ג'ון לייפילד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון לייפילד
John Layfield
לידה 29 בנובמבר 1966 (בן 57)
ארצות הבריתארצות הברית סוויטווטר, טקסס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה John Charles Layfield עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים ברמודה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • תיכון סוויטווטר
  • האוניברסיטה הנוצרית של אבילין עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הרפובליקנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג מרדית' ויטני (12 בפברואר 1998–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לייפילד בדמותו של בראדשו

ג'ון צ'ארלס לייפילדאנגלית: John Charles Layfield;‏ נולד ב-29 בנובמבר 1966), הידוע בשם הבמה "ג'ון בראדשו לייפילד" (בראשי תיבות: "JBL"), הוא מתאבק אמריקאי. לייפילד זכה באליפויות הזוגות של ה-WWE כחלק מהצמד APA ולאחר מכן זכה באליפות ה-WWE. בשנת 2020 נכנס להיכל התהילה של ה-WWE.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לייפילד נולד בסוויטווטר, טקסס (אנ'), למד במכללת אלבני כריסטיאן, והחל לשחק פוטבול. בהמשך, עבר להיות שחקן מקצועני ושיחק בקבוצת סן אנטוניו ריידרס בליגה האמריקאית הלאומית. בשנת 1992, פציעות קטעו את קריירת הפוטבול של לייפילד, והוא הפנה את תשומת-ליבו להיאבקות מקצועית.

בספטמבר 1992 החל לייפלד להתאבק, כשבחודשיו הראשונים הוא השתתף בעיקר בקרבות של הארגונים CWF ו-GWF. לייפילד, שהתאבק בדמות "ג'ון הוק", חבר לבובי דאנקם ג'וניור, ויחדיו הם היו הטקסס מוסטנגס, הם ניצחו את בלאק בארט וג'וני מנטל כדי לזכות באליפות הזוגות של GWF. הצמד החזיק בתואר כשנה עד שנוצח על ידי ה"באד בריד" (איאן ואקסל רוטן).

חבר בצמד APA[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 הצטרף לייפילד ל-WWF. תחילה הופיע בדמות ג'סטין "הוק" בראדשו. ב-1997 שינה את דמותו לבלאקג'ק בראדשו, וחבר אל בארי ווינדהאם. השניים נקראו ניו בלאקג'קס, ונפרדו ב-1998, עת הצטרפותו של ווינדהאם לקבוצת הNWA. לאחר מכן חבר לצמד עם טרי פאנק לתקופה קצרה. בשנת 1999, הדמות של לייפילד התחברה עם רון סימונס בדמותו של פארוק. תחילה, היו שניהם חברים בסטייבל מינסטרי אוף דרקנס של אנדרטייקר. אחרי שהמינסטרי התפרקו, המשיכו השניים בתור צמד ונקראו "האקולייטס".

ב-25 במאי 1999, ניצחו פארוק ובראדשו את קיין ואקס-פאק כדי לזכות באליפות הזוגות של ה-WWF הראשונה שלהם. בהמשך הפסידו את החגורות לצמד ההארדיז (ג'ף ומאט הארדי) וחודש לאחר מכן באירוע Fully Loaded, הם ניצחו אותם וזכו שוב בתארים בקרב של שלושה נגד שניים. בסוף ינואר 2000, האקולייטס הקימו את הסטייבל APA. ב-9 ביולי, ה-APA זכו באליפות הזוגות, כשניצחו את הדאדליז. ה-APA התפרקו לאחר שבראדשו נבחר על ידי ריק פלייר לעבור ל-Raw, בעוד שפארוק נבחר בדראפט לעבור לסמאקדאון.

ב-22 באוקטובר 2001, זכה בראדשו כיחיד בתואר אליפות אירופה לאחר ניצחון על ההוריקן. ביוני 2002, בראדשו ניצח את סטיבן ריצ'רדס וזכה באליפות ההארדקור. בספטמבר 2002, בראדשו הצטרף לקיין לקרב זוגות נגד כריסטיאן ולאנס סטורם. במהלך קרב הזה, ספג בראדשו פגיעה בזרוע השמאלית שלו, ונאלץ לעבור ניתוח. אחרי שחזר מהניתוח, התאחד מחדש עם פארוק.

ג'ון בראדשו לייפילד - JBL[עריכת קוד מקור | עריכה]

האיחוד המחודש של ה-APA נמשך עד סוף שנת 2003, כשפארוק פוטר מה-WWE. אחרי זה, שינה בראדשו את דמותו לעשיר אמריקאי, איש בורסה, דמות "רעה" ששמה ג'ון בראדשו לייפילד, ובראשי תיבות JBL. הגימיק החדש של JBL הביא לו עוינות מצד הקהל, והוא פתח בעימות עם אלוף ה-WWE, אדי גררו. ביום הדין ניצח בראדשו את גררו בפסילה, מה שהשאיר את התואר אצל גררו. באירוע הבא, המסיבה האמריקאית הגדולה, ניצח JBL את גררו וזכה בתואר אליפות ה-WWE. שבועיים אחרי הזכייה, JBL שמר על התואר בקרב כלוב נגד אדי גררו.

בסאמרסלאם לאחר מכן, נאבק JBL מול אנדרטייקר בקרב שהסתיים בפסילה של טייקר, שהובילה להשארת התואר אצל JBL. הם שוב נפגשו בקרב לאסט רייד על התואר באירוע ללא רחמים, שם JBL ניצח את טייקר הודות לעזרה של היידנרייך. לאחר מכן החל JBL בעימות מול בוקר טי, כשהאחרון פגע בו במהלך קרב זוגות, מה שהוליך לקרב בין השניים באירוע סדרת ההישרדות על האליפות, כש-JBL ניצח הודות לעזרה של אורלנדו ג'ורדן. בשלב הבא נקבע ששלושת המתחרים האחרונים, בוקר טי, אדי גררו ואנדרטייקר ישתתפו בקרב מרובע על התואר בארמגדון, גם שם ניצח JBL.

לאחר מכן, צירף אליו JBL את האחים בשהאם, וביחד יצרו את הסטייבל "הקבינט". ברויאל ראמבל נקבע קרב משולש על התואר נגד קורט אנגל וביג שואו. גם בקרב הזה, שמר JBL על התואר לאחר שהקבינט "הסיח את דעתו" של ביג שואו, ול-JBL ניתנה ההזדמנות להכות את אנגל לניצחון. מיד אחר ניצחון זה, פתח JBL בפרומואים בהם הוא כינה את עצמו: רסלינג גאד (אל היאבקות). ולאחר מכן, נקבע קרב נוסף על אליפות ה-WWE באירוע אין דרך החוצה, כש-JBL הגן על התואר נגד האיש שהוא לא הצמיד בקרב המשולש, ביג שואו במסגרת קרב כלוב ראשון מסוגו: קרב כלוב עם חוטי תיל. בקרב זה, ניצח JBL לאחר שבוצע עליו צ'וקסלאם של שואו מהחבל העליון ששבר את הזירה והעביר את JBL בתוכה. ביג שואו יצא מהכלוב דרך הדלת וחשב שניצח, אבל JBL המדמם זחל מתחת לזירה ויצא עוד לפניו, ובכך שמר על התואר. לאחר הניצחון הזה, הקבינט הכה את ביג שואו.

לאחר למעלה מ-10 חודשים בהם שמר על התואר, נוצח JBL על ידי ג'ון סינה ברסלמניה 21, והפסיד את התואר. הוא זכה בקרב חוזר לאחר שניצח בקרב מרובע לקביעת טוען לכתר את ביג שואו, בוקר טי, וקורט אנגל. הקרב החוזר נקבע ליום הדין לקרב "אני נכנע". גם בקרב הזה, הפסיד JBL לסינה, לאחר שנכנע.

אחרי שאיבד את אליפות ה-WWE, נקבע קרב משושה לצורך קביעת המתמודד מול אלוף העולם במשקל כבד, בטיסטה. JBL ניצח והפך לטוען לכתר. באירוע המסיבה האמריקאית הגדולה התאבקו השניים, אך JBL הפסיד ובטיסטה שמר על תוארו. בתוכנית Raw שלאחר האירוע, נקבע ל-JBL קרב נגד אנדרטייקר על הזכות להיאבק על התואר, JBL ניצח והפך לטוען לכתר לאליפות העולם המשקל כבד. בסאמרסלאם, JBL קיבל קרב חוזר נגד בטיסטה, אבל גם בקרב זה הפסיד JBL. בתוכנית סמאקדאון קיבל JBL בפעם השלישית קרב נגד בטיסטה על האליפות, אבל כמו שני הקרבות הקודמים בין השניים, גם בו JBL הפסיד ובכך בטיסטה שמר על אליפות העולם.

ב-14 באוקטובר בתוכנית סמאקדאון נקבע ל-JBL קרב נגד בוקר טי, ריי מיסטריו וכריסטיאן בקרב מרובע אשר קבע את הטוען לכתר לאליפות ארצות הברית, בקרב עצמו בוקר טי ניצח. ברסלמניה 22, ניצח JBL את כריס בנואה וזכה באליפות ארצות הברית.

לאחר הפרישה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 פרש JBL מהיאבקות והפך לפרשן ב-WWE. לאחר מכן, חזר להופעות אורח מעת לעת ב-WWE. בשנת 2017 פרש מתפקידו כפרשן.

בשנת 2020 נבחר להיכל התהילה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון לייפילד בוויקישיתוף