתולדות ההיאבקות המקצועית המודרנית, והיווה מקור נרחב לחיקויים ופרודיות שכללו קבוצות בשמות bWo, lWo ו-jWo.

הקבוצה שלטה בסדר היום של ה-WCW לאורך סוף ועד לפירוק ה-WCW בשנת 2001. במהלך פעילותה עברה ה-nWo כמה גלגולים ושינויים של הרכב המתאבקים, כולל פיצול ה-nWo עצמה לקבוצות שונות. הקבוצה הופיעה לאחר מכן לזמן קצר ב-WWE לאחר שרכשה את ה-WCW.

בדצמבר 2019 הוכרז כי ה-nWo יכנסו להיכל התהילה של WWE לשנת 2020, כאשר הוגאן, הול, נאש ושון וולטמן הוצגו כחברים העיקריים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]