סקוט באקולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקוט באקולה
Scott Bakula
סקוט באקולה, קומיק-קון 2016
סקוט באקולה, קומיק-קון 2016
לידה 9 באוקטובר 1954 (בן 69)
סנט לואיס, מיזורי, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1977 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג צ'לסי פילד (2009–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - סדרות דרמה (1992) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקוט סטיוארט באקולהאנגלית: Scott Stewart Bakula; נולד ב-9 באוקטובר 1954) הוא שחקן אמריקאי. מוכר בעיקר בשל גילום דמותו של סם בקט בסדרת הטלוויזיה המצליחה "זינוק לאתמול" - תפקיד אשר עבורו זכה בשנת 1991 בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה והיה מועמד לעוד 3 פרסי גלובוס הזהב וארבעה פרסי אמי. באקולה נודע גם בשל תפקידו הראשי בסדרת המדע בדיוני "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז" בתור קפטן ג'ונתן ארצ'ר, ובסדרת המשטרה "NCIS: ניו אורלינס" בתור דווין קסיוס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באקולה נולד בסנט לואיס, מיזורי, וסיים את לימודיו בתיכון קירקווד שבמדינת מיזורי בשנת 1973. במהלך לימודיו בתיכון באקולה למד תיאטרון ושם למעשה החל את קריירת המשחק שלו. בהמשך למד באוניברסיטת קנזס.

לבסוף החליט באקולה להפסיק את לימודיו בקולג' על מנת להתמקד בקריירת המשחק. בשנת 1983 התקיימה הופעת הבכורה של באקולה בברודוויי במחזמר "Marilyn: An American Fable". הופעת הבכורה של באקולה בטלוויזיה כללה פרסומת למותג המשקאות הקלים "Canada Dry" ולקפה נטול הקפאין "Folgers".

בהמשך באקולה שיחק בתפקיד הראשי במחזמר "Romance, Romance" בברודוויי - תפקיד עליו היה מועמד בשנת 1988 לפרס טוני.

המועמדות לטוני סייע לבאקולה לקבל את התפקיד הראשי בסדרה המצליחה "זינוק לאתמול". בסדרה זו, באקולה גילם את ד"ר סם בקט, מדען מחונן השוקד על המצאת מכונה למסע בזמן. עקב תקלה במכונת הזמן סאם מוצא את עצמו בעבר. בכל פרק סם "מזנק" לגופו של אדם אחר בעבר ומנסה בפעולותיו לתקן עוול היסטורי כלשהו שאותו אדם מסוגל להשפיע עליו, ובכך לשפר את חייו של האדם ואת חיי הסובבים אותו.

עבור הופעתו בתוכנית זו זכה באקולה בשנת 1991 בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה והיה מועמד לארבעה פרסי אמי עבור השחקן הטוב ביותר. רייטינג נמוך הוביל לבסוף לביטול הסדרה בשנת 1993.

בשנת 1995 שיחק בסרט האימה "אדון האשליות" לצד פמקה ינסן. בשנת 1999 באקולה גילם את דמותו של ג'ים אולמייר בסרט "אמריקן ביוטי", ושיחק בסרט "כוח הרשת" שמבוסס על סדרת הספרים של טום קלנסי.

בשנת 2001 החל באקולה לגלם את קפטן ג'ונתן ארצ'ר בסדרת המדע בדיוני "מסע בין כוכבים: אנטרפרייז", עד לסיום הסדרה ב-2005 לאחר 4 עונות מוצלחות.

בשנים 20092010 שיחק באקולה בסדרת הטלוויזיה "צ'אק", ובשנים 20092011 שיחק לשתי עונות בסדרה "גברים בגיל הזה" בכיכובו של ריי רומנו. ב-2011 שיחק בסרט "קוד מקור" בכיכובו של ג'ייק ג'ילנהול.

בשנת 2013 שיחק בסרטו של סטיבן סודרברג "חיי עם ליברצ'ה" שהוקרן ב-26 במאי 2013 ברשת הטלוויזיה האמריקאית HBO. באקולה, אשר גילם את דמותו של בוב בלאק, קיבל מועמדות פרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר במיני-סדרה או סרט.

בשנת 2014 החל באקולה לככה בסדרת המשטרה של רשת CBS,‏ "NCIS: ניו אורלינס" - ספין אוף לסדרה המצליחה "NCIS", בתור הסוכן דווין "קינג" קסיוס פרייד. הסדרה הסתיימה ב-2021 לאחר שבע עונות.

עוד בשנת 2014 שיחק בסדרה הקומית של HBO, ‏"לוקינג", ושנה לאחר מכן שב לשחק בעונה השנייה והאחרונה שלה. ב-2018 שיחק בסרט הדרמה "בסמטי בלוז".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באקולה נישא לקריסטה נוימן בשנת 1981. הזוג התגרש בשנת 1995. לזוג נולדו שני ילדים. באקולה נמצא במערכת יחסים עם השחקנית צ'לסי פילד מאמצע שנות התשעים. לסקוט ולצ'לסי יש שני ילדים.


פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקוט באקולה בוויקישיתוף