פיט פוסלתווייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיט פוסלתווייט
Pete Postlethwaite
פיט פוסלתווייט (2004)
פיט פוסלתווייט (2004)
לידה 7 בפברואר 1946
ורינגטון, אנגליה, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 2 בינואר 2011 (בגיל 64)
שרוסברי, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Peter William Postlethwaite עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה שייקספירית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1975–2011 (כ־36 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר למשחק בריסטול אולד ויק
  • אוניברסיטת סנט מרי עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה קצין במסדר האימפריה הבריטית (2004) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיטר ויליאם "פיט" פוסלתווייטאנגלית: Peter William "Pete" Postlethwaite; ‏7 בפברואר 19462 בינואר 2011) היה שחקן קולנוע אנגלי, היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 1993 על תפקידו בסרט "בשם האב".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוסלתווייט נולד בעיירה וורנינגטון, לנקשייר שבצפון אנגליה למרי ג'רלאדין ולוויליאם פוסלתווייט. הוא הצעיר מבין 3 בנים. פוסלתווייט למד הוראה בקולג' סט. מרי, ולאחר מכן לימד שם דרמה. בהמשך עבר ללמוד משחק ב"בית ספר לתיאטרון בריסטול אולד ויק". הוא חבר ותיק בקבוצת "הלהקה השייקספירית המלכותית".

פוסלתווייט החל את דרכו המקצועית בעולם המשחק בתיאטרון "Everyman" שבליברפול, שם הופיע לצד שחקנים כגון ביל ניי, ג'ונתן פרייס וג'ולי וולטרס, שהייתה בת-זוגו בסוף שנות ה-70. הוא התפרסם לראשונה כשהופיע בתפקיד משני בסרט השלישי בסדרת סרטי "הנוסע השמיני", בו גילם איש מודיעין בשם דייוויד.

בשנת 1993 היה פוסלתווייט מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בסרט "בשם האב" כשגילם את דמותו של ג'וזפה קונלון, אביו של גארי קונלון, צעיר מבלפסט (דניאל דיי לואיס) הנעצר ונכלא על לא עוול בכפו באשמת פיגוע של המחתרת האירית. לאחר מכן השתתף בסרט הפשע "החשוד המיידי", בו גילם את מר קובאיאשי, עורך דינו ויד ימינו של הפושע האגדי קייזר סוזה.

ב-1996 שיחק פוסלתווייט בסרט ההרפתקאות "לב הדרקון", בו הופיע בתור נזיר בשם גילברט. באותה שנה שיחק בגרסה ההוליוודית למחזהו של ויליאם שייקספיר "רומיאו ויוליה", בה גילם את דמותו הספרותית של האב לאורנס, עוזרו ויועצו של רומיאו (לאונרדו די קפריו).

באותה שנה שיחק בסרט התזמורת (Brassed Off), כמנצח על תזמורת כורי פחם. הסרט מתאר עיירת כורים כ-10 שנים אחרי שביתת כורי הפחם באנגליה, כאשר הכורים איבדו כבר את רוח הלחימה שאפיינה אותם בזמן השביתה ומחכים, ללא התנגדות, לסגירת המכרה האחרון בעיירה.

ב-1997 הופיע פוסלתווייט ב"פארק היורה: העולם האבוד", סרט ההמשך של סטיבן ספילברג לסרט ההרפתקאות "פארק היורה". באותה שנה שיחק בסרט נוסף של ספילברג, הדרמה ההיסטורית "אמיסטאד", בה גילם את דמותו של מושל מדינת קונטיקט ויליאם הולבירד.

ב-1999 הופיע בסרט הדרמה "Lost for Words". בשנה שלאחר מכן השתתף בתפקיד ראשי בסדרת הפשע "The Sins", והשתתף בדרמת הפשע "שמיים אדומים" שביים ג'ון מקנזי ומדבר על העיתונאית ורוניקה גרין.

ב-2006 השתתף פוסלתווייט בשחזור לסרט האימה "אות משמיים".

ב-2010 שיחק בסרטו של כריסטופר נולאן "ההתחלה" בתור מוריס אביו הגוסס של רוברט פישר, היה מועמד לפרס באפט"א לשחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו בתור בוס הפשע פרג'י בסרטו של בן אפלק "גנב עירוני".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פוסלתווייט היה בזוגיות עם ז'קלין "ז'קי" מוריש, מפיקה לשעבר בערוץ ה-BBC משנת 1987 ובשנת 2003 השניים נישאו. יש להם שני ילדים, ויליאם ג'ון "בילי" (1989); ולילי קתלין (1996).

"הוא נפטר ב-3 בינואר 2011 בגיל 64 ממחלת סרטן האשכים בה נאבק מספר שנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פיט פוסלתווייט בוויקישיתוף