קירן היינדס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קירן היינדס
Ciarán Hinds
לידה 9 בפברואר 1953 (בן 71)
בלפסט, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
צאצאים Aoife Hinds עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס עולם התיאטרון (1999) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קירֵן הַייְנדס (אירית: Ciarán Hinds נולד ב-9 בפברואר 1953) הוא שחקן קולנוע טלוויזיה ותיאטרון צפון אירי. התפרסם בזכות הופעותיו בסרטים "מינכן", ורוניקה גארין", "טומב ריידר 2: סוד החיים" ו"זה ייגמר בדם".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היינדס נולד בבלפסט למורה ולדוקטור, גדל כקתולי לצד חמישה אחים ואחיות. בצעירותו השתתף בלהקת מחול מסורתי ולמד משפטים ב"אוניברסיטת קווינס בלפסט". הוא עזב את הלימודים כדי לקדם את קריירת המשחק ונרשם ללימודים באקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה.

היינדס מתגורר עם שותפתו לחיים, השחקנית הווייטנאמית-צרפתייה הלן פטארו, אותה פגש ב-1989 במהלך צילומי ה"מהאבהארטה". לזוג בת אחת, אִיפַה, ילידת 1991.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

היינדס החל את דרכו בתיאטרון והתגלה בהפקות בלונדון ובאירלנד והיה חבר בלהקה השייקספירית המלכותית. התפרסם בפעם הראשונה ב-1989 בדרמת הפשע של פיטר גרינוויי "הטבח, הגנב אשתו והמאהב" בתפקיד הסרסור קורי. ב-1995 שיחק היינדס בתפקיד הימאי קפטן פרדריק וונטוורת בעיבוד הטלוויזיוני לספר "הטיית לב". ב-1997 הופיע בדרמה "אוסקר ולוסינדה" בתור דניס האסט חברה של יורשת העצר האוסטרלית הצעירה לוסינדה לפלסטרייר (קייט בלאנשט). ב-2002 שיחק היינדס במותחן הפוליטי "כל הפחדים כולם" בתפקיד נשיא רוסיה אלכסנדר נימרוב והשתתף במותחן הפשע "הדרך לפרדישן". היינדס זכה לפרסום רב ב-2003 בזכות הופעתו בסרט הפעולה "טומב ריידר 2: סוד החיים" בתור המדען הטרוריסטי ג'ונתן רייס. זכה בנוסף להערכה גדולה בבריטניה ובפרט באירלנד על תפקידו בתור בוס המאפיה האירי ג'ון טריינור בהפקתם הפוליטית של ג'ואל שומאכר וג'רי ברוקהיימר "ורוניקה גארין". ב-2005 הופיע היינדס בדרמה ההיסטורית של סטיבן ספילברג "מינכן" בתפקיד קארל המנקה את זירות הרציחות של המוסד במהלך "מבצע זעם האל".

ב-2006 שיחק בסרט הפשע "מיאמי וייס" בתור סוכן האף. בי. איי ג'ון פוג'ימה ובדרמה התקופתית "רוחות של חופש" בתור הפוליטיקאי בנסטר טראלטון. ב-2007 שיחק היינדס בדרמה המופתית של פול תומאס אנדרסון "זה ייגמר בדם" בתפקיד פלטצ'ר יד ימינו של איל הנפט דניאל פליינוויו (דניאל דיי-לואיס). ב-2009 זכה היינדס בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט האימה "צל חולף" בתור המורה האלמן מייקל פאר. זכה לחשיפה גדולה בזכות הופעתו במותחן הבדיוני "המירוץ להר המכשפות" בתור הנרי בורק מפקד כוחות הממשל הרודפים אחר שני החייזרים.

השתתף בשני החלקים של הסרט המצליח מסדרת הארי פוטר "הארי פוטר ואוצרות המוות" בתפקיד אברפורת' דמבלדור אחיו של פרופסור דמבלדור. ב-2011 שיחק בעיבוד האמריקאי לדרמה הישראלית המצליחה "החוב" בתפקיד סוכן המוסד בדימוס דייוויד פרץ, במותחן הריגול "החפרפרת" בתור סוכן הביון של ה-SIS רוי בלאנד ובסרט האימה "הפולחן".

היינדס כיכב בסדרת הטלוויזיה "רומא" וגילם את דמותו של יוליוס קיסר.

בשנת 2016 שיחק בדרמת האיגרוף "להילחם על זה" לצידם של מיילס טלר וארון אקהרט ובאותה שנה לוהק גם לגלם את הנבל הראשי בסרט "ליגת הצדק". בנוסף, שיחק בסרטו של מרטין סקורסזה "שתיקה", דרמה היסטורית שמתרחשת במאה ה-17 ביפן.

במרץ 2023 פורסם כי קירן היינדס לוהק לעונה השנייה של הסדרה שר הטבעות: טבעות הכוח בתפקיד חוזר.[1]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קירן היינדס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]