בעקבות האוצר הרומנטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בעקבות האוצר הרומנטי
Romancing the Stone
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי רוברט זמקיס
הופק בידי מייקל דאגלס
תסריט דיאן תומאס
עריכה דון קמברן, פרנק מוריס
שחקנים ראשיים קת'לין טרנר
מייקל דאגלס
דני דה ויטו
מוזיקה אלן סילבסטרי
צילום דין קאנדי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקסיקומקסיקו מקסיקו
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 במרץ 1984
משך הקרנה 106 דקות
שפת הסרט אנגלית
ספרדית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט קומדיית פעולה, סרט חיפוש מטמון, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10,000,000 דולר
הכנסות 151,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו romancingthestone
סרט הבא אוצר הנילוס עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בעקבות האוצר הרומנטיאנגלית: Romancing the Stone) הוא סרט הרפתקאות רומנטי אמריקאי משנת 1984 בבימויו של רוברט זמקיס עם קת'לין טרנר, מייקל דאגלס (שגם הפיק את הסרט) ודני דה ויטו בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי דיאן תומאס (אנ') וזה התסריט היחיד שלה שהופק לסרט בחייה לפני שנהרגה בתאונת דרכים ב-1985.

העלילה היא על סופרת רומנים רומנטיים שנוסעת לדרום אמריקה לחפש את אחותה שנחטפה בעקבות אוצר של אבן יקרה ולהצילה. לעזרתה חש הרפתקן להשכרה. השניים מנסים לשרוד בג'ונגל המאיים בכל כוחם, ולבסוף מתאהבים.

הסרט זכה להצלחה מסחרית רבה. הצלחת הסרט הביאה להפקת סרט המשך בשם "בעקבות אוצר הנילוס", בשנת 1985, המתבסס על אותם הגיבורים הראשיים שזכה להצלחה פחותה מזו של הסרט הראשון.

הסרט צולם בעיקר במקסיקו. הסצנה האחרונה של מבצר קרטחנה, צולמה במבצר סן חואן דה אולוה (אנ') מול נמל וראקרוס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ואן ווילדר (קת'לין טרנר) היא סופרת מצליחה ומפורסמת של רומנים רומנטיים. אחותה איילין (מרי אלן טריינר) מתקשרת אליה בדחיפות מקרטחנה בקולומביה ומודיעה לה כי בעלה אדוארד שחקר אוצר של אבן יקרה נרצח וכי היא נחטפה בידי שני אנשים שדורשים לקבל את המפה שהוא שלח אליה. אכן ג'ואן מקבלת מפה מצוירת של מטמון מסוים. ומחליטה לטוס מיד לקולומביה לשחרר את אחותה.

איילין נחטפה בידי שני דודנים, ראלף (דני דה ויטו) ואירה (זק נורמן). אחרי המפה עוקב גם קצין המשטרה הקולומביאני המושחת "זולו" (מנואל אוחדה) שטס לניו יורק והופך את דירתה בחיפוש אחרי המפה. למרות אזהרתה של המולי"ת, גלוריה (הולנד טיילור) היא טסה לקרטחנה לתת את המפה לחוטפים. זולו עוקב אחריה ובשדה התעופה הוא מכוון אותה לאוטובוס אחר. האוטובוס מתנגש בדרך חתחתים בג'יפ, הנוסעים ממשיכים ברגל וזולו מאיים על ג'ואן לתת לו את המפה. ברגע זה צץ ג'ק קולטון (מייקל דאגלס), צייד ציפורים ומדריך מטיילים. הוא יורה לעבר זולו וזה נמלט.

ג'ק מסכים להוליך את ג'ואן לקרטחנה תמורת 375 דולר. הם הולכים בג'ונגל בגשם סוחף, נסחפים במפולת בוץ ולבסוף מגיעים למטוס מרוסק ובתוכו גולגולות. לאחר מנוחה הם מגיעים לכפר של סוחר סמים, חואן (אלפונסו אראו). הוא בתחילה מאיים עליהם באקדח כדי שייסתלקו אבל כשהוא שומע את השם ג'ואן ווילדר הוא מתמלא שמחה היות שהוא מעריץ אותה ונלהב מספריה. זולו מזעיק את אנשיו ורודף אחריהם אבל חואן ממלט אותם ברכב השטח המופלא שלו.

הם נפרדים מחואן וג'ק קורא את המפה ומבין שהוא נמצא קרוב לאוצר. הם נכנסים למערה ובמקום מסוים הם חופרים ומעלים קופסת מתכת ובתוכה אבן ברקת ירוקה ענקית. ג'ק חושב לממש את חלומו ולקנות בכסף שיקבל, סירת מנוע ומפרשים בה יוכל להפליג ברחבי האוקיינוס. לפתע מופיע ראלף ומאיים עליהם ואחריו זולו ואנשיו. הם נכנסים לרכב ופותחים בדהירה מהירה בה הם נסחפים עם הרכב למפל מים ענק.

לבסוף הם מגיעים לקרטחנה ונפרדים. ג'ואן מתקשרת לחוטפים ואירה מתאם אתה שעה להיפגש במבצר בקרטחנה שבו יש בריכת תנינים. היא מוסרת לו את המפה והוא משחרר את אחותה אבל בינתיים מגיע לשם זולו ואנשיו וכן ג'ק. זולו דורש מג'ק לתת לו את הברקת. ג'ק זורק את האבן באוויר וזולו תופס אותה בכף ידו אך באותה שנייה קופץ תמסח ואכל לו את כף היד עם האבן. כעת מגיעים אנשיהם של ראלף ואירה ומתנהל קרב אש ביניהם לאנשיו של זולו. זולו הפצוע מתנפל על ג'ואן במטרה לרצחה אבל היא מתנהגת כמו בספריה, גוברת עליו והוא נופל לבריכת התנינים שמחסלים אותו.

ג'ק נפרד מג'ואן וקופץ מחומת המבצר ליד כדי ללכוד את התמסח שבלע את הברקת.

כעבור זמן ג'ואן מפרסמת ספר חדש המבוסס על הרפתקאותיה והמולי"ת שלה נלהבת. היא יוצאת לרחוב ורואה סירת מפרש על משאית ועליה ג'ק נעול במגפיים מעור התנין שהרג והם מתחבקים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
קתלין טרנר ג'ואן ווילדר סופרת
מייקל דאגלס ג'ק קולטון הפתקן, צייד ציפורים
דני דה ויטו ראלף מבריח עתיקות
זק נורמן אירה אחיו של ראלף
אלפונסו אראו חואן סוחר סמים
מנואל אוחדה זולו קצין משטרה
הולנד טיילור גלוריה מוציאה לאור
מרי אלן טריינור איילין אחותה של ג'ואן

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]