אנדי בר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנדי בר
Andy Barr
דיוקנו הרשמי של בר בקונגרס, 2016
דיוקנו הרשמי של בר בקונגרס, 2016
דיוקנו הרשמי של בר בקונגרס, 2016
לידה 24 ביולי 1973 (בן 50)
לקסינגטון, קנטקי, ארצות הברית
שם מלא ג'רלד הייל "אנדי" בר הרביעי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קנטקי, אוניברסיטת וירג'יניה
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
barr.house.gov
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השישי של קנטקי
3 בינואר 2013 – מכהן
(11 שנים)
→ בן צ'נדלר
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גארלנד הייל "אנדי" בר הרביעיאנגלית: Garland Hale "Andy" Barr IV; נולד ב-24 ביולי 1973) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השישי של קהיליית קנטקי, מאז 2013. בר, חבר המפלגה הרפובליקנית, היה טרם היבחרו לקונגרס בכיר בממשלו של מושל קנטקי ארני פלטשר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בר נולד בלקסינגטון שבקנטקי, בנם של גרלנד הייל בר השלישי והדונה ר. פולקנר בר. משפחת בר מיושבת בלקסינגטון מזה דורות, ורחוב בר בעיר זו נקרא ע"ש אחד מאבותיו הקדמונים של בר. אביו ייסד שתי חברות בלקסינגטון – האחת בתחום ראיית חשבון והשנייה בתחום הרפואה, בעוד אמו אמו הייתה דיאקון בדיוקסיה האפיסקופלית בלקסינגטון. בר השלים ב-1992 את לימודיו התיכוניים בבית הספר התיכון ע"ש הנרי קליי השוכן בעיר הולדתו. הוא למד באוניברסיטת וירג'יניה, שם, כתורם לכתב העת השמרני של הקמפוס "The Virginia Advocate", מתח ביקורת רבה על נשיא ארצות הברית ביל קלינטון על כך שהתחמק לכאורה מגיוס לצבא ארצות הברית. בעת לימודיו הגבוהים התמחה אצל הסנאטור מיץ' מקונל, במשרדי הוועדה הרפובליקנית הלאומית וב"קרן המורשת".

בשנת 1996 סיים בכבוד רב את לימודיו באוניברסיטת וירג'יניה עם תואר ראשון בממשל ובפילוסופיה. בשנים 1996–1998 עבד כעוזר פרלמנטרי עבור חבר הקונגרס ג'ים טאלנט ממיזורי, סייע לו בשירותו של טאלנא בכוח המשימה לרפורמה בבריאות של יושב ראש בית הנבחרים של ארצות הברית. בשנת 2001 קיבל בר תואר שני במשפטים מבית הספר למשפט של אוניברסיטת קנטקי, שם נבחר לנשיא האגודה הפדרליסטית. עם תחילת עיסוקו בעריכת דין, הצטרף בר למדור עורכי הדין הצעירים של איגוד המשפטנים במחוז פאייט, שם הקים את "מועדון הצדקה לקסינגטון", מלכ"ר של צעירים המגייסים כסף למטרות צדקה. כעבור זמן מה הצטרף לצוותו של התובע הכללי של קנטקי לשעבר סטיב בישיר, שדחק בו להצטרף לחיים הפוליטיים בקנטקי. בשנת 2003 חבר בר למטה הבחירות של המועמד הרפובליקני לתפקיד מושל קנטקי ארני פלטשר, וטיפל בהאשמות כי עמיתו למירוץ של פלטשר, האנטר בייטס, לא עמד בדרישות החוק לזכאות לתפקיד סגן המושל. שופט פסק נגד עמדתו של בייטס, והאחרון נאלץ לוותר על המועמדות.

לאחר שפלטשר ניצח בבחירות, נבחר בר לצוות המעבר הממשלתי בקבינט הגנת הציבור והרגולציה. בהמשך מונה ליועץ כללי במשרד הפיתוח המקומי של המושל. חיש מהר התברג בר בין מקורביו של המושל פלטשר ומילא בממשלו שורה של תפקידים, בהם סגן היועץ המשפטי של משרד המושל. כאשר הפסיד ב-2007, הספיק פלטשר למנות את בר למועצת הסניגוריה הציבורית של קנטקי. ב-10 בנובמבר 2009 היה בר למתמודד הרפובליקני הראשון שהכריז על מועמדותו לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס השישי של קנטקי, וקרא תיגר על נציג המחוז המכהן בן צ'נדלר (אנ'). ביום הבחירות בנובמבר 2010 היה המירוץ בין השניים כה צמוד עד שרק לאחר מכן ימים אחדים נקבע כי צ'נדלר גבר במאומה על בר, שהודה בהפסדו[1]. לעומת זאת, כעבור שנתיים, בבחירות 2012 – ניצח בר את צ'נדלר בסיבוב חוזר משגרף 50.6% מקולות הבוחרים[2]. הוא הושבע לתפקידו ב-3 בינואר 2013.

פברואר 2019 ביקר בגוש עציון יחד חבר בית הנבחרים אנדי האריס נציג מרילנד בבית הנבחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אנדי בר בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של אנדי בר בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אלכס איזנסטאדט, Barr concedes to Chandler, באתר פוליטיקו, 11 בדצמבר 2010 (באנגלית)
  2. ^ Republican Andy Barr defeats Democratic U.S. Rep. Ben Chandler, באתר WDRB‏, 6 בנובמבר 2012 (באנגלית)