ליידי בירד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליידי בירד
Lady Bird
כרזת הסרט בארץ
כרזת הסרט בארץ
בימוי גרטה גרוויג
הופק בידי סקוט רודין
איליי בוש
אוולין אוניל
תסריט גרטה גרוויג
עריכה Nick Houy עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סירשה רונן
ג'ורדן רודריגז
סטיבן הנדרסון
לואיס סמית'
קריסטן קלוק
דניאל זובאטו
ג'ון קרנה
ביני פלדשטיין
לורה מרנו
לוקאס הדג'ס
אודיה רש
לורי מטקאלף
ג'ייק מקדורמן
קתרין ניוטון
טרייסי לטס
טימות'י שאלאמה
Sabrina Schloss עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון בריאון
צילום סאם לוי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Scott Rudin Productions
Management 360
IAC Films
חברה מפיצה A24
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 בספטמבר 2017 (פסטיבל הסרטים של טליורייד)
ארצות הבריתארצות הברית 3 בנובמבר 2017
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט התבגרות
תקציב 10 מיליון דולר
הכנסות 78.6 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו ladybird
פרסים פרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליידי בירדאנגלית: Lady Bird) הוא סרט קולנוע אמריקאי משנת 2017 שכתבה וביימה גרטה גרוויג. בסרט מככבת בתפקיד הראשי סירשה רונן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטין מקפירסון היא נערה מ"הצד הלא הנכון של המסילה" בסקרמנטו של שנת 2002. היא מכנה עצמה "ליידי בירד" ולומדת בבית ספר תיכון קתולי. ליידי בירד חולמת ללמוד בקולג' בחוף המזרחי, אך אמה, אחות שעובדת בשתי משמרות, מתנגדת לכך, בשל מצבה הכלכלי הדחוק של המשפחה לאחר פיטורי האב. בעזרת אביה וללא ידיעת אמה, שולחת ליידי בירד בקשות לקולג'ים אלו.

ליידי בירד וחברתה הטובה ג'ולי מתקבלות לקבוצת התיאטרון של בית הספר, שם היא מתאהבת בדני שהופך לבן זוגה. לאחר הצגת הבכורה של המחזמר שהעלו, מגלה ליידי בירד את דני מתנשק עם נער אחר והיא נותרת שבורת לב. היא מתאהבת שוב, הפעם בקייל, נער עשיר החבר בלהקה. במקביל היא מתרחקת מג'ולי ומתקרבת לג'נה, נערה עשירה ומקובלת, כשהיא מתחזה לבת עשירים כמוה. ליידי בירד מאבדת את בתוליה לקייל, ומתאכזבת לגלות ששיקר לה והוא לא היה בתול כמוה. היא מתנחמת בזרועות אמה. קייל אוסף את ליידי בירד יחד עם ג'נה ובן זוגה לנשף סיום בית הספר אליו התכוננה רבות. בדרך לנשף, קייל מציע לנסוע למקום אחר, ליידי בירד מחליטה לעזוב את החבורה והולכת לג'ולי, השתיים משלימות וחוגגות יחד בנשף.

ליידי בירד מתקבלת לאוניברסיטת קליפורניה בדייוויס, אך במקביל גם לקולג' בניו יורק. היא מחליטה לבחור בניו יורק למורת רוחה של אמה, והשתיים רבות. האם מורידה את ליידי בירד בשדה התעופה ונוסעת משם ללא שהיא נפרדת ממנה, כשהיא מתחרטת ורצה לטרמינל, ליידי בירד כבר אינה שם. אביה של ליידי בירד מגניב למזוודתה טיוטות של מכתבי פיוס שכתבה אמה, אותן היא מגלה כשפורקת חפציה בחדרה. בניו יורק ליידי בירד חוזרת לקרוא לעצמה כריסטין, היא משתכרת ומאושפזת בבית חולים. לאחר שהיא משתחררת היא הולכת לכנסייה ובצאתה משם מתקשרת למשפחתה ומשאירה הודעת תודה לאמה על כל מה שעשתה עבורה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את התסריט לסרט כתבה גרטה גרוויג במהלך 2013 ו-2014 והוא מכיל קווי דמיון מהביוגרפיה האישית שלה: נעוריה בסקרמנטו, לימודים בתיכון קתולי לבנות, אם העובדת כאחות ואב שעוסק במחשבים, ולימודים בקולג' בניו יורק.[1]

צילומי הסרט התבצעו במהלך אוגוסט וספטמבר 2016 בסקרמנטו וכן באתרים בלוס אנג'לס ובניו יורק. הסצנה הראשונה בסרט, הוויכוח במכונית בין ליידי בירד ואמה אותו היא קוטעת ביציאה מהמכונית הנוסעת, צולמה לאחר השלמת שאר צילומי הסרט.[2] את הפסקול לסרט הלחין ג'ון בריאון, הוא בחר להימנע משימוש במוזיקת פופ ברוח התקופה אלא לעשות שימוש בכלי קצב וכלי נשיפה מעץ, בעיקר חלילים במטרה ליצור אווירה אינטימית. על רוב הכלים ניגן בריאון בעצמו.[3]

הקרנת הבכורה של הסרט התקיימה ב-1 בספטמבר 2017 בפסטיבל הסרטים של טליורייד. הפצה מסחרית מוגבלת בארצות הברית החלה ב-3 בנובמבר 2017.

ביקורת ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות משבחות, לדירוג 8.8 ו-100% ביקורות חיוביות מקרב מבקרי הקולנוע הבכירים על פי אתר Rotten Tomatoes.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליידי בירד בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]