מייקל צ'יקליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל צ'יקליס
Michael Chiklis
מייקל צ'יקליס, 2014
מייקל צ'יקליס, 2014
מייקל צ'יקליס, 2014
לידה 30 באוגוסט 1963 (בן 60)
מסצ'וסטס, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה פרס אמי לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה (2002) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.michaelchiklis.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל צ'יקליסאנגלית: Michael Chiklis; נולד ב-30 באוגוסט 1963) הוא שחקן ומפיק טלוויזיה אמריקאי. התפרסם בשל תפקידיו הראשיים בסדרות הטלוויזיה האמריקניות "איש משטרה" (1991-1995) ו"המגן" (2002-2008); עבורו זכה בפרס אמי לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה ובשלוש מועמדויות לפרס גלובוס הזהב, הוא ידוע גם בתור בן גרים/הדבר בסרט "ארבעת המופלאים" ובהמשכו "ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צ'יקליס, ששלושה מתוך ארבעת סביו וסבותיו היגרו מיוון, נולד במדינת מסצ'וסטס שבצפון-מזרח ארצות הברית, וגדל בעיירה אנדובר. כבר בגיל חמש נהג לבדר את בני משפחתו על ידי חיקויים של מפורסמים. כילד החל לשחק בתיאטרון המקומי והחל מגיל 13 מחזיק בכרטיס חבר של איגוד שחקנים אמריקני. צ'יקליס סיים תואר ראשון באמנויות באוניברסיטת בוסטון. הוא דובר ארבע שפות: אנגלית, יוונית, איטלקית וספרדית.

ביום בו סיים את לימודיו נסע צ'יקליס לעיר ניו יורק במטרה לקדם לעצמו קריירת משחק.

קרייירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידו הרציני הראשון היה גילום ג'ון בלושי המנוח בסרט אוטוביוגרפי ומעורר מחלוקת על בלושי עצמו הנקרא "Wired" בבימויו של לארי פירס. הקריירה שלו תפסה תאוצה, והוא קיבל תפקידי אורח בסדרות טלוויזיה רבות, ביניהן: "פרקליטי אל איי" ו"סיינפלד", ואף בסרטים דוגמת "ניקסון" של אוליבר סטון. ב-1999 שיחק בסרטו של הבמאי הישראלי אבי נשר "חוקר המס" לצדם של ג'ו פנטוליאנו ואליזבת' ברקלי.

צ'יקליס ידוע בעיקר בשל הופעתו בתפקיד הראשי בשתי סדרות משטרתיות: ב"איש משטרה" גילם את דמותו של טוני סקאלי, שוטר חביב ותמים. הסדרה השנייה היא "המגן", בה גילם את ויק מאקי, אנטי-גיבור שהא שוטר מתוסבך, קשוח ואלים, המתנהל לפי קוד משלו. עבור תפקידו ב"המגן" זכה צ'יקליס בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב, שניהם בשנת 2002. בין השנים 2004 ו-2005, הוא שוב היה מועמד לפרס גלובוס הזהב בקטגוריית "שחקן הדרמה של השנה", אך לא זכה. ב-2005, כיכב צ'יקליס בסרט "ארבעת המופלאים", שם גילם את דמותו של בן גרים/הדבר. הוא שב לגלם דמות זו גם בסרט ההמשך "ארבעת המופלאים: עלייתו של הגולש הכסוף" מ-2007, ובסרט האימה "רייס: צייד הדמים" מאותה שנה. בשנת 2010 שיחק בסדרת המדע הבדיוני "הבלתי רגילים", אשר בוטלה לאחר עונה אחת, ושיחק בקומדיה השחורה "תיכון בראש טוב" לצד אדריאן ברודי. ב-2012 עלתה לאוויר סדרת הטלוויזיה "וגאס", דרמת פשע תקופתית בה מככב צ'יקליס לצד דניס קווייד וקארי-אן מוס. בסדרה מגלם צ'יקליס דמות המבוססת על מאפיונר אמיתי. גם סדרה זו בוטלה לבסוף לאחר עונה אחת.

באוקטובר 2014 הצטרף לקאסט הקבוע של הסדרה האנתולוגית אימה אמריקאית: פריק שואו, שם גילם את דל טולידו "איש הברזל" במופע ה" פריק שואו" וכן הצטרף לצוות השחקנים של גותהאם, בה הוא מגלם בעונה השנייה את נת'ניאל ברנס, מפקד משטרת גותהאם.

בשנת 2018 שיחק בסרט הדרמה הלהט"בי בשחור-לבן "1985".

ב-2019 שיחק בסרט האקשן העצמאי "10 דקות אבודות" לצדו של ברוס ויליס, ובשנת 2020 שיחק בתפקיד קטן בסרט "יובי יציל את האלווין" של שירות הסטרימינג נטפליקס.

בשנת 2021 שיחק בתפקיד הראשי בסדרת הפשע "Coyote" של רשת CBS All Access. בהמשך שנה זו, שיחק בסרטו של אדם מקיי "אל תסתכלו למעלה".

משנת 2022 צ'יקליס מגלם את דמותו של מאמן הכדורסל האגדי רד אאורבך בדרמת הספורט "לייקרס: קבוצה מנצחת" שמביים אדם מקיי לרשת HBO.

בשנת 2023 שיחק באחד מפרקי סדרת הפשע האנתולוגית "נאשמים" של רשת Fox; אשר מבוססת על הסדרה הבריטית באותו שם מאת ה-BBC.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-21 ביוני 1992 נישא צ'יקליס למישל מורן ולזוג שתי בנות: אוטום (נולדה ב-1993), שיחקה לצדו בסדרה "המגן" בתפקיד בתו, ואודסה (נולדה ב-1999).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל צ'יקליס בוויקישיתוף