רוב ואן דאם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוב ואן דאם
לידה 18 בדצמבר 1970 (בן 53)
ארצות הבריתארצות הברית באטל קריק, מישיגן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
  • Pennfield Senior High School
  • Maartenscollege, Groningen עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1990–2023 (כ־33 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק TNA iMPACT! עריכת הנתון בוויקינתונים
www.robvandam.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכס סטזובסקיאנגלית: Alex Szatkowski; נולד ב-8 בדצמבר 1970) הידוע בשם הבמה "רוב ואן דאם" (באנגלית: Rob Van Dam) הוא מתאבק אמריקאי. המתאבק היחיד בהיסטוריה שזכה באליפות ב-WWE, ECW, ו-TNA.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואן דאם נולד בבאטל קריק, מישיגן. מילדות החל ללחום בתחום הקיקבוקס, בלט ביכולות האתלטיות שלו, וכשמלאו לו 18 שנים, החל את הקריירה המקצועית בתחום. בהמשך, התאמן אצל אחד ממתאבקי ההארדקור הבולטים האיירון שיק. השם "רוב ואן דאם" ניתן לו בשנת 1991 לאור דמיוני לשחקן הבלגי ז'אן-קלוד ואן דאם. לאחר שהופיע במספר ארגוני היאבקות קטנים, בשנת 1992 הצטרף ל-WCW והופיע תחת השם רובי V. כעבר שנה עזב את הארגון והמשיך להופיע בארגוני היאבקות שונים, ובין היתר בארגון ההיאבקות היפני AJPW.

ECW[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996 הצטרף ואן דאם ל-ECW, והחל עימות עם סאבו, שנחשב לאחד העימותים הטובים שהיו בארגון. לאחר מכן, הם החלו להתאבק ביחד כצמד. בשנת 1997 הצטרף לזמן קצר ל-WWF (שמו הקודם של ה-WWE), כשבמהלך זמן ניצח את ג'ף הארדי והתאבק בצמד יחד עם ג'רי לולר. לאחר תקופה קצרה חזר ל-ECW. ואן דאם התאבק נגד טומי דרימר ובם בם ביגלו. לאחר מכן, חזר להיאבק בצמד עם סאבו והשניים זכו באליפות הזוגות של ה-ECW. לאחר תקופה ארוכה של החזקה בתואר, הצמד הפסיד את האליפות לדאדלי בויז, אך זכו שוב בתואר בקרב חוזר והפסידו אותו שוב. בשנת 1998 זכה ואן דאם באליפות הטלוויזיה של הארגון והחזיק בה שנה וחצי, עד שנאלץ לפנותה עקב פציעה אשר בגללה לקח הפסקה של חצי שנה. בשנת 2001 חזר לאירוע שלם וצפה של ECW וניצח את ג'רי לין בקרב אקסטרים. לאחר האירוע הזה, הארגון נסגר.

WWF/WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואן דאם התאבק במספר ארגונים קטנים עד שהצטרף ל-WWF. לאחר מספר קרבות, זכה ואן דאם באליפות ההארדקור מג'ף הארדי והחזיק את התואר חצי שנה, עד שהפסיד אותו לאנדרטייקר בנקמה 2001. ברסלמניה 18 גבר ואן דאם על ויליאם ריגל וזכה באליפות הבין יבשתית. ואן דאם הגן על התואר מול בוקר טי ולאחר מכן הפסיד אותו לאדי גררו, לאחר מספר קרבות בין השניים הצליח ואן דאם להחזיר לעצמו את התואר.

בשנת 2002 השתתף בטורניר מלך הזירה והפסיד בגמר לברוק לסנר. לאחר מכן, זכה באליפות אירופה, כשגבר על ג'ף הארדי ואיחד אותה עם האליפות הבין יבשתית, לעומת זאת, הוא הפסיד את האליפות לכריס בנואה, כשבסאמרסלאם זכה שוב בקרב חוזר בין השניים. הוא הפסיד את האליפות הבין יבשתית לכריס ג'ריקו. לאחר מכן החל בעימות מול טריפל H על אליפות העולם במשקל כבד, אך הפסיד לו כתוצאה מהתערבות של ריק פלייר.

ואן דאם הצטרף לצמד עם קיין, כשהשניים זכו ביחד באליפות הזוגות לאחר שניצחו את ואל וינס ולאנס סטורם ואת הדאדליז. לאחר מכן, הפסידו השניים את התואר והחל עימות ביניהם, שבסופו הפסיד ואן דאם לקיין בסאמרסלאם 2003. העימות הבא של ואן דאם היה מול כריסטיאן על האליפות הבין יבשתית, ואן דאם זכה בה לאחר ניצחון בקרב סולמות. לאחר מכן, הפסיד את התואר לכריס ג'ריקו וזכה בו שוב בקרב החוזר. לאחר מכן, הפסיד את התואר לרנדי אורטון. ואן דאם זכה באליפות הזוגות יחד עם בוקר טי, כשהצמד גבר על קבוצת אבולוציה ולאחר מכן שמרו על התואר ברסלמניה 20, אך לבסוף הפסידו להם את התואר בפרק של התוכנית Raw.

באירוע המסיבה האמריקאית הגדולה התמודד ואן דאם מול האלוף באותה התקופה, ג'ון סינה, רנה דופרי ובוקר טי על אליפות ארצות הברית בקרב מרובע, שבו סינה ניצח ושמר על התואר. לאחר מכן, חבר לריי מיסטריו והצמד זכה באליפות הזוגות, אך הפסידו אותו בהמשך לאחים באשאם.

לאחר שנעדר במשך תקופה ארוכה, בשנת 2005 חזר לאירוע One Night Stand של המותג ECW, שנקנה על ידי WWE. ברסלמניה 22 זכה ואן דאם בקרב "הכסף בבנק". בבאקלאש נקבע קרב בין ואן דאם לאלוף הבין יבשתי, שלטון בנג'מין, כשגם מזוודת הכסף בבנק וגם האליפות הונחו על כף המאזניים. בקרב עצמו ניצח ואן דאם וזכה באליפות הבין יבשתית בנוסף למזוודה. לאחר 16 יום הפסיד את האליפות בחזרה לבנג'מין.

ואן דאם החליט לפדות את מזוודת הכסף בבנק באירוע One Night Stand 2006 מול אלוף ה-WWE, ג'ון סינה בקרב אקסטרים. ואן דאם צלח במשימתו בקרב זה וזכה באליפות ה-WWE. לאחר מכן, התחיל ואן דאם בעימות מול אדג' על האליפות, בקרב הראשון ניצח ואן דאם. ב-3 ביולי 2006 הפסיד לאדג' במהלך קרב משולש עם ג'ון סינה בתוכנית Raw.

ואן דאם החל להיאבק ב-ECW באופן קבוע וקיבל מספר קרבות על האליפות, אך לא הצליח לזכות בה. בשנת 2007 עזב את ה-WWE. לעומת זאת, הוא חזר במפתיע לקרב הרויאל ראמבל של אירוע הרויאל ראמבל 2009, כשבקרב זה הודח על ידי כריס ג'ריקו.

TNA[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 הצטרף ואן דאם ל-TNA. בחלוף מספר חודשים ניצח את AJ סטיילס וזכה באליפות העולם במשקל כבד של TNA. ואן דאם הצליח להגן על התואר שלו נגד דזמונד וולף ונגד סטיילס. לאחר מכן זכה במספר אליפויות נוספות.

החל משנת 2013 מופיע ואן דאם מעת לעת במספר ארגוני היאבקות שונים.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ECW
SAPW
  • אליפות הזוגות - פעם אחת (עם צ'אז רוקו)
WWF/E
TNA

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוב ואן דאם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]