משתמש:רועים/משנתי הויקיפדית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Viva La Revolucion

באנו חושך לגרש, בידינו אור ואש


בדף זה אבקש לבאר מאמונותיי, לשתף בחזונותיי וללמד מאמרותיי ביחס להתנהלות ויקיפדיה, בה אני פועל זה למעלה מ-5 שנים. בניגוד למפעילים רבים ונכבדים, אין לי שום כוונה לומר שאני חשוב כדי שיקשיבו לי. לי פינתי הקטנה - תולדות המזרח התיכון והאסלאם - בה אני תורם את חלקי וכל עוד אינני מתנגש עם אף אחד מה טוב. עם זאת, אני מנצל את זכות ההצבעה המוקנית לי בגין עריכותיי הרבות לשם קידום עניינים בהם אני מאמין. תפישת עולמי יוצאת חוצץ כנגד דיכוי ועושק לכל צורותיהם, זועקת כנגד הפרת זכויות וכנגד ניצול לרעה של סמכויות ושררה. הדף איננו מכוון באופן ספציפי כנגד אף אדם, ולכן הביקורת בו קשה אך איננה אישית. את מתנגדיך כבד, ואת דעתם שלול, כי זה כל האדם.


ההצבעה הגדולה בפרלמנט (30/04/2010-07/05/2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשי כל ויקיפדיה...

אין הביקורת כאן מכוונת נגד אדם אחד, אין היא מכוונת כנגד קבוצת אנשים אלא כלפי מעמד, בו אכפור.

הייתי ממקדמי יוזמת "המהפכה הויקיפדית הגדולה כנגד הדיקטטורה של המפעילים" במזנון. כאשר היא עלתה לבסוף לדיון צודק והצבעה בפרלמנט היא עוררה גל של התחסדות וסלידה בקרב האליטה שאת מעמדה היא ביקשה לווסת. אף כי לא זכינו במגנה-קרטא תקדימית, זכור יזכר יום זה בדברי ויקיפדיה כיום בו המשתמשים קמו על דברם, אך הוכו בידי המפעילים שנאחזו בקרנות המזבח. כבר במהלך ההצבעה התברר כי למרות הרוב הגדול שלנו לא עלה בידינו לעבור את האחוז המיוחס הנדרש לחולל מהפך וזה דבר המעשה:


בימים הקרובים עתידה להסגר ההצבעה החשובה והמכרעת בתולדות ויקיפדיה. כבר ביומה הראשון זכתה ללמעלה מ-1000 צפיות - יותר צפיות מבכל ההצבעות האחרות שהתקיימו בפרלמנט בארבעת החודשים האחרונים גם יחד. בסך הכול נצפה הדף בשבעת הימים האחרונים יותר פעמים מאשר בכל השנים שחלפו מאז הוא נוצר לראשונה. למעלה מ-150 משתמשים - הרוב המכריע של בעלי זכות ההצבעה - התנצחו כשני מחנות זה מול זה. מצד אחד המשתמשים הרגילים שביקשו מהמפעילים לתת את הדין על התנהלותם ומנגד המפעילים ומשתמשים אחרים שביקשו לשמור על מעמדם לקץ כל העיתים.

...התאחדו!

הקהילה מבקשת לעצמה נתיב אחר. פרוץ ייפרץ החיץ שהקמתם ביניכם לביננו, הסורג הקדוש שמפריד בין הכמרים להמוני העם בכנסיה. הם, הקדושים, החסודים, התמים, הממונים לעד; בל ידבק בהם דופי. ההצעה הנידונה עשרות פעמים והתגבשה כקונצנזוס בין המוני העם של ויקיפדיה – משתמשים גדולים וקטנים כאחד. דיכוי כולל של המשתמשים הפשוטים בדרישות אנכרוניסטיות לרוב מיוחס, ריאקציה פטרונית כנגד הדעה הדמוקרטית של קהילת המשתמשים כולה. כבר כתבו כאן למעלה חכמים ממני בדבר "המשטר האריסטוקרטי עם הערבות ההדדית, שכל תכליתו לשמר בידכם משהו שערכו כה מועט" - שקר היוהרה והכוח. שיכורים המתנודדים בחוצות העיר גידפונו כבני פלוגתא – אך אנו הרוב. אתם ה"רואים בְּהצעה שבקושי נוגעת בקצה הצ'ופצ'יק של דש בגדיכם איום קיומי שצריך להתלכד כנגדו, המהסים כל מי שסבור אחרת בנימוקי סרק". בושה.

היום נחלה קהילת המשתמשים ניצחון מוסרי גדול על עדת המפעילים ותומכיהם. אלה שביקשו לשמור בידיהם על השררה והכוח צלחו במערכתם, וה"מזימה" להגביל את כהונתם סוכלה – אך באיזה מחיר? אלה הובסו בספירת הקולות אך ניצחו בתקנות. הם מתבצרים על קרנות המזבח של תקנון ההצבעה המיושן ומסרבים להישמע לקול הקהילה שביקשה מהם להניח את המפתחות על השולחן ולצאת ל"חופשת-ויקי" בסוף קדנציה פתלתלה של שלוש שנים. בקשה זו איננה שרירותית כמו שקולות המתנגדים טענו, ואיננה חסרת היגיון.

ה"אינציקלופדיה החופשית" הפכה לאסירת נהליה, שבוית מפעיליה, כפוית שולליה. קולות הרבב, זרעי המחלוקת, שטמנתם במשך שנים במטרה לסכל כל יוזמה לרפורמה חיובית שאיימה לערער את משענת כורסתכם, נתנו את פירות בואשיהם. אלה שבכם אשר להם יושרה – אנא קבלו עליכם מרצון את דין הציבור כפי שאמרתם שתעשו. לאלה שידבקו בהרשאותיהם, המכזבים ומאשימים אותנו ב"דיון שנולד בחטא", בכוחניות ובחתרנות – תהיה הצבעה זו לאות קין מעתה ואילך בכל פועלם השרירותי באשר יהיו. מי ייתן ודיון זה יהיה לעֵד ועדות לדורות של משתמשים, שיבחינו בדיראון באשר נעשה בשבעה ימי שבתא אלה.‬

אריכות שלטון למפעיל, שמש העמים, אשר לא יסור ליחו ושפמו לא ילבין לעולם.

מונולוג למפעיל המערכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עזאזל

ב-7 במאי 2010, A Day Which Will Live in Infamy, בשעה 15:38 נדומה המערכה העיקשת למען הצדק והחופש. הרוב נהיה למרמס רגלי המשטמה, הלך לעזאזל כקורבן בעבור חטאינו. ואחר – אל המזבח עליתם להקריב את הצדק למולך התקנון, עשתורת הקיבעון, בעל החידלון, צבא מפעילי השמיים.


אני מביט למרום, ורואה את נורי יושב על כסאו וצוחק. הוא מחזיק תפוח מורעל ומזוגג בידו. מסביבו, עדת מלאכיו, הצדיקים, שרים שירי הלל ורהב: "אריכות שלטון למפעיל, שמש העמים, אשר לא יסור ליחו ושפמו לא ילבין לעולם". חזון המרכבה מתפוגג מעיני כאשר ענני עשן לבן ופיח העולים מתהום השאול הפתוחה, פי תחתיות, מבשרים על אבדן בתוליה של ויקיפדיה האינציקלופדיה החופשית.


|איכה יועם זהב, ישנא הכתם הטוב, תשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות? בני ויקיפדיה, היקרים, המסולאים בפז, איכה נחשבו לנבלי חרש מעשה ידי יוצר? יום הדין עבר, מעתה מתחיל הנצח. ההיסטוריה אבדה בחולות הזמן של ארכיון 48 לפרלמנט, כהרים ההפוכות בכיכר הירדן. בישימון העזאזל, ליד אגם התרעלה שהיה מעין מים חיים קודם לניצחונכם, עומד נציב המוסר שהעז להביט אחורה. ברוחות היבשות והמלוחות הוא ממלמל לעצמו: "הפשרה...הפשרה...אמרה את דברה". ניצחתם.


ואם אעזוב את המטאפורות, אומר: אני מתבייש להשתייך לקהילה אשר מרבית הנהגתה מתבצרת בכיסאותיה, מטילה חול בעיני חבריה, סנוורים של רפורמה ושינוי בשם אלוהי שקר. את חלקם בעלי היושרה אשאל כיצד הם לא מתביישים לעשות כל מאמץ אפשרי לסקל הכרעה דמוקרטית נחוצה והכרחית. אתמה על אלה שלא שמו את המפתחות על השולחן ואמרו – דיינו. אלה שהראו לפחות בהצבעתם שישנה דרך אחרת. עכשיו משאושר בפעם האחרונה שלטונכם הנצחי, תוכלו לשוב ולסקל איומי סרק על סְפר ממלכתם מצד הקוראים תיגר על ריבונותכם. עתה משנסגר הגולל על כל-שינוי תוכלו להרהיב עוז בשררתכם ללא דיחוי. לחם ועוגות לכל!

רועיםשיחהמשנתי הויקיפדית 17:54, 7 במאי 2010 (IDT)